Prema ovoj Victron-ovoj semi dva izvora napajanja su prakticno vezana paralelno
(+) altternatora i (+) punjaca. Baterije, ovog puta u ulozi potrosaca, su takodje vezane
paralelno, (+) startne sa (+) radne, kombiner Cyrix sluzi, da kazemo, kao ventil koji
otvara put struji punjenja iz alternatora u radnu bateriju, uz uslov da se prethodno
napuni startna.
Ako znamo da regulator solarnih panela, recimo tip MPPT (maximum power point)
svo vreme prati ispraznjenost/napunjenost baterije merenjem velicine napona baterije,
npr. na 10,8V iskljucuje potrosace a na 14,2V iskljucuje punjenje baterije. Spajanjem
jos jednog izvora napajanja na bateriju, (alternator), mi regulator dovodimo u “zabludu”
buduci da je sad na klemi baterije prisutan napon dodatog izvora a ne same baterije. Ako
ovme dodamo i “pametan” (elektronski regulisan punjac) stvar je jos komplikovanija.
Istovremeno, prema uputstvu za povezivanje sol. panela, na regulator se prvo povezuju
baterije pa onda paneli, odakle meni, logicno sledi da nije pozeljno preklopnikom odspajati
baterije sa sol. regulatora da bi se prikljucile na alternator ili punjac (dok motor radi ili smo
na vezu) a koji prema gornjoj semi mogu da funkcionisu zajedno.
Malo komplikovano, zar ne.