Tacno je da ako se ne izvrsi adekvatan odabir dodatnog materijala,metoda zavarivanja i stanja osnovnog materijala moze doci do krtog loma usled vibracija i udaraca.Najvaznija osobina materijala u brodogradnji je zilavost,a preokret u proracunima osobina masinskih materijala je nastao posle potonuca Titanika,tj materijal mora da pretrpi i ublazi udarac,bude fleksibilan i ne dozvoli da dodje do loma.
Osobine materijala u masinstvu se odredjuju ispitivanjem uzoraka,pa se tacno definise zatezna cvrstoca,napon tecenja,izduzenje,tvrdoca,...
Sto se tice Aluminijuma,definisane su osobine u proizvodnom stanju legure i nakon odredjenog tretmana,pa u zavisnosti za sta se primenjuje trazi se i odredjeni kvalitet.
Isto tako su definisane osobine zavarenog spoja,posto mu se ne mogu naknadno menjati mehanicke osobine,dodatni materijal se legira elementima koji ce zavareni spoj pribliziti mehanickim osobinama osnovnog materijala,pa se cesto za zavarivanje Al legura koriste dodatni materijali koji su razlicitog hemijskog sastava od osnovnog materijala.
Postoji jos problema kod zavarivanja AlMg.legura koje se mogu prevazici(poroznost,tople prsline...),a o svemu tome brine tehnolog,a ne majstor.
Gledao sam camce na sajmu,lepo izgledaju,ali je cena visoka,ali me cudi izjava vlasnika da se camci mogu i ne moraju farbati.Aluminijum je otporan na atmosferske uticaje,ali mu se otpornost prema koroziji smanjuje pri uticaju agresivne sredine(razlicita PH vrednost vode i povecana kiselost usled dejstva mikroorganizama),pa se podvodni delovi moraju farbati.