12/14 = 0.857 11/13 = 0.846 dobijes koeficijente koji se gledaju u trecu decimalu tako da taj odnos nije isti...kad bi kupio novi propeler precnika 13 a zadrzao korak od 12inc a promenio bi se tj smanjio ugao lopatice(rake) u odnosu na osovinu i istovremeno povecao povrsinu lopatice pa bi to bilo blize nekom brzoj prop...to sto oblak kaze da se skrati odnosno kupira isti prop je
jer ne menjas ugao lopatice ali smanjujes povrsinu...to je neka krajnja mera koja zadovoljava a dobijes prop da lici kao za kort diznu...tim smanjenjem precnika dizes max broj obrtaja na radilici za max 400rpm
Uzimas drugu propelu za rezervu a da ciljno skines vibraciju,malo olaksas motoru rad,dobijes cak i neko min povecanje brzine uz min povecanje potrosnje...kako bi to trebalo da izgleda po TEORETSKOJ BRZINI PROPELERA...TBP se razlikuje od stvare brzine propelera i stvarne brzine broda tako da te to ne buni..... TBP se dobija kad pomnozis obrtaje osovine sa korakom propelera u istim jedinicama znaci metri i sekunde...neznam kako se to pise na tastaturi...
do sada je bila voznja na motoru 1800 obrtaja u minuti(rpm) a na osovini 900rpm... 900/60 je 15 obrtaja u sekundi na osovini....pitch od12 inc*2.54=korak od 30.48cm......15*0.304=4.56m/s=17.78km/h i za to si imao neku X brzinu plovila
drugi propeler sa diametrom 13(sto je taj maximum sto treba da stane na brod) a pitc 11 a za obrtaje radilice recimo 2200 rpm a na osovini 1100rpm...1100/60=18.3 obrtaja u sekundi...pitch od 11 inc*2.54=korak od 27.94cm...18.3*27.94=5.105m/s=18.378 kmh a dobit ces brzinu koju si imao X puta procenat uvecanja....za tih 400rpm na radilici ce se najverovatnije povecati i potrosnja...
Uzimas propeler koji odgovara za osovinu koju imas diametar*pitch= 12.5*10 ili 13(nikako veci)*11...sa 3 pera
ili 11.75*9.8 ali sa 4 pera...ova sa 4 je ekvivalent ovoj manjoj od 12.5*10 ali je veca povrsina lopatica pa bi gurala zestoko...pa sta nadjes u dimenziji a da odgovara za propeler aktivan od 400-1500 obrtaja ...