Veoma jednostavno, nakon ovoga što Pera radi sa Yastogom, jasno mi je da nisam u stanju da napravim taj čamac od špera i epoksija. Jenostavno zahteva suviše vremena, strpljenja i upornosti i veštine, a ja nisam u mogućnosti da investiram toliko.
Za obradu metala imam dostupne materijale, prostor i majstora, i mogao bi, nakon obezbeđivanja potrebnih finansija, dobiti gotov čamac ( izvaren, ofarban i zastakljen), za svega 15-30 dana, što mi je prihvatljivo.
U varijanti izrade sa čeličnim limom od 3mm za korito i 2mm za nadgrađe, ovaj gliser bi bio težak oko 1,3 tone, što bi zahtevalo motor od preko 100ks za iole ozbiljnu plovidbu. To mi je sa stanovišta potrošnje i poreza finansijski nedostupno. Jednostavno ne mogu da platim 1000+ evra godišnje za registraciju i porez.
Tako da jedino što preostaje jeste aluminijum- čamac težak 600-700kg sa nekom min. opremom i 2 putnika će glisirati i sa 50ks, a imaće sasvim pristojne performanse i sa 25-30ks, a to možda i mogu da platim!
Uz to, računam da bi se takav čamac, nakon par godina eksploatacije, još uvek mogao pristojno prodati.
To je razmišljanje, ali poprilično konkretizovano.
Neka gruba računica je da bi materijal koštao oko 2000 evra, ali zato tražim kemppijev savet , da bi mogao da napravim preciznu kalkulaciju. Ko bi hteo da ga radi u običnom limu, cena materijala je svega 70.000-80.000 dinara.
A može da se uradi i veća varijanta 7.00mx2.50m.