Autor Tema: za kapetana  (Pročitano 27106 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: za kapetana
« Odgovor #105 poslato: 10, 01, 2010, 11:40:41 pre podne »
Poljo, ono sto dobro funkcionise, i nema razloga da se menja. :good: :drinks:

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: za kapetana
« Odgovor #106 poslato: 10, 01, 2010, 12:58:47 posle podne »
Reportaža je odlična  :good:

a druga je stvar da li se nekom brod sviđa ili ne...
Dunav je moje more.....

Van mreže poljo

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1961
  • Pol: Muškarac
    • "Teska voda"
    • http://www.alojasailing.com/
  • Brod tip: Bar Harbor Cruiser
  • Marina: NK"Moja ladja Brcko"
  • Veličina: 8m
Odg: za kapetana
« Odgovor #107 poslato: 10, 01, 2010, 13:02:26 posle podne »
Reportaza je dobro napravljena, brod je Savski i takav kakav je . Ovo sve poteze nekoliko pitanja . Jel bas mora da bude i ruzno sve sto je jeftino ? Zar nema mogucnosti da se narodu pokaze i neko drugo misljenje sem tog "inzinjera" ?
Vepar je vepar, čak i kad mu kažu da je svinja.

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: za kapetana
« Odgovor #108 poslato: 10, 01, 2010, 13:12:23 posle podne »
Ljudi mozda vam se ne svidja brod, ni meni nije bas lep ali brate ocrniste brod a nista konkretno:
Boje kabine se lako promene a uzan brod ide brze, tanji lim nema problem sa talasima a laksi brod je brzi.  Nisam cuo da su talasi probili lim nekome.

ELEM:

Da li je iko pogledao potpalublje, kakve su jegije- konstrukcija, nije brod jak zbog lima nego konstrukcije?
Pogledaste li osovinski vod, kakvi su semerinzi, da li rezervoari za vodu stoje na dobrom mestu, kakva je provetrenost potpalublja?  Ima li rdje u kaljuzi i zakrpa na koritu, da li motor ima dobru kopcu da se snaga iskoristi? Kako ide brod, koje su mu brzine, da li je stabilan i ima li dobru kobilicu, ima li 220v instalaciju ili samo 12v, a generator? Imam utisak da ste gledali ono sto bi vasim lepsim polovinama bilo vazno. Bez uvrede ali potegli ste put da vidite brod a niste ni isplovili.


A neko rece napravice bolji za 9K, neka sabere samo sirov materijal i motor, komande instalacije o rukama da ne pricam,  bas bi voleo da naidjem na nekog da meni ponudi da napravi ovoliki brod za 9K nov.... 
« Poslednja izmena: 10, 01, 2010, 13:33:45 posle podne marke »
Marke

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: za kapetana
« Odgovor #109 poslato: 10, 01, 2010, 13:23:56 posle podne »
Ja bih se složio sa bezimenim inženjerom. 3mm za korito je dovoljno, 2mm za nadogradnju pogotovo.
ali to zahteva da se ostalo odradi kako treba, pa egije ne mogu da se postave na 50-60cm razmaka, već mora malo češće, i potrebno je ovisno o nameni još pokoje ojačanje..
Ono sa čim se ne slažem je izgled većine tih brodića, kako u Brčkom, tako i ovde. Dizajn kod velike većine se svodi na ono "kako je MAJSTORU lakše da izvari"!!!
A stvarno je izuzetno lako ukrasti proporcije i dizajn sa bilo kojeg čamca ili brodića od kojeg imate barem 2 slike iz različitog ugla, i znate barem jednu meru- npr. dužinu!
Ne samo da bi se tako dobile lepše lađe, već i mnogo praktičnije, jer svaki promišljen dizajn prati i formu i funkciju! Tada vam se samo nameće gde je krevet, gde kuhinja, a gde WC! I sve nekako paše!
Tada se ne bi moglo desiti da u "tankeru" od 15 metara, visokom k'o londonski "Doubledecker" nema dovoljno mesta da se odrastao čovek uspravi!!!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže BOKAC

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 168
Odg: za kapetana
« Odgovor #110 poslato: 10, 01, 2010, 13:41:59 posle podne »
Slazem se sa Zorterom u delu gde pominje kako ljudi uzivaju na tim i takvim brodovima.Dzaba i lepog i funkcionalnog brodica koji cami u marini i niko ga ne koristi.S' druge strane u sve te brodove je utucano x kg lima i ostalog materijala kao i uostalom u daleko lepse brodove.U prevodu i ovi brodovi su mogli da budu lepi da je to neko znao da uradi.Ja ni na jednom ne videh radijuse na prozorima,na galebu cep za vodu tik uz cep za naftu.To se tako ne radi.Da li je stvar inzenjera ili majstora ne znam.Ali licno mislim da ovaj brod inzenjera video nije.Sve je to sklepano kao da je sam Mrka radio,da izadje na vodu pre roka,a da bude vece od komsijinog.. Nije ovo prica koja vazi samo za Brcko,potpuno je ista situacija i ovde.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5201
  • Pol: Muškarac
Odg: za kapetana
« Odgovor #111 poslato: 10, 01, 2010, 13:44:27 posle podne »
@Marke
Nismo nista gledali detaljno, jer za to nije bilo potrebe. Ovo sam napravio reportazu za kapetana, cisto informativno, a jos kad sam shvatio da on tu ne moze da stoji, nije bilo potrebe detaljnije gledati brod, ali eto slikao sam i snimio cisto da ne mora da ide tamo a da ima predstavu o cemu pricamo. Ja sam, iz radoznalosti, pogledao malo motorni prostor, i nisam video neku vecu kolicinu vode, koja bi alarmirala na nesto posebno. Motor je upalio na prvi okret kljuca iako nije paljen dva meseca (po recima coveka koji je bio da otvori), a i nismo isplovljavali jer je pravi vlasnik u inostranstvu, a nismo hteli zamajavati coveka koji je zaduzen za cuvanje i odrzavanje broda jer nije ni bilo potrebe. Inace ovaj brod nema kobilicu, kao sto sam vec rekao, tako da su nam reci Zoke, Igorbos-a i Profe bile dovoljne da shvatimo o kakvom se brodu radi.

@SALE NB
Sale, kad smo bili kod jednog od majstora sto ih rade, videli smo da male camce rade od lima 2mm (taban 3mm) kao i velike i da su egije od vinkla 40x40mm na rastojanju od 50cm. A na velikim brodovima sa kabinom se radi sa kutijama 30x30mm, takodje na rastojanju od 50cm. Oba ova camca su prikazana u temi BRCKO. Inace ovaj mali je 6m, u tbanu 1,1m a na najsirwm delu je 1,4m. sa komorom na pramcu. Po zahtevu kupca se rade ili ne rade zadnje komore. A veliki je 7m sa 2,2m u tabanu i 2,5m na najsirem delu. Cena ovog malog je 550€ a veceg, kabinasa, 1750€, oba peskarena i ofarbana u osnovnu boju.

Morate priznati da je to ipak prihvatljiva cena za osnovno plovilo, a kasnije ko kako zeli i moze dodaje ostale detalje.

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: za kapetana
« Odgovor #112 poslato: 10, 01, 2010, 14:45:06 posle podne »
A stvarno je izuzetno lako ukrasti proporcije i dizajn sa bilo kojeg čamca ili brodića od kojeg imate barem 2 slike iz različitog ugla, i znate barem jednu meru- npr. dužinu!
Ne samo da bi se tako dobile lepše lađe, već i mnogo praktičnije, jer svaki promišljen dizajn prati i formu i funkciju! Tada vam se samo nameće gde je krevet, gde kuhinja, a gde WC! I sve nekako paše!
Tada se ne bi moglo desiti da u "tankeru" od 15 metara, visokom k'o londonski "Doubledecker" nema dovoljno mesta da se odrastao čovek uspravi!!!

Pa dobro, nije ni to tako lako, pravi razvoj nam je pokazao Pera Garmin, ali slazem se da nije sveto pismo. Zamisli domaceg varioca koji brodogradnju posmatra kroz svajsovanje kako pravi model koji testira, pa izradjuje prototip koji testira, pa mesecima razmislja o enterijeru. Samo u snu...

A neko rece napravice bolji za 9K, neka sabere samo sirov materijal i motor, komande instalacije o rukama da ne pricam,  bas bi voleo da naidjem na nekog da meni ponudi da napravi ovoliki brod za 9K nov.... 

I to samo u snu. Nemora da se racuna sa motorom, komandama i instalacijama. Za te pare nema sanse, ako je uslov da valja.
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: za kapetana
« Odgovor #113 poslato: 10, 01, 2010, 15:14:11 posle podne »
Ako buduci vlasnik plovila nema osecaj za lepo i prakticno ne vredi mu ni najbolji majstor. Mnogo je iskustva u lepim plovilima radjenim po poznatim projektima i kupovina projekta za takvo plovilo je i isplativa i obavezna. Ali svi mi volimo da budemo arhitetke, pa nam i kuce i plovila izgledaju kako izgledaju. Dobar i pametan majstor, koji hoce godinama jos da radi, koristi vec uradjene projekte. Zar nije pametnije otici informativno kod nekog od njih nego se zavlaciti po kvazi-marinama i gubiti vreme na strasila. A da moze i bolje evo jednog od nekoliko primera:
http://www.odisejboats.com/jahte810.php
http://www.odisejboats.com/jahte1012.php
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže maki69

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 78
  • Pol: Muškarac
  • malo smo se ponovili
Odg: za kapetana
« Odgovor #114 poslato: 10, 01, 2010, 15:33:44 posle podne »
Besmislena je prica da je brod od 14m _10tona i kusur pravljen samo za mirnu Savu i po nizem vodostaju da se vozi,a da je inzenjer koristio 2mm lim u izradi stranice korita na tu duzinu i tezinu.Debljina dna korita nije smela biti ispod 4mm jer brod "najasi" svojom tezinom na podvodnu prepreku i debljina lima primi udarac,a orebrenje je konstrukcijsko ojacanje_kostur.

Pogledajte ozbiljna korita tih gabarita oko 14m Draza,Kolhas,Aka,ronac kome je stranica korita 2mm?Nikome  :nono:
Gde se kutuje 30x30mm koriste za orebrenje u brodogradnji.Nigde  :nono:

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: za kapetana
« Odgovor #115 poslato: 10, 01, 2010, 15:41:18 posle podne »
Ako je 2 mm to je malo ali rekose 3mm ako jegije nisu gusto postavljene ni 4mm nece da izdrzi jahanje po panju sa 14 tona odozgo ali 2mm to je skandal ako je tako....
Marke

Van mreže maki69

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 78
  • Pol: Muškarac
  • malo smo se ponovili
Odg: za kapetana
« Odgovor #116 poslato: 10, 01, 2010, 15:53:16 posle podne »
Marke,Zorter rece 3mm u tabanu(i to je diskutabilno) a  2mm stranice korita.Tako svi prave tamo takav je i ovaj GALEB.To je skandal.To su strasni gabariti plovila a od takve debljne  lima se prave siklje,apatinci,smederevci camci do 6m.

Van mreže Gorio

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 167
  • Pol: Muškarac
Odg: za kapetana
« Odgovor #117 poslato: 10, 01, 2010, 15:58:13 posle podne »
Mnogo je to tanko za toliki brod.Ja sad pocinjem da radim svoj camac od 10 metara,dno ce biti 4mm a stranica palube i kabina 3mm,cak se razmisljam dal da dokupim jos lima 4mm za stranice.Tako da je ovo bas mala debljina za toliki camac,a jos pritom sto je nefunkcionalan strasno.
Dunav moje more Zemun moj grad!!!!!!!!!!!!

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: za kapetana
« Odgovor #118 poslato: 10, 01, 2010, 16:09:03 posle podne »
Pazi Gorio samo da ne predimenzionises. I to zna da bude veliki problem.
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: za kapetana
« Odgovor #119 poslato: 10, 01, 2010, 16:15:59 posle podne »
Ma nema se tu šta raspravljati... za 14 metara dugačak brod i 10 t deplasmana minimalna debljina lima za korito je 4mm plus dobra i kvalitetna konstrukcija...I u brodogradnji se za konstrukcije kutijasti profili NE upotrebljavaju!
Dunav je moje more.....