Malo da pomognem,ne ide nam dobro citanje dijagrama elektromotora Iskra AMV 30V, 5 KW.
Iz dijagrama se vidi sledece:Napon (U) je konstantan i iznosi 48 V.Jacina struje (I) ide od 50-300 A. Snaga (P) ide od 2-9 KW,broj obrtaja (n) ide od 1500-4600 u minuti.Stepen iskoriscenja od 70-85 %. I ono sto je najvaznije, obrtni moment (M) maksimalno 60 Nm, vrlo mali. Kad dodate gas u kolima,i kad vas zalepi za sediste,kazete da dobro vuce.To je zasluga dobrog momenta u odredjenom rasponu broja obrtaja.To sto je Azimut sa jednim dizel motorom na odredjenom broju obrtaja isao odredjenom brzinom, nikako se ne moze projektovati na ovaj motor.Uzeo sam za primer jedan Volvo motor iste snage (130 KS) doduse poslednje generacije i njegov "dijagram snage"
http://www.volspec.co.uk/Products/Marine_Leisure_Engines/D3-130sx.pdfJasno se vidi da je snaga na radilici od 55-130 KS raspoloziva u rasponu obrtaja vec od 1300-4000 u min.A obrtni moment je 240 Nm na istih tih 1300 o/min,pa ide sve do 290 Nm.Vrednosti koje su mnogo povoljnije od prethodnog motora.
Da se vratimo dijagramu Iskrinog motora .Recimo da uzimamo srednji rezim rada tog motora.Na dijagramu povucemo vertikalnu liniju na 30 Nm.Dobijamo: struja 210 A, snaga 7 KW, broj obrtaja 2400 u min i ob.moment 30 Nm.Ukoliko bi hteli da dosegnemo Volvov moment od 240 Nm,teoretski bi isla redukcija 8:1 ali bi broj obrtaja pao na 300 !Dakle,ovaj motor nema kapacitet za plovilo od 5-6 tona.Dalje,u ovom rezimu rada,4 baterije 12V,220 Ah vezane bi izdrzale manje od 1 sat rada.I da zakljucim pricu,ne racunajuci autonomiju,baterije....obrtni moment je taj koji za...bava. :sorry: