Autor Tema: Projekat "5"  (Pročitano 33615 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Projekat "5"
« Odgovor #30 poslato: 07, 04, 2010, 19:32:07 posle podne »
Sta ti je bre Miso, pa to kompjuter sam radi ti samo stisces next.  :lol: :lol: :lol:

Salu na stranu, nisam pogledao program, ali ni u jednom projektu ne treba ici na apsolutnu plovnost ili apsolutnu stabilnost tj. na bilo kakvu apsolutnost. Dobri projekti su uvek stvar kompromisa. Pazite da ne predimenzionisete konstrukciju.

Da li sam program ima u katalogu specifikaciju za lim koji kod nas moze da se kupi, da ne bude posle "fuckin' Bill Gates".
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže misaf

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 65
Odg: Projekat "5"
« Odgovor #31 poslato: 07, 04, 2010, 20:46:09 posle podne »
Ne bih da vam ubijam entuzijazam, ali imam utisak da suviše avanturistički postupate. Želim da budem dobronameran, ali prosto ne znam šta da kažem - napišem. Projektovanje trupa je vrlo racionalan proces, gde se tačno zna sta se očekuje kad se neki parametar izmeni i dokle može ili ima smisla da se menja. Tu je sve povezano i ne može da se posmatra samo jedna stavar, kada izmene utiču i na druge bitne stvari. U korišćenju programa za projektovanje plovila, gde toliko varijabli može da se menja, pokušaj dostizanja optimalnog trupa može trajati beskonačno, ukoliko ciljano i svesno ne postupate.
Žao mi je što nemam vremena, a toliko o projektovanju plovila može da se piše. Jedino mislim da bih mogao savet da vam dam da pročitate prvo nešto o projektovanju trupova, pa onda da se bacite na projektovanje. Više će te uživati, jer će te znati šta radite, a nećete trošiti živce na jurenje odgovora na apstraktna pitanja. Srećno!

Van mreže Impuls

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 62
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Projekat "5"
« Odgovor #32 poslato: 07, 04, 2010, 21:20:10 posle podne »
Savet je svakako na mestu. Sto se mene tice, ovo je tek pocetak procesa. "Igram" se u Delftshipu sa koritom koje je neko
vec projektovao, usput saznajem stvari, pitam, slusam, citam...
Sto se materijala tice, tu vec mogu da kazem da imam solidnu osnovu jer radim kao konstruktor nekih 22-3 godine. Nevezano
za brodogradnju, ali dovoljno da znam koje su mehanicke osobine za sta bitne i sta znace, da uporedim par materijala i polje
njihove primene. Naravno, ne bih znao ovoliko koliko znam u oblastima kojima se bavim da nisam uvek saslusao i razmislio o
svakom tudjem misljenju ili savetu koji makar i deluje kao da ima osnovu.
Zato, svaki dobronameran savet, teorijski ili iz iskustva je dobrodosao.
Pricu o materijalima sam ovde vodio uglavnom u "ShoutBoxu" sto je steta jer nije ostalo dostupno svima. Posebno sto je na
nasem trzistu siroko dostupan ogranicen izbor, a trgovci retko imaju pojma sta uopste prodaju, za njih je gvozdje i sve ono
sto je za nas celik, aluminijum im je obican, a kad kazu "dural bre!" to je onda ko zna sta.
No, usput i ovde cu polako iznositi razmatranja o materijalima. Naravno, voleo bih i da ostali iznesu sugestije i misljenja, zato sam
i postavio temu.

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Projekat "5"
« Odgovor #33 poslato: 07, 04, 2010, 22:02:34 posle podne »
Jeste li vi momci procitali nesto strucno o pojektovanju plovila pre nego što ste se uhvatili posla ili samo ovako pipate u mraku (bez ikakve namere da uvredim)?

Da budem iskren, ja više volim da pipam u mraku ...

Projektovanje trupa je vrlo racionalan proces, gde se tačno zna sta se očekuje kad se neki parametar izmeni i dokle može ili ima smisla da se menja. Tu je sve povezano i ne može da se posmatra samo jedna stavar, kada izmene utiču i na druge bitne stvari. U korišćenju programa za projektovanje plovila, gde toliko varijabli može da se menja, pokušaj dostizanja optimalnog trupa može trajati beskonačno, ukoliko ciljano i svesno ne postupate.

Šalu na stranu ... potpuno si u pravu. Samogradnja koja uključuje i projektovanje korita zahteva daleko više od igranja u software-u. Ali ... dok se potrebno znanje i novci ne akomuliraju, ovo je najjeftinija zabava.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Projekat "5"
« Odgovor #34 poslato: 08, 04, 2010, 14:51:59 posle podne »
miso slazem se ali i ovo je iskorak u odnosu na prosecno srpsko plovilo ...  polako korak po korak , cita se i literatura uporedo  :good:

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Projekat "5"
« Odgovor #35 poslato: 08, 04, 2010, 15:27:55 posle podne »
ljudi moji prosto izluđujem od pesimističkih saveta, Impuls, kapetane,i ostali entuzijasti samo napred , udri sve dok imaš volje.
Pa zar se uopšte plovilo pre no što je ijedan inžinjer stasao , na čemu je moj deda plovio dok se nisu pojavili inžinjeri i projektantske kuće , kako Kolumbo stiže do Amerike ?
Ma bez entuzijasta ni inžinjeri nebi stekli potrebna znanja i iskustva.
Pa prave se čamci za sport i rekreaciju a ne podmornice na atomski pogon, ili novi "Titanik" ili "Kvin Meri".
Entuzijasti i ljubitelji samogradnje samo napred nedajte se pokolebati ,igrajte se softverima nacrtima i samo gurajte.
Sačuvaj me bože da je Tesla obraćao pažnju na komentare tipa" lud,zanesenjak i sl...
Sem inžinjera niko se naučen nije rodio--ŽIVELA SAMOGRADNJA
Ako stradam ili se udavim ja snosim odgovornost za sebe i svoje putnike ,ako se plašite da vas ne ugrozim kad vidite brod"ODISEJ II "bežite glavom bez obzira jer ide opasnost za bezbednost svega i svačega
Ja napisah pa odoh u aps , teško ću proživim kontra reakciju :suicide:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Projekat "5"
« Odgovor #36 poslato: 08, 04, 2010, 15:45:14 posle podne »
zaobidji aps :)

btw vlajko , delftship nece da mi da proracun za beam manji od recimo 0,2 metra imas li ideju zasto ?

da li on za beam samo vodenu liniju ili visinu korita ? gde da mu unesem tezinu broda ima li negde opcija ?

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Projekat "5"
« Odgovor #37 poslato: 08, 04, 2010, 17:32:41 posle podne »
moja greska ne moze draft da bude veci od beama, inace ce postati podmornica  :)

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Projekat "5"
« Odgovor #38 poslato: 08, 04, 2010, 17:34:27 posle podne »
ispravka

The draft (or draught) of a ship's hull is the vertical distance between the waterline  and the bottom of the hull (keel),

The beam of a ship is its width at the widest point.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Projekat "5"
« Odgovor #39 poslato: 08, 04, 2010, 17:36:17 posle podne »
btw kako da uradim graf HP/ KNOTS ?

Van mreže misaf

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 65
Odg: Projekat "5"
« Odgovor #40 poslato: 08, 04, 2010, 20:20:16 posle podne »
Kapetane, ma i ja sam svakako za pravljenje iskoraka, smatram da sam ga i sam učinio(postaviću uskoro svoj projekat, mada sam ga već predstavio na forumu "na vodi", pre neku godinu, pa sam mislio da se ne naturam suviše). Samo pokušavam da pomognem entuzijastima da što pre prohodaju, tj. da što pre počnu da prave korake.
Odisej ovim ljudima ne treba podstrek, tipa:"udri sve dok imaš volje", oni to već rade i imaju entuzijazma, ali način koji ti propagiraš je kao kad bi nekog bodrio da glavom probije zid, može i to, al' mnogo teško. Ne znam zašto imam utisak da su ti inženjeri nešto krivi, pa i Tesla je bio inženjer.  Znanje je blagorodno, pogotovo uz entuzijazam, ali entuzijazam bez znanja pre vodi nasukavanju neko dostizanju cilja, ukoliko težimo kvalitetnom rešenju. Inače za plovidbu ne treba mnogo entuzijazma, može i balvan da se u'jaši, a neki entuzijasta bi mogao i da ga izdubi, moze se ploviti i u običnom koritu - kadi... ali ovde se koliko sam video pričalo o krivama otpora trupa, stabilitetu, o vrlo stručnim stvarima. Zato mislim da ljude treba ipak upućivati u napredak, a ne u srednji vek...
Svakako pozdrav i dobra voda Odiseju II

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Projekat "5"
« Odgovor #41 poslato: 08, 04, 2010, 20:59:50 posle podne »
btw kako da uradim graf HP/ KNOTS ?

Nikako.

Možeš ručno da prekucaš vrednosti za otpor iz Delftshipa u Excell pa onda racunaj.

Snaga [kW] = Rt [kN] * V [m/s]
Snaga [HP] = 1.341 * Snaga [kW]

Michlet izbacuje na kraju jedan lep file koji sadrži sve rezultate i može se direktno importovati u Excell. Zove se ship_output_by_speed.mlt.

U oba slučaja pomenuta snaga NIJE snaga motora. Snaga motora je otprilike duplo veća.

A za onaj beam draft itd. ne znam ni šta me pitaš ni šta je problem. Ili stavi sliku ili fajl.

Van mreže Impuls

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 62
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Projekat "5"
« Odgovor #42 poslato: 08, 04, 2010, 21:45:28 posle podne »
Evo sta kaze michelet za brzine do 20 cvorova:



Svetlije krive su Caballero a tamnije moje korito.
Inace, @misaf:
Vase misljenje sam shvatio dobronamerno. Stoga, bilo bi konstruktivno da nas uputite u termine i parametre o kojima pricate,
to bi nama znacilo sigurno mnogo i dalo pun smisao vasem pisanju. Unapred se zahvaljujem za svaku pomoc.

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Projekat "5"
« Odgovor #43 poslato: 08, 04, 2010, 22:19:44 posle podne »
Već par puta sam pomenuo da snaga koja se računa u software-u NIJE snaga motora a sad nađo' malo vremena pa da (laički) objasnim i zašto, te da sve povežem sa nekim pojmovima na engleskom jeziku koji se često pojavljuju jer na netu ima daleko više literature na ovom jeziku nego na našem ...


Evo, misaoni eksperiment i mala računica za čamac koji se kreće brzinom od 8 čvorova (~ 4 m/s) sa motorom koji propeler 12x10 (prečnika 12 cola, koraka 8 cola) vrti na 1800 obrta u minuti.

Znači brzina broda je 4 m/s. Ali, ko god je ikada plovio čamcem i bacio pogled pozadi mogao je da vidi da brzina kojom voda izlazi iza motora nije ista kao i brzina kojom se kreće čamac. Ova brzina zavisi od propelera i motora i računa se kao:

Vp = W [1/s] * P [m]

W je broj obrtaja u sekundi a P korak propelera. Za naš primer, Vp = 1800/60 * 0.2 = 6 m/s

"Slip" odnosno proklizavanje propelera pretstavlja odnos razlike Vp i brzine broda u odnosu na Vp, odnosno:

Slip = (Vp - Vb)/Vp

Vp - brzina vode iza propelera
Vb - brzina kretanja čamca

U našem primeru, "slip" je (6-4)/6 ili oko 33%.

"Slip" je uvek prisutan, manje ili više (tačnije da ga nema ne bi ni mogli da pomerite čamac sa mesta). On iznosi oko 10-15% za trkačke čamce, 20-30% za glisere, 30-40% za deplasmance te 50% pa i više za tegljače, remorkere i dr. radne brodove.

Kada se računa sila potiska "Thrust" kojom ovaj motor gura brod, onda važi sledeća formula:

Thrust = M * (Vp - Vb)

M je masa vode koju u jedinici vremena protera propeler, odnosno:

M = gustina vode * Vp * 3.14 * (R*R)/4

R je prečnik propelera.

Za naše  vrednosti, to je:

M = 1000 * 6 * 3.14 * (0.3*0.3)/4 = 423.9 [kg/s]
Thrust = 423.9 * (6 - 4) = 847.8 [N]

E sad ... Snaga korita je Thrust * Vb ili oko 3.4 kW dok je snaga motora Thrust * Vp ili preračunato u konjiće oko 6.8 HP.

Delftship, Michlet i slični programi mogu da određenim metodama procene vrednost za "drag" ("resistance") koja pretstavlja potrebnu silu da bi se korito kretalo određenom brzinom. U bilo kojoj analizi, "thrust" koji generiše motor mora biti veći od tog "drag"-a.


@misaf, molim ocenu, kritiku, korekciju i dopunu

Van mreže Impuls

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 62
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Projekat "5"
« Odgovor #44 poslato: 08, 04, 2010, 22:38:37 posle podne »
Auhhh, tek sad videh gresku u proceni ovih dijagrama, tj. dve. Dijagram otpora za Caballero ide do2.1nesto... a za moje korito do2,skoro6  :sorry:
a i kNm/s je kW a ne KS  :sorry: Dakle snaga=brzina*otpor*2*1.36?