Autor Tema: Aluminijumski Gliser  (Pročitano 32268 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #45 poslato: 18, 01, 2010, 18:37:57 posle podne »
Kako odrediti dovoljnu jačinu materijala u aluminijumu, a ne preterati?

Hehe, pa to je esencija inzenjerskog posla, da bude sto jeftinije, a dovoljno jako. To su godine skolovanja, profesionalnih kurseva, ozbiljnog rada na projektima, koriscenje najnovijeg softvera i ono sto je najbitnije godine prakticnog iskustva na projektima tog tipa.

Ljudi pazite da se ne zaigrate. Proracun tog tipa bi kostao ko Sv. Petra kajgana. To definitivno mora da radi profesionalac sa jako puno iskustva. Samo bi proracun tokova napona kroz okvire trupa kostao toliko da je svaka dalja prica neisplativa.

Sale, jel si mozda razmisljao da kupis gotov projekat za Al gliser. To je definitivno mnogostruko jeftinije od projektovanja, a i provereno je u praksi. 
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #46 poslato: 18, 01, 2010, 18:55:12 posle podne »
Barba,ovaj put si u pravu 100%,pokusao bih da pitam ove moje prijatelje,ali se bojim da odokativnom metodom nece da odgovore,jer to je isto kao kada pitas lekara telefonom za savet,pa ti kaze dodji prvo da vadis krv,pa da snimis ovo i ono,pa ultrazvuk...
@SaleNB
Moras mi dati  link ili projekat na papiru tog tvog glisera,da ne idem kod ljudi sa 2 rebra i skicom.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #47 poslato: 18, 01, 2010, 18:58:46 posle podne »
Apsolutno se neću ni zamarati takvim stvarima, pogotovo onog trenutka kad počnu da koštaju novaca.
Takvi proračuni se isplate jedino ako želiš da komercijalizuješ celu priču i praviš seriju, a ovo nije taj slučaj.
Na osnovu projekta za šper, i uz  pomoć kemppija i Vlade, verujem da mogu napraviti ono što bi Ameri rekli
"educated guess" što se jačine i izbora materijala tiče. Meni je to dovoljno. Neću sa njim preko okeana!
Apsolutno nemam ambicije da pravim "najbolji gliser na svetu" ili obaram bilo kakve rekorde. Dovoljno je da bude po mom ukusu.

Trebam jasnu kalkulaciju, pre svega finansijsku, u odabiru materijala i troškova izrade.
Treba mi kabinaš sa solidnim plovnim svojstvima, i to do leta! Klasični kabinaši-tabanaši ne ispunjavaju moje kriterijume , ni po plovnim svojstvima, ni po iskorišćenju prostora, a o estetici tek neću ni počinjati!
Praktično jedino plovilo vredno spomena u Srbiji je do juče bio Bas 747, sad je tu i Yastog, a oba su cenovno iznad moje lige! Oba imaju (po meni) veliku manu, vozač sedi u kabini, mada se to može modifikovati.
Malo sam se igrao, meni Yastog izgleda mnogo bolje bez onog krovića! I praktičnije za naše podneblje!

Stvar je u tome da mi se baš ovaj projekat sviđa, a većina projekata koji se nude za samogradnju su dizajnirani u '60 i '70 godinama prošlog veka.  Ako već pravim novo, neka i izgleda tako! Zato ne planiram da kupujem projekat, već malo da budžim ovaj, ako ništa drugo, čisto zbog osećaja da pravim nešto baš moje i unikatno!

Kako stvari stoje, s obzirom na moje finansije, na kraju ću još morati da ga pravim od običnog lima!  :suicide: :taunt: 
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #48 poslato: 18, 01, 2010, 19:01:31 posle podne »
kemppi, evo linka na kojem su ti planovi ( u smanjenoj rezoluciji)
http://www.yakutia.ru/~igor/l600/plans.rar

Mere su dosta nečitke, ali ja sam već povadio neke mere, tako da to neće biti problem.
Ako bude trebalo još nešto, pitaj.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #49 poslato: 18, 01, 2010, 19:06:23 posle podne »
Kemppi, kao što sam gore naveo,  nije potreban neki džinovski proračun, već neka školovana procena. S obzirom da ti ljudi imaju iskustva, verujem da mogu proceniti potrebne količine na osnovu drugih sličnih projekata.
U svakom slučaju, veliko hvala unapred!

Mogao bi pozvati svoje prijatelje da, ako imaju želje i vremena, dođu na forum i napišu takođe ponešto iz stručnog ugla! Verujem da bi mnoge zanimalo!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže ПЕЦОВ

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 649
  • ај на ВОДУ
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #50 poslato: 18, 01, 2010, 19:30:37 posle podne »
mozda neko merodavan da da misljenje,zasnovano na praksi,koje se debljine al lima koriste za odredjene delove plovila slicnih dimenzija

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #51 poslato: 18, 01, 2010, 20:08:42 posle podne »
mozda neko merodavan da da misljenje,zasnovano na praksi,koje se debljine al lima koriste za odredjene delove plovila slicnih dimenzija

Ne spadam u "merodavne" i "školovane" da bih dao odgovor na ovu temu ali Saletu predlažem da sa Vladom i Kempijem dodje ponovo kod mene i da pogledaju debljine lima na mom čamcu.

Obzirom da su dimenzije mog čamca nešto manje od onoga što Sale planira ali ne mnogo (ovo je sada moj laički komentar), verujem da neće pogrešiti ako za svoj čamac iskoristi ono što su projektanti uradili na mom čamcu.

Van mreže Pera GARMIN

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 724
  • Pol: Muškarac
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #52 poslato: 18, 01, 2010, 20:11:36 posle podne »
Citat
Praktično jedino plovilo vredno spomena u Srbiji je do juče bio Bas 747, sad je tu i Yastog, a oba su cenovno iznad moje lige! Oba imaju (po meni) veliku manu, vozač sedi u kabini, mada se to može modifikovati.
Malo sam se igrao, meni Yastog izgleda mnogo bolje bez onog krovića! I praktičnije za naše podneblje!

Sale,
hvala na ovome, polaskan sam!

samo dve male napomene:
- vozač na Yastogu ne sedi u kabini, nego ispod hard topa. Nema pregrade između vozača i kokpita (društva koje se vozi), svi su u jednom prostoru. To i meni smeta kod BAS-a (dobro, pomalo i oblik korita...)

- krović sa Yastoga se da skinuti, upravo radimo na reviziji koja bi bila otvorena, sa rol barom, zgodna za nadgradnju bimini topom. Meni je lično Hard top mnogo bolji izbor zbog korišćenja zimi i bolje senke leti, manjih problema sa vlagom noću... ali to je moje viđenje. Siguran sam da će i Yastog 23 Targa biti zanimljiv... (uskoro skice!)

p.s. i dalje sam ubeđen da ćeš takav gliser lakše napraviti od špera i epoksija nego od aluminijuma. Čak i potpuno sam!

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #53 poslato: 18, 01, 2010, 20:32:02 posle podne »
@SaleNB
Moji prijatelji inzinjeri brodogradnje su penzioneri,ne rade vise projekte,brod koji sam pominjao su projektovali pre 20-ak godina,ja samo mogu sa njima da popricam drugarski,i dobijem kakav konkretan savet.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #54 poslato: 18, 01, 2010, 21:02:08 posle podne »
u Srbiji je do juče bio Bas 747, sad je tu i Yastog, a oba su cenovno iznad moje lige!

obrati paznju (koliko sam shvatio) nijedan od njih ne moze "jednostavno" da nasuces na plazu i slicno vec sve moras sa sidra... znaci sidro pa ili gazeci ili plivajuci ili pomocni camac do obale po litru ladne vode...

iako je Sunebam 29,1  veci i  konforniji od oba i kako sam skapirao u istom cenovnom rangu  ni on ne moze na obalu ali na 9 metara imas mesta za pomocni po duletovom principu (na one kolutove)...

muke nase sa ladjama :(

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #55 poslato: 18, 01, 2010, 23:10:24 posle podne »
Kapetane, to i jeste problem!
Ja čamac trebam da bi njime plovio, i moj čamac zato mora dobro da PLOVI!
Oni koji plove par km mesečno i zatim se negde nasuču i provedu celo leto nasukani, njima treba čamac koji se lako nasuče! A to mene ne zanima! Jednostavno koristim čamac u druge svrhe!
Kad doplovim do plažice po kojoj želim da prošetam, već ću naći način da dođem do nje. Po leti je i plivanje u redu, a i neki mali gumenjak može da završi posao za sve druge prilike. A dovoljno je da imaš mali kompresor na 12v na čamcu, pa je brzo i naduvan i izduvan.

Uzgred, projektovani gaz na ovom gliseru je 34cm, znači mogu da priđem skoro svuda gde i ti možeš da priđeš!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #56 poslato: 18, 01, 2010, 23:19:55 posle podne »

- krović sa Yastoga se da skinuti, upravo radimo na reviziji koja bi bila otvorena, sa rol barom, zgodna za nadgradnju bimini topom. Meni je lično Hard top mnogo bolji izbor zbog korišćenja zimi i bolje senke leti, manjih problema sa vlagom noću... ali to je moje viđenje. Siguran sam da će i Yastog 23 Targa biti zanimljiv... (uskoro skice!)

p.s. i dalje sam ubeđen da ćeš takav gliser lakše napraviti od špera i epoksija nego od aluminijuma. Čak i potpuno sam!

Hard top je prava stvar, imaš kabrio sa biminijem leti, i tvrdi krov zimi! :good: Pogotovo u kombinaciji sa gliserskim koritom!
Jedva čekam skice!

Što se gradnje tiče, sve je još otvoreno. Nažalost, kao i obično, finansije će na kraju presuditi! Videćemo da li mi je aluminijum uopšte dostupan ili nije. A verujem da bi gradnja u aluminijumu dala najefektniji rezultat za ovaj tip čamca! Šper je svakako druga opcija, već samim tim što mogu da radim po projektu, bez ikakvih promena.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #57 poslato: 18, 01, 2010, 23:27:56 posle podne »
obicno se plovi do neke destinacije gde se vredi iskrcati i na obalu preneti potrebne stvari ...

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #58 poslato: 19, 01, 2010, 00:16:48 pre podne »
O bože ,daj mi 6 ruku i 2 meseca godišnjeg (plaćenog)!!!  :suicide:
Dule, kada bih mogao da ga započenem i dovršim u klotu , za 2 meseca, ne bih se mnogo dvoumio, ovako.....
Siguran sam da je aluminium najskuplji, samo je pitanje koliko je skuplji?!
Mislim da bi sa stanovišta težine luminijum bio najbolji izbor, težinsku prednost bi u nekoj meri umanjila ugradnja izolacionih materijala, upravo da bi se dobio taj komfor o kojem pričaš, ali to je već drugi deo priče....

Tek kad napravim kalkulaciju ću znati više i doneti neku odluku..
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #59 poslato: 19, 01, 2010, 11:12:46 pre podne »
Na osnovu projekta za šper, i uz  pomoć kemppija i Vlade, verujem da mogu napraviti ono što bi Ameri rekli
"educated guess" što se jačine i izbora materijala tiče. Meni je to dovoljno. Neću sa njim preko okeana!

Mislim da ces, ako popricas sa vise majstora doci do nekog zadovoljavajuceg zakljucka i da ce konstrukcija biti OK. Imace camac konstruktivnih mana, mozda ce biti i bespotrebno tezi, ali kao sto rece, ne treba ti nikakav rekorder. Ako profilises rebra i otvore na njima (zbog smanjenja tezine) i okvire dobices znacajna ukrucenja, ali za to ti opet treba presa, kalupi, racunice i sto djavola. Ako ides na varijantu prostog varenja tabli, konstrukcija rebara i okvira ce biti znacajno slabija, zato je ukrutis udvojavanjem tabli na pojedinim mestima i varenjem kojekakvih profila. To je jeftinije za izradu, ali povecava tezinu.

Ono sto mi se nikako ne dopada je sto sticem osecaj da zuris. To nikako ne valja. Mozda je bolje da i ovo leto provedes na Zeki, a da ladja bude spremna za 2011.   
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.