Dozvolite da malo dopunim.
Nije dovoljno da imate samo saobraćajnu dozvolu vozila.
Ovde se radi o tome da kuka treba da ima atest od strane proizvodjača (to su oni podaci utisnuti/odštampani na pločici koja je fiksirana na nekom delu kuke). Na toj pločici dati su podaci o težini vučenog vozila, sili koju kuka može da izdrži...
Ukoliko ovo imate, u AMS (važi i za ostale) utvrdiće da li je kuka postavljena na vozilo na bezbedan i ispravan način. Ukoliko jeste, dobićete potvrdu za to i sa tom potvrdom možete dalje u proceduru za dobijanje treće tablice.
Ukoliko kuka nema pločicu sa podacima u AMS neće izdati svoje uverenje. (Postoji neka šansa ako imate napisan atest proizvodjača kuke, ali to mogu da ospore jer se ne zna da li je to atest baš od vaše kuke.)
Kada dobijete uverenje o ispravnoj montaži atestirane kuke, onda na red dolazi registracija prikolice.
Ukoliko imate kupovnu prikolicu, sa računom o kupovini (obavezno na računu mora da postoji upisan broj šasije!) idete direktno u MUP i podnosite zahtev za izdavanje tablice.
Ukoliko nemate račun ili imate račun bez upisanog broja šasije, sledi procedura atestiranja prikolice.
To se radi tako što nadjete dva svedoka koji u mesnoj zajednici overe izjavu (postoji standardni obrazac za to) da ste prikolicu sami radili i od sopstvenog materijala (ovo morate da uradite tako, čak i ako imate fabrički proizvedenu prikolicu ali nemate račun ili nemate broj šasije ukucan na rudi i upisan u račun).
Sa tom izjavom i prikolicom i sa uverenjem o montiranoj atestiranoj kuki, odlazite u neki od servisa za tehnički pregled koji je ovlašćen za atestiranje prikolica i kod njih, u dogovoreni dan dolaze stručnjaci sa Mašinca ili iz Vinče i oni vrše pregled prikolice.
Ne zaboravite da pre odlaska u servis odete negde gde postoji vaga na kojoj ćete izmeriti i dobiti potvrdu o težini prikolice (možete i na nekom stovarištu gde se prodaje ugalj).
Stručnjaci mere dimenzije, proveravaju da li je šapa na rudi atestirana (mora da ima oznaku proizvodjača i utisnut broj), da li postoji svetlosna signalizacija (pozadi svetla i crveni trouglasti katadiopteri, a na blatobranima ili prednjoj strani prikolice beli katadiopteri).
Ako sve to imate, stručnjak ukucava brojeve na šasiju, sačinjava zapisnik i nakon nekoliko dana dobijate rešenje o atestiranju prikolice.
Sa uverenjem o montaži kuke i rešenjem o atestiranju prikolice idete u MUP i podnosite zahtev (plaćaju se neke takse) za treću tablicu (u Beogradu se petkom prikupe svi zahtevi i daje se nalog za štampanje tablica u Somboru, tako da tablicu dobijate za nekoliko dana.
Eto, toliko od mene - nadam se da nisam nikog uplašio ali to je standardni postupak. Ja prošao i kao što vidite - preživeo (dve treće tablice za dva vozila u isto vreme odradio!).
Srećno!
p.s.
Nemam komentar za cene.
Mislim da je u AMS najjevtinije (što ste i sami videli - mislim na atestiranje kuke), a ja sam kod njih završio posao, tako da ne vidim zašto bi neko išao na drugo mesto i plaćao više.
Ja sam u decembru uradio atest dve kuke na dva vozila, atestirao prikolicu sa dva svedoka i dobio dve treće tablice i sve to me je koštalo nešto oko 8.000 dinara ukupno.