E ovako stoji stvar:
Bio sam kod lika, pokazao mi je motor pa smo se i provozali Dunavom i to baš tim motorom, bez muke je terao jedrilicu od 6 metara a zvuk rada bio je umereno jak, moglo bi se reći čak i mekan, upalio je na prvi potez bez dodavanja gasa i bez sauga.. Kapa je siva sa utisnutim znakom Tomos 4.0 a na pločici iznad broja motora stoji i oznaka TX4 R NL.
U međuvremenu sam prostudirao katalog (skinuo sam ovde negde na sajtu) i radi se o sledećem: bila je jedna serija Tomos motora sa oznakom 4R koji su imali rezervoar a istovremeno i pumpu za gorivo i zaista, ovaj pored rezervoara (2L) ima i pumpu a samim tim i izvod za eksterni rezervoar a na motoru postoji prebacivač-izbornik za dovod goriva: postojeći rezervoar, eksterni rezervoar ili pak zatvoren dovod.
Dalje, zaista postoji i menjač sa hodom napred, nazad i ler, probato i to radi bez greške, postoji i izvod za struju 12V a elisa je trokraka. Troši mešavinu sa 2%, tu mi je skrenuta pažnja.
Interesantno je da iza ručice ima otvor na bloku gde šiba voda od hlađenja auspuha, dakle korisna indikacija.
Lik tvrdi da je sve fabrički ali ako i nije, majstorski je odrađeno.
S obzirom da motor ima uredne papire (odjavljen iz plovidbene dozvole), probao ga i radi bez greške platio sam čoveku 200e, ugovor u agenciji 1000 RSD, popili smo po pivo i putuj igumane.