E smem i ja malo?! :
: :taunt:
Kao prvo, crveno-beli brod na slikan na suvom, sa bow-thrusterom, i crveno-beli brodić na vodi nemaju isto korito. Prvi ima pravo V korito, u nekoj polu-deplasmanskoj verziji, a ovaj drugi ima taban korito, ili neki blagi V, kao Zokijevi čamci.
Zato, ovo što Kapetan priča, ta ima smisla samo kod prvog korita, jer će to korito u deplasmanskoj plovidbi stvarno dobiti na brzini i stabilnosti, jer će povećati oplakanu površinu boka i dna korita i smanjiti vrtloženje vode (pod uslovom da je krma pravilno oblikovana).
Ovo taban korito, praktično nema oplakane bokove, zbog veoma malog gaza, tako da tu produženje krme ne donosi skoro ništa.
Treće, time što ćeš napraviti terasu i izmaknuti motor jedno metar iza krme, ne donosi najčešće takođe ništa, tj. ima smisla samo kod korita koja su jako švancovana, jer tada smanjuje kavitaciju i vrtloženje vode oko elise, što dovodi do efikasnijeg pogona.
Daleko je bolje motor pomeriti što je više moguće prema pramcu ( rešenje kao kod npr. Varia 19), čime se praktično simulira efikasnost osovinskog voda, a osovinski vod je tata za vanbrodske- što se efikasnosti tiče. O drugim prednostima i nedostacima je već sve rečeno....
Jasno da su sve naši graditeljski poduhvati već u startu osuđeni na propast- zbog nedovoljnih finansija.
Većina ima i pretanke limove i debelo preslabe motore!