Autor Tema: Elektro Motori na nasim plovilima  (Pročitano 63240 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #45 poslato: 16, 02, 2010, 16:20:34 posle podne »
Pogledajte ovo, znači da već postoji i da nije ekskluziva. A ni onako mukotrpno kao što kaže marke
Da li neko razume karakteristike ovog plovila, koji su motori u pitanju, koliko akomulatora, koji punjač... ja nisam našao tehničke karakteristike
http://www.aquawatt.at/aquawatt-848-elektroyacht.php

Ako covek ima para nista nije mukotrpno. Posto je takav camac sa tom opremom?

Ja sam opisao ono sto bi pravili u samogradnji ovde i sada.

5 postova iznad karakteristike

cena prava sitnica 229000 sa porezom.

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #46 poslato: 17, 02, 2010, 00:15:24 pre podne »
Nema ta cena veze sa pogonom. Dizel motori su skuplji od elektro motora. I benzinski su skuplji. Uzmite i pogledajte u toj klasi koliko košta nov gliser.

Šta očekivati...Lux...... tikovina i kevlar verovatno povlače najviše.Ako se nevaram taj pogon sa Li baterijama kod dotičnog proizvodjača je oko 20000E

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #47 poslato: 17, 02, 2010, 12:30:47 posle podne »
Vi izgleda pricate o drugoj klasi plovila od onog sto ja komentarisem a to je 7-10 metara duzine.
Uostalom o takvim plovilima se i poteglo pitanje, znaci pogone ih vanbrodski ili brodski motori od 10-30ks a ne dizeli od 50000e. Za tu klasu bi se mozda i isplatilo.
Marke

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #48 poslato: 19, 02, 2010, 00:05:04 pre podne »

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #49 poslato: 19, 02, 2010, 00:30:00 pre podne »
Na Srebrnom jezeru je neki lik godinama prevozio turiste po jezeru na el. pogon odnosno na akomulatore,
koje dopunjava sa obale . Plovilo je u stvari ponton  koji sa zadnje strane ima ugradjene lopatice na dva bubnja, i sa njima i upravlja.
Neide nesto brzo ali preveze i po 20 putnika.

Mozda neko iz Gradista ima i fotke pa nek postavi. Neznam dal jos uvek to funkcionise al pre par godina je radio.

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #50 poslato: 19, 02, 2010, 11:41:06 pre podne »
Prvi gliser na baterije

Švedski brodograditelj Nimbus Boats predstavio je prvi brod na svetu koji koristi električni pogon. Reč je o modelu Nimbus 27 E-Power razvijenom u saradnji sa Electroengine AB, kompanijom poznatom po izradi elektropogona za različite vrste vozila uključujući i putničke automobile.

Konstrukcione pretpostavke ugradnje elektromotora u brod su povoljnije nego u slučaju automobila, jer zahvaljujući velikoj zapremini, brodovi lako podnose veću masu baterija.

Problem otpora vode i samim tim veće potrošnje energije prevaziđen je prilično jeftinim punjenjem baterija koje i pri (visokim) švedskim cenama električne energije košta samo pet evra. Ti energenti trpe i do 3.000 punjenja i imaju vek trajanja od 10 godina.

Trofazna struja jačine 32 ampera baterije napuni za tri sata, dok punjenje na monofaznoj struji (16 A i 220 V) zahteva čak 28 sati. Srećom, u slučaju pražnjenja baterija u odsudnom trenutku, E-Pauer je opremljen i malim dizelskim agregatom, dovoljnim za sporo, ali sigurno doplovljavanje na kopno.

"Nimbus" 27 E-Pauer ima autonomiju od 20 nautičkih milja (oko 37 kilometara), a u pripremi su modernije baterije koje će omogućavati čak duplo dužu plovidbu. Za sada taj elektro-brod razvija brzinu od 27 čvorova što je oko 50 km/h, dok je brzina krstarenja 22 čvora (oko 40 km/h).

Dužina "Nimbus" 27 E-Pauera je 8,20 metara i proizvodiće se u brodogradilištima švedske kompanije u Merištadu (Mariestad), Storbru (Storeber) i Ridu (Ryde), a u prodaji će se naći pre 2015. godine. Zahvaljujući uspešnim testiranjima, krajnji rok mogla bi biti i 2011. godina.

Analize pokazuju da bi brodovi na električni pogon u odnosu na standardne varijante pokretane dizel motorom bili skuplji za 30 do 40 odsto. Međutim, manji troškovi održavanja i snabdevanja gorivom posle izvesnog vremena rezultiraju značajnom uštedom. Takođe, za takve brodove će radi ekološke prihvatljivosti u skorijoj budućnosti najverovatnije biti uvedene i poreske olakšice.
Dunav je moje more.....

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #51 poslato: 19, 02, 2010, 13:02:56 posle podne »



Van mreže odissej

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 109
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #52 poslato: 19, 02, 2010, 13:34:20 posle podne »
Osim sto se na sadasnjem nivou razvijenosti, elektro pogon ne moze (jos uvek) meriti sa pogonom SUS motorom, isti je za nase uslove koriscenja i neisplativ (uz sve ostale slabosti)
Recimo da se plovilo koristi uz 100 sati rada motora godisnje(sto je za mnoge od nas ne dosegnuta cifra).Recimo da plovilo u klasi u kojoj ima smisla razmisljati o elekto pogonu kosta 80.000 Eur sa dizel motorom.Recimo da taj dizel motor potrosi 15 lit.diz.goriva u proseku na cas rada,sto za 100 casova rada kosta vlasnika oko 1.600-700 Eur.Za razliku izmedju cene nabavke plovila sa E pogonom i SUS pogonom koja je 30-ak posto u korist prvog,moze da se kupi oko 22.000 lit.goriva, sto pokriva gorivo za SUS varijantu za narednih skoro 15 god.Toliko o isplativosti elektro pogona u odnosu na SUS.O ostalim manjkavostima bilo je dosta diskusija.
Postavlja se pitanje zbog cega onda neki proizvodjaci uvode u seriju takve pogone.Mislim da je to pre svega zbog prestiza(cak je i Elan prosle godine izbacio model sa hibridom,oko 30 stopa sa imenom Green power) a i sve sto je " green" u svetu je odavno "in".Takodje mislim da tek kada svetske rezerve nafte padnu na realnih 10-ak godina,onda ce taj isti naftni lobi izbaciti jedinu pravu stvar,a to je bezicni prenos el.energije uz min.gubitke! :)

Van mreže ПЕЦОВ

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 649
  • ај на ВОДУ
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #53 poslato: 19, 02, 2010, 19:53:22 posle podne »
e,ljubi ga Tesla

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #54 poslato: 19, 02, 2010, 20:00:56 posle podne »
mi sa metalnim plombama smo ga ugasili .... :sorry:

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2181
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #55 poslato: 10, 03, 2010, 02:55:28 pre podne »
Nije loše za pročitati...

http://www.bellmann.nu
Профа

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2181
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #56 poslato: 10, 03, 2010, 03:36:15 pre podne »


Профа

Van mreže drug_igrutin

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #57 poslato: 10, 03, 2010, 06:05:21 pre podne »
Kako je moguće vršiti regulaciju ovakvih motora - dc 12 - 24 v 4000W?

Da li neko zna gde ima da se nadje motor iz viljuškara. Onaj pogonski. Polovan naravno, jer hoću da testiram kako bi to išlo

Ima na aukcijama na site-u Limundo

http://www.limundo.com/kupovina/Masine-i-Alati/Elektrika/Jednosmerni-motor/910956





« Poslednja izmena: 10, 03, 2010, 06:16:16 pre podne zorter »

Van mreže Bucho

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 300
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #58 poslato: 10, 03, 2010, 07:47:28 pre podne »
@ Dule.          Dule, moj prijatelj iz Kraljeva je vlasnik firme "RADNE MASINE" koja se bavi uvozom, remontom i prodajom polovnih elektro-viljuskara. Ima na desetine motora razne snage i velicine i naravno prodaje ih kao rezervne delove. Zanimljiva je ideja i sa akomulatorom iz viljuskara. On je sastavljen iz segmenata i mozes da pravis povezivanjem celija napon i snagu koja ti je potrebna.Mislim da je napon jednog segmenta 2.2 V, a neznam tacno snagu ali mnogo je velika. Jedini problem , sto se sporo puni a dugo se prazni. Kucni frizider na 220 V (sest segmenata preko pretvaraca)  da napaja desetak dana bez punjenja. Isprobano na splavu.   O svemu mozes da pricas s njim. Zove se Milovanovic Ivica  tel. 063/655223 i 036/387139.
 

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #59 poslato: 10, 03, 2010, 09:54:21 pre podne »