Autor Tema: "tabanaš" ili "blagi-v" ?  (Pročitano 8885 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
"tabanaš" ili "blagi-v" ?
« poslato: 09, 03, 2010, 14:33:19 posle podne »
Poigrao sam se malo sa softverom za projektovanje korita i reko' ajde da podelim rezultate sa ostalim forumašima. Oni koji se spremaju za samogradnju po svojim ili tuđim planovima, savetima, nacrtima, idejama itd. će možda biti zainteresovani.

Naime, napravio sam u programu DelftShip mali model klasičnog tabanaša i korita sa blagim V, ispitao otpor u programu Michlet te uporedio dobijene rezultate.  Oba korita su projektovana sa dimenzijama 8,9 x 2.9 metara, deplasman 3500kg.

Slede screenshot-ovi ...

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Tabanaš
« Odgovor #1 poslato: 09, 03, 2010, 14:36:54 posle podne »
Prvo ide izgled korita pa rezultat ispitivanja u Michlet-u. Grafik prikazuje otpor (kN) u funkciji brzine (m/s).

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Blagi V
« Odgovor #2 poslato: 09, 03, 2010, 14:38:16 posle podne »
Sledi blago V korito ...

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Poređenje
« Odgovor #3 poslato: 09, 03, 2010, 14:41:33 posle podne »
Michlet daje i tekstualne vrednosti koje se mogu učitati u Excell kako bi se uporedili rezultati oba korita.

Vrednosti su preračunate na snagu potrebnu na elisi (kW) a brzina je prebačena na km/h. Evo kako to izgleda:

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Zaključak: "tabanaš" ili "blagi-v" ?
« Odgovor #4 poslato: 09, 03, 2010, 14:45:19 posle podne »
Naravoučenije izvucite sami ...

 :smile:

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: "tabanaš" ili "blagi-v" ?
« Odgovor #5 poslato: 09, 03, 2010, 14:49:38 posle podne »
Iskreno nije mi nikad bilo jasno zbog čega se ljudi kad grade sebi brod odlučuju za tabanaš.
Koje su prednosti tabanaša , ili je samo lakši za izgradnju pa je to jedini razlog

Van mreže odissej

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 109
Odg: "tabanaš" ili "blagi-v" ?
« Odgovor #6 poslato: 09, 03, 2010, 15:07:42 posle podne »
Neverovatno da za postizanje istih brzina vec od 6km/h pa na dalje,  tabanasu konstantno treba oko 3 puta vise snage. Ovo se odnosi na deplasmanski rezim plovidbe.Bilo bi interesantno videti dijagram za brzine preko 20 km/h. :smile:

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: "tabanaš" ili "blagi-v" ?
« Odgovor #7 poslato: 09, 03, 2010, 15:25:37 posle podne »
Neverovatno da za postizanje istih brzina vec od 6km/h pa na dalje,  tabanasu konstantno treba oko 3 puta vise snage. Ovo se odnosi na deplasmanski rezim plovidbe.Bilo bi interesantno videti dijagram za brzine preko 20 km/h. :smile:
To je već druga priča ... ova analiza je isključivo za deplasmanski rezim plovidbe. Mislim da je Michlet beskoristan u bilo kojoj drugoj varijanti.

Van mreže haklberisojer

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 197
Odg: "tabanaš" ili "blagi-v" ?
« Odgovor #8 poslato: 09, 03, 2010, 20:39:13 posle podne »
Dragocena i upecatljiva informacija.

Svaka cast ladjaVlajko. Hvala ti u moje ime i u ime svih iskrenih ladjarosa pocetnika....


Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: "tabanaš" ili "blagi-v" ?
« Odgovor #9 poslato: 09, 03, 2010, 22:59:08 posle podne »
vlajko jel bi mogli da ti damo dimenzije koriita i tezinu da vidimo koliko realne podatke daje software ... mislim da bi to bilo dosta merodavno...

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: "tabanaš" ili "blagi-v" ?
« Odgovor #10 poslato: 09, 03, 2010, 23:18:12 posle podne »
vlajko jel bi mogli da ti damo dimenzije koriita i tezinu da vidimo koliko realne podatke daje software

Nacrtaj svoj čamac iz svih uglova i obeleži sve moguće mere pa mi pošalji mailom ili stavi negde da mogu da vidim.

Ali da znaš, ova snaga na grafiku je prava, čista snaga na koju moraš dodati sve moguće gubitke u prenosu, elisi i dr. Ako imaš vanbrodski motor budi srećan ako realno imaš pola od snage koja piše na njemu. Elise kod vanbrodskih motora imaju malu efikasnost.

I još, da ne zaboravim  ... 1 kW je oko 1.34 HP.

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: "tabanaš" ili "blagi-v" ?
« Odgovor #11 poslato: 09, 03, 2010, 23:16:41 posle podne »
@LadjaVlajko
Tema ti je odlicna.Za deplasmansko plovilo je jako vazno da ima V korito,nisam hteo da pisem o tome,da ne bih bio napadnut,jer vecina plovila ima bas ravno dno,koje je izuzetno nepovoljno za plovnost,ali je mnogo lakse za izradu,sto ne mora da znaci da  bas svako V korito ima dobru plovnost,dok je kod glisera to drugacije i ugao V dna je individualna,sto zavisi od nekih drugih faktora.Evo kako su nasi inzenjeri radili projekat broda:prvo se brod konstruise,pa se napravi maketa broda od parafina koju su nosili u Austriju jer su oni imali kanale i uredjaje kroz koju su vukli maketu i merili otpore,i na kraju tesali parafin tamo gde su otpori bili veliki,i na kraju ceo projekat menjali na osnovu dobijenih rezultata.Kasnije su i u Zagrebu napravljeni kanali i uredjaji za ispitivanje.Svaki projekat deplasmanskog broda kada se gleda odozgo,na vodnoj liniji i ispod nje mu je presek u obliku vodene kapi,jer je jako vazan i krmeni deo dna,a ne samo pramcani.Plovila za rekreaciju su gabaritno dosta manja i zdepastija od brodova,ali opet mogu da se naprave tako da imaju dobru plovnost.
Dao sam primer siklje sa V dnom,ima ona svojih mana u odnosu na klasicnog tabanasa,ali po mom misljenju ipak vise dobrih osobina.
Ne bih nikog da uvredim,ovo je moje subjektivno misljenje,steceno na osnovu nekih prica i iskustava.

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: "tabanaš" ili "blagi-v" ?
« Odgovor #12 poslato: 09, 03, 2010, 23:27:22 posle podne »


Ali da znaš, ova snaga na grafiku je prava, čista snaga na koju moraš dodati sve moguće gubitke u prenosu, elisi i dr. Ako imaš vanbrodski motor budi srećan ako realno imaš pola od snage koja piše na njemu. Elise kod vanbrodskih motora imaju malu efikasnost.

I još, da ne zaboravim  ... 1 kW je oko 1.34 HP.

Pa valjda koliko ja znam snaga kod svih vanbroskih motora(ako izuzmemo tomos :lol:) je snaga koja se isporucuje na elisi

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: "tabanaš" ili "blagi-v" ?
« Odgovor #13 poslato: 09, 03, 2010, 23:30:20 posle podne »
@LadjaVlajko
Tema ti je odlicna.Za deplasmansko plovilo je jako vazno da ima V korito,nisam hteo da pisem o tome,da ne bih bio napadnut,jer vecina plovila ima bas ravno dno,koje je izuzetno nepovoljno za plovnost,ali je mnogo lakse za izradu,

 a bre :)

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: "tabanaš" ili "blagi-v" ?
« Odgovor #14 poslato: 10, 03, 2010, 00:07:01 pre podne »
Forumi su jako dobra stvar,mnogo se tu nauci,ali je pitanje koliko je tacno to sto je tu napisano.Sve sto znam o brodogradnji sam naucio od par inzenjera brodogradnje u nekoj neobaveznoj prici,Ja sam njima verovao,pa ako su oni mene slagali slagao sam i Ja Vas,i ne nameravam ni sa kim da vodim polemiku.
Dule Ti si u ranijim postovima pominjao da je V korito neprikosnoveno za deplasmansku plovidbu,Ja to potvrdjujem,a kontrasa ce uvek biti.