Autor Tema: Osovinski Vod - Pozicija Elise  (Pročitano 7460 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zankiki

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1406
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.5
Odg: Osovinski Vod - Pozicija Elise
« Odgovor #60 poslato: 20, 04, 2017, 10:02:04 pre podne »
Da se vratimo na temu, kopirao sam sledeće post iz druge teme:


                Preporucene pozicije propelera ....
         Vrh lopatice---korito---udaljenost min 17% od precnika prop
        vrh lopatoce do kobilice udaljeno min 4%
        Od krmene statve udaljenost prop merena na 35%precnika min27% od precnika prop
        Prednja ivica pera kormila merena  na 35% precnika udaljenost max 10%
        slobodna duzina osovine od izlaska iz statve do propelera na osovini max 4 puta precnik osovine
    vrednosti su za propelere sa 3 kraka na oko 1000rpm osovine...moguce su tu male korekcije u zavisnosti od korita i obrtaja...apsolutni minimum propeler korito je 50mm...manja razdaljina i nesto veci broj obrtaja jednostavno lopatica sabija tu vodu u korito pa trese ili udara...
       

Piše da je je minimalna razdaljina od vrha kraka do korita 50mm, ili 17% od prečnika propelera.
Moj propeler je oko 30cm, što znači da tih 17% iznosi tačno oko 50mm.
Slao sam propeler ne balansiranje, ali majstor kaže da je odličan. Imam vibracije pri većim obrtajima (na kojim nikada ne vozim, ali mi se ne sviđa što postoje). Razdaljina od vrha kraka do korita je 25-30mm.

Na propeleru piše 12 A  14. Šta znače te oznake? Da li je 12 prečnik a 14 korak?
Ima li smisla staviti manji propeler sa većim korakom?
Pošto sam svakako hteo uzeti jedan propeler da imam u rezervi, razmišljam da uzmem taj manji da probam, a ako mi se ne svidi kao rezervni će biti ok...... Za zlu ne trebalo, i stići do kuće.

Van mreže Zox

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 773
Odg: Osovinski Vod - Pozicija Elise
« Odgovor #61 poslato: 20, 04, 2017, 11:52:59 pre podne »
Na propeleru piše 12 A  14. Šta znače te oznake? Da li je 12 prečnik a 14 korak?

Нисам мајстор, али обично први број означава "Diameter", а други "Pitch"
Измери лењиром пречник. Ако је 12" , то ти је 30,48cm. Тако ћеш одмах све знати.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1047
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Osovinski Vod - Pozicija Elise
« Odgovor #62 poslato: 20, 04, 2017, 12:38:26 posle podne »
Jeste prvo precnik pa korak u incima...neznam samo "A"sta mu dodje...tu je neko stavio prop fizicki najveceg precnika i koji je mogao da stane(zato i trese na visim rpmda bi dobio bolju efikasnost na manjem broju obrtaja(veci precnik =veca povrsina =veci potisak)...jedan inc tj 2,5cm u precniku manje bi bila idealna mera i to mozda sa blago  kupiranim lopaticama...izgubio bi nesto na potisku i izgubio bi tu vibraciju na vecem obrtaju...dobio bi oko 400rpm na radilici motora...korak  zavisi i od obrtaja osovine...standard merenja efikasnosti prop je 1000rpm...mozda bi prop inc manji ali sa 4 kraka (veca povrsina a isti precnik)bio idealan...dobio bi i potisak i nesto na brzini...daj mi max broj obrtaja motora daj na kolko obrtaja si ga vozio standardno i daj mi redukciju odnosno menjacki odnos sa kopce pa ce mo da probati da izracunamo nest kuci a ti posle vidi sta ti je prihvatljivije...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže zankiki

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1406
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.5
Odg: Osovinski Vod - Pozicija Elise
« Odgovor #63 poslato: 20, 04, 2017, 13:03:45 posle podne »
Vozim ga na 1800, maksimalno 2600-2700.
Kopča 1:2

Van mreže zankiki

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1406
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.5
Odg: Osovinski Vod - Pozicija Elise
« Odgovor #64 poslato: 20, 04, 2017, 14:03:07 posle podne »
A zar nema onaj momenat da ne treba 4 kraka elisa na motor sa 4 cilindra?

Van mreže zankiki

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1406
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.5
Odg: Osovinski Vod - Pozicija Elise
« Odgovor #65 poslato: 21, 04, 2017, 08:45:24 pre podne »
Sinoć sam još jednom premerio, od vrha kraka do korita je 35mm

Od sredine propelera do vrha kraka je 18cm, a 12 inča je 30cm, sad me to malo zbunjuje?

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1605
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Osovinski Vod - Pozicija Elise
« Odgovor #66 poslato: 21, 04, 2017, 09:52:26 pre podne »
Значи да ти је елиса пречника 14 инча односно око 36 цм (35,56 цм), а то си и ти измерио и то ти означава друга ознака 14, а та прва ознака 12 А  представља ко зна шта.   

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 800
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Narval 960
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 9,6m
Odg: Osovinski Vod - Pozicija Elise
« Odgovor #67 poslato: 21, 04, 2017, 10:07:50 pre podne »
Prva oznaka je korak propele. 12 pitch je prilicno teretna elisa, mogao bi probati neku brzu ali nikako da oboris maksimalne obrtaje u opterecenju ispod 4500-5000 rpm
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže zankiki

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1406
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.5
Odg: Osovinski Vod - Pozicija Elise
« Odgovor #68 poslato: 21, 04, 2017, 11:22:43 pre podne »
Maksimalni obrtaji u opterećenju su mi trenutno 2700-2800 obrtaja.
Sumnjam da bi trebalo da idu do 5000, verovatno bih dosta povećao potrošnju sa takvom elisom, jer bih za istu brzinu morao da vozim na 3000 obrataja umesto dosadašnjih 1800.

Svojevremeno sam negde na netu bio iskopao specifikacije ovog broda gde i piše da su maksimalni obrtaji sa ovim motorom 2800, pa cenim da tako i treba, a ne da je neodgovarajuća elisa na njemu.

Van mreže Zox

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 773
Odg: Osovinski Vod - Pozicija Elise
« Odgovor #69 poslato: 21, 04, 2017, 15:43:11 posle podne »
Slao sam propeler ne balansiranje, ali majstor kaže da je odličan. Imam vibracije pri većim obrtajima (na kojim nikada ne vozim, ali mi se ne sviđa što postoje).
Претраживао сам Интернет и пронашао на једном форуму (https://www.pijanitvor.com) тему ЦЕНТРИРАЊЕ БРОДСКОГ МОТОРА.
Наиме, човек је имао проблема са вибрацијама и тражио је савет. Одговоре које би издвојио су од чланова са надимком Корнати и Дарко Форд.

Веза:
https://www.pijanitvor.com/threads/centriranje-brodskog-motora.25867/

Надам се да ће ти помоћи.




Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 800
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Narval 960
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 9,6m
Odg: Osovinski Vod - Pozicija Elise
« Odgovor #70 poslato: 21, 04, 2017, 16:19:57 posle podne »
Maksimalni obrtaji u opterećenju su mi trenutno 2700-2800 obrtaja.
Sumnjam da bi trebalo da idu do 5000, verovatno bih dosta povećao potrošnju sa takvom elisom, jer bih za istu brzinu morao da vozim na 3000 obrataja umesto dosadašnjih 1800.

Svojevremeno sam negde na netu bio iskopao specifikacije ovog broda gde i piše da su maksimalni obrtaji sa ovim motorom 2800, pa cenim da tako i treba, a ne da je neodgovarajuća elisa na njemu.

2800 rpm na punom gasu u hodu je malo i za dizel motor a kamoli za benzinca kao sto ti imas. To je znak da ti je motor jako opterecen. Hod motora u vodi je pandam voznji automobila u 3 brzini na blagoj uzbrdici. Znaci, moras imati propelu koja ili manje zahvata ( pitch ) ili ima manji precnik ( dijametar ). Ako zelis zadrzati brzinu, mada je ona uslovljena duzinom vodene linije kad vozis u deplasmanskom rezimu onda mozes samnjiti dijametar odnosno precnik da bi zadrzao brzinu. Naravno to smanjnje je onda na racun snage ali ti i tako nemas tu snagu jer ti motor ne radi na obrtajima koliko je grlo karburatora otvoreno. Benzinskom motoru su potrebni visi obrtaji da bi isporucio snagu, ovako ti je radilica preopterecena i sigurno motor "ne dise" kako bi trebalo. To moze pruzrokovati ozbiljne kvarove na motoru. Moj ti je savet da smanjis propelu za  1-2 incha , jer smanjivanjem precnika po svakom dijametru dobijas 400 rpm u plusu.
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1047
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Osovinski Vod - Pozicija Elise
« Odgovor #71 poslato: 21, 04, 2017, 18:18:41 posle podne »
 ffff...neke mere u mm pa u cm a zacinjeno incima al bitno je da se kolko tolko razumemo...
                  a)4 cilindra i 4 pera na osovini imaju tu sansu da naprave nekakvu oscilaciju isto kao i 3cil i 3 pera na nekom broju obrtaja ako se to bas sve potrefi...slicno kao prica da ceta vojnika ne sme preko mosta marsevskim korakom da ne pogode oscilacije mosta itd...radilica motora vrti na desno a osovina i prop na levo pa mislim da bi se namucio sa dve strob-lampe da to pogodis...
                   b)ako je prop precnik 12 inc a korak 14 to bi bila "brza"propela sa odnosom korak/precnik=1.1 i vise a ugao lopatica(rake) u odnosu na osovinu ni bio manji...da probam da uporedim kao sraf za drvo...za precnik 14 a korak 12 taj odnos korak/precnik=0.85 i to vec ulazi u klasicnu teretnu propelu a ugao lopatica je veci...da uporedim kao masinski sraf(otprilike takav trag ostavlja u vodi)...merio si vertikalu od vrha lopatice do sredine osovine(a ne slucajno duzinu lopatice) i dobio si tih 14 inca i to je onda to...generalno zbog rastojanja lopatica-korito treba ti propeler precnika 13 a koraka 11,5(11) dobit ces 300-400 rpm na radilici i mozda jos koji km/h (ili metar)vise a potrosnja min povecana...izmeris od osovine(od sredine) do korita kolko imas oduzmes 2inca i to ti je precnik a odnos korak podeljen sa precnikom da bude od 0,8-0,9 pa kakav nadjes...
                      c)obrtaji motora su mali...slazem se sa oblakom...mozda je i tako mariniziran...bilo nekad tih kitova za marinizaciju(mozda ima i sad)za odredjeni tip motora sa komplet glavom i bregastom koji skidaju kod benzinca 1500- 2000rpm...ako motor hoce na "leru"da ide u veci broj obrtaja od tih 2700 onda ga davi prevelik prop...da se vrti motor do 5500 kao u kolima mao bi kopcu 3/1 kao hig-trust a ne standard 2/1...
                   
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže zankiki

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1406
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.5
Odg: Osovinski Vod - Pozicija Elise
« Odgovor #72 poslato: 22, 04, 2017, 09:33:49 pre podne »
Samo da vidim da li sam dobro shvatio:

Trenutno imam elisu prečnik 14, korak 12, to daje taj neki koeficijent 12/14=0,85
Kada bih (teorijski) stavio elisu prečnik 13, a korak 11, dobijam isti kooficijent, što znači da bi se sa manjom elisom i manjim korakom brod slično ponašao, što mi nije logično...... Negde grešim... Nešto nisam dobro "skontao"

U svakom slučaju, od sredine propelera do korita imam 215mm -50mm = 165mm = 6,5 inča x2 = 13 inča

Znači 13 inča prečnik, a korak? Ako uzmem 11, kao što si mi preporučio, opet imam 0,85.. Ništa mi nije jasno  no125 no125 no125  lol lol

Van mreže zankiki

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1406
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.5
Odg: Osovinski Vod - Pozicija Elise
« Odgovor #73 poslato: 22, 04, 2017, 09:45:21 pre podne »
Gledam ovo i zabole me glava... prečnik 14, korak 12 = 0,85, ako smanjim prečnik a ostavim korak ispadne više brzinska, moja logika je obrnuta.....

Ne vredi, objasniće mi neko već......

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Veliki Rovac
  • *****
  • Poruke: 703
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Albin 25
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.3m
Odg: Osovinski Vod - Pozicija Elise
« Odgovor #74 poslato: 22, 04, 2017, 10:24:35 pre podne »
Ako sam ja dobro razumeo diskusiju, sa tom elisom 13/11, brod će ti ići istom brzinom kao pre, ali sa ~400rpm više što bi pomoglo samom motoru da ne bude opterećen, i ne bi imao vibracije na većim obrtajima.
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek