@Kapetan
Otprilike tako nekako,samo malo drugacije,Aluminijum ima dobru plasticnost(mogucnost deformisanja,fleksibilnost),slab napon tecenja(Re)tj.usled deformacije nece da se vrati u prvobitan polozaj.Sto znaci da cist aluminijum jako dobro podnosi savijanje,(na pr.folija za hranu,kablovi),ali je mnogo slab pa se ne upotrebljava za napregnute konstrukcije,zato mu se dodaju legirajuci elementi.Postoji dosta legura aluminijuma,samo ne mogu da analiziram mehanicke osobine svake legure ponaosob,jer se prema nameni narucuje proizvodno stanje odredjene legure(zareno,toplooblikovano,termomehanicki oblikovano,hladno ojacano,povratno zareno,rastvarajuce zareno,prirodno ili vestacki stareno...),sto je takodje bitno kada se rade naknadne deformacije,a jos bitnije u brodogradnji da prilikom udara moze doci do trajne deformacije ali ne i do loma,tj.to je ta zilavost koja je najbitnija u celoj prici.
Moze camac da se pravi i od ravnog lima,ali ja to ne bih radio iz dosta razloga,a i steta je od tako skupog i kvalitetnog materijala praviti obicnu siklju,jer ako materijal ne smemo da oblikujemo hladnom deformacijom,sta ce se desiti kada plovilo istrpi udarac u toku eksploatacije?
Aluminijumski camci su jako kvalitetni,ali je mnogo bitna tehnologija i nema improvizovanja.