Autor Tema: Aluminijumski Gliser  (Pročitano 32269 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže BOKAC

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 168
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #30 poslato: 17, 01, 2010, 23:04:06 posle podne »
Ne znam za ostalo ali breza je u Pazovi daleko jeftinija nego u Interkomercu.

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #31 poslato: 17, 01, 2010, 23:12:51 posle podne »
   Zasto se bojis rada u speru.Ako si malo pazljiv ne mozes da pogresis,pa i ako pogresis
popravices.Nije to doktorat,
   Sto nisi okacio link,sa koga si skunuo plan.
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #32 poslato: 17, 01, 2010, 23:37:19 posle podne »
Zorane, radio sam restauraciju svog sadašnjeg čamca, i to je potrajalo preko 2 meseca.
Za izgradnju ovakvog plovila treba 4-5 puta više radnih sati nego za sređivanje malog glisera!
Jednostavno neću uopšte da započinjem bilo šta, a da nisam siguran da to mogu brzo i efikasno završiti.
Da krenem u rad i blokiram garažu za narednih godinu-dve, to mi se ne da.

Radovi sa aluminijumom/čelikom, su tu daleko zahvalniji. Nakon isecanja rebara i delova oplate, sledi par dana varenja, zatim ide farbanje, a sve ostalo može da se radi i napolju, pa čak i na vodi!

Ako se odlučim na gradnju, osnovni cilj je da taj čamac bude u plovnom stanju barem do juna!
Kad kažem plovno stanje, tu mislim da mogu da okačim motor i komande, stavim gajbu piva u njega, sednem na tu gajbu i izađem na Dunav! Ali sve opcije su otvorene.

Projekat sam skinuo sa http://www.yakutia.ru/~igor/
Ima tu nekoliko projekata, od malog čamca preko glisera do lepih jedrilica.
« Poslednja izmena: 18, 01, 2010, 00:00:56 pre podne SALE NB »
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #33 poslato: 17, 01, 2010, 23:44:29 posle podne »
   Sale
   Lakse je iskrojiti sper nego aluminijum.Uzmi za probu napravi jednu šiklju,pa ako je teško
nečeš praviti veliki čamac,a nju uvek možeš da tapneš po ceni materijala ako ti ne treba.
   Uostalom sam ces morati i da odlucis i da odradis.To je samo moj predlog.
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #34 poslato: 18, 01, 2010, 00:07:39 pre podne »
Evo i mene,ceo dan sam bio na Obedskoj bari,pa sad vidim da je bilo reci o Aluminijumskom gliseru,pa se u medjuvremenu preslo na camac od spera i izgleda da sam zakasnio.
Ako ipak odlucis za Aluminijum pomoci cu,samo pitaj sta te interesuje.

@Barba
Pominjes leguru AlCuMG,tacno je da je to jedna od najcvrscih toplotno obradivih legura,zovu se durali,pripadaju seriji 2XXX gde je glavni legirajuci element Bakar,a sekundarni Magnezijum.NE KORISTI SE U BRODOGRADNJI jer nije otporan na galvansku koroziju,jer Cu kao plemenitiji razara aluminijum i Magnezijum.
@Zoke
U temi aluminijumski camac pominjao si da se u avijaciji koristi legura ergal,ni to nije prihvatljiva legura u brodogradnji iz istog razloga.
Nemojte se ljutiti sto vas ispravljam,znam da ste iz najbolje namere to napisali.
U brodogradnji su prihvatljive legure na bazi Mg,Si i Mn i to u odredjenom procentu da se ne bi narusila koroziona pasivacija Aluminijuma.
Mg kao glavni legirajuci element je lako isparljiv,jer mu je tacka topljenja niza od Al(izmedju ostalog Mg se koristi u pirotehnici,jer je lako zapaljiv),pa se mora izabrati adekvatan metod pri zavarivanju da ne bi ispario,tj da camac ne bi bio oslabljen na varovima.Iz tog razloga su se Al camci cesto nitovali,ali je zadnjih godina zavarivanje napredovalo pa moze da se izvari a da metal sava bude pribliznih mehanickih osobina kao osnovni materijal,mada jos uvek nisu naucno jasni svi segmenti u procesu zavarivanja.
Najcesce se camci vare  tig postupkom i tada je dzabe sve ovo sto ja pisem.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #35 poslato: 18, 01, 2010, 00:13:51 pre podne »
Molim te pročitaj prvi post u temi. Zanima me koje legure se mogu upotrebiti u gradnji, od ovih raspoloživih u Srbiji.
Tek onda mogu da pravim konkretan proračun, koliko bi to zadovoljstvo koštalo.

I molim te pojasni malo ispravnu tehniku i metod varenja
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #36 poslato: 18, 01, 2010, 00:20:24 pre podne »
Dok sam  kucao post opet ste se vratili na Aluminijum.Ovde se tako skace sa teme na temu,da kada nesto hocu da pronadjem,obicno ne uspem,jer se svugde svasta pise.
Mislim da je Off tropic najbolje resenje,pa neka se ljuti ko hoce. :diablo: :nono:
Ako si i dalje opredeljen za Aluminijum,sutra cu nastaviti,ima tu dosta da se pise,a kasno je.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #37 poslato: 18, 01, 2010, 00:25:25 pre podne »
Kada god da uhvatiš vremena. Temu sam započeo sa tim ciljem, a posle se, (po običaju), razvila diskusija.  :drinks:
Koliko sam shvatio AlMg3 (ili 5754) nije loš za brodogradnju, a Sevojno ga ima.
Da li se taj materijal koristi i za oplatu i za rebra, ili možda ima druga, bolja legura?

Ima tu još pitanja i pitanja.... pa ako si voljan da me malo obrazuješ bio bih ti zahvalan!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #38 poslato: 18, 01, 2010, 00:53:24 pre podne »
@kemppi

Druze, ovde niko ne bi trebalo da se ljuti zbog kvalitetnog saveta. Ja sam alcumg dao samo kao primer Al legure koja se koristi u avijaciji, pa da se Sale malo pozabavi i time da ne bi posle zalio zbog pogresnog materijala. Povela se prica o tome i eto, zakljucismo da nije svejedno koji lim se koristi.  :good:

Sada cekamo tvoj savet.

Pozdrav,
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #39 poslato: 18, 01, 2010, 08:22:39 pre podne »
Bez Vladinog mišljenja nisam ni planirao da krećem u bilo šta sa aluminijumom! :good:
Jednostavno ima suviše znanja i iskustva da bi ga čovek mogao zaobići u ovom slučaju!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #40 poslato: 18, 01, 2010, 12:57:53 posle podne »
Sale,
Par dana sam bio u "autu" ali sam video ovu temu.
Ako uspete da napravie ovaj čamac od aluminjuma imaćete jedan od najboljih čamaca u kraju.
Želim Vam svaku sreću i da uspešno realizujete ideju.

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #41 poslato: 18, 01, 2010, 15:28:51 posle podne »
Vec sam pisao o legurama aluminijuma,AlMg3 je dobar materijal za brodogradnju,a kada dodje do varenja na PP cu ti poslati preporuke u vezi zavarivanja.
Da bi se napravio kvalitetan Al gliser,preduslov je projekat od strane masinskog inzenjera brodogradnje,jer idealnog plovila nema,kao ni formule za izracunavanje,vec se to svodi na iskustvo i proracune da bi se priblizilo idealnom.Kod glisera je bitna tezina plovila,pa se mora odrediti debljina materijala,a to bez proracuna ne ide,jer se slobodnom procenom sve mora predimenzionisati,samim tim bi plovilo bilo teze i cela prica gubi smisao.
Projekat je skup,ali se dugorocno isplati,kao i samo plovilo od Aluminijuma.
To sto si predstavio na slici je skica broda kako bi on trebalo da izgleda,a projekat sadrzi poprecne preseke uradjene u 3 dimenzije,imas bukvalno sve napisano i nacrtano:debljina oplate,rebara,rebrenica,pramcane statve,uzduznica,spona,njihova sirina,broj rebara i razmak izmedju njih,svako rebro je nacrtano i definisano.
Prvo se iskroje i izvare rebra i rebrenice,na kojima mogu da se izbuse rupe kako bi se smanjila tezina,a da se ne izgubi na cvrstoci,najcesce nisu od flaha vec se iseku prema nacrtu,a smisao je u tome da je profil siri gde je opterecenje vece i obrnuto.
Kada se sastave rebra,za njih se vare uzduznice,pramcana statva i spone.Na takvu konstrukciju(kostur) se postavlja oplata.
U domacoj radinosti se obicno radi obrnutim procesom,tj.prvo se kroji oplata,pa se onda rebra kroje i vare.
Treba da odlucis koju ces varijantu prihvatiti.
Kada sam sebi pravio plovilo konsultovao sam se sa mojim prijateljima koji su inzenjeri brodogradnje,jer sam prvi camac napravio tako sto sam bukvalno preslikao klasicnog smederevca,ali su apetiti ubrzo porasli,video sam mane svog camca,a bez strucne pomoci  nisam mogao nista ozbiljno napraviti i tek kroz pricu sa njima shvatio koliko je to ozbiljan posao.Na primer,njihov projekat je izmedju ostalog vatrogasni brod,koji je godinama bio parkiran pored Brankovog mosta.To je brod koji nije gliser,ima 90 tona i 3 motora po 300KS,ni u snu on ne moze da glisira, ali mu je brzina veca od 30km/h.Bila mi je zanimljiva prica kako su mu ispitivali plovnost.Projektovati takav brod je ogroman posao,ali i kod malih plovila ima uzasno mnogo proracuna.

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #42 poslato: 18, 01, 2010, 15:35:46 posle podne »
Kemppi, nemoj ništa na PP , sve piši ovde na forumu,ja sam jako zainteresovan za aluminijum kao materijal za gradnju plovila,a verujem i mnogi sa ovog foruma,a i šire
Dunav je moje more.....

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #43 poslato: 18, 01, 2010, 17:38:27 posle podne »
kemppi, imam kompletan projekat, svako rebro zasebno iscrtano, ali sa merama za šper/epoksi.
Kako odrediti dovoljnu jačinu materijala u aluminijumu, a ne preterati?
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Aluminijumski Gliser
« Odgovor #44 poslato: 18, 01, 2010, 18:24:19 posle podne »
Bravo :good:
to je upravo ono o cemu sam pricao,laik moze da zakljuci da ce takvo rebro imati bolju nosivost od flaha i vinkla.Jeste skuplje i ima dosta otpada,ali kada se uradi bice perfektno.
Pokusacu da analiziram,projekat pa za koji dan da ti dam preporuke.