Autor Tema: Elektro Motori na nasim plovilima  (Pročitano 63211 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #105 poslato: 17, 03, 2010, 23:59:10 posle podne »
Zorter, čekam odgovore, ne vrdaj :)
Za brzinu od 10 km na sat na propelerima moram da imam 400 obrtaja u minuti. To su propeleri za glisiranje. Mogu da ih zamenim za propelere sa manjim hodom ali mislim da to kod elektromotora ne igra ulogu. Oni, za razliku od benzinskih, i na malom broju obrtaja imaju veliku silu. Benzinski se pri opterećenju guši i moraš dodati gas a kod elektromotora ne moraš menjati broj obrtaja. On to podnosi.

Ok al za neku ozbiljniju kalkulaciju treba u obzir da bi se doslo do toga koliko je akomulatora potrebno za autonomiju od 20 sati.


Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #106 poslato: 18, 03, 2010, 00:03:14 pre podne »
Zorter, forum nešto zeza i ja ne vidim tvoje odgovore osim onog gde si protumačio iskrine fajlove. Pregledaj temu i videćeš ili ja ne vidim tvoje odgovore :)

Dule, forum zeza za medalju. Ja vidim sve moje postove, ali nisam siguran da vidim sve ostale. A što se tiče motora, koliko sam video po dijagramu neka max vrednost neprekidnog rada je 2500 obrtaja na 30V. A što se tiče redukcije kaiševima, ZABORAVI. Za tu snagu i silu potiska nisu kaiševi pravo rešenje. Brzo bi se palili a teško bi mogao koristiti rikverc jer bi španer izgubio ulogu. Ipak se motori okreću u oba smera, po potrebi. Kolika je snaga onih motora od viljuškara. 4kW ako se ne varam. Znaš li na kom naponu rade? 48V ili 80V ?

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #107 poslato: 18, 03, 2010, 00:04:25 pre podne »
5kw je 5kw a redukcijom 1:5 ces samo povecati obrtni momenat za 5puta al ne i snagu,ona ostaje 5kw!!!!
Onda bih to tvome to znacilo da recimo ladu nivu kad redukujus onda ona ima 200ks ali nema ona i dalje ima 70 samo mnogo veci obrt.moment!!!
Pitanje dali ce ti tvoji el.motori   od 5kw imati snage da okrecu te velike gliserske elise tim tvojim zeljenim obrtajima koje su do juce pogonili veliki dizeli od 100kw,puno oni snage traze,samo se ti dobro raspitaj sa nekim ko je stvarno srucan za takve stvari da nebih bilo kao sto Novus kaze nakraju
Nista zlonamerno :good:
« Poslednja izmena: 18, 03, 2010, 00:20:14 pre podne Dule »

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #108 poslato: 18, 03, 2010, 00:42:53 pre podne »
Dule onda ti jeftinija gajba piva od motora , a sa gajbom piva će da ga vučeš bar 8 km

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #109 poslato: 18, 03, 2010, 00:55:50 pre podne »
ja sam na tisi koja je mirnija od Dunava.Moj odisej je težak 3,5 t i vozim ga sa jamahom od 8 ks. i na tisi imam brzinu oko 8 km uzvodno. na dunavu sam imao 6-7 uzvodno ali kad je dunav bio sporiji.Od vojnih bašta do titela sam stigao za 7,5 sati i to je za mene bilo veliko iznenađenje,

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #110 poslato: 18, 03, 2010, 01:21:03 pre podne »
U principu se slažem , pitanje je samo kada će to kod nas biti ekonomski opravdano. Znaš da je za prelazak na automobilima na pogon na gas trebalo dvadesetak godina da se to kod nas smatra rutinskom radnjom. Bojim se da će i za elektro motore na plovilima proteći mnogo vode dunavom.
Moglo bi da zaživi mnogo brže da imamo državu koja bi stimulisala takve investicije, ali za sada ova zemlja nema ljude koji gledaju malo dalje od trajanja njihovih mandata.
Ako se budeš kandidovao za predsednika , glasam za tebe :good:

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #111 poslato: 18, 03, 2010, 02:01:04 pre podne »
vidim da si razmišljao o tome , kolika bi ukupna investicija bila po nekim grubim proračunima za tvoj brod
Drugo pitanje obzirom da plovim više dana u cugu kako rešiti punjenje baterija, koliko bi potrošio generator da napuni baterije

Van mreže drug_igrutin

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #112 poslato: 18, 03, 2010, 03:39:55 pre podne »
Samo napred Dule!
Juče sam za jedan motor koji je valjda od viljuškara dao najbolju ponudu i trebao bi ovih dana da odem da pogledam u kakvom je stanju. Ako bude čemu valjao mogu da ti dam da eksperimentišeš. Od podataka znam samo da je na 36 v.
Teoretski svaki elektro motor bi trebalo da može da radi kao generator struje ( barem po mojim teorijama :)) tako da bi valjalo razmisliti o ugradnji benzinskog motora koji bi okretao elektromotor i osovinu ( kao na onom greenline-u).
Mislim da bi motor od 30 - 40 ks mogao da posluži da okreće elektro motor, koji bi dopunjavao baterije i pri tom da na osovini ima snage koliko bi davao i i elektro motor. Po meni je to bolje rešenje nego klasičan agregat.

Mogao bi Zorter da prokomentariše ovu moju logiku  :)

Van mreže odissej

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 109
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #113 poslato: 18, 03, 2010, 08:31:27 pre podne »
Dule,Marke je po istoj temi napisao nekoliko konkretnih racunica.Ponovo ih procitaj.Smatram da tema znacajno prevazilazi znanja svih nas na forumu( izuzev donekle Marketa, Zorter bez ljutnje) pa je neophodno da neko STVARNO strucan i sa iskustvom iz ove oblasti ovo ozbiljno razmotri.Ovde se ne radi o manjem plovilu na jezeru kojeg bi covek vozikao sa obale na obalu po suncanom vremenu. Prema tome,bez ozbiljne analize strucnjaka,ne vadi postojece motore! Ovo ti je savet inzenjera. :)

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #114 poslato: 18, 03, 2010, 11:41:32 pre podne »
Samo napred Dule!
Juče sam za jedan motor koji je valjda od viljuškara dao najbolju ponudu i trebao bi ovih dana da odem da pogledam u kakvom je stanju. Ako bude čemu valjao mogu da ti dam da eksperimentišeš. Od podataka znam samo da je na 36 v.
Teoretski svaki elektro motor bi trebalo da može da radi kao generator struje ( barem po mojim teorijama :) ) tako da bi valjalo razmisliti o ugradnji benzinskog motora koji bi okretao elektromotor i osovinu ( kao na onom greenline-u).
Mislim da bi motor od 30 - 40 ks mogao da posluži da okreće elektro motor, koji bi dopunjavao baterije i pri tom da na osovini ima snage koliko bi davao i i elektro motor. Po meni je to bolje rešenje nego klasičan agregat.

Mogao bi Zorter da prokomentariše ovu moju logiku  :)

Igrutine, ne može svaki motor da radi kao generator. Može samo motor sa stalnim magnetima u statoru. Jedina mana im je, da bi dali potreban napon treba da se vrte bar 80% od deklarisane maksimalne brzine. Takodje motori sa kaveznim rotorom ne mogu da budu generatori (jer oni i nemogu za statore imati stalne magnete).
A ovo tvoje objašnjenje o motoru 30-40ks povezano za elektromotor i osovinu, ne razumem, tako da to ne mogu da komentarišem. Pozzzzzzz

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #115 poslato: 18, 03, 2010, 14:38:50 posle podne »
Vest, Micubisi sledece godine ce proizvoditi automobile na elektro pogon. I to 20 %.  Znaci, za pet godina 90 %

Zastava vec proizvela onaj 100% na struju al ucutase se povodom toga...

Van mreže Arsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2067
  • Pol: Muškarac
    • salveta
  • Marina: Ada Ciganlija
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #116 poslato: 18, 03, 2010, 15:40:35 posle podne »

Zastava vec proizvela onaj 100% na struju al ucutase se povodom toga...

Pa zar ne pratiš situaciju? Radnici daju otkaze pošto moraju da rade 7 sati i imaju samo pola sata za pušenje. Uzimaju program (pare), i vraćaju se u drdžavne firme. Tamo će opet da štrajkuju što nemaju plate, pa privatizacija... i tako do penzije. Nije loš recept, ali onda ič ne računaj na solarni auto, ma ni biciklu iz Kragujevca.

Ja se ipak uzdam u mlade.  :drinks:
Ispuni godine životom, a ne život godinama.

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 326
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #117 poslato: 18, 03, 2010, 17:13:39 posle podne »
... Zato je ovaj od 5KW ili 6,7 HP sasvim dovoljan. Kad mu dodam i rekuciju od 1:5 dobijam na osovinskom vodu snagu od 30 HP.

Pazi ovako ...

snaga = ugaona brzina (srazmerna broju obrtaja) X ugaoni momenat (srazmeran opterećenju)

Ako reduktorom 1:5 smanjiš broj obrtaja (brzinu) na petinu, moment sa kojim raspolažeš je pet puta veći. Ali je snaga ostala ista.

Ako grešim, onda ti lepo stavi reduktor 1:5000 pa ćeš moći da povučeš celu marinu za sobom.
 :smile:

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #118 poslato: 18, 03, 2010, 18:38:59 posle podne »
... Zato je ovaj od 5KW ili 6,7 HP sasvim dovoljan. Kad mu dodam i rekuciju od 1:5 dobijam na osovinskom vodu snagu od 30 HP.

Pazi ovako ...

snaga = ugaona brzina (srazmerna broju obrtaja) X ugaoni momenat (srazmeran opterećenju)

Ako reduktorom 1:5 smanjiš broj obrtaja (brzinu) na petinu, moment sa kojim raspolažeš je pet puta veći. Ali je snaga ostala ista.

Ako grešim, onda ti lepo stavi reduktor 1:5000 pa ćeš moći da povučeš celu marinu za sobom.
 :smile:

Pa dobro Dule, ti si bar bio biciklista (kao i ja ), znaš i sam da uvek istom snagom voziš bicikli, a menjaš prenose u zavisnosti od toga da li voziš po ravnom, uz brdo ili niz brdo...noge treba uvek isti otpor da imaju ....primeni to isto i ovde...  :good:
Dunav je moje more.....

Van mreže odissej

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 109
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #119 poslato: 18, 03, 2010, 22:14:41 posle podne »
Malo da pomognem,ne ide nam dobro citanje dijagrama elektromotora Iskra AMV 30V, 5 KW.
Iz dijagrama se vidi sledece:Napon (U) je konstantan i iznosi 48 V.Jacina struje (I) ide od 50-300 A. Snaga (P) ide od 2-9 KW,broj obrtaja (n) ide od 1500-4600 u minuti.Stepen iskoriscenja od 70-85 %. I ono sto je najvaznije, obrtni moment (M) maksimalno 60 Nm, vrlo mali. Kad dodate gas u kolima,i kad vas zalepi za sediste,kazete da dobro vuce.To je zasluga dobrog momenta u odredjenom rasponu broja obrtaja.To sto je Azimut sa jednim dizel motorom na odredjenom broju obrtaja isao odredjenom brzinom, nikako se ne moze projektovati na ovaj motor.Uzeo sam za primer jedan Volvo motor iste snage (130 KS) doduse poslednje generacije i njegov "dijagram snage"
http://www.volspec.co.uk/Products/Marine_Leisure_Engines/D3-130sx.pdf
Jasno se vidi da je snaga na radilici od 55-130 KS raspoloziva u rasponu obrtaja vec od 1300-4000 u min.A obrtni moment je 240 Nm na istih tih 1300 o/min,pa ide sve do 290 Nm.Vrednosti koje su mnogo povoljnije od prethodnog motora.
Da se vratimo dijagramu Iskrinog motora .Recimo da uzimamo srednji rezim rada tog motora.Na dijagramu povucemo vertikalnu liniju na 30 Nm.Dobijamo: struja 210 A, snaga 7 KW, broj obrtaja 2400 u min i ob.moment 30 Nm.Ukoliko bi hteli da dosegnemo Volvov moment od 240 Nm,teoretski bi isla redukcija 8:1 ali bi broj obrtaja pao na 300 !Dakle,ovaj motor nema kapacitet za plovilo od 5-6 tona.Dalje,u ovom rezimu rada,4 baterije 12V,220 Ah  vezane bi izdrzale manje od 1 sat rada.I da zakljucim pricu,ne racunajuci autonomiju,baterije....obrtni moment je taj koji za...bava. :sorry: