Autor Tema: Elektro Motori na nasim plovilima  (Pročitano 63330 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže rade

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 483
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #30 poslato: 15, 02, 2010, 14:04:04 posle podne »
Nemamo sredstva da platimo porez,da kupimo bolje ladje i motore,a razmisljamo o struji.Jedno pitanje a koliko treba struje da se napune akumulator

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #31 poslato: 15, 02, 2010, 14:41:36 posle podne »
Ako imate dva prazna (ispraznjena 80%) akumulatora od po 100A/h  to je 160A/h  + 20% gubitak pri punjenju znaci treba vam punjac koji daje konstantnih 100A nisam siguran da to imate, negde je greska u racunu.
Takav punjac vuce iz generatora 1320W ili 6A.  E sad ako treba da se puni za dva sata  osam takvih akumulatora onda generator mora da ima bar 10,560KW (+10%) i da daje 60A(48A + rezerva).
Da je to tacno osim matematike potvrdjuju i trofazni punjaci za elektro viljuskare koji su te snage.

Sledeci problem je sto prazan akumulator povuce i do pet puta vecu snagu kad pocinje punjenje pa bi punjac morao da ima regulator za 1000A  na niskom naponu ili da se akumulatori otkacinju i prevezuju na napone od 48v pa posle opet vrate na 12v. ili da el. motor bude za 48v. Kablovi od takvog punjaca su impozantnih preseka a svaki kratak spoj bi izazvao takav pozar da se mora sve trostruko obezbediti i izolovati.  Tezina 8 akumulatora od 200A je oko pola tone sa pretnjom prolivanja kiseline i otrovnim isparenjima koja pri takvim brzim punjenjima obilno nagrizaju sve okolo. Zato su punionice elektro viljuskara oblozene plocicama.  Dodajte na to cenu akumulatora i zastitu od smrzavanja stalno dolivanje destilovane vode i ciscenje klema od kiselih oksida pa problem vadjenja tako otezanog camca prilikom odrzavanja kao i ekstra gaz zbog pola tone koje vucete sa sobom kao i gorivo i odrzavanje generatora (hladjenje) za 10 KW generator/punjac po vrucini i dodjete do svih prednosti u odnosu na motor od 40kg koji se samo okaci na camac i radi.

Cena seta baterija koje traju max 3 godine u tim uslovima ako su prvog kvaliteta bez punjaca, generatora elektronike el. motora sigurno je veca nego camca u koji bi to ugradili da ne racunam rad da se taj skalamet nabavi postavi i poveze.


Marke

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #32 poslato: 15, 02, 2010, 15:42:23 posle podne »
Sva ova diskusija i jeste u domenu teorije.Pa dok su Teslu razvijali potrošili su oko 250mil$.

Nego aj reci da li bi želeo ovako nešto na čamcu

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #33 poslato: 15, 02, 2010, 18:50:59 posle podne »
Lepo izgledaju nema sta...
Marke

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #34 poslato: 15, 02, 2010, 18:51:45 posle podne »
Kako to funkcioniše?

Izgledaju extra  :good:
Dunav je moje more.....

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #35 poslato: 15, 02, 2010, 21:44:52 posle podne »
Bocneš 4 akumulatora serijski od 100aH i jurcaš po Dunavu 3-4 sata

Uostalom eve filmić,obzirom da je firma Austrijska verujem da je snimak sa Dunava

http://www.aquawatt.at/elektro-aussenbordmotor-greenpower-film.php

i još jedan

http://www.aquawatt.at/elektro-aussenbordmotor-wasserski.php

Van mreže KNINDZA

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 227
  • Pol: Muškarac
    • Crveni krst Stari grad
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #36 poslato: 15, 02, 2010, 22:58:35 posle podne »

Kompanija Tesla Motors, sa sjedištem u Silikonskoj Dolini u Kaliforniji, tržištu je predstavila prvi potpuno električni automobil sa  performansama sportskog vozila. Na promociju je stigao, naravno, i guverner Arnold Schwarzenegger, koji veoma podržava sve one koji tragaju za alternativnim gorivima.

 
     Tesla-Roadster
Kompanija Tesla tvrdi da ima pravi odgovor na sva pitanja. Njihov prvenac, Tesla Roadster, vozi maksimalnom brzinom od oko 200 km na sat i samo sa jednim punjenjem baterija prelazi više od 300 kilometara. Moželi išta  biti ekonomičnije?  I može li išta biti ekološki čistije?

Teslino ime nije slučajno izabrano za ime kompanije. Njegova genijalna ideja iz 1880. godine - o indukcionom elektromotoru - suština je ovdje primijenjenog tehnološkog rješenja.
Ovaj, sportski model je još skup, oko 100 hiljada dolara, ali iz kompanije obećavaju da će relativno skoro na tržište izbaciti i putnički model sa znatno boljom cijenom. Osim toga, kažu, ali ne objašnjavaju ništa dalje, da rade i na primjeni solarne energije za punjenje baterija. Da li to znači da se možemo nadati i potpuno besplatnom gorivu za automobil? Nikola Tesla bi, vjerovatno, samo klimnuo glavom i zagonetno se nasmiješio.

U medjuvremenu izasao je i novi tesla model limuzina Tesla S koji sa punim baterijama ide oko 450km i ima mogucnost brzog punjenja za 45min.

Ali ta tehnologija dolazi sa 6000 baterija iz laptopa.
Duboka reka se nece zamutiti ako u nju bacis kamen.Tako je i sa covekom:ako se ljuti zbog uvreda,onda on nije reka nego bara.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #37 poslato: 15, 02, 2010, 23:37:37 posle podne »
za ono sto ja planiram i sada se isplati ...

5kw el motor ... 400ah akumulatora... ako se ne varam daje autonomiju od oko 3 -4 sata... to mi je dovoljno da odem negde 12-13 km od marine pecam i vratim se u marinu .. a kad se vratim ustekam se u struju ....

meni nekako to zvuci isplativo ....

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #38 poslato: 16, 02, 2010, 00:04:23 pre podne »
za ono sto ja planiram i sada se isplati ...

5kw el motor ... 400ah akumulatora... ako se ne varam daje autonomiju od oko 3 -4 sata... to mi je dovoljno da odem negde 12-13 km od marine pecam i vratim se u marinu .. a kad se vratim ustekam se u struju ....

meni nekako to zvuci isplativo ....

sa 400AH imaš malo više autonomije pogotovu ako voziš sa "pola gasa" i u principu motori najviše povuku prilikom pokretanja,sa porastom obrtaja pada struja



Ali ta tehnologija dolazi sa 6000 baterija iz laptopa.

To su litijum jonske baterije,nisu nepoznanica i ima ih na tržištu nego koštaju ko da su od zlata.Verovatno je to zato što litijuma ima vrlo malo i na svega nekoliko mesta u svetu,pre će nestati litijuma pre  nego nafta...
ali ima još dobrih varijanti u razvoju počev od gorivih ćelija do negde čitah "nuklearne baterije"koje NASA razvija za svoj svemirski program.
« Poslednja izmena: 16, 02, 2010, 00:15:14 pre podne ljubac »

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #39 poslato: 16, 02, 2010, 00:17:04 pre podne »
 Last change:  19.1.2010
 Price (EUR):  229.000,00 VAT included
 Selection:  Electrical boat
 Model Year:  2007
 Length:  8,48 m / 27,82 fuss
 Weight:  1.650,00 kg
 Max. draft:  0,55 m
 Location:  Austria, WÖRTHERSEE
 Condition:  as new
 Material hull:  GRP
 Cabins:  1
 Beds:  2
 Trailer:  without trailer
 Internal Number:  848vfb
 
 
Motor: 2 × 20,59 kW (28,00 HP) Electrical propulsion 2 AQUAWATT INNEBORD E MOTOREN Electrical 
Equipment: Elektro Doppelschrauben High Tech Motoryacht, sensationelle Fahrleistungen, Elektro - Gleiboot ! Gleitfahrt ab 7 Knoten. Bis zu 17 Knoten schnell. 100% Ül und Abgasfrei , 2 Drehstrommotoren je 20 kW, 96 V 250 Ah Lithiumbatterie, Schnell-Bordladegerät 6,5 kW, Kajüte mit 2 Kojen, WC, Kühlschrank, Teakdeck im Cockpit,auf Badeplattfprm und seitlich der Sonnenliege. Top Luxus mit beleuchteten Fußböden, Soundsystem mit Fernbedienung, elektr. Motorraumdeckel, gigantische Badeplattform. Leichtbau aus VE-Harz und Kevlar. Selbstlenzendes Cockpit , CE- für Fahrtbereich C. Das Anbgebot bezieht sich auf ein Vorführboot der Werft in neuwertigem Zusand mit allen erdenklichen Extras. Rumpf Skyblue 

Van mreže drug_igrutin

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #40 poslato: 16, 02, 2010, 00:34:00 pre podne »
Citat
Bocneš 4 akumulatora serijski od 100aH i jurcaš po Dunavu 3-4 sata

Ljubac, ova prica ne stoji za naše uslove bar iz jednog razloga - ona riba u RIB-u nema ni 50 kg, a ovde imamo  mahom savske-dunavske pivopije i ćevapoždere od 100+ kg! Opterećenje duplo, pa je i 2 h previše za očekivati  :)

Šalu na stranu, meni je padala na pamet neka elektro budževina, na neki vanbrodski da se nadogradi alternator od nekog kamiona ili sl, koji bi naravno morao da pretrpi izvesne izmene ( hlađenje, ležajevi umesto biksni i td).
Naravno to nebi bio osnovni pogon, već pre kao pomoćni pomoćnog
Za celodnevni izlet bi neka solarna ćelija mogla malo da dopuni baterija, ne nešto znatno ali da za koji procenat.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #41 poslato: 16, 02, 2010, 00:45:23 pre podne »
koliko vidim

1 el pogon se u ovom momentu isplati samo ako imate struju na marini na voznje od 3-4 sata
2 kao pomocni pogon

ova prva stavka znaci da ukoliko se krecete u Beogradskom trouglu, nije Sumatovac, Pod Lipom i Grmec,  vec Bela stena , Vojne baste , Ostruznica... a imate i struju na marini onda se ovo i te kako isplati ...

solar kao pomoc pri pogonu ne pije vodu ... ali solar generalno pije vodu za mnogo drugih stvari na brodu ... sa dobrim panelima ne morate vise nikad da punite akumulatore... 150w paneli daju ako se ne varam oko 10 ampera sto je leti sasvim dovoljno za svakodnevnu potrosnju (Frizider, Radio , Rasveta i slicno...)

Mozete proci i sa manjim solarnim panelom ako vozite camac samo weekendom ali onda preporucujem sto vise akumualtora...


Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #42 poslato: 16, 02, 2010, 10:27:50 pre podne »
Ako mogu i ja da dodam koju ...

Čamac nije auto i nema smisla porediti ga sa Teslom.

Čamac ima specifičan odnos "otpor"-a i snage koja je potrebna da ga se potera određenom brzinom. Do neke brzine od 4-7 čvorova (zavisi od oblika i dimenzija korita) potrebno je jako malo snage na propeleru a nakon toga se stvar komplikuje - duplo veća snaga daje veoma malo povećanje brzine. U slučaju da se koristi električni pogon, ovo jako utiče na broj kilometara koji se može preći sa jednim punjenjem akomulatora.

Evo jedna slikica kao primer ...


Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #43 poslato: 16, 02, 2010, 12:10:00 posle podne »
Dalje ...

Staviti električni pogon na metalni tabanaš od 5 ili više tona nema puno smisla. Da bi električni pogon pokazao svoje prednosti, korito mora biti dobro projektovano sa najmanjim mogućim otporom (drag), optimizirano za brzinu krstarenja i - naravno - mora biti što lakše. Upotreba modernih kompozitnih materijala je gotovo obavezna.

Većina motora koji se pojavljuju kao kandidati za pogon na čamcima/brodovima su takozvane palačinke (pancake). Tačan naziv ovakvih motora je axial flux motor. Prvi i najpoznatiji dasa koji je napravio ovakav motor zove se David Lynch i napravio ga je upravo za čamac kojim je pobedio na trci električnih čamaca. Naravno i dalje ga pravi i može se naći na internetu. Motori do max 10-15 KW su cirka $ 1000 pa naviše. Ovi motori koriste izuzetno jake permanentne magnete i uglavnom su bez četkica (brushless) što olakšava održavanje.

Poseban problem koji ovde nije pomenut je upravljanje motorom. Pravi axial flux  motori su trofazni sinhroni motori i njima se upravlja elektronski. To je ne samo dodatna komplikacija nego i dodatni trošak.

Što se tiče punjenja akomulatora solarnim panelima, može biti skuplja dara nego mera. Standardna cena solarnih panela ide od oko $5/W pa naviše. Znači za 1KW solarne struje treba min $5.000. Jeftinija varijanta bi bila uzeti samo solarne ćelije i sam napraviti panele. Cena onda može ići dole do cca $1/W odnosno $1000 za 1KW što je daleko prihvatljivije. Naravno samo ako imate gde da ih stavite. 1KW solarnih panela traži oko 5 kvadratnih metara ...

Inače, engleski termini nisu stavljeni da bih se ja pravio pametan nego da bi zainteresovani mogli lakše da nađu šta im treba preko googla. Ja se ovim motorima bakćem već mesecima i ako nekog zanima nek se javi da mu pošaljem gomilu pdf-ova na tu temu.

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #44 poslato: 16, 02, 2010, 12:22:36 posle podne »
Pogledajte ovo, znači da već postoji i da nije ekskluziva. A ni onako mukotrpno kao što kaže marke
Da li neko razume karakteristike ovog plovila, koji su motori u pitanju, koliko akomulatora, koji punjač... ja nisam našao tehničke karakteristike
http://www.aquawatt.at/aquawatt-848-elektroyacht.php

Ako covek ima para nista nije mukotrpno. Posto je takav camac sa tom opremom?

Ja sam opisao ono sto bi pravili u samogradnji ovde i sada.
Marke