Autor Tema: Honda BF75L (7.5hp)  (Pročitano 39899 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Honda BF75L (7.5hp)
« Odgovor #45 poslato: 21, 04, 2013, 23:22:46 posle podne »
kao sto Darko kaze i ne beri brigu ... ja sa nikakvim znanjem iz mehanike i motora vec tri godine menjam ulje uspesno ...

Van mreže Whitesnake

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 26
Odg: Honda BF75L (7.5hp)
« Odgovor #46 poslato: 22, 04, 2013, 18:59:25 posle podne »
Ako se ne varam ja sam ti vec poslao service repair za taj motor.Motor je vrlo jednostavan za popravke i odrzavanje i napravljen je da traje.Ja sam zimus kupio takav i mada je vlasnik rekao da je ulje u motoru novo ja sam primetio da ga ima previse i da je malo redje.. pa sam zakljucio da propusta membrana na pumpi.Prema tome....moja preporuka ti je da posto motor ne poznajes uradis mali servis ili pregled kako god vec...ja sam to uradio ovako:
  1.Zamenio ulje u motoru ali tek posto sam zamenuo membranu pumpe goriva ....jer sam morao(ja sam kupio obicno auto ulje ELF 10-40 polusintetik)
  2. svecice su bile nove pa sam ih samo ocistio i prekontrolisao zazor na istim
  3. prekontrolisao sam stanje zubcastog kaisa tj da li je ostecen,ispucan,to se vidi..(ako je ispravan ne dirati ili citaj NE BACAJ pare)
  4.prekontrolisao i prestelovao ventile....usisne 0.06- izduvne 0.10 mm
  5.proverio stanje impelera i posto su sva krilca bila  ok i nigde nema tragove pucanja itd ostavio ga da trci jos...pri skidanju obrati paznju da ti se osovina na kojoj je impeler ne izvuce zajedno sa pogonskom osovinom iz donjeg dela jer ces morati da rasturas petu da bi vratio konusni zubcanik u njoj na mesto  (srafove kucista impelera namazao sa tovat mascu da ne rdjaju i pritezati ih vrlo osecajno jer je kuciste pete od neke legure aluminijuma pa da ne proklize)i kada vracas petu pored pogonske osovine obrati paznju i da pravilno spojis i cev za vodu
  6. proverio ulje u peti (da nije usla voda jer onda mora da se zamene oba semeringa ...jedan ispod impelera a drugi kod elise jer ne znas koji je)
  7.proverio stift na elisi podmazao osovinu sa tovat mascu zamenuo rascepku na zavrtnju elise(hoce da rdjaju i da puknu pa moze elisa da se izgubi)
  8.ocistio karburator tj lonce je bilo zacudjujuce cisto nego glavna dizna je bila zapusena pa sam je samo produvao
  9.stavio sam je u bure i upalio da vidim kako radi,kako baca vodu kroz kontrolnu rupu hladjenja  i da li joj je termostat ispravan jer ako samo izbacuje paru ili je crkao termostat ili impeler(ne ubacuj u brzinu kao ja  ha jer mi je izbacila pola vode iz bureta stri ili skini elisu pa probaj)
  10.prestelovao karburator ako se to i moze nazvati stelovanjem(vrlo prosto... dva srafa ..jedan za ler i drugi za vazduh tj smesu)
  sto se tice paljenja ako su platine treba ih pregledati i prestelovati ili zameniti ako su ostecene ,a ako je CDI kao kod mene... to ili radi ili ne i to nema sta da diras
 i to je to...e sad ja sam mehanicar i mada nikada nisam imao Hondin motor nije mi problem uz "Service Workshop manual" da je odrzavam pa prema tome ako ti iole bilo kakvi motori i njihov princip rada nisu strani ili ako imas prijatelja koji se malo bolje razume u motore...za ovaj motor ne bi trebao da bacas pare po servisima
   Pozdrav!

 
« Poslednja izmena: 22, 04, 2013, 19:44:16 posle podne Whitesnake »

Van mreže limunardo

  • Dugouhi obalski proždrljivac ( ćevapožder )
  • **
  • Poruke: 57
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Honda BF75L (7.5hp)
« Odgovor #47 poslato: 24, 04, 2013, 19:18:35 posle podne »
Da tako je, meni si poslo, u medjuvremenu sam bio kod jednog servisera koji je servisirao moju hondu dok je bila kod predhodnog vlasnika i on je konstatovao a kako mi je i prodavac jesenas rekao da je servis odradjen neposredno pre nego ce ga meni prdati (motor) tako da je serviser samo dijegnostikovao da je hondica odlicna i da je teram na vodu   kgk

Hvala drugari na ogovorima a pogotovo Whitesnake-u na iscrpnom objasnjenu, to cu da primenim u praksi na jesen kada se zavrsi sezona  6589
Hvala vam svima ljudi idem sad da se spremama za isplovljavanje  harm

Van mreže shomysss

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 288
Odg: Honda BF75L (7.5hp)
« Odgovor #48 poslato: 08, 07, 2013, 21:48:40 posle podne »
Koje ulje da sipam u cizmu?Imam obicno SAE 90 ali vidim u upustvu da preporucuju SAE 90 za vanbrodske motore koja je razlika?

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Honda BF75L (7.5hp)
« Odgovor #49 poslato: 09, 07, 2013, 15:59:41 posle podne »
Razlika je u ceni. lol
Marke

Van mreže shomysss

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 288
Odg: Honda BF75L (7.5hp)
« Odgovor #50 poslato: 09, 07, 2013, 16:06:10 posle podne »
Realno jel postoji neka razlika :)?

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Odg: Honda BF75L (7.5hp)
« Odgovor #51 poslato: 22, 07, 2014, 21:25:30 posle podne »
  1.Zamenio ulje u motoru ali tek posto sam zamenuo membranu pumpe goriva ....

Gde bih mogao da nabavim tu mebranu?
Sumnjam da mi je pumpa oslabila jer kada padne nivo goriva u kanti na 5-6 l onda Honda hoće iz cista mira da se ugasi. Napumpam gorivo, ona upali i ide neko vreme pa se opet ugasi. Kada je nivo goriva u kanti preko 6l (inače je kanta od 22l) onda radi normalno.

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Odg: Honda BF75L (7.5hp)
« Odgovor #52 poslato: 24, 01, 2015, 23:32:56 posle podne »
  5.proverio stanje impelera i posto su sva krilca bila  ok i nigde nema tragove pucanja itd ostavio ga da trci jos...pri skidanju obrati paznju da ti se osovina na kojoj je impeler ne izvuce zajedno sa pogonskom osovinom iz donjeg dela jer ces morati da rasturas petu da bi vratio konusni zubcanik u njoj na mesto  (srafove kucista impelera namazao sa tovat mascu da ne rdjaju i pritezati ih vrlo osecajno jer je kuciste pete od neke legure aluminijuma pa da ne proklize)i kada vracas petu pored pogonske osovine obrati paznju i da pravilno spojis i cev za vodu

E ovde sam zapeo. Proverim ulje u peti, ono belo i gusto kao puding pa zaključim da su otišli semerinzi. Rešim da ja to probam da opravim a ujedno i da prekontrolišem impeler, odvrnem sve šrafove na kavitacionoj ploči ali sklop neće da siđe, vidim da mu neda osovina za menjanje brzina pa nju odkačim gore kod ručice. Krene taj sklop da se odvaja od noge zajedno sa tom osovinom i posle 4-5 cm zapne na prolasku kroz donji kanal na telu noge (jer ima glavu na vrhu za kačenje ručice) i ni makac. Vidim kućište impelera, odvrnem šrafove lako (nisu zapekli) ali sad mi nije jasno kako dalje, mislio sam da peta može skroz da se odvoji od noge, zajedno sa tom osovinom ali očigledno nije ta logika ili sam ja ćorav.
Imam repair manual ali baš taj deo ja u njemu ne vidim.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Honda BF75L (7.5hp)
« Odgovor #53 poslato: 25, 01, 2015, 00:40:21 pre podne »
nisam bas siguran da si uradio ono sto mislim da jesi ... baci pogled ovde




Van mreže packe

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 771
    • FISHERMANS
  • Brod tip: DUNAVSKI HUNTER
  • Marina: KARABURMA
  • Veličina: 8M
Odg: Honda BF75L (7.5hp)
« Odgovor #54 poslato: 25, 01, 2015, 00:48:35 pre podne »
gresis osovina se neotkacinje kod rucice ni na jednom motoru pogledaj klip sto je kapetan postavio

Van mreže packe

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 771
    • FISHERMANS
  • Brod tip: DUNAVSKI HUNTER
  • Marina: KARABURMA
  • Veličina: 8M
Odg: Honda BF75L (7.5hp)
« Odgovor #55 poslato: 25, 01, 2015, 00:54:00 pre podne »
jos nesto nemoj da stavljas obicane  semeringe opruge  nisu otporne na vodu

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Odg: Honda BF75L (7.5hp)
« Odgovor #56 poslato: 25, 01, 2015, 01:11:41 pre podne »
U međuvremenu provalim da mi je ovaj pdf nešto pokvaren i da mu hvale stranice, pronađem ispravan i sve se razjasni.
Ovo upustvo sa YT već sam video, za drugu je Hondu, ne odgovara za ovu moju  no125

Elem, ipak se otkačinje kod ručice a onda se odvrne ta glava na osovini da bi ona mogla da prođe, nikad ne bih pogodio  no125



Sutra nastavljam mada naslućujem da neću ja to moći, prvo gde da nađem takve semeringe a drugo, probao sam da vratim nazad sklop i zapinje u povratku negde duboko gore a ništa se ne vidi.
Kako god, probaću pa ako ne uspem tu je Peka u svakom slučaju  jh

Van mreže zica

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 468
  • Pol: Muškarac
Odg: Honda BF75L (7.5hp)
« Odgovor #57 poslato: 25, 01, 2015, 16:51:11 posle podne »
Budi uporan. 114

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 752
  • Pol: Muškarac
Odg: Honda BF75L (7.5hp)
« Odgovor #58 poslato: 25, 01, 2015, 19:27:28 posle podne »
Stigoh dovde:



sad treba odgonetnuti kako se ovo rastura da može ova mala osovina napolje pa da se pristupi semeringu.
Inače, drugi (zadnji) semering se skoro pa raspao, vire žice iz njega.

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: Honda BF75L (7.5hp)
« Odgovor #59 poslato: 25, 01, 2015, 21:53:09 posle podne »
Zamena oba semeringa i lezaj u peti+novo ulje u peti,zamena impelera +ulja u karteru i malo stelovanje karburatora na istom takvom motoru kod Vlade u Futogu placeno 80e sve,nekad se neisplati gubiti dane i cackati motor sam  thumbup