Autor Tema: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja  (Pročitano 5907 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
« Odgovor #15 poslato: 28, 04, 2015, 13:01:38 posle podne »

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
« Odgovor #16 poslato: 29, 04, 2015, 16:14:23 posle podne »
dobro došao 114
Dunav je moje more.....

Van mreže Pantelija

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 61
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • "LENKA"
  • Marina: Stenka
  • Veličina: 7 m
Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
« Odgovor #17 poslato: 29, 04, 2015, 23:02:50 posle podne »
dobro dosao i brzo nam zaplovio  114

Van mreže Ivan Grozni

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 8
  • www.mojaladja.com
Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
« Odgovor #18 poslato: 03, 05, 2015, 06:49:49 pre podne »
Puno hvala.

Kako do dozvole?
Imam neki ICC powerboat and RIB master kurs zavrsen a gotovo sam siguran da to nije priznato u Srbiji.
Na internetu o dozvoli za upravljanje camcem nisam nasao nista sem da kosta 100 Eura i rucak.....
Zna li neko pravu proceduru i gde se to zavrsava?

Van mreže bratsaja

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 97
  • Pol: Muškarac
  • bolje ispasti glup nego iz voza
    • jos nema ime
  • Brod tip: hand made,6 metara cistog celika
  • Marina: kod tasta u bašti
  • Veličina: 6
Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
« Odgovor #19 poslato: 03, 05, 2015, 07:58:54 pre podne »
Lazu dusmani,ne treba rucak..
 Prvo izvadis lekarsko uverenje za upravljaca motornim camcem,ako to ne prodjes dzaba ti sve ostalo. Onda potvrda o poznavanju vestine plivanja iz spasilackog saveza,i na kraju u kapetaniju na polaganje.Tamo vamo,izadje oko stotke.
Količina ribolovačkog pribora obrnuto je srazmerna broju dana provedenih na vodi.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
« Odgovor #20 poslato: 03, 05, 2015, 08:34:38 pre podne »
У праву је Братсаја, то за ручак је више одраз наших карактера.

Сигуран сам да вам нико неће тражити ни да га частите ни да платите ручак (говорим о капетанији у Београду).

У складу са новим прописима, морате имати лекарско и потврду да знате да пливате.
Потребно је да из књиге коју препоручују у капетанији (има је, није скупа, а постоји, чини ми се и негде на нашем сајту) упамтите макар мало од свега шта тамо пише (најтоплија препорука је да све прочитате пажљиво - суштина књиге је да нас упозна са мерама за безбедан боравак на води).

Део испита односи се и на прву помоћ.
Ако сте возач, ваљда сте то већ једном прошли. Ако нисте, прочитајте и то - веома је важно да знате шта у неком тренутку треба да учините. Можда од тога зависи нечији живот.

Када изађете на испит, човек који ће вас испитивати, видећете већ, више прича од свих кандидата. Практично, на испиту, он даје одговоре на постављена питања. Довољно је да нешто мало знате и сигурно полажете.

Дакле, немојте том испиту да прилазите са страхом али свакако прочитајте књигу - корисно је.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
« Odgovor #21 poslato: 03, 05, 2015, 08:43:56 pre podne »
Да не бисте тражили по форуму, ево вам извод из Правилника којим је регулисано полагање:

PRAVILNIK O USLOVIMA KOJE MORAJU DA ISPUNJAVAJU LICA ZA UPRAVLJANJE ČAMCEM, PLOVEĆIM TELOM ILI PLUTAJUĆIM OBJEKTOM, PROGRAMU I NAČINU POLAGANJA STRUČNOG ISPITA, KAO I OBRASCIMA, SADRŽINI, NAČINU IZDAVANJA I TRAJANJA DOZVOLE ZA UPRAVLJANJE
("Sl. glasnik RS", br. 86/2014)

Član 1
Ovim pravilnikom se propisuju uslovi koje moraju da ispunjavaju lica za upravljanje čamcem, plovećim telom ili plutajućim objektom, program i način polaganja stručnog ispita za upravljanje čamcem, plovećim telom i plutajućim objektom (u daljem tekstu: stručni ispit), kao i obrazac, sadržina, način izdavanja i trajanja dozvole za upravljanje.

Član 2
Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom pravilniku imaju sledeća značenja:
1) čamac za privredne svrhe je čamac sa sopstvenim pogonom koji se koristi za obavljanje javnog prevoza (prevoz do 12 putnika i/ili stvari uz naplatu), za obavljanje registrovane privredne delatnosti (privredni ribolov, tegljenje ili potiskivanje skele i dr.) ili za više navedenih namena;
2) čamac za sopstvene potrebe je čamac sa sopstvenim pogonom koji se koristi za sport, razonodu i druge neprivredne svrhe;
3) javni čamac je čamac sa sopstvenim pogonom koji koristi državni organ ili organizacija isključivo u neprivredne svrhe;
4) gliser je čamac koji pomoću sopstvenog pogonskog uređaja glisira po površini vode;
5) skuter je čamac koji koristi sopstveni pogonski uređaj, koji se koristi za skijanje na vodi ili izvođenje figura (vodeni skuter, džet bicikl, džet ski i slično);
6) jedrilica je čamac bez sopstvenog pogona koji plovi isključivo uz pomoć jedara na unutrašnjim vodama. Čamac koji plovi uz pomoć jedara i istovremeno koristi sopstveni mašinski uređaj za pogon smatra se čamcem sa sopstvenim pogonom;
7) plutajući objekat je plovilo bez sopstvenog pogona koje po pravilu nije predviđeno za premeštanje niti za obavljanje posebnih radova na unutrašnjim vodama (kupatilo, hangar, vodenica, ribarska tikvara, kuća za odmor, ponton, pontonski most, stambena lađa, ugostiteljski objekat, splav kućica, plutajuća radionica i slično);
8) ploveće telo je splav ili druga konstrukcija, objekat ili spojena struktura sposobna za plovidbu, koja nije brod, tehnički plovni objekat, čamac ili plutajući objekat;
9) dužina čamca je dužina trupa čamca, odnosno dužina od krajnje krmene do krajnje pramčane tačke integralnog dela trupa čamca merena paralelno sa vodnom linijom koja odgovara čamcu ukrcanom zalihama i sa najvećim dopuštenim opterećenjem čamca.
Uslovi koje moraju da ispunjavaju lica za upravljanje čamcem, plovećim telom ili plutajućim objektom

Član 3
Čamcem može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za:
1) upravljača čamcem kategorije A;
2) upravljača čamcem kategorije B.
Lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije B može da upravlja i čamcem kojim može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije A.

Član 4
Dozvolu za upravljača čamcem kategorije A stiče lice koje:
1) je navršilo 16 godina života;
2) ima državljanstvo Republike Srbije ili prebivalište, odnosno odobren privremeni boravak u trajanju od najmanje šest meseci u Republici Srbiji;
3) fizički i psihički sposobno da upravlja čamcem;
4) zna veštinu plivanja;
5) položilo stručni ispit i steklo uverenje o položenom stručnom ispitu;
6) na osnovu položenog stručnog ispita steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije A.
Dozvolu za upravljača čamcem kategorije B stiče lice koje:
1) je navršilo 18 godina života;
2) ima državljanstvo Republike Srbije ili prebivalište, odnosno odobren privremeni boravak u trajanju od najmanje šest meseci u Republici Srbiji;
3) je fizički i psihički sposobno da upravlja čamcem;
4) zna veštinu plivanja;
5) je položilo stručni ispit i steklo uverenje o položenom stručnom ispitu;
6) je na osnovu položenog stručnog ispita steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije B.
Plutajućim objektom može da rukuje lice koje je navršilo 18 godina života, fizički i psihički sposobno da upravlja čamcem i koje je na osnovu položenog stručnog ispita steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije B.
Plovećim telom može da upravlja lice koje je navršilo 18 godina života, fizički i psihički sposobno da upravlja čamcem i koje je na osnovu položenog stručnog ispita steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije B.
Dozvolu za upravljača čamcem kategorije B stiče i lice koje je steklo zvanje upravljača i rukovaoca čamca po ranijim propisima.
Dozvolu za upravljača čamcem kategorije B stiče i lice koje je steklo zvanje mornara na plovećem postrojenju po ranijim propisima.
Dozvolu za upravljača čamcem kategorije B stiče i lice koje je steklo ovlašćenje o osposobljenosti člana posade brodova trgovačke mornarice u skladu sa propisom kojim se uređuju zvanja i uslovi za sticanje zvanja i ovlašćenja članova posade brodova trgovačke mornarice.

Član 5
Čamcem za sopstvene potrebe dužine do sedam metara i snage pogonskog uređaja do 15 kilovata (u daljem tekstu: kW) može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije A.
Čamcem za sopstvene potrebe dužine od sedam do 20 metara i snage pogonskog uređaja veće od 15 kW može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije B.
Čamcem za privredne svrhe i javnim čamcem može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije B.
Izuzetno od odredbe stava 3. ovog člana, čamcem za privredne svrhe koji se koristi za prevoz do 12 putnika može da upravlja lice koje je steklo posebnu osposobljenost u skladu sa propisom kojim se uređuju zvanja i uslovi za sticanje zvanja i ovlašćenja članova posade brodova trgovačke mornarice.
Gliserom može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije B.
Skuterom može da upravlja lice koje je steklo dozvolu za upravljača čamcem kategorije B.
Program stručnog ispita

Član 6
Program stručnog ispita za upravljača čamcem kategorije A obuhvata sledeće oblasti, i to:
1) plovidbeni propisi na unutrašnjim vodama;
2) osnovi navigacije;
3) poznavanje motora;
4) osnovi pružanja prve pomoći.
Program stručnog ispita za upravljača čamcem kategorije B obuhvata sledeće oblasti, i to:
1) plovidbeni propisi na unutrašnjim vodama;
2) osnovi navigacije;
3) plovila i njihovo korišćenje;
4) poznavanje motora;
5) konstrukcija i oprema plovila i slaganje tereta;
6) radiotelefonska služba;
7) osnovi pružanja prve pomoći.

Član 7
Sadržinu oblasti iz člana 6. ovog pravilnika čine:
1) Plovidbeni propisi na unutrašnjim vodama: pravila plovidbe; zvučni i optički znaci u plovidbi i stajanju; propisi o plovidbi na pojedinim delovima unutrašnjih voda; saopštenja brodarstvu; red u pristaništima i prostorima na vodi za sport i rekreaciju; propisi o čamcima, plovećim telima i plutajućim objektima; zastave; nadzor nad bezbednošću plovidbe; nadležnost lučke kapetanije;
2) Osnovi navigacije: poznavanje plovidbenih karata, njihovo čitanje i upotreba; postupanje pri susretanju, mimoilaženju i preticanju; izbegavanje sudara; manevrisanje u plovidbi; plovidba u otežanim uslovima (prirodne i veštačke smetnje - magla, kiša, sneg, vetar, uski prolazi, mostovi, kablovi i dr); manevrisanje u prevodnicama, lukama i pristaništima; vremenska prognoza i vodostanje na unutrašnjim vodama; uticaj vetra i vodene struje na plovidbu;
3) Plovila i njihovo korišćenje: vrsta, materijali i način gradnje plovila, kao i održavanje; oprema i uređaji; krma i krmarenje; sredstva za gašenje požara i postupak u slučaju požara; prodora vode, nasukivanja i pada lica u vodu; sidrenje i vezivanje plovila; pomoć u slučaju nepredviđenih događaja i upotreba opreme za spasavanje; sprečavanje zagađenja sa plovila;
4) Poznavanje motora: osnovni pojmovi o radu motora; benzinski i dizel motori; priprema motora za pogon; upućivanje i zaustavljanje motora; kontrolni instrumenti na motoru i kontrola rada motora; vrste hlađenja i podmazivanja motora; kontrola i održavanje akumulatora; otklanjanje manjih kvarova na motoru; vrste goriva; mere predostrožnosti pri uzimanju i upotrebi goriva;
5) Konstrukcija i oprema plovila i slaganje tereta: glavni delovi plovila; oprema palube; palubni uređaji; glavne dimenzije plovila, nadvođe, gaz; osnovni pojmovi o stabilitetu plovila; osnovni pojmovi o pramčanoj i krmenoj pretezi; način ukrcavanja - iskrcavanja; smeštaj zapaljivih materija;
6) Osnovi pružanja prve pomoći: mehanički i toplotni izvori povreda na plovilu; prva pomoć kod povrede (preloma, sunčanice, davljenja u vodi, opekotina, postupak veštačkog disanja, sredstva za pružanje prve pomoći);
7) Radiotelefonska služba: isprave brodskog radiotelefonskog uređaja; služba bdenja; rad u luci; nadzor i inspekcija; smeštaj radiotelefonskog uređaja; delovi radiotelefonskog uređaja; mere protiv smetnji, identifikacija i pozivni znakovi; opšti postupak za uspostavljanje veze; signali za opasnost; poziv i poruka o opasnosti; signali i poruke o hitnosti i signali i poruke o bezbednosti; red prvenstva u radio saobraćaju; provera radiotelefonskog uređaja pre puštanja u rad; praktično rukovanje radiotelefonskim uređajem.
Kao izvori i literatura za pripremanje predmeta: plovidbeni propisi na unutrašnjim vodama, koriste se zakon kojim se uređuje plovidba i luke na unutrašnjim vodama, uredba kojom se uređuju pravila plovidbe na unutrašnjim vodnim putevima, drugi odgovarajući propisi kojima se uređuje plovidba, priručnici za polaganje stručnog ispita za upravljanje čamcem.

Član 8
Praktični deo stručnog ispita za upravljača čamcem obuhvata upravljanje čamcem u plovidbi, pristajanje, sidrenje i izvezivanje, rukovanje opremom i uređajima, pripremu, upućivanje, kontrolu rada i zaustavljanje motora.
Način polaganja stručnog ispita

Član 9
Pismena prijava za polaganje stručnog ispita podnosi se nadležnoj lučkoj kapetaniji, odnosno ispostavi lučke kapetanije.
Prijava za polaganje stručnog ispita sadrži ime i prezime, datum i mesto rođenja, prebivalište, naznačenje kategorije čamca za koju se prijavljuje polaganje ispita, kao i registarski broj lične karte za državljane Republike Srbije, odnosno lične karte za strance ili putne isprave za strane državljane.
Uz prijavu podnose se dokazi da kandidat ispunjava uslove za polaganje stručnog ispita, i to:
1) fotokopija lične karte za državljane Republike Srbije, odnosno lične karte za strance ili putne isprave za strane državljane;
2) lekarsko uverenje da ispunjava uslove za upravljanje čamcem;
3) dokaz da zna veštinu plivanja;
4) dokaz o uplati sredstava na ime troškova polaganja stručnog ispita i administrativne takse.


Садржину члана 8. слободно заборавите - не сећам се да сам чуо да је било ко веслао, возио чамац пред комисијом или било шта слично.

Van mreže bratsaja

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 97
  • Pol: Muškarac
  • bolje ispasti glup nego iz voza
    • jos nema ime
  • Brod tip: hand made,6 metara cistog celika
  • Marina: kod tasta u bašti
  • Veličina: 6
Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
« Odgovor #22 poslato: 03, 05, 2015, 12:33:00 posle podne »
Jedna zanimljivost koju sam naucio na mom polaganju,vezano za prvu pomoc.Ako spasavate davljenika,a niste profesionalac,ne dirajte ga dok se ne onesvesti jer su velike sanse da ce vas povuci na dno.Ako niste profi i ne znate kako se pravilno vrsi zahvat,jer nije dovoljno drzati ga iznad vode,veci je problem odbraniti se od njega,pustite ga da se smiri i da se naguta vode,a posle sta mu bog da.U svakom slucaju bolje 1 nego 2 davljenika.
Količina ribolovačkog pribora obrnuto je srazmerna broju dana provedenih na vodi.

Van mreže flashnbgd

  • Titelski sokozder
  • ****
  • Poruke: 141
  • www.mojaladja.com
Odg: I ja sam stigao i imam mnooooogoooooooo pitanja
« Odgovor #23 poslato: 06, 03, 2019, 19:51:19 posle podne »
Nisam našao prikladnu temu pa sam se ovde oglasio. Da li neko od kolega menjao gumu zaptivnu na volvo saildrive 110s

Ps
Ovako izgleda

Poslato sa VTR-L09 uz pomoć Tapatoka