Autor Tema: Blizu smo ...  (Pročitano 8326 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Blizu smo ...
« poslato: 04, 05, 2010, 02:14:43 pre podne »
http://beta.kurir-info.rs:84/auto/elektroera-32623.php


ELEKTROERA

Ponedeljak, 3. Maj, 2010.| Autor: Mladen Radulović (0) Send to friend Print
Zapamtite datum 23. april 2010. Tada je počelo električno doba: prvi serijski primerci „opel ampere“ sišli su s proizvodne trake






Zapamtite ovaj datum - 23. april 2010. godine! Tada je počela električna era u automobilizmu!

Prve jedinice „opel ampere“ sišle su s proizvodne linije u fabrici „Dženeral motorsa“ u gradu Varen, u državi Mičigen. Narednih meseci biće proizvedene i ostale pretproizvodne jedinice, koje se neće prodavati, ali će biti korišćene za testiranje, kako dizajnerskih tako i tehnoloških karakteristika i razvoj finalnog softvera i kontrolnih tačaka na vozilima.

Inženjeri iz razvojnih centara koristiće ove jedinice i za probne vožnje i tjuniranje, a neke od prvih „ampera“ imaće veoma kratak vek jer će se koristiti u testovima sigurnosti.

- Sve ide po planu za „amperu“ - rekao je Endrju Farah, glavni inženjer za ovog elektromobila. - Još imamo posla, ali to što su pretproizvodne jedinice spremne za vožnju, veliki je uspeh naših timova ovde i u Evropi.

„Opel ampera“ sa petora vrata i četiri sedišta koristi revolucionarnu tehnologiju električnog pogona, koja se znatno razlikuje od ostalih naprednih pogonskih sistema. Električni pogonski sistem koristi struju kao primarni izvor energije. Benzinski motor - generator služi kao sekundarni izvor energije i generiše struju kad se ugrađena baterija isprazni kako bi se osigurala dalja nesmetana vožnja i preko 500 km.

Uvek i pri svim brzinama „amperine“ točkove pokreće električna energija. Za putovanja do 60 km (MVEG) „ampera“ vozi na struju, koja je uskladištena u njenoj litijum-jonskoj bateriji kapaciteta 16 kilovata i ne emituje nikakve štetne gasove, uključujući i ugljen-dioksid.

„Ampera“ će biti sasvim prilagođena svakodnevnim potrebama i navikama evropskih vozača, jer 80 odsto njih dnevno pređe manje od 50 kilometara. Planirano je da prodaja „ampere“ počne krajem 2011. godine.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #1 poslato: 10, 05, 2010, 23:58:20 posle podne »
http://www.b92.net/automobili/vesti.php?nav_id=429607



Električna Zastava 10

Prvi automobil na električni pogon, koji je napravljen na platformi automobila Zastava 10, registrovan je u Kragujevcu.

Elektromobil, registrovan je za javni saobraćaj u Kragujevcu i može da razvije brzinu do 120 kilometara na sat, a sa jednim punjenjem akumulatora može da pređe 100 kilometara.

Tim eksperata Zastave, koji je izvršio konverziju automobila sa benzinskim agregatom na elektro pogon, saopštio je da je registracija usledila posle detaljnog ispitivanja prototipa vozila na Mašinskom fakultetu u Kragujevcu i usaglašavanja potrebnih elemenata sa propisima i izdavanja sertifikata.

Predsednik Skupštine Tima eksperata Zastave rekao je FoNetu da se proizvodnjom elektromobila domaća autoindustrija uključila u razvoj vozila koja će zadovoljiti najstrožije ekološke propise.

Za serijsku proizvodnju potpuno novih elektromobila biće potrebno dosta vremena, ali se do tada, u cilju zaštite životne sredine, može vršiti konverzija automobila na benzinski pogon u elektromobile, rekao je Radojević.

Prema njegovim rečima, elektromobil će posle sveobuhvatnog testiranja u fabričkim uslovima imati pravu proveru tehničkih rešenja i performansi u uslovima javnog
saobraćaja.

Radojević je najavio da, uporedo sa razvojem putničkog elektromobila, Tim eksperata Zastave radi i na konverziji dizel motora za autobuse na zemni i tečni gas.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #2 poslato: 13, 05, 2010, 22:27:52 posle podne »
     Kažu li kolika će biti cijena na tržištu toga vozila i da li će ga uopšte biti na tržištu? :drinks:

navodno ce ga biti , a za cenu ne znam

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2181
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #3 poslato: 13, 05, 2010, 22:38:47 posle podne »
Близу смо... Чега ?
Профа

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #4 poslato: 13, 05, 2010, 23:02:16 posle podne »
jeftinog elektro pogona izgleda prvo na kopnu , al posle i na vodi

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2181
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #5 poslato: 13, 05, 2010, 23:04:41 posle podne »
Далеко смо ми од тога јефтино, а поготово не близу Капетане!
Профа

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #6 poslato: 13, 05, 2010, 23:10:25 posle podne »
Далеко смо ми од тога јефтино, а поготово не близу Капетане!

neka ovaj elektro punto kosta 10.000 evra ima da ga kupim ... dodjem uvece i prikljucim u struju i milina.. to je ipak jeftino ...

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #7 poslato: 13, 05, 2010, 23:35:19 posle podne »
Svaka cast   :good:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #8 poslato: 13, 05, 2010, 23:36:47 posle podne »
koliko se brzo pune ti akumulatori ?

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #9 poslato: 13, 05, 2010, 23:40:35 posle podne »
Samo vi klimajte glavama sa nepoverenjem. Moji elektromotiri su pri kraju. Ostale su neke tehničke stvari da se reše. I kad ih ugradim svaki od njih će na elisi imati potisak od 4 tone. Ukupno 8 tona. Ako proklizavanje bude i 30 posto sa jednim motorom ću imati istu brzinu kao i sa dizel motorom. Dobro, ostaje problem baterija ali meni će privremeno rešenje biti baterije iz elektičnog viljuškara. Svaka ima 600 ah i 80 V. Jedno punjenje je dovoljno za otprilike 10 sati plovidbe sa pola snage. To je oko 15 km nizvodno. Dakle, jedno punjenje je dovoljno do Golupca. Goriva za taj put mi je uvek trebalo oko 120 litara. Sa strujom je to 10 puta manji iznos, kad preračunam u dinare.

E to su akumulatori za takve stvari :good:
Samo,kako ti njih planiras uneti u brod?? koliko oni imaju kg 300-400??
Takav jedan slican smo mi montirali u vikendici da ga vetrenjaca puni samo je na 24v 600ah pa ga nas 6-torica jedva da smo ga mrdnuli

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #10 poslato: 14, 05, 2010, 11:52:28 pre podne »
dule

4 panela od 120w daju 88V ... i 21 Ah , ako je lep dan mozes da napunis recimo 200 ah

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #11 poslato: 14, 05, 2010, 15:54:13 posle podne »
Ljudi,
Ajd malo obrazujte se po pitanju fizike ...

4 panela od 120w daju 88V ... i 21 Ah , ako je lep dan mozes da napunis recimo 200 ah

- solarni paneli ne daju ništa što se meri u Ah.
- 4 panela od 120W mogu da zajedno daju 480W a ako odatle vučeš 88V, maksimalna struja ti je nešto preko 5A (480W/88V).
- da bi punio akomulator od 80V treba ti malo veći napon od 88V
- da bi napunio akomulator od 200Ah strujom od 5A (ako zanemarimo sve gubitke prilikom punjenja) treba ti najmanje 40 sati

I kad ih ugradim svaki od njih će na elisi imati potisak od 4 tone. Ukupno 8 tona.

Snaga na propeleru je potisak puta brzina vode. Potisak je sila i izražava se u Njutnima ... 8 tona je masa i nije potisak. Potisku od "8 tona" bi odgovarao potisak od skoro 80 kN (8tona * 9.81 m/s^2). Za brzinu broda od oko 10km/h, uz proklizavanje od 30% brzina vode na propeleru je cirka 15 km/h ili oko 4 m/s.

Snaga na propeleru za "8tona" je u tom slučaju negde oko 320 kW (80 kN * 4 m/s) ili skoro 500 konja ....

Ispada da ja stalno kenjam ali zaista ... kada već iznosite neke tvrdnje, tehničke karakteristike ili proračune, neka budu realni.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7042
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #12 poslato: 14, 05, 2010, 16:44:45 posle podne »
LadjaVlajko,

Dobro je da medju nama ima onih koji znaju više od ostalih.
NIko od nas ne zna sve.
U otme i jeste vrednost ovog i sličnih foruma - što postoje ljudi koji su voljni da svoje znanje podele sa nama koji ne znamo.

Samo Vi ispravljajte i otvarajte nam oči ako zante o čemu pišete. A na nama je da upijamo i usvajamo.

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #13 poslato: 14, 05, 2010, 17:13:55 posle podne »
Dule,
Moja procena je da je podatak o "potisku od 4 tone" u stvari potisak od 4 kN. Moj savet je da sa karakteristikama motora (broj obrtaja - moment - snaga) popričaš sa nekim ko poznaje proračun propelera. Motor ne gura brod nego vrti propeler, a propeler gura brod.

20kW u motorima je puna kapa i garant će gurati brod tom brzinom ... samo pogledaj da neko ko to zna proračuna odgovarajuće propelere u zavisnosti od momenta motora i prenosnog odnosa kopče. Sa dobro proračunatim propelerima imaćeš veću efikasnost, manju potrošnju struje i duže vreme plovidbe na jedno punjenje akomulatora.

A za baterije ... moj savet je Sunlight - imaš još danas sajam tehnike pa pogledaj kako izgledaju industrijske baterije predviđene da rade bez održavanja i do 15 godina.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Blizu smo ...
« Odgovor #14 poslato: 14, 05, 2010, 19:56:55 posle podne »
Vlajko ovako pise :
Vršna snaga (Wp)  120w
Napon za max.snagu (Vmp) 17,45
Struja pri max.snazi (Imp)  6,87 A
Napon otvorenog kruga(Voc) 21,4 V
Maksimalni napon sistema 1000v

u pravu si ne moze i napon i amperaza... ako se redno vezu onda ce samo da skoci napon a amperaza ostaje ista ...

ali ako se vezu paralelno amperaza skace ...znaci 21Ah defininitivno ... da racunamo da moze da puni 13 -15 sati dnevno i da u proseku puni recimo 13 ampera (sumrak , jutro nize u toku dana na maximumu) ... ipak ce napuniti sve zavisi kako ce ta duletova elektronika da dize spusta napon...