Autor Tema: Misljenje o vec pomenutom camcu  (Pročitano 11451 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže simbad

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 5
Odg: Misljenje o vec pomenutom camcu
« Odgovor #15 poslato: 27, 01, 2010, 14:35:05 posle podne »
Prolazak bokom od krme ka provi, pretumbaće vam sve u kabini a devojke(namazane kopertonom) su vrlo često letele u vodu(dok nije nemeštena ograda).

 :lol: da su bile u kabini sve bi izmastile :)

Eh Kapetane, kad se samo setim...  :yahoo:

Darkobp, tvoj elan 495 je neko projektovao namenski a ovaj je otišao previše u vis- dodata kabina i poremećeno težište...

Van mreže haklberisojer

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 197
Odg: Misljenje o vec pomenutom camcu
« Odgovor #16 poslato: 27, 01, 2010, 18:49:27 posle podne »
Ma kakav svanc, stabilnost, plovnost, proklizavanje... daj da uzmem tu ladju da prizove opet neke nove "koperton cice" na nju ;)

Van mreže Sinke

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 66
Odg: Misljenje o vec pomenutom camcu
« Odgovor #17 poslato: 27, 01, 2010, 21:01:20 posle podne »
 Sto se tice karakteristika Elan 495 se odlicno ponasa u manevrima,prilikom glisiranja,na kosavi po talasima,daleko od toga da je nestabilan.Imam 495,a ovaj klip smo napravili letos na Dunavu,pogledaj kako ovo korito lezi na vodi.Do pre jedno dve godine moj camac je bio kod Mushu-a pa moze i on da napise nesto.Sto se tice ove duze verzije nisam imao priliku da ga provozam,ali deluje nekako neskladno u odnosu na izvorni 495.Inace na klipu ja teram djuntu po Dunavu!

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Misljenje o vec pomenutom camcu
« Odgovor #18 poslato: 27, 01, 2010, 21:38:16 posle podne »
Sinke, više puta sam gledao Elan 495 ali uvek sam nailazio samo na otvorene modele, nikada sa kabinom i nadgradnjom. Meni ovo na snimku baš lepo izgleda.
Da li je to uradjeno u "domaćoj radinosti"? Ko je bio majstor?

Koliko znam, čamac je 4,95 m dug i 1,95 m širok.
Koja je dužina kabine, a koja širina?
Koliko je visina u kabini, a koliko u nadgradjenom delu?
Koje su dimenzije slobodnog prostora u kokpitu?

Uh - mnogo pitanja...
 
Unapred hvala na odgovorima koji će zadovoljiti moju znatiželju. Hteo bih sve to da uporedim sa dimenzijama mog čamca.

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: Misljenje o vec pomenutom camcu
« Odgovor #19 poslato: 28, 01, 2010, 01:16:25 pre podne »
Duzina 495
Sirina 203
Visina boka 82
Gaz 30
Tezina 280
Ovo su podaci za samo korito+sad kabina
Duzina 350
Sirina 178
visina 80
visina u kabini od patosa do krova mislim da je 130
tezina 60

Doduse ovu su podaci za originalni Elanovu kabinu poput ove


Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Misljenje o vec pomenutom camcu
« Odgovor #20 poslato: 28, 01, 2010, 18:05:24 posle podne »
Hak, ne znam sta bih ti rekao, meni se taj camac vizuelno dopada, a ja sam pominjao upravo Sinketovu Ninu. Skeptican sam prema domacoj amaterskoj proizvodnji, ali bilo bi najbolje da camac pogledas uzivo. Ja bih posebno obratio paznju na Sinketov i Zoranov post.

Svaki camac ima svoje prednosti i mane, Istranku mozes da nadjes za 1000-1500e, ne placas porez ali plovis 8 km/h. Ovaj camac ti obezbedjuje vecu brzinu, placas porez, treba di skuplji motor, trosis vise para na gorivo, ali i prelazis vise.

Za ostalo sta da ti kazem, ovde se raspravljalo i o nestabilnosti baylinera-a !?
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7046
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Misljenje o vec pomenutom camcu
« Odgovor #21 poslato: 28, 01, 2010, 19:17:30 posle podne »
DarkoBP, hvala na podacima.

Pitao bih nešto u vezi one platforme na krmi za koju je zakačen motor.

Pretpostavljam da je to vlasnik nadogradio (ili je možda fabrički konstruisano tako?).
Vizuelno, izgleda lepo; na neki način produžuje čamac, ostavlja dosta slobodnog, mada ne znam i koliko iskoristivog prostora na krmi
Zaima me šta se još postiže tim dodatkom?
Kako on utiče na plovnost i mogućnost glisiranja, kao i na sveukupnu stabilnost?

I još nešto - "Dužina 350" - imam utisak da je cifra prevelika prema onom što se vidi na slici. Da nije trebalo da piše: Dužina 250?
(Nekako mi se čini da prema onome što vidim na slici kabina ne bi mogla da bude 3,5 m duga - ne bi ostalo toliko mesta u kokpitu.)

Na šta se odnosi poslednji podatak: "Težina 60"?
Da li je to težina motora koju može da prihvati platforma?

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: Misljenje o vec pomenutom camcu
« Odgovor #22 poslato: 28, 01, 2010, 20:31:06 posle podne »
E ovako,ajmo redom :good:
Platforma na krmi nije fabricka to je iz domace radinosti,bila je na camcu kad sam ga kupio
Nije najbolje ispostovana linija broda snjom pa je uza za nekoliko cm od broda pa se ocigledno gubi velika sila uzgona pa ja ovaj Elan nisam uspeo zglavno ni da izglisiram ni sa 60 ks,27km/h je bila najveca brzina
Ja ga vozim u deplasmanskoj plovidbi tako da to meni veliko i nesmeta ali imam u planu ove god da je prepravljam cisto iz vizuelnog izglega a i sper od koga je napravljena vec je delimicno truo iznutra
Sama ta platforma je dosta korisna jer na malom camcu od 5m jako puno znaci 60cm,ja tu recimo drzim svo pice,vodu i koje kakve razne budalastine
Zbog povecane duzine broda od 60cm na vodenoj liniji samim tim je malo povecana i brzina broda u deplasmskoj plovidbi
Kabina je dugacka 3,5m ali to je duzina skroz sa onim kosim spustom ali mereno duzina kabine od ulaznih vrata je oko 2,5m
To 60kg je tezina same kabine
Ono 280kg je tezina samog klot korita bez kabine

Maltene jedina razlika izmedju ElanaT495 i E.T500 je samo u promenjenim i popravljen tim ojacanjima izmedju duplog dna,I Elan je to sigurno shvati i ispravio, e sad zavisno od god proizvodnje ko koji primerak ima

Gen.kao sto kaze i Barba i meni se dopada taj tip plovila ,ja sam prezadoljan sa Elanom495 i rado bih presao na to Banetovo korito jer mi sve ostaje isto samo bih dobio 1m prostora vise za wc i malenu prirucnu kuhinjicu za koju ovde nemam nikako mesta

Jos uvek je to lagan plastican brodic tako da bih ga mogao i sam po volji maltene obicnim autom vaditi iz vode svake zime i trasportovati do kuce bez onih skupih zajebancija

Samo treba obratiti dobro paznju na podvodni deo kao sto se pricalo i malo spustiti tu veliku cenu jer je taj brodic skoro neopremljen i ja bih ga terao rado kuci bez razmisljanja :good:

Van mreže haklberisojer

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 197
Odg: Misljenje o vec pomenutom camcu
« Odgovor #23 poslato: 29, 01, 2010, 08:18:34 pre podne »
Svi komentari su dobronamerni. Ljudski je malo pobeci od teme :) Malo ...;)

Mene intersuje ta upravljivost i "bezanje" pomentog camaca, koje se provlaci u postovima. E da ja bih ga vozio u deplasmanskoj plovidbi. Prodavac kace da je max brzina Dunavom sa onom njegovom Tomos 10ks : 18km/h. Ne bih da kupim lose upravljiv camac.

Drugo ta potencijalna osmoza. Nisam neki strucnjak, morao bih povesti nekog od vas ovde. Prodavac kaze da je izvadjen camac pa bise to moglo videti?

Trece jeste da je skoro golo korito, ali cena mora dole a ja bih ga vec opremio po mom ukusu. Mada ne vidim bas mesta za kuhinjicu i wc u postojecim gabaritima.

Mada camac je 91 godiste. U domacoj radinosti tad i nije bilo nekih vrhunskih tehnologija za izradu stakloplastike. Nema ni sada, nesto ;)

@barba: zasto mislis da ulazi u cenzus za porez na luksuz? Duzina 6m i 10ks penta? Ne mislim da menjam pentu niti imam fin. mogucnosti. Koji Sinketov i Zoranov post?




Van mreže simbad

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 5
Odg: Misljenje o vec pomenutom camcu
« Odgovor #24 poslato: 29, 01, 2010, 09:30:19 pre podne »
Narode, samo da pojasnim,

Uopšte ne mislim da je ovaj čamac opasan ili da njegova "nestabilnost" treba nekog da zabrinjava. Za taj novac jednostavno može mnogo bolje.
A da se "klati" kad se ideš malim gasom ili stojiš, "klati se", više od sličnih. Hak, mislim da ga je najbolje koristiti kao gliser, za šta je i predviđen, kao Sinke.

Uostalom, ko naleti u Boku, može ga pogledati a verovatno je i na prodaju(ako ima zainteresovanih mogu da pitam rođaka). Na samoj obali je a adresa je Njivice 30.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Misljenje o vec pomenutom camcu
« Odgovor #25 poslato: 29, 01, 2010, 10:48:23 pre podne »
Hak, čisto da razjasnimo te priče o bežanju čamca.
Taj čamac je, kao i svaki gliser, izuzetno upravljiv i poslušan. Hidrodinamika gliserskog korita je takva da korito postaje efikasnije i upravljivije sa povećanjem brzine, tako da posle određene brzine, gliseri postaju sposobni da izvode manevre o kojima deplasmanci samo sanjaju!
Pri manjim brzina, gliseri zahtevaju određeni stepen pažnje i česte korekcije volanom.
Najprostije rečeno: Pošto nema izraženu kobilicu celom dužinom korita, ne možeš da mu pustiš volan i očekuješ da će čamac nastaviti u tom pravcu, već moraš da ga povremenim korekcijama volanom održavaš na željenom kursu.
To moraš i kod svakog deplasmanca takođe, pogotovo na reci, ali su te korekcije svakako mnogo češće na gliseru.

Sa 10ks neplaćaš nikakav porez, a brzina od 18km/h je više nego pristojna.
Što se ozmoze tiče, prepoznaje se po sitnim plikovima koji, kad se probuše, odaju karakterističan kiselkast miris.
Ne znam sa čime da uporedim, ali ako to namirišeš, prepoznaćeš.

Postojalo je više proizvođača tih čamaca, koliko znam, ovi iz Starih Banovaca su bili veoma hvaljeni što se kvaliteta izrade tiče. Ako je čamac iz njihove radionice, onda bi trebalo da je dobro urađen.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže haklberisojer

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 197
Odg: Misljenje o vec pomenutom camcu
« Odgovor #26 poslato: 29, 01, 2010, 11:07:14 pre podne »
Prodavac mi rece da je pravljen u Starim Banovcima.

@SALE NB: I mislis da je ostvarljiva ta brizna ( 18km/h po Dunavu) sa pomenutom pentom?

Van mreže dzoni

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
  • Pol: Muškarac
    • imdb
Odg: Misljenje o vec pomenutom camcu
« Odgovor #27 poslato: 29, 01, 2010, 11:20:32 pre podne »
sa 9.9 ks se ne placa porez
ja sa brodskim 10ks placam....

Van mreže haklberisojer

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 197
Odg: Misljenje o vec pomenutom camcu
« Odgovor #28 poslato: 29, 01, 2010, 11:21:12 pre podne »
Idioti...

Van mreže Vlada 69

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 369
  • Pol: Muškarac
  • Dunav-Sveta reka
Odg: Misljenje o vec pomenutom camcu
« Odgovor #29 poslato: 29, 01, 2010, 11:53:15 pre podne »
Znam proizvodjace,licno.Radili su camce od tamo nekih 70-ih pa do pre 5-6 godina.Dosta cesto sam i gledao izradu bas ovog camca o kom pricate.Radjeni su bikvalno i po zelji kupca odnosno u zavisnosti od jacine i tezine motora.Dodatno su ukrucivali korito tamo gde je i kad je trebalo kao i krmeno zrcalo.

Radjeni su u dve varijante:kraca i duza (ova o kojoj se prica) i predvidjeni su za vanbrodske motore preko 50 ks i po svom koritu namenjeni su iskljucivo kao gliseri.

Sto se kvaliteta izrade tice,znajuci kako je radjeno i ko je radio te camce ,siguran sam da su kvalitetnije uradjeni nego oni "fabricki" sto sam i svojim ocima video kada su isti dovozeni kod Bate i Ljilje u radionicu na popravku.

Ako je camac dobro odrzavan,siguran sam da je kvalitetnije odradjen nego original korito odnosno da ga kupujem uvek bi se pre odlucio za BIC (Batina indistrija camaca) nego za Elana !

Stvarno je steta sto vise ne prave camce...