Autor Tema: Kontrola Impelera  (Pročitano 4756 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Kontrola Impelera
« poslato: 16, 04, 2010, 00:52:07 pre podne »
Da li postoji neki uredjaj koji se monitora na impeler i daje podatak da li motor baca vodu ?

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Kontrola Impelera
« Odgovor #1 poslato: 16, 04, 2010, 00:53:04 pre podne »
web kamera

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Kontrola Impelera
« Odgovor #2 poslato: 16, 04, 2010, 00:56:15 pre podne »
mora da ima nesto pametnije ... mozda neki prekidac koji se ukljucuje ako nema vodenog mlaza ili nesto slicno ? ili neko crevo sa protokomerom ...

nemoguce da se ceo svet okrece pozadi i prati sta se desava ???

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: Kontrola Impelera
« Odgovor #3 poslato: 16, 04, 2010, 01:20:40 pre podne »
Produzi crevo i sprovedi ga preko krova do sofer sajbe pa nek poliva po njoj,pa ces videti kad prestane da curi,ili nek poliva po nogama efekat je isti :yahoo: :dance1:

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: Kontrola Impelera
« Odgovor #4 poslato: 16, 04, 2010, 02:05:02 pre podne »
Kad stane impeler posle minut uz buku staje i motor a to ce vec primetiti :lol:

Salu na stranu,neko moje "baltazarsko razmisljnje" je da stavis jednu diodu na kontrolnu tablu na kojoj ce biti stalno doveden napon tj.samo + kad das kontakt,a minus cec dobiti recimo ovako,na izlazu kontrolnog mlaza blizu stavi jednu zicicu kojoj je oguljena izolacija na kraju i preko toga tj nje da poliva kontrolni mlaz,a kako je voda provodnik ona bi trebala da sprovede masu sa motora na tvoju zicicu i dioda ce se upaliti,prestankom kontr.mlaza gasi se i dioda
E sad to treba ispitati kako bi u praksi radilo,ali ovo je najjednostavnije i bez ikakve velike eletronike samo ako radi :good:

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Kontrola Impelera
« Odgovor #5 poslato: 16, 04, 2010, 09:13:04 pre podne »
Kontrolni mlaz na Yamahi F25 je SAMO KONTROLNI i nema nikakve veze sa radom impelera.
Impeler gura vodu kroz sistem za hladjenje, a preko jednog malog T račvanja jedan malecki deo vode zbacuje na KONTROLNI MLAZ.
Meni se taj mali ogranak koji vodi ka kontrolnom mlazu zapušio i NIJE bilo mlaza.
Impeler je i dalje radio normalno i sve je funkcionisalo savršeno ali bez vizuelne kontrole da i impeler radi.
Tj. vidi se da radi kad si van brzine, jer se tada niz čizmu sa strane čamca takodje sliva deo vode koju gura impeler.

Tako da dijagnostika koja je na ovaj način izvedena je besmislena. tj delimično besmislena.
Ako imaš mlaz. tada znaš 100% da impeler radi, a ako nemaš onda moraš da pogledaš malo bolje!  :suicide:

"kvar" smo rešili za 2 minuta. Mali rečni račić je nekako ušao u sistem i zaglavio na prelazu iz creva u aluminijumsku sisicu koja vodi na izlaz na kućištu motora.

 :drinks:


Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Kontrola Impelera
« Odgovor #6 poslato: 16, 04, 2010, 11:15:14 pre podne »
Secam se nekih malih meraca protoka goriva koje sam svojevremeno montirao na PTTova vozila koja su sluzila za prevoz novca. Od tad su uveliko ta vozila rashodovana ali ne mojom krivicom :) Radilo se o Ladama Nivama na kojima je bilo potrebno preko GPRS-a pratiti kretanje, brzinu kretanja, otvaranje vrata i potrosnju goriva.

Od tada pamtim neku radnju u Zemunu, na Muharu, na kraju Glavne ulice koji su nam tada nabavljali te sprave. Mozda pomocu tako necega? Ako postoji bilo gde pristup cevima kroz koje protice voda, namontira se merac protoka goriva i to najjednostavniji pa i najjeftiniji koji treba da kaze samo da li ima protoka ili ne. A postoji i takva varijanta tih uredjaja.

to je vec druga stvar al takodje zanimljiva kao merac protoka goriva , koliko sam ja skapirao jako je tesko naci uredjaje koji rade pre cizno na malim potrosnjama recimo 2 litre ....  posto je bio taj uredjaj ?

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: Kontrola Impelera
« Odgovor #7 poslato: 16, 04, 2010, 13:34:10 posle podne »
Secam se nekih malih meraca protoka goriva koje sam svojevremeno montirao na PTTova vozila koja su sluzila za prevoz novca. Od tad su uveliko ta vozila rashodovana ali ne mojom krivicom :) Radilo se o Ladama Nivama na kojima je bilo potrebno preko GPRS-a pratiti kretanje, brzinu kretanja, otvaranje vrata i potrosnju goriva.

Od tada pamtim neku radnju u Zemunu, na Muharu, na kraju Glavne ulice koji su nam tada nabavljali te sprave. Mozda pomocu tako necega? Ako postoji bilo gde pristup cevima kroz koje protice voda, namontira se merac protoka goriva i to najjednostavniji pa i najjeftiniji koji treba da kaze samo da li ima protoka ili ne. A postoji i takva varijanta tih uredjaja.

to je vec druga stvar al takodje zanimljiva kao merac protoka goriva , koliko sam ja skapirao jako je tesko naci uredjaje koji rade pre cizno na malim potrosnjama recimo 2 litre ....  posto je bio taj uredjaj ?

Netreba tebi bas protokomer sa maaalim protokom,na taj kontrolni mlaz prodje 5x vise vode nego sto lada niva moze da potrosi za sat vremena voznje,stavi flasu od 0.5l pa da vidis za koliko ce je napuniti :good:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Kontrola Impelera
« Odgovor #8 poslato: 16, 04, 2010, 13:38:01 posle podne »
Netreba tebi bas protokomer sa maaalim protokom,na taj kontrolni mlaz prodje 5x vise vode nego sto lada niva moze da potrosi za sat vremena voznje,stavi flasu od 0.5l pa da vidis za koliko ce je napuniti :good:

znam ali smo imali temu sa Garminovim meracem goriva koji nije bio koristan za nas koji malo trosimo

Van mreže Outboard Master

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
Odg: Kontrola Impelera
« Odgovor #9 poslato: 16, 04, 2010, 18:23:07 posle podne »
Svi moderniji motori imaju jedan prekidac koji ugasi motor pri povecanju temparature motora( ja mislim preko 95 stepeni ali nisam siguran), takozvani sos program (neki se gase neki daju signale na komandi a stariji nista nazalost). kad impeler negura vise vodu ili nesto se na pumpi pokvari motorni blok se nehladi dovoljno i moze tako da se pregreje i da rikne. kao sto kaze mossi moguce je i da se nesto zaglavi pri izlanom konrtolnom mlazu pa se tu malo prodzara ili skine slauh i proveri. kod motora sto nemaju taj sos program znaci  mora se gledati kontrolni mlaz redovno, ako se usput nesto desi motor kad se pregreje gubi snagu , to je jedan znak da nesto nije u redu sa njim i treba odmah stati i sve proveriti dok radi na leru, nema mlaza = stopirati rad motora tako ce te proci najjeftinije  :yahoo: :drinks: :drinks:

a neku spravu istalirati za te stavri da meri i kontolise je absolutno nepotrebno ili veoma skupo a i neisplativo.