Autor Tema: Elektro Motori na nasim plovilima  (Pročitano 63212 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #60 poslato: 10, 03, 2010, 10:14:32 pre podne »
Da li neko zna gde ima da se nadje motor iz viljuškara. Onaj pogonski. Polovan naravno, jer hoću da testiram kako bi to išlo

Stepen iskorišćenja takvog motora je mnogo manji od drugih tipova DC elekromotora koji se koriste u npr elektro-skuterima.
U Beogradu ima takvih servisa...

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #61 poslato: 10, 03, 2010, 10:18:13 pre podne »
Da li neko zna gde ima da se nadje motor iz viljuškara. Onaj pogonski. Polovan naravno, jer hoću da testiram kako bi to išlo

Stepen iskorišćenja takvog motora je mnogo manji od drugih tipova DC elekromotora koji se koriste u npr elektro-skuterima.
U Beogradu ima takvih servisa...

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #62 poslato: 10, 03, 2010, 10:22:53 pre podne »
Kako je moguće vršiti regulaciju ovakvih motora - dc 12 - 24 v 4000W?

Da li neko zna gde ima da se nadje motor iz viljuškara. Onaj pogonski. Polovan naravno, jer hoću da testiram kako bi to išlo

Ima na aukcijama na site-u Limundo

http://www.limundo.com/kupovina/Masine-i-Alati/Elektrika/Jednosmerni-motor/910956

evo ti šema pa se zanimaj

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #63 poslato: 10, 03, 2010, 10:43:14 pre podne »

      Uopste nije problem u elektromotorima,vec je u nacinu skladistenja struje.Kada
se to resi sve ce biti reseno.Mozda je vec i reseno,ali moc autoindustrije je ogromna
i mora neko izuzetno jak da ih natera na promene.
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #64 poslato: 10, 03, 2010, 12:39:46 posle podne »
Jel ima neko konkretnu ideju koliki elektro motor treba da bude za plovilo od 4 t i brzinu od 10-12 km ?/h ?
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #65 poslato: 10, 03, 2010, 12:58:29 posle podne »
Dule sve zavisi za kakav čamac i za kakav režim plovidbe. I zavisi od vrste motora - nije svaki električni motor isti. Snaga motora (u ovom slučaju 4 kW) ti uopšte ne garantuje da će motor biti sposoban da razvije potreban moment kako bi mogao lepo da vrti elisu.

Lično nemam nikakvih praktičnih iskustava ali po onome što vidim da se ugrađuje u inostranstvu, to su gotovo isključivo motori tipa "axial flux" i/ili "brushless permanent magnet". Kada bih ja trebao da kupim motor, pogledao bih http://www.lmcltd.net ili http://www.agnimotors.com. Ništa drugo.

Inače "4 kv 24 wolti" treba da stoji "4 kw 24 volti". Prodavac je verovatno polupismen.

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #66 poslato: 10, 03, 2010, 13:05:09 posle podne »

     Dule
    Mislim da bi o ugradnji elektromotora trebao da razgovaras sa nekim inzinjerom
 iz GSP-a.Oni to koriste na tramvajima i trolejbusima.Verovatno se mnogo vise ra- zumeju od nas.Po meni je bitan i momenat sile pri malim brzinama,odnosno okre- tanju motora.Vrlo interesantna tema.Recimo ja nisam znao da tramvaj ima motor na svakoj osovini.
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #67 poslato: 10, 03, 2010, 13:15:09 posle podne »
Axial flux motori sa permanentnim magnetima imaju veliki moment (koji ne zavisi od brzine) i veliku efikasnost. Mislim da po ova dva kriterijuma (moment sile i efikasnost), ne postoji druga vrsta električnih motora koja je bolja.

Dule, pogledaj ona dva linka koja sam poslao u prošlom odgovoru i ako ti se sviđa kontaktiraj ljude.

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #68 poslato: 10, 03, 2010, 13:19:39 posle podne »
Režim rada elektromotora koji pogoni vozilo i brod nije isti.

Kod vozila je najveći problem pokretanje što zahteva od motora da mora biti sposoban da obezbedi veliki momenat pri malim brzinama. Kada vozilo dostigne određenu brzinu, momenat i snaga koji su potrebni za njeno održavanje su relativno mali, daleko manji od onih koji su potrebni za pokretanje.

Kod broda je upravo obrnuto. Kod pokretanja broda kada se elisa vrti malom brzinom, moment je veoma mali a kada postigne veću brzinu, moment i snaga su daleko veći.

Edit: Ko ne veruje neka proba da pogura vozilo i brod iste težine pa će videti.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #69 poslato: 10, 03, 2010, 13:40:04 posle podne »
da vadim motore ne znam al da slikam i da sve propratim video kamerom i slikama a posle prezentujem ovde apsolutno mogu  :good:
mogi da se zaprljam ako zapne negde  :)

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #70 poslato: 10, 03, 2010, 13:53:29 posle podne »
Malo matematike 10kw na 48 v znaci da motor vuce 208A. Znaci ako radi do tri sata treba imati akumulator od 48v 624Ah plus 30% dodatne snage jer ne moze da se trosi dok ne lipse znaci 800Ah.
Pretvoreno u gel akumulatore koji su izdrzljivi i skuplji od obicnih to je 26 akumulatora od 12v/120Ah svaki.
Da li znate koliko je tezak jedan akumulator od 12v i 120Ah i posto je ako je gel tip. Ako je olovni punjen vodom dodajte oko 20% vise jer ne mogu da daju trajnu struju kao gel  ajde da ne racunam dalje...

To je tri sata voznje a punjac za takvu skalametiju ne bi mogao da se prikljuci na vecini obalnih dostupnih instalacija a i ako moze koliko bi punjenje trajalo? 
Marke

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #71 poslato: 10, 03, 2010, 14:17:06 posle podne »
Znaci to je 5kw na 48v i sve idemo upola struja je 103A znaci 4 akumulatora od 12v/200Ah mogu da daju 103A oko sat i po do potpunog praznjenja. Pa tada pauza od 28h dok se napune. E sad pitanje je dokle ce se stici sa 5kw snage u pogonu za a to zavisi od mnogo faktora: elise cvamca i td.
Naravno pri voznji se ne pune akumulatori tako da nema struje za potrosace na camcu tih 28 sati vec i za to treba punjac/agregat i jos akumulatora za potrosace.
Marke

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #72 poslato: 10, 03, 2010, 14:40:35 posle podne »
"Da bi plovilo bilo pouzdano ipak treba da bude fabricko": ovo je Dule vise puta rekao, a ja bezrezervno podrzavam.
Na plovilu koje je u prilogu inzinjeri su osmislil tako da, sa solarnim celijama kao dopunom vec napunjenim akumulatorima u marini, ono ima autonomoju rada od oko 30km pri brzini 10-15km/h sto su nase prosecne dnevne razdaljine. Plovilo je upravo dobilo nagradu na sajmu u Amsterdamu kao projekat godine. Dizel VW 75-155ks motori ostaju, a glavni je el.motor-generator je Iskra. Trebalo bi da se plovilo pojavi na nasem sajmu nautike ove godine, ali nisam siguran da ce dozvoliti da se detaljno vidi i slika to resenje: www.greenlinehybrid.com
« Poslednja izmena: 10, 03, 2010, 17:44:29 posle podne Misha D »
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #73 poslato: 10, 03, 2010, 14:39:02 posle podne »
Nije greska jer su akumulatori na 12v pa su ta cetri u seriskoj vezi da bi dali 200A/h na 48v.
Marke

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #74 poslato: 10, 03, 2010, 14:48:27 posle podne »
Ja sam na vasoj strani u navijanju za elektromotore nisam protiv tog pogona samo sam svestan mana, nazalost iskoristivost je mala doklegod su baterije toliko teske i sporo se pune. A pokusaj da se ide sa pola gasa sa cetvrt gasa i tako dalje nista ne menja. da li je snaga od 2Kw dobijena iz motora od 2 Kw na punom gasu ili od jaceg na manjem gasu ista je stvar.  Manje snage manja potrosnja manja brzina pitanje je koliko je snage potrebno za taj camac da ide zeljenom brzinom nije bitna maximalna snaga motora vec snaga dovoljna da plovi zadatom brzinom. Pri toj snazi izracuna se struja na 48v  puta boj radnih sati i puta 4 (za akumulatore od 12v) i to je potreban kapacitet akumulatora. Naravno teoriski ako se uzmu obicni akumulatori to je skoro puta dva jer ne mogu da daju deklarisani kapacitet bez ostecenja vec 60-75% max..     
Marke