Autor Tema: antialgin--iskustva i mišljenja članova foruma  (Pročitano 29033 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: antialgin premaz
« Odgovor #30 poslato: 10, 09, 2011, 19:48:38 posle podne »
imam negdje kutiju...bas potrazim cije je punjenjene

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: antialgin premaz
« Odgovor #31 poslato: 10, 09, 2011, 20:20:23 posle podne »
Ja ću da pogledam kad odem do garaže... živim u zgradi.  :telephone:
AluSafe je kupljen u GrosInoxu u Novom Sadu, ove godine.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: antialgin premaz
« Odgovor #32 poslato: 10, 09, 2011, 20:54:35 posle podne »
kod mene je HEMPEL, UMAG, HRVATSKA ...i poslao sam im slike s datumom racuna kad je kupljen i slike camca i slike kako je odradjeno ...bas me zanima hoce li sta odgovoriti

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: antialgin premaz
« Odgovor #33 poslato: 11, 09, 2011, 12:37:57 posle podne »
Imam aluminijumski čamac i nikada nisam mazao antialgin.... jednostavno jednom mesečno izvučem čamac na pesak,okrenem ga i grubom četkom skinem sve alge i lepo ga operem i nemam nikakav problem... to je posao od 15 minuta, a za mesec dana se na alu čamcu jako malo algi nahvata...
Dunav je moje more.....

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: antialgin premaz
« Odgovor #34 poslato: 11, 09, 2011, 14:32:47 posle podne »
kad je ovako toplo ljeto ima ih dosta.....a motor i konzola i komande i bisage pune stvari..rezervoar jos u komori....tesko da ga mogu okrenuti naopako...kao i mossi svoj

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: antialgin premaz
« Odgovor #35 poslato: 11, 09, 2011, 20:24:42 posle podne »
Moj čamac bez posade u fulu napakovan ima 350-400kg minimum.  :suicide:
Čišćenje je moguće jedino ronjenjem, tj podvlačenjem u plićaku.
A pošto tu ima oko 6m2 to baš i nije lak posao.
Sa Karherom mi treba pola sata.   :this: :sorry:

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
antialgin
« Odgovor #36 poslato: 23, 10, 2011, 22:03:17 posle podne »
nisam znao di da stavim pitanje pa cu tu...kolega nabavio antialgin ako se moze tako nazvati, dobio s mora zovu ga neki poliuretanski....navodno se u njega mjesaju neke sitne kuglice ili sta vec i prilikom nanosa na camac djeluje kao neka zastitna plastika na camcu...postojaniji je od meni poznatih antialgina, ali on nema pojma kako se zove....drugi kolega je kupio gliser s mora i ima nesto slicno namazano po koritu ali ni on nema pojma sta je ...zna li netko o cemu je rijec
« Poslednja izmena: 28, 10, 2011, 13:28:58 posle podne zorter »

Van mreže dača

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 113
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: antialgin
« Odgovor #37 poslato: 23, 10, 2011, 22:49:37 posle podne »
pravi  odgovor ti moze dati samo neko ko je imao poblize kontakt sa morem a mislim da ti je najbolje da se nakacis na neki hrvatski sajt o zastiti ili idi vidi na:   hempel hr. ili antifauling hr. svojevremeno sam ja dobio neke informacije slicne sadrzine ali nije to . Pronjuskaj to ti je najsigurnije !

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: antialgin
« Odgovor #38 poslato: 28, 10, 2011, 13:09:06 posle podne »
kuglice e stavljaju u neke boje da bi se povecalo trenje , recimo gazne povrsine na delovima na kojima se hoda... nije mi jasno sta ce u antialginu ....

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: antialgin
« Odgovor #39 poslato: 28, 10, 2011, 13:34:30 posle podne »
ma ne znam , navodno ima neke veze s cinkom...a sad koliko ta prica pije vode...nisam pametan....

Van mreže dača

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 113
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: antialgin
« Odgovor #40 poslato: 28, 10, 2011, 14:35:20 posle podne »
postoji cink epoksal boja - dvokomponentna boja sa cinkom u sebi ali to je za metalne brodove ,sta ce cink na plastiku -suludo ,nije ti to dobra informacija ili neko ima viska para. ?

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: antialgin
« Odgovor #41 poslato: 28, 10, 2011, 15:22:31 posle podne »
Staklene kuglice vrlo malih prečnika dodaju se ponekad u epoksidne ili poliuretanske premaze da bi premaz bio tečljiviji. Ovo do izražaja dolazi kod samorazlivajućih podova. Ujedno, tako se povećava hrapavost površinskog sloja, pa podovi nisu klizavi, što je važno za radne prostore i sl.

Da li je to potrebno u antialginu - ne znam. Po meni, trebalo bi da je gladak da bi u vodi stvarao što manji otpor.

Cink i bakar se dodaju u antifauling boje zato da bi boja bila neprivlačna školjkama i algama.
Medjutim, oba metala su u povećanim koncentracijama otrovna i taj otrov se vremenom oslobadja u vodu u kojoj se plovilo nalazi. Zbog toga školjke i alge koje se zakače na korito brzo umiru ali njihove ljušture često ostaju zakačene i to predstavlja veliki problem u plovidbi jer povećanje otpora dovodi do veće potrošnje goriva i pada brzine plovidbe. Ove naslage otklanjaju se veoma teško struganjem, što dovodi do daljeg oštećenja zaštitnog premaza korita.

Antialgini na bazi bakra, zbog elektrohemijske reakcije izmedju jona bakra i aluminijuma ne koriste se za zaštitu aluminijumskih korita. Preporučuju se oni na bazi cinka.

U poslednje vreme, pod pritiskom zahteva za veću brigu o zaštiti životne sredine, radi se na proizvodnji antifauling boja bez bakra. Nisam čuo da se takva kampanja vodi i protiv antialgina na bazi cinka ali analogija postoji.

Zbog toga se krenulo u razvoj novih sistema zaštite - o tome sam pisao.
Postoje nove smole koje su izuzetno velike tvrdoće - otporne su na mehanička oštećenja. Istovremeno u njima nema bakra ili cinka, pa zato ne zagadjuju prirodnu sredinu.
Ono zbog čega su za nas značajne, ove smole daju izuzetno visok stepen zaštite od korozije pa se preporučuju za zaštitu metalnih površina uronjenih u vodu. Zato već nalaze primenu kod održavanja mostovskih konstrukcija.

Ali primećeno je još nešto.
Ove boje su toliko glatke i imaju toliko nizak površinski napon da se na njih gotovo ništa ne lepi, a i kada se neki od vodenih organizama priljubi uz korito broda ili na stub mosta, veoma lako ih je odvojiti.

Iskustvo je pokazalo da kada brod plovi brzinom od 14 km/sat u odnosu na vodu, strujanje vode je dovoljno da očisti naslage. Kada se plovilo izvuče na površinu dovoljan je pritisak iz kompresora za pranje automobila da bi korito bilo oprano i čisto.

Ovo je i razlog zašto sam uzorke te nove smole dao jednoj našoj domaćoj firmi u cilju ispitivanja i mogu da vam kažem da imam vrlo ohrabrujuće vesti.
Posle više od godinu dana, prvi testovi su konačno uradjeni i odgovorni ljudi iz odeljenja razvoja su mi rekli da im se izgled pločica koje su uronjene u vodu veoma dopada (do sada su već mesec dana u vodi, a površina je sjajna i glatka kao kada su pločice bile namazane).

Ovo je vrlo ohrabrujća informacija i izvestiću vas o daljem napretku...

Ove smole su dosta skupe i za očekivati je da će i te boje biti skuplje od sada postojećih.
Medjutim, zbog svojih karakteristika u eksploataciji to može da bude prihvatljiv trošak.
Naime, zna se da klasičan premaz za zaštitu od korozije mora da se nanese u tri sloja debljine oko 280 mikrona.

Novu boju dovoljno je naneti u debljini od oko 190 mikrona. Efekat protiv korozije biće isti ili čak i dosta bolji.

Kad izračunate da ste primenom nove boje uštedeli 30% na vremenu (mažete korito dvaput, a ne tri puta) i više od 30% na materijalu, a pri tom dobijete glatku površinu na koju se gotovo ništa ne lepi i koja se običnim šmrkom pere, bez šmirglanja, onda je jasno koliko se dodatno štedi na troškovima održavanja. Zato sam uveren da će sa pametnom politikom cena ovaj proizvod biti pristupačan kupcima, a da će proizvodjači lepo zaraditi na njemu.

Obratite pažnju da ovde ne govorimo o antifauling boji (koja u sebi ima biocid - bakar, cink ili nešto drugo - koji truje vodene organizme i zagadjuje vodu) već o samoperivom (ili da kažem: lakoperivom) premazu!

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: antialgin
« Odgovor #42 poslato: 28, 10, 2011, 15:59:09 posle podne »
ajd zasto sam i poceo ovu temu...uzeo sam novi plasticni camac i procitao sam po netu da je bez obzira sto ce se cesto vaditi iz vode potrebna zastita korita s nekoliko slojeva prajmera i antifolingom jer cuva djelkot i svakako produzuje vijek same plastike pa sam htio to odraditi s najboljim materijalima koji postoje na nasem trzistu....pa moze i savjet u tom smjeru ako nije problem


Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: antialgin
« Odgovor #43 poslato: 28, 10, 2011, 17:02:15 posle podne »
ajd zasto sam i poceo ovu temu...uzeo sam novi plasticni camac i procitao sam po netu da je bez obzira sto ce se cesto vaditi iz vode potrebna zastita korita s nekoliko slojeva prajmera i antifolingom jer cuva djelkot i svakako produzuje vijek same plastike pa sam htio to odraditi s najboljim materijalima koji postoje na nasem trzistu....pa moze i savjet u tom smjeru ako nije problem

Ovo sada već izlazi iz meni poznatih okvira.
Ipak, usudiću se da iznesem svoje mišljenje, a ako neko zna bolje, nadam se da će me ispraviti ako nisam u pravu.

Obzirom da se radi o plastičnom čamcu, Vama nije važno da li antialgin sadrži cink, bakar ili biocid na bazi neke druge materije. Suština je u tome da prisustvo biocida ubija i sprečava dalji razvoj vodenih organizama.
Dakle, Vi možete uzeti bilo koji antialgin.

A da li Vam je potreban ili nije, to zaista zavisi od toga koliko je čamac u vodi.
 
U našim uslovima korita čamaca vrlo brzo bivaju obrasla algama, na koje se onda kače školjke. Ukoliko je voda bogatija algama i školjkama postupak obrastanja biće brži. Naslage algi i školjki znatno usporavaju čamac i utiču na povećanu potrošnju goriva.
Medjutim, ako se plovilo zadržava u vodi relativno kratko (vikend vožnja od nekoliko časova, i ako su brzine one kojima se voze gliseri, pitam se da li je antialgin neophodan? Često je dovoljno samo oprati čamac mlazom vode nakon što ga izvadite iz reke.

A sigurno je da je antialgin skup i posebno održavanje postaje problem, jer svaki antialgin posle izvesnog vremena postaje samo običan premaz u kojem više nema biocida i time gubi zaštitnu ulogu. Kako često dolazi do oštećenja površine, postaje neophodno da se sloj antialgina ukloni, a to se radi brušenjem, šmirglanjem i td. što je i zamorno i zahteva dosta vremena.

Mislim da ćete morati sami da odlučite šta je Vama lično korisnije i isplativije...

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: antialgin
« Odgovor #44 poslato: 18, 11, 2011, 14:33:11 posle podne »
Jel neko ima bilo kakvo iskustvo sa Pettit bojama/antialginima ?

Slika 1: VIVID
http://www.wholesalemarine.com/p/PET-1261Q/#readmore

Slika 2 VIVID FREE, bez Bakra
http://www.wholesalemarine.com/p/PET-1162G/

Naravno tu je i treći i četvrti Pettitov Antialgin

3. Ultima Eco
4. Alumacoat SR

http://www.pettitpaint.com/catalog_browse.asp?ictNbr=5

Zgodno je što se čamac može izvlačiti na suvo i posle vratiti u vodu bez naknadnog obnavljanja premaza.
Skoro svi tipovi su višegodišnji tvrdi.
Dovoljno je oprati površinu, ošmirglati, prebrisati i ponoviti 1-2 sloja.  :good:


 :telephone:

P.S: Ujedno sam pronašao i ovaj sajt:
http://www.sailingmates.com/antifoul.htm

U kojem je baš napomenuta razlika izmedju mekih i tvrdih antialgina.
Tvrdi su za brže čamce, a meki za spore.
Meki se lakše spiraju i otrvniji su.

 :drinks:
« Poslednja izmena: 18, 11, 2011, 16:51:12 posle podne mossi »