Autor Tema: Elektro Motori na nasim plovilima  (Pročitano 63264 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Elektro Motori na nasim plovilima
« poslato: 14, 02, 2010, 23:11:46 posle podne »
Dobih jutros na PP sledeci link

http://www.asmomarine.com/2005/asmo_uk/pdfs/Asmo_Marine_THOOSA_13000.pdf

na izgled stvar koja bas i ne obecava ... ali mi zape na oko jedna stavka u katalogu

13kW continuesly power
(Replaces a 25~40HP combustion engine)


odmah sam se setio price koju smo vec imali na forumu da elektor motor od 700w parira tomosu od 4,5 konja (elisa 3,2 konja... pa starost ... znaci oko 2,2 konja)... zapamtio sam zanimljiv odnos el vs unutrasnje sagorevnje koji je bio 3:1



isti odnos je i ovde ... 3:1 ... ni tada a ni sada mi nije jasno zasto je jeftinija voznja ako kupim agregat i el motor od normalnog vanbrodskog...



onda naidjem na sledeci link sa cenama


Thoosa 6000 RG      $7,750

Thoosa 7000 HT      $8,750

Thoosa 9000 RG      $8,750

Thoosa 13000 RG    $9,750

Thoosa 17000 RG    $10,750

http://www.electricmotor.net.au/pricelist.html

e sad ... ovo je izgleda zazivelo ... i za male brodove , opste je poznato da jedan deo veliki brodova koristi agregate koji napajaju el motor, na manjim brodovima su to bow thrusteri....



glavna pitanja ...

1 Da li je ovo realno i da li je isplativo ?
2 Da li postoji razlika ako se koristi na gliseru ili deplasmancu ?
3 Potrosnja je po tabelama manja, kako ?


necu da ulazim u pricu da li ovo moze da se zbudzi i jeftinije, kapiram da moze ali da li je ovo realno ...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #1 poslato: 14, 02, 2010, 23:33:07 posle podne »


barem po onome sto vidim nije to toliko komplikovano...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #2 poslato: 14, 02, 2010, 23:43:29 posle podne »
obavezno pogledati ovaj sajt ....

http://www.learbaylor.com/Lear204.htm








ako se ne varam unutra 5 hp DC motor...





Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #3 poslato: 15, 02, 2010, 00:03:58 pre podne »
a evo malo i pitanja i odgovora sa el motorima (THOOSA) ali verujem da je i za druge slicna situacija ...

1 Velicina brodova ?
5-14 metara do 10 tona

2 Primer potrosnje na 12 metara dugackoj jedrilic sa deplasmanom od 3,5 tona


3 Koliko struej vuce motor?

 Thoosa 6000 (48V systems), koristi  15-20 Amps, na jedrilici od 11 metara i 3.5 tone pri brzini od  4 knots (7,5km)

4 Trajanje akumulatora
do 10 Godina

5 Presek kabova
Za Thoosa 6000 koristiti  35-50 mm2
Za Thoosa 8500 koristiti  50-70 mm2

6 Da li mogu da punim motor dok sam usidren ili jedrim.
Da sve dok ima protoka vode elisa se okrece a motor pravi struju...

7 Da li mogu pored akumulatora da koristim i agrgerat
Da

8 Da li mi ostaje moj osovinski vod ?
Da

10 Da li je motor prilagodjen standardnim nosacima nautickih motora (dizel) ?
Da


ovo su neke od najzanimljivijih stvari ... vise na

http://www.asmomarine.com/2005/asmo_uk/04.shtml

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #4 poslato: 15, 02, 2010, 00:17:58 pre podne »
evo jos par slika ...

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #5 poslato: 15, 02, 2010, 00:47:13 pre podne »
Ovo je još uvek egzotika.Najskuplja stvar u celoj priči je naravno izvor napajanja.Akumulatori su još uvek bezobrazno skupi.
Standardna oprema bi bila ovakva.Mada mislim da za sada nam je prihvatljiva kombinacija sa druge slike kao pomoćni motor

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #6 poslato: 15, 02, 2010, 00:50:59 pre podne »
Evo recimo ovakva kombinacija je oko 1200E

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #7 poslato: 15, 02, 2010, 01:02:35 pre podne »
Zašto egzotika. Ako bi koštalo koliko potrošimo na gorivo, održavanje, ulje, i ostalo što ide uz dizel i benzinske motore za period od 5 godina onda bi ta investicija bila ok. Naravno, ne ove godine ali za par godina će sve to biti mnogo jeftinije.

E to je poenta za par godina,mada mene lično to neobeshrabruje.Ja sam rešio da kolko brzo napravim onaj čamčić sa ekotekom pa kud puklo da puklo.

Evo recimo ovakav sistem u kitu košta oko 5000$.Mnogo je to goriva i maziva ali doći će i naše vreme.Ovako nešto možemo i sami da napravimo.

Samo da provršljam po kompu i poslaću karakteristike onog motorčića.Čak sam siguran da imaju predstavništvo u hrvatskoj.što je nama najbliže
za sada evo jedan link
http://www.psnw.com/~jmrudholm/etekoutboard.html

i još jeda
http://www.electricmotorsport.com/store/ems_marine_brushless_drive_kit.php

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #8 poslato: 15, 02, 2010, 01:15:10 pre podne »
Ja to govorim od prosle zime. :dance: Ima i tema o tome, a vi svi u glas da je nemoguce, a ne da li je isplativo. :diablo:
Iskra radi slicne motore. I njihov link sam postavio.  :telephone: :yahoo:

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #9 poslato: 15, 02, 2010, 01:16:24 pre podne »
U tvom slučaju da itekako..

za one koje mrzi da surfuju

EMC Drop in Etek Replacement Motor (Permanent Magnet Motor)

This is a bolt in replacement for the orginal Etek motor. The R-Motor has the highest power/weight/dollar ratio available on the market for brushed PM motors. Designed and built by the same team that brought us the original E-tek motor. 5 lbs heavier , this Radial motor can do 150 amps at 48 volts continouse and runs in either direction.This motor is ideally suited for 24-72 Volt DC drive systems. Works with Alltrax or any other PM motor controller. Great for Electrathons , Motorcycles, go-karts, ride on trains, boats, or robots.

 

Power: 8 cont-- 15 pk hp
Voltage: 48 Volt rated
Speed: 3700 rpm @ 48V unloaded (72 rpm per volt)
Size: 8" OD, 5.5" long (w/o shaft)
Shaft: 7/8"x 1-3/4", 3/16" key
Weight: 28 lbs.
Price: $450
  a za tebe posebno sledi

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #10 poslato: 15, 02, 2010, 01:26:36 pre podne »
Ja to govorim od prosle zime. :dance: Ima i tema o tome, a vi svi u glas da je nemoguce, a ne da li je isplativo. :diablo:
Iskra radi slicne motore. I njihov link sam postavio.  :telephone: :yahoo:
Ja nisam čak mislim da sam podržavao.

Pa "Kvin Meri II" je najveću brod na svetu i pogoni ga struja...doduše....verovatno imaju termoelekranu u potpalublju :yahoo:

motor ima 15hp. Uz redukciju 1:3 dobio bih 45hp sa 1200 obrtaja u minuti. Što bi bilo kao 135HP dizel motor :)
Dva puta tako i eto meni zamene za motore. Istina, neću moći preko 15 km na sat ali... ako bih stavio malo veće elise verovatno bi to pilo vodu... da čujem teoretičare :)

izvodljivo,mada do Djerdapa bi išao jedno 3-4 dana... :dance1:Nego ako to stvarno želiš pa da malo razmislimo o teorijama

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #11 poslato: 15, 02, 2010, 02:02:16 pre podne »
sad gledam ovaj sajt iz Austrije sto je ljubac ostavio meni po njima treba 4kw el motor....

jel moze onaj iz ves masine , koliko lilovata on ima? :)

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #12 poslato: 15, 02, 2010, 02:08:37 pre podne »
sad gledam ovaj sajt iz Austrije sto je ljubac ostavio meni po njima treba 4kw el motor....

jel moze onaj iz ves masine , koliko lilovata on ima? :)

nemože ne zbog kW nego konstrukcijski nije rešenje.

nego ako rešimo da budžimo onda su najprikladniji motori od npr elektro viljuškara oni su od 3-5kw ili od onih transportera na žel.stanici.

Sećam se časpoisa Sam neki lik je ugradio taj motor u fiću i čitav projekat se zvao elektro fićo.Imao je 4 akumulatora, motor od tranportera i autonomiju 50-70 km sa brzinom 40-50 na sat.E sad računam da brod može nositi veću težinu i više aku.bat samim tim i autonomija je daleko veća.I na kraju krajeva sadašnje baterije su ipak manje i lakše(za isti ili veći kapacitet) za razliku od ondašnjih.Moda zorter ima više podataka o ovim trandporterima i njihovim baterijma.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #13 poslato: 15, 02, 2010, 02:09:48 pre podne »
 a jel ima neki el . motor iz nekog uredjaja za domacinstvo koji konstrukcijski odgovara ? da pazarimo jedan takav el motro za test

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Elektro Motori na nasim plovilima
« Odgovor #14 poslato: 15, 02, 2010, 02:17:43 pre podne »
od elektro skutera kod servisera a za nuždu bilo koji alnaser uz addekvatno ladjenje