Autor Tema: SIDRENJE SAVETI  (Pročitano 83231 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže odissej

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 109
SIDRENJE SAVETI
« poslato: 19, 02, 2009, 23:53:47 posle podne »
Pozdrav svim ljubiteljima reka,evo i mog prvog posta.Odmah da kazem da sam veliki protivnik svih vrsta nasih improvizacija,a narocito na vodi.Poznavajuci nas mentalitet,materijalnu situaciju,nivo tehnickog obrazovanja i tehnicke kulture, znam da su samo neki od nas u stanju da u kucnoj radinosti naprave funkcionalnu,pouzdanu,bezbednu i estetski prihvatljivu improvizaciju.U vezi sa sidrenjem, evo nekih mojih opazanja:
- NIKAD ne sidrim na dubinama vecim od 10-12 m jer vam za te dubine treba i 20-25 m spustenog lanca,i doosta preostale energije na kraju dana u akumulatorima,
- NIKAD ne podizem sidro bez motora u radu,
- UVEK pre pokretanja vinca pokrenem camac lagano ka sidru,cime smanjujem potrebnu kolicinu energije.Ovo radim,nekoliko puta naizmenicno sa podizanjem lanca,
- Cesto niste u situaciji da znate koliko je jos lanca preostalo u vodi,osim ukoliko nemate elektronski brojac.Zbog toga je korisno ofarbati pojas od recimo 20 cm lanca na rastojanju od napr. 3 m od sidra, crvenom bojom i recimo na 1,5 m zelenom bojom.Tako cete spreciti neugodna udaranja lanca u kljun ili leziste,
- Vrlo korisna stvarcica je vrtuljak sa dva zgloba koji se montira izmedju sidra i lanca.Sa njim vam sidro uvek zauzima pravilan polozaj pre ulaska u leziste,
- Na kraju dana provedenog u kupanju na sidru,po pravilu ne ostaje previse energije u akumulatorima zbog rada frizidera,muzike,pumpi i dr.Obzirom da vinc od napr.1000 W povlaci u uslovima najveceg opterecenja i preko 100 A
ukoliko to nisu u stanju da obezbede baterije,ne preostaje nista drugo nego vase ruke i rucica za namotavanje lanca.
- I na kraju ono sto smo cesto skloni da zanemarimo,redovno odrzavanje u skladu sa upustvima proizvodjaca.Vinc ne trazi neko posebno odrzavanje osim redovnog,periodicnog ciscenja i podmazivanja. 



Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
SIDRENJE SAVETI
« Odgovor #1 poslato: 20, 02, 2009, 13:05:30 posle podne »
Pitanje sta se radi kada sidro zapne i nemoze da se izvuce?Imali kakva caka?

banetu i meni se desilo da nas je dok smo bili usidreni napalo drvo .. pritislo konpac ispod ladje i zateglo.. dunav bio velik i nosio sve i svasta... jedva smo se iskobeljali ali jedno 20 min smo se mucili...  jel ima neko ideju sta raditi u ovom slucaju ??? mi smo namisice navlacili brod jedno 5 metara uzvodno i pustili ga i onda cakljom sa zadje stane dunava dohvatili slobodan konpac koji smo ond aprovukli ispod drveta......

evo ga i mali graficki prikaz



inace ovo na slici smo ja i bane koji se drzimo za glave :)

ima negde na forumu i sliak tog drveta...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
SIDRENJE SAVETI
« Odgovor #2 poslato: 20, 02, 2009, 13:10:30 posle podne »
Postupak seci i bezi.

e jedino to nismo hteli :) znas kakav konpac imam milinica i dunford sidro na kraju :) nije mi do para al necu da me jedna panjina zajebava.. naravno da je drvo proslo ispod broda i zveknulo u motor :(

Van mreže Admiral

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 244
  • Pol: Muškarac
  • Moje Malo Brodogradilište....... 063/200-396
SIDRENJE SAVETI
« Odgovor #3 poslato: 20, 02, 2009, 13:20:14 posle podne »
Najbolje resenje je da za kraj lanca vezete konopac i plutacu.
Onda sve bacite, a vratite se kada nije frka, pa natenane.
Zato obavezno i pomocno sidro.
Najgore je u guzvi natezati se sa bilo cime.
Linija manjeg otpora. Cuvaj ljude i brod. Ostalo je oprema. Oznaci je i nebrini.
Dobro došli u moje i Vaše Malo Brodogradilište

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
SIDRENJE SAVETI
« Odgovor #4 poslato: 20, 02, 2009, 14:01:06 posle podne »
Ima i "caka" za balvane koji se zakace, a to je prvo i osnovno pravilo sidrenja: Pazljivo odabrati lokaciju za sidrenje!

40 metara ka centru dunava na sredini paradajz ostrva...

kakva je to fora za sidro ta plutaca?

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 726
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
SIDRENJE SAVETI
« Odgovor #5 poslato: 20, 02, 2009, 14:29:37 posle podne »
evo ilustracije "plutace". ceo sistem je osmisljen za slucaj kada sidro zapne za neku podvodnu prepreku (prirodnu ili vestacku). da ne bi morao kapetan da roni i oslobadja sidro koristi se ovaj sistem. Aka je lepse objasnio.
« Poslednja izmena: 20, 02, 2009, 15:04:06 posle podne espresso »
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
SIDRENJE SAVETI
« Odgovor #6 poslato: 20, 02, 2009, 14:58:12 posle podne »
Ali pre sidrenja je onda obavezno izmeriti dubinu, jer kako odrediti dužinu tog konopca sa bovom?
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 726
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
SIDRENJE SAVETI
« Odgovor #7 poslato: 20, 02, 2009, 15:01:13 posle podne »
duzina konopca na bovi po pravilu treba da je jednaka duzini sidrenog konopca/lanca. kada sidro oboris na dno podvezes bovu i nastavis da otpustas sidreni konopac/lanac koliko je potrebno.
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
SIDRENJE SAVETI
« Odgovor #8 poslato: 20, 02, 2009, 15:50:19 posle podne »
@ admiral

Zanimljiv komentar. ???

@ aka razdvajam temu veceras :)

sta mislite oovakvom vezivanju i odredjivanje duzine konpca i konopca za taj plovak ?




misli se na duzinu konopca za plovak.. u ovom slucaju se bace sve odjedared i ne mora se odmotavati tacna duzina konopca za plovak (nikako da upamtim kako se zove)

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 726
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
SIDRENJE SAVETI
« Odgovor #9 poslato: 20, 02, 2009, 15:55:11 posle podne »
kapetane, bova, orepina, MORA biti konopom vezana za glavu sidra. imam jedan prirucnik na americkom jeziku, al ima puno slika u boji. da li da te slike postavis da svi vide o cemu se tu radi. ko razume americki jos bolje.
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
SIDRENJE SAVETI
« Odgovor #10 poslato: 20, 02, 2009, 15:57:53 posle podne »
Mislim da ti je tvoja orepina zakačena na pogrešnom kraju lanca :) :) :)
Još bolje na vrhu sidra ( ako ima alku- moje ima)
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 726
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
SIDRENJE SAVETI
« Odgovor #11 poslato: 20, 02, 2009, 16:01:19 posle podne »
evo jos jedne ilustracije, a i dela teksta koji ide uz nju

Anchor Buoys
Anchor buoys are very useful in order to indicate the position of an anchor – either your own or the anchors of other boats (Figure 3.14). The use of anchor buoys has become rarer these days, although in many places, for example the Mediterranean, the seabed is littered with old chains and wrecks. In such places, an anchor buoy attached to the anchor crown would be a smart move in case the anchor should get stuck on any rubbish.
The problem with anchor buoys is that other people often think they may use them as mooring buoys! Or they mistake them for crab pots that may be emptied. Of course it is possible to mark the buoy with the name of the boat, although this isn’t easily seen in the dark. Long-distance cruisers, therefore, often use empty plastic bottles as anchor buoys.
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
SIDRENJE SAVETI
« Odgovor #12 poslato: 20, 02, 2009, 16:08:42 posle podne »
kapetane, bova, orepina, MORA biti konopom vezana za glavu sidra. imam jedan prirucnik na americkom jeziku, al ima puno slika u boji. da li da te slike postavis da svi vide o cemu se tu radi. ko razume americki jos bolje.

jel moze da se skenira pa da je okacimo?

Van mreže Željoni

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 731
  • Pol: Muškarac
???: SIDRENJE SAVETI
« Odgovor #13 poslato: 20, 02, 2009, 18:03:45 posle podne »
Ovde se lepo sve vidi

Van mreže Željoni

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 731
  • Pol: Muškarac
???: SIDRENJE SAVETI
« Odgovor #14 poslato: 20, 02, 2009, 19:55:50 posle podne »
Za sve vlasnike plovila