Autor Tema: Elektro Motori na nasim plovilima  (Pročitano 62783 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #120 poslato: 19, 03, 2010, 06:49:58 pre podne »
Malo da pomognem,ne ide nam dobro citanje dijagrama elektromotora Iskra AMV 30V, 5 KW.
Iz dijagrama se vidi sledece:Napon (U) je konstantan i iznosi 48 V.
Nije mi jasno to što tvrdite za potrošnju struje. Iskra mi je potrvrdila da motor troši oko 240 A na sat vremena u najvećem režimu rada. To znači da sa 4 akumulatora od po 240 ah može da radi 4 sata. A ti tvrdiš da može da radi manje od sata. Ja sam im više puta ponovio pitanje oko potrošnje i već sam im dosadio sa tim.

Jedan akomulator daje napon od 12 V i ima kapacitet od 240 Ah. Četiri akomulatora spojena na red daju napon od 48 V ali i dalje imaju kapacitet od 240 Ah.

Kada na to spojiš motor koji na 48 V vuče 240 A to može da radi samo sat vremena.

Loša vest je da ti trebaju četiri takva seta sa po četiri takva akomulatora ako hoćeš da se voziš četiri sata.

Dobra vest je da u normalnoj plovidbi verovatno nećeš nikada ići punim gasom pa struja neće biti 240 A već upola manja - onda je i vreme vožnje duplo duže.

Uostalom, ako planiraš da šibaš ovaj Iskrin motor na 48 V sa 240 A, obrati pažnju na sledeće ... Električna snaga ti je u toj računici cirka 12kW (48x240) a od toga se najmanje jedna četvrtina pretvara u toplotu zbog gubitaka u motoru (efikasnost je 75% = gubici su 25%).  Motor će ti biti kao grejalica od 3 kW (25% od 12 kW).

Axial flux motori (kao što je ovaj sa slike koju si postavio na vrhu stranice) su daleko efikasniji, gubici su manji a momenat veći.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #121 poslato: 19, 03, 2010, 08:11:42 pre podne »
Malo da pomognem,ne ide nam dobro citanje dijagrama elektromotora Iskra AMV 30V, 5 KW.
Iz dijagrama se vidi sledece:Napon (U) je konstantan i iznosi 48 V.
Nije mi jasno to što tvrdite za potrošnju struje. Iskra mi je potrvrdila da motor troši oko 240 A na sat vremena u najvećem režimu rada. To znači da sa 4 akumulatora od po 240 ah može da radi 4 sata. A ti tvrdiš da može da radi manje od sata. Ja sam im više puta ponovio pitanje oko potrošnje i već sam im dosadio sa tim.

Jedan akomulator daje napon od 12 V i ima kapacitet od 240 Ah. Četiri akomulatora spojena na red daju napon od 48 V ali i dalje imaju kapacitet od 240 Ah. Kada na to spojiš motor koji na 48 V vuče 240 A to može da radi samo sat vremena.

Loša vest je da ti trebaju četiri takva seta sa po četiri takva akomulatora ako hoćeš da se voziš četiri sata.


Dobra vest je da u normalnoj plovidbi verovatno nećeš nikada ići punim gasom pa struja neće biti 240 A već upola manja - onda je i vreme vožnje duplo duže.

Uostalom, ako planiraš da šibaš ovaj Iskrin motor na 48 V sa 240 A, obrati pažnju na sledeće ... Električna snaga ti je u toj računici cirka 12kW (48x240) a od toga se najmanje jedna četvrtina pretvara u toplotu zbog gubitaka u motoru (efikasnost je 75% = gubici su 25%).  Motor će ti biti kao grejalica od 3 kW (25% od 12 kW).

Axial flux motori (kao što je ovaj sa slike koju si postavio na vrhu stranice) su daleko efikasniji, gubici su manji a momenat veći.


Potpisujem, od reči do reči. :good:

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #122 poslato: 19, 03, 2010, 10:09:33 pre podne »
Vi to mene zezate?
Što veći prenos na biciklu stavite to vam je potrebnija veća snaga da okrećete pedale. Što manji prenos to vam je lakše da okrećete pedale. Bilo to uzbrdo nizbrdo ili na ranom. Veći prenos veća brzina i naravno jezik do poda. Manji prenos znači manja brzina i vožnja sa osmehom. Dajte, pa nisam ja baš tolika neznalica. Uostalom ne treba da pametujem.

Očigledno se ne razumemo...ali nema veze....
Dunav je moje more.....

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #123 poslato: 19, 03, 2010, 10:12:21 pre podne »
U subotu kad dodjem na sajam Nautike, donosim ti katalog VETUS-a u kome imaš neka rešenja, ideje, način ugradnje, proračune i još dosta toga što mislim da ti može pomoći. Pozzzzzzz

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #124 poslato: 19, 03, 2010, 10:13:09 pre podne »
 "I ja sam se na to odlučio tek kada su potvrdu dali Mercedes, Fiat, Toyota... "

Toyota je "HIBRID" i nema elektromotor i olovne akumulatore vec celu hemijsku fabriku u automobilu, tu su "gorive celije, baterije sa staklenim vlaknima, regulatori....... puni se kad ide nizbrdo ili koci, "razlaze" (pretvara) benzin i pritom dobija  struju pa ga onda koristi i kao gorivo...

A cuveni stalno spominjani viljuskari koji rade po ceo dan su jako spori i imaju za osam sati koliko rade mozda dva sata u pogonu gde koriste punu snagu, ostalo su manipulacije koje ne trose neku snagu niti su zahtevne. Niko ali bas niko ne koristi elektroviljuskare gde su vece distance i tereti samo u halama zbog zagadjenja i buke.

Pokusao sam dobronamerno da upozorim da se manete corava posla ali sad posto je volja jaca od matematike vise necu da komentarisem.  Puno srece i uspeha u poduhvatu, trebace vam.


                           ODOH NA CAMAC :good: :drinks: :dance:
Marke

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #125 poslato: 19, 03, 2010, 14:07:10 posle podne »
Evo još jednog entuzijaste.


Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #126 poslato: 19, 03, 2010, 15:23:43 posle podne »
WOW, marke proglasi skoro celu automobilsku industriju, pola fabrika elektro opreme i par proizvodjaca camaca i motora za camce i naravno mene za entuzijaste i ljude koji prave nepromisljene korake :)
Marke, daj malo optimizma i neko pametno  resenje.

Moje licno misljenje je da je cela prica izvodljiva sa dovoljno akumulatora... ako izbacis dizel motore i dobijes 1t, onda apsolutno mozes 1t da ubacis u akumulatorima ...

Varta 70Ah ima oko 20 kila +- kilo

koliko sam skapirao tebi treba oko 1000 ah za 4 sata voznje...

znaci treba ti 14 ovih akumualtora... ukupna tezina 280 kg...

cena je oko 8000 dinara znaci ukupna cena 112.000 dinara

dimenzije 260 x 173 x 225

znaci dva bateri packa centralno posto hoces dva motora , pa smestis izmedju njih 182cm x 17,3 cm...

ili jos boje razmakni ih ventilacije radi .... za ventilaciju "mozda" mozes da iskoristis vise komada onih ventilatora za racunar em su mali potrosaci em samo za to sluze, znaci nemoj zanemariti ventilaciju posto je koliko kapiram extremno bitna...


Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #127 poslato: 19, 03, 2010, 15:41:54 posle podne »
Dule,
shvati sve ovo kao dobronamernu kritiku i savete ... nije mala odluka povaditi motore koji rade i uložiti prilične pare i rad u električni pogon. Za moja shvatanja, ti si na par mesta pokazao da ne poseduješ dovoljno (teorijskog) predznanja o principu rada električnih motora i struje uopšte. To se može završiti sa velikim troškovima i velikim razočarenjem u tehnologiju koja to ne zaslužuje.

Električni pogon ima svoje prednosti, ali ima i svoje mane. Isto tako i dizelaši. Isto tako i vanbrodski motori. Svaki je dobar zbog nečega a loš zbog nečega drugog.

To ti je kao žene ... neka žena dobro kuva ali zato usta ne zatvara. Druga nema pojma sa kuvanjem ali se @!!!!@ k'o štuka. Treća je odlična majka ili nizašta drugo nije. Idealno bi bilo kada bi to malo iskombinovali pa da prva kuva dok si ti kod druge a za to vreme treća čuva decu, zar ne ?

Isto tako i motori ... električni je fenomenalan na kratke staze, uparkiravanje ili kad na pecanju hoćeš da promeniš lokaciju pa se ne isplati da pališ dizelaša na kratko. Idealan je u kombinaciji sa 10 kvadratnih metara solarnih panela koji će da dopunjuju akomulatore. Ali nije za duge vožnje.

Gledano energetski, odnos težine i broja kilometara koje možeš preći je kod električnog motora katastrofalan u odnosu na dizelaša. Zapitaj se, koliko možeš preći sa 500 litara goriva a koliko sa 500kg akomulatora ?

Idealno bi bilo imati više vrsta pogona (kao i žena) te kombinovati samo najbolje osobine.

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4176
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #128 poslato: 19, 03, 2010, 15:56:22 posle podne »
Dule je spreman da proba nesto novo(bar kod nas)i ajde da probamo da mu pomognemo!Koliko ga poznajem odustati nece!Ako uspe u nameri svi mozemo imati koristi makar sto necemo placati porez na motore!
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #129 poslato: 19, 03, 2010, 16:14:38 posle podne »
Dule je spreman da proba nesto novo(bar kod nas)i ajde da probamo da mu pomognemo!Koliko ga poznajem odustati nece!Ako uspe u nameri svi mozemo imati koristi makar sto necemo placati porez na motore!

Možda me nisi shvatio, a možda i ja nisam rekao sve kako treba ... ja 100% podržavam ideju korišćenja električnih motora. Do te mere da sam rešio da napravim jedan. Magneti (7,5 kg) stižu DHL-om krajem meseca.

Dule ima jaku želju ali mi se čini da nema dovoljno znanja. Sa druge strane 99% nazovi "majstora" kod nas su goli prevaranti koje će to iskoristiti da mu uzmu pare. Kakva korist od cele priče ako čovek povadi dizelaše i ugradi neke krnjave elektromotore koji neće moći da mu poteraju brod brže od 7-8km/h i to ne duže od par sati ?

Dule, samo napred ali pažljivo. Pamet u glavu i ... znaš ostalo.
 :good:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #130 poslato: 19, 03, 2010, 17:25:55 posle podne »
Dule ima jaku želju ali mi se čini da nema dovoljno znanja. Sa druge strane 99% nazovi "majstora" kod nas su goli prevaranti koje će to iskoristiti da mu uzmu pare. Kakva korist od cele priče ako čovek povadi dizelaše i ugradi neke krnjave elektromotore koji neće moći da mu poteraju brod brže od 7-8km/h i to ne duže od par sati ?

Dule, samo napred ali pažljivo. Pamet u glavu i ... znaš ostalo.
 :good:

a jel imas neku ideju sta bi pomoglo da recimo dobije vece iskoriscenje ?

Van mreže odissej

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 109
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #131 poslato: 19, 03, 2010, 17:53:29 posle podne »
Kep,ovde se ne radi o tome da li predlozene varijante daju dovoljno ili nedovoljno iskoriscenje.Ako poslazemo pocetne uslove:brod poznatih dimenzija i mase,potrebu da elektropogonom bezbedno vozi odredjeni broj sati ili kilometara zadovoljavajucom brzinom, do sada komercijalno raspolozivi sistemi to u ovom trenutku ne nude.Dakle,takav sistem ne bi bio odrziv.Medjutim,predlazem Duletu da ako vec ne moze da odoli izazovu elektropgona,neka izgradi losiji od dva dizela i na njegovo mesto ugradi elektropogon.Onda bi mogao da koristi sve prednosti oba pogona naizmenicno, a da povremeno zaobilazi njihove mane.Tada bi i potrebne banke baterija bile manje,a mogle bi se dopunjavati u "dizel"voznji.Vremenom bi uvideo da li ima smisla vracati drugi dizel,ili ubaciti drugi elektro pogon.Mislim da bi ova varijanta mogla pomiriti tvrde glave i neumoljive tehno-ekonomske cinjenice. :smile:

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #132 poslato: 19, 03, 2010, 18:25:02 posle podne »
a jel imas neku ideju sta bi pomoglo da recimo dobije vece iskoriscenje ?

Ako misliš na motor od viljuškara, ne može tek tako da se "dobije vece iskoriscenje". Ne ide to tako ...

Po meni ima dve varijante:

Varijanta 1 (majstorska):

1. Dobro korito koje ima mali otpor. Što lakše i što duže to bolje.
2. Dobri elektromotori min 10 kW, min 40 Nm, min 3000 obrta/min. Gotovo svi axial flux motori imaju iskorišćenje > 90% neki čak i do 97%. Već sam dao par linkova gde se to može naći u inostranstvu. Ovde u zemlji to još nisam video da negde/neko ima.
3. Idealno 2 kW (minimum pola od toga) u solarnim panelima. To je oko 10 kvadratnih metara.
4. Obavezno u kombinaciji sa klasičnim motorom za duže relacije.

Varijanta 2 (inženjerska):

Uraditi ceo posao projektovanja/proračuna kao da je u pitanju novi brod. Niko ne može da tvrdi kako će se taj brod ponašati kada se makne tona-dve opreme, kada se promeni kompletan pogon, propeleri i šta ja znam šta još. Da li će moći da ide 6, 8, 10 ili 12 km uzvodno po Dunavu kad krene košava ? A stabilnost ? Upravljivost ? Ko to može da kaže ?


Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #133 poslato: 20, 03, 2010, 10:10:08 pre podne »

WOW, marke proglasi skoro celu automobilsku industriju, pola fabrika elektro opreme i par proizvodjaca camaca i motora za camce i naravno mene za entuzijaste i ljude koji prave nepromisljene korake :)
Marke, daj malo optimizma i neko pametno  resenje.
[/quote]


Posto me prozvaste da razjasnim:: Ko pazljivo cita jasno mu je da nisam rekao da su nepromisljeni u auto industriji vec da su potrosili enormne sume para, ulozili jako puno vremena najgenijalnijih ljudi i rezultati te svemirske tehnologije tek pocinju da dostizu OTO motore po karakteristikama. A i ti projekti su uglavnom hibridni. Iako nasi ljudi imaju jaku volju mislim da se to ne moze meriti sa ovakvim projektima.


Kakve to slicnosti ima sa akumulatorima i DC motorima o kojima vi ovde uporno pricate??

Ne znam kako ce se regulisati brzina tih motora niti karakteristike motora jer jos lutate od jednog do drugog pa ne znam kakvu bih ideju i mogao da dam.


Marke

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #134 poslato: 20, 03, 2010, 19:54:05 posle podne »
Još malo uporedjivanja snage, veličine, brzine...






Ipak nije nemoguće...

« Poslednja izmena: 20, 03, 2010, 20:23:28 posle podne zorter »