Autor Tema: AIS  (Pročitano 15646 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: AIS
« Odgovor #30 poslato: 16, 02, 2010, 15:54:15 posle podne »
Sve je to lepo, ali nigde brodova na Dunavu!
Ako postoji AIS na Dunavu, zašto ga *ederi ne daju u PUBLIC?!

 :wild: :diablo:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: AIS
« Odgovor #31 poslato: 16, 02, 2010, 16:02:35 posle podne »
Sve je to lepo, ali nigde brodova na Dunavu!
Ako postoji AIS na Dunavu, zašto ga *ederi ne daju u PUBLIC?!

 :wild: :diablo:

e necu nista da kazem da ne bih opet bio negativac i rusio ugled i delo .. mada mozda projekat nije zavrsen pa nece polovicno da ga puste  :suicide: sto je suludo

deo Dunava imas ovde... http://www.pdxmex.com/index.cfm?content.display&pageID=175 izaberi constancu , evo bas gledam brod KANAL SERVICE 7 krenuo je pre par minuta za Pancevo ...

na dunavu generalno nema stanica pa nije moguce ni da se zna gde su brodovi, koliko sam skapirao Peru u Beogradu ima stanica... ali Srbija je ovo ....

imam cudian utisak da cemo AIS podatke morati da skidamo sa stranih servera ... kao one sto okacih.. a da ce nasi da nadju foru da naplacuju te podatke ili pretplatu ili nesto trece...

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: AIS
« Odgovor #32 poslato: 16, 02, 2010, 17:10:18 posle podne »
Kapetane, mene zbunjuje to što nema NIJEDAN brod od Linza do Konstance ?
Za Srbiju, se podrazumeva.. da nema.. u razvoju.. next 36 moths.. ok 

Ali  AUSTRIJA ?  koja ima AIS !?

Gde se dede, deda?!
tj ship

Nešto tu ......i

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: AIS
« Odgovor #33 poslato: 16, 02, 2010, 17:12:35 posle podne »
A ovo preko mobilnog? a?

http://www.vesseltracker.com/en/static/Mobile.html

 :taunt: :dance1: :good:
 :drinks:

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: AIS
« Odgovor #34 poslato: 16, 02, 2010, 19:02:39 posle podne »
Kap. ovo je luda zabava u ove zimske dane, sad si me navukao i moram da ispratim ovaj brod, Trenutno je stao na jednom od dokova, evo slike lepotice :)

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: AIS
« Odgovor #35 poslato: 16, 02, 2010, 20:03:42 posle podne »
mossi i broker, nemam ni pribliznu ideju koliko AIS receive lokacija ima u rumuniji , a jos manje koliko njih je povezano na internet .... tako da se moze desiti da samo iskrsnu ladje na nekom delu ....

ais radi i bez interneta tako sto brodovi "vide" jedan drugog putem VHF-a koji prenosi 26 vrsta podataka (od pozicije , brzine , pa do imena broda vrste tereta i slicno...)

otvori sam novu temu pa ako neko bas hoce da vidi polozaj svih brodova na svetu sa AIS-om  ima plugin i neka ga skine .. radi ko sat a vuce ko Big Ben...


Van mreže Pera GARMIN

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 724
  • Pol: Muškarac
Odg: AIS
« Odgovor #36 poslato: 16, 02, 2010, 23:20:37 posle podne »
Kap,
hvala na strpljenju, opet bi opleo bez razloga....

Primarni medij za razmenu AIS informacija je još uvek VHF. Internet je "poštapalica" za razmenu informacija između AIS baznih stanica koje se ne "čuju" kroz VHF etar. Prikaz AIS meta preko interneta je dalji razvoj te teme...

Dakle, da bi se na nekom od navedenih sajtova pojavile AIS mete sa Dunava, potrebno je da neko prikači svoj AIS prijemnik na računar i na internet:

Citat
What equipment and software do I need?

A typical base AIS station is shown on the picture above. Obtain and connect to your PC an AIS receiver with an external VHF antenna and send the collected data through your Internet connection. In detail:

1. You need an AIS receiver.
You may buy one from a local marine electronics shop or you may order one from an online shop. In case you are located in an area of special interest (high traffic port or area, canal, high altitude, etc.) which is not alreday covered, we will try to provide an AIS Receiver for free.
We have tested the following devices with our software, with similar results:

•COMAR SLR200 dual channel (~500 €) www.parissinos.gr
•EasyAIS – dual channel (~300 €) www.easyais.com
•SaNav AIS-2 – dual channel (~350 €) www.navtronics.gr, www.sanav.com
•Smart Radio SR162 – dual channel (~400 €) or SR161 – single channel (~180 €) smartradio.diytrade.com
If you are not sure whether your location is suitable for AIS data reception and thus you do not want to buy a device, we can lend you an AIS receiver unit, to try it. You will have to return it to us within one month.
http://www.marinetraffic.com/ais/addyourarea.aspx?level1=150

Dakle stvar je što kod nas niko nema AIS prijemnik koji bi prikačio na internet i poslao podatke na server poput ovoga.... Kao što već rekoh, nadam se da ću do sajma poterati onaj prijemnik koji mi je na "testu" već godinu dana da radi, pa da se na sajmu igramo position trackinga sa Garmin VHF-om i praćenja AIS meta sa NASA Marine AIS prijemnikom...

Van mreže Pera GARMIN

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 724
  • Pol: Muškarac
Odg: AIS
« Odgovor #37 poslato: 16, 02, 2010, 23:24:14 posle podne »
A može i alternativno, preko zvučne kartice PC-a i VHF prijemnika:
Citat
I already have a wideband or a VHF receiver. Can I use it to collect AIS data?
If you already have a wideband receiver or a marine VHF radiotelephone, it is possible to use it to collect AIS data and send them to the central server, without buying a specialized AIS receiver. You have to follow the steps below:

•Tune your receiver at one of the frequencies 161,975 MHz or 162,025 MHz (with FM modulation) or if you operate a VHF radiotelephone, tune it at one of the channels 87 or 88. If there is AIS signal reception, you will hear a ‘noise’ repeated at very short periods.
•Connect the discriminator output of your receiver to the input (line-in or microphone) of your computer (for more information on discriminator output of receivers see http://www.discriminator.nl).
•Install the software AIS_Monitor in your computer from here: AISMon_2.2.0.exe (Thanks to Dave Houy: http://groups.yahoo.com/group/aismon/)
•Run the AISmon program, select the sound card of your PC and configure the UDP data output to 195.251.168.18:5351. See the ships you are receiving immediately on the real-time map!

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: AIS
« Odgovor #38 poslato: 17, 02, 2010, 00:31:09 pre podne »
moze i u modem pa ga dekoduj :)

salu na stranu CLASS B receiver sa USB kablom je oko 300 futi danas nadjoh na netu ... ajd sad cu ga iskopam...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: AIS
« Odgovor #39 poslato: 17, 02, 2010, 00:34:29 pre podne »
evo ga

http://www.worldnav.com/shop/products.asp?cat=58

215 funti ...



da li ce bazne stanice imati povezanost sa internetom ?

btw sta se desava kada dva broda u isto vreme posalju signal , vhf bas ne voli preklapanja?

Van mreže KNINDZA

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 227
  • Pol: Muškarac
    • Crveni krst Stari grad
Odg: AIS
« Odgovor #40 poslato: 17, 02, 2010, 01:40:06 pre podne »
btw sta se desava kada dva broda u isto vreme posalju signal , vhf bas ne voli preklapanja?

AIS signals are transmitted in packets—brief bursts of data—over two dedicated VHF channels. Each transmission is automatically allocated a time slot, so that hundreds of ships can use the system at the same time. AIS receivers decode the transmissions and send them to a laptop or plotter using the NMEA 0183 protocol. Class A transmits via the SOTDMA (Self Organizing Time Division Multiple Access) protocol on both VHF channels at the same time, but Class B alternates between the two. Being lower in the pecking order, Class B messages use a different protocol and must wait for “spare” transmission slots that aren’t being occupied by Class A transmissions; this accounts for B’s slower transmit/receive speeds.

Since there are 2,250 AIS time slots, in theory you could have that many vessels within VHF range of each other all sending messages almost simultaneously. How will your voice be heard above such a multitude? In practice, there are other variables that affect Class B transmission and reception, and signal degradation due to heavy traffic should not be a significant issue. Class B sets report at 30-second intervals as opposed to Class A’s 2 to 10-second intervals.

The cheapest AIS receivers are single-channel—that is, they switch between channels and monitor the one with the strongest signals. These are invariably Class A signals, so a single channel receiver may not catch Class B transmissions. Dual-channel receivers monitor both channels all the time.

http://sailmagazine.com/boatworks/engines-and-systems/ais_for_sailors/
Duboka reka se nece zamutiti ako u nju bacis kamen.Tako je i sa covekom:ako se ljuti zbog uvreda,onda on nije reka nego bara.

Van mreže KNINDZA

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 227
  • Pol: Muškarac
    • Crveni krst Stari grad
Odg: AIS
« Odgovor #41 poslato: 17, 02, 2010, 02:58:57 pre podne »
Imas pravo Dule, ali nekad iz najbolje namere moras da potrazis resenje na drugom jeziku....najgore je shto su ovo jako tehnicki zahtevni izrazi a iskreno razumem ih na engleskom ali neznam da ih prevedem..ili bi taj prevod zvucao tako da je pametnije da nepostujem....

No u tekstu se objasnjava tehnologija prenosa podataka izmedju AISa, pa da skratim i pojednostavim:

- Na kanalu na kom AIS primo-predaje signal postoji 2250 vremenskih intervala u sekundi.
- AIS koristi samo 1 vremenski interval za primo-predaju    (i to na svakih 10 sekundi kod dvokanalnih AIS tj, 30 sekundi kod jednokanalnih AIS uredjaja).
- Tako da je taj prekid u komunikaciji beznacajan za kvalitet razgovora


Duboka reka se nece zamutiti ako u nju bacis kamen.Tako je i sa covekom:ako se ljuti zbog uvreda,onda on nije reka nego bara.

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: AIS
« Odgovor #42 poslato: 17, 02, 2010, 08:35:42 pre podne »
Citat
Since there are 2,250 AIS time slots, in theory you could have that many vessels within VHF range of each other all sending messages almost simultaneously. How will your voice be heard above such a multitude? In practice, there are other variables that affect Class B transmission and reception, and signal degradation due to heavy traffic should not be a significant issue. Class B sets report at 30-second intervals as opposed to Class A’s 2 to 10-second intervals.

Pošto AIS ima 2250 vremenskih paketića u jednom ciklusu, teoretski toliko plovila se može naći unutar VHF dometa tako da svi mogu istovremeno da šalju svoje podatke. Kako će se onda čuti glas preko svega? U praksi ima drugih činioca koji utiču na Class B primopredaju. a degradacija signala neće zavisiti od gustine saobraćaja. Uređaji klase B emituju izveštaje na svakih 30 sekundi, a klase A na svakih 10 sekundi.

E sad vidiš zašto je problem u prevodu. - NISU ni približno identični. O Googlu da ne pričamo, to je neupotrebljivo.

Uvek je ORIGINAL taj koji je merodavan, a ko ne ume.. nek pita!

 :)
 :drinks:

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: AIS
« Odgovor #43 poslato: 17, 02, 2010, 08:45:46 pre podne »
Sa portala "Na vodi"



Novi AIS uređaji za "male nautičare"

AIS - Automatski identifikacioni sistem, je obavezan deo elektonske opreme na svim brodovima preko 300 BRT, još od 2004. godine. Zadnjih par godina sve češće se sreće u kokpitima manjih brodova, jahti, pa i običnih fisherman čamaca, a postaje i obavezan deo opreme na većim regatama.
   

Povezan, preko razdelnika, sa VHF antenom na brodu svakih par sekundi emituje niz korisnih informacija: ime i kod broda, njegovu trenutnu poziciju, kurs i brzinu plovidbe, sa propratnim podatcima o tipu broda (kargo, tanker, jahta, radni brod...), zastavom pod kojom plovi, krajnjom destinacijom i očekivanim vremenom prispeća u odredišnu luku.

Uređaj radi na dvo-kanalnoj tehnologiji tako da u isto vreme emituje podatke sa vašeg GPS uređaja i prima informacije sa brodova iz okruženja. Svi ovi podatci su dostupni na brodskom ploteru ili PC računaru na brodu preko NMEA protokola ili preko USB priključka.

Britanska kompanija Digital Yacht je na sajmu u Dizeldorfu predstavila AIS200, najmanji i najjeftiniji uređaj ovog tipa. U novim, vrhunsko profesionalnim, tehnologijama izrade ova sprava je spakovana u kutiju 150 × 150mm i svega 37mm debljine. Košta za sada samo 200€, a AIS200-Pro uređaj koji ima i USB izlaz za računar još oko 25€.

Koliko je ceo sistem efikasan i kako to u praksi funkcioniše pogledajte na sajtu LiveShipsMap.

Svi podatci su stari maksimalno 100 sekundi, a dobijaju se preko obalskih stanica koje ih direktno prosleđuju na internet. Zbog toga nisu prikazani brodovi na okeanskim površinama, koji međusobno komuniciraju i dostavljaju podatke jedni drugima u krugu od 20nm.

Sigurno je najinteresantnije kako izgleda zona oko Roterdama gde se kreće i preko 2000 odjednom. Uostalom ceo sistem je u startu i izmišljen da bi se nekako kontrolisali i usaglašavali brodovi u Kielskom kanalu kod Hamburga.

   

Na Live Ships Map osim AIS podataka sa broda možete klikom na simbol broda dobiti i fotografije broda, kao i mnoge druge karakteristike.

Pored brodova koji trenutno plove možete videti i sve brodove koji su na sidru ili u marini, ako su im AIS uređaju uključeni.

Interesantno je da su na sajtu dostupni i brodovi na Dunavu do pokrivenosti stanice Budimpešta, mada je takva stanica postavljena i u Beogradu u direkciji Plovputa.

Dunav je moje more.....

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: AIS
« Odgovor #44 poslato: 17, 02, 2010, 09:11:27 pre podne »
 :yahoo:
Konačno da se vidi brod na Dunavu.
7 brodova u Budimpešti. Nije loše.
Ali opet ih nema niti jedan u Austriji!?
Verovatno ne plove, sve ugasili i otišli u švaleranje!

 :good: