Autor Tema: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma  (Pročitano 134002 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #90 poslato: 20, 03, 2011, 13:50:14 posle podne »
Kojom metodom ste mislili da ga produzavate,posto je Al u pitanju debljine 1,5mm a spojevi su nitovani plus diht masa?

Produžetak će biti napravljen u vidu, nazovimo to: jednog bloka koji će svojom geometrijom da prati geometriju sadašnjeg korita.
Taj deo radiće se od aluminijumskih tabli debljine 3 mm.
Čitav taj blok biće pričvršćen uz sada postojeću krmenu ploču i Zoki kaže da će sva zavarivanja izvesti njegov prijatelj, Luka, koji je majstor za zavarivanje aluminijuma.
Ja mogu samo da se nadam da će ta veza biti dovoljno jaka da zavareni spojevi nose dogradjeni blok kada čamac bude na prikolici (ne verujem da će u vodi biti nekih problema zbog težine tog dela).
Da li imate neki drugačiji predlog? Neko bolje rešenje?
Još nije kasno, obzirom da je Zoki danas na Kopaoniku, pa smo se dogovorili da mu čamac odvučem u sredu.

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 841
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #91 poslato: 20, 03, 2011, 23:24:00 posle podne »
Nemam predlog,samo mi nije jasno kakav ce biti spoj izmedju novog dela i oplate i tabana,posto je tu nitovan.Kako cete resiti zaptivnost tog spoja?

Van mreže busa2

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1199
  • Pol: Muškarac
  • "TEHNONAUTIKA" ZEMUN
    • www.tehnonautika.rs
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #92 poslato: 21, 03, 2011, 00:00:04 pre podne »
nisam neki strucnjak po tom pitanju ali obicno takva resenja ispadnu grdna (vecinom).
www.tehnonautika.rs - KONTRAADMINISTRATOR

Van mreže eni blue

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 339
  • www.mojaladja.com
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #93 poslato: 21, 03, 2011, 05:59:18 pre podne »
Mislim da je nas pilot 957 radio slicno ili maltene isti tretman produzavanja i da je to uradjeno odlicno, i posto sam uzivo gledao taj camac mogu da kazem da je uradjeno odlicno. Tako da mislim gospodine Lazo da cete imati odlican camac. :tenk:

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #94 poslato: 21, 03, 2011, 07:11:52 pre podne »
Mislim da je nas pilot 957 radio slicno ili maltene isti tretman produzavanja i da je to uradjeno odlicno, i posto sam uzivo gledao taj camac mogu da kazem da je uradjeno odlicno. Tako da mislim gospodine Lazo da cete imati odlican camac. :tenk:

Upravo to što je Pilot957 uradio mene je ohrabrilo da krenem tim putem.
Vodio sam Zorana kod njega da vidi čamac jesenas kada ga je Pilot izvadio iz vode i Zoran kaže da mu je sve jasno i da može da izvede isti način spajanja.
Radovan je zadovoljan onim što je uradio (smeta mu samo ipak malo izraženije naginjanje prilikom kretanja duž bokova) i voda mu ne prodire na spojevima.

Nadam se da će i Kaćintata uspeti da izvede spoj tako da ni kod mene ne curi (Barbanešu ćemo držati podalje dok budu trajala ispitivanja).
A što se tiče naginjanja, to je, pored finansija, jedan od razloga zašto sam odlučio da u ovoj fazi ne proširujem i ne podižem kabinu.
Pilotovo rešenje će ostati lepše na oko od ovog što ću ja uraditi ali ja ću biti sasvim zadovoljan ako moj čamac bude plovio bezbedno i ako mi noge u njemu budu suve.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #95 poslato: 23, 03, 2011, 19:40:06 posle podne »
Zorane, hvala na podršci. Nisam stigao ranije da odgovorim, pa sada samo kratka informacija:



POČELO JE POČELO! (Mislim: odbrojavanje unazad!)

Čamac je u Zokijevoj radionici. Dogovor je da radovi budu gotovi do 2. aprila!
Zoki, svakog dana ćemo izveštavati (ako stignemo) o tome kako radovi napreduju.


Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #96 poslato: 28, 03, 2011, 21:32:43 posle podne »
Radovi ne idu kako je dogovoreno ali valjda ćemo uhvatiti korak.
U medjuvremenu postavio bih pitanje u vezi fotografije koju prilažem: Može li neko da mi kaže, osim brzinomera i table sa prekidačima i indikatorima, koji su to instrumenti i uredjaji na tabli?
Posebno me zanima šta je ovaj crni cilindrični uredjaj u centru i čemu služi?


Imam još jedno pitanje, a vezano je za materijal od kojeg je napravljen moj čamac.
Pitanje je prvenstveno upućeno Kemppiju i Stvladi, kao poznatim stručnjacima za aluminijum, ali i komentar ostalih koji znaju odgovor pročitaću sa zadovoljstvom.

Našao sam da je oznaka aluminijuma: Д16АТ.
Kakav je to materijal?
Kako se vari taj materijal i sa čime?

« Poslednja izmena: 12, 06, 2012, 21:56:47 posle podne IKA »

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #97 poslato: 28, 03, 2011, 22:00:39 posle podne »
"M. V. Bol'shakov and A. S. Gel'man, "Some features of cold welding of metals " in: ... were cut from 10 mm thick D16AT duralumin plate"

Iz ovog izvoda bi se reklo da je to neka vrsta Ruskog duraluminijuma, e pa sretno vam bilo.  :suicide:

Bolje to nitujte, i sve OK.  :good:
Ali dobro naoštrite burgije.

 :lol: :lol: :lol: :lol:


Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #98 poslato: 28, 03, 2011, 22:03:18 posle podne »
Action of 3% aqueous NaCl solution on the properties of D16AT alloy

A decrease in the cycle asymmetry coefficient during alternate tensioning leads to an intense reduction in the fatigue strength of D16AT alloy, especially under the action of a 3% aqueous NaCl solution.
It has been established that during the action of cyclic loads the physicomechanical properties of D16AT alloy are stable up to a certain stress level, both in air and in 3% NaCl solution. The region of stability of the properties studied is far smaller in 3% NaCl solution than in air.
For loading in air microcracks nucleate predominantly within the grains, while for loading in a 3% NaCl solution they nucleate between the grains as the result of the merging of submicrocracks formed in the slip stacks.


Znači, neka legura aluminijuma sa 3% NatriumHlorida, e sad neka neko prevede dalje.  :telephone: :lula:

Mossi, prevod nije baš sasvim adekvatan. U tekstu se govori o padu mehaničkih karakteristika ove legure usled zamora, a posebno pod uticajem 3%-nog rastvora soli.
Ovo je verovatno značajno zbog uticaja slane vode ali ne govori mnogo o samoj leguri.

I ja sam čuo da ljudi pominju duraluminijum ali nikada me to nije posebno interesovalo.
Iz komentara bih zaključio da je ideja o zavarivanju potpuni promašaj, a da bi jedino pravo rešenje bilo zakivanje zakovicama - zašto?
« Poslednja izmena: 12, 06, 2012, 21:58:38 posle podne IKA »

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #99 poslato: 28, 03, 2011, 22:10:24 posle podne »
Brzo Lazo briši te moje "prevode", videće Novus, a njemu treba da prevedem neke papire za navigaciju!  :suicide: :sorry: :lol:

U pravu si. Odakle mi to?!
Idem da se obrišem sam, ne vredi brzati.  :nono:

Ali da jeste neka specijalna legura, jeste.
Ajde sad ću uzbiljno i bez žurbe da probam da skontam o čemu se ovde radi.
Izvinjavam se još jedared.


Pa tvoj čamac je nitovan, zar ne?
Možda ni oni nisu imali čime da ga vare.

A za nitovanje treba bušilica, malo alata, aluminijumske nitne i silikon.  :)

« Poslednja izmena: 12, 06, 2012, 22:02:09 posle podne IKA »

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #100 poslato: 28, 03, 2011, 22:21:27 posle podne »
Pa tvoj čamac je nitovan, zar ne?
Možda ni oni nisu imali čime da ga vare.

A za nitovanje treba bušilica, malo alata, aluminijumske nitne i silikon.  :)

Tačno je da je čamac nitovan.
Sutra ću razgovarati sa Zokijem i njegovim prijateljem, Lukom, koji bi trebalo da odradi varove.
Ukoliko dodjemo do zaključka da je to nemoguća misija, uradićemo onako kako je čovek iz Futoga uradio na Pilotovoj ladji.
On je napravio produžetak iz jednog dela, a onda ga je zavrtnjima pričvrstio za prvobitnu krmenu ploču, a izmedju limova je ulio zaptivnu masu (ne znam tačno koju).
Na to je Pilot dodao posle još one kutije od prohroma kojima je dodatno učvrstio spoj fabričkog korita sa dogradjenim boksom.

Možda ćemo i mi, na kraju, morati tako.

Ispravka i dopuna teksta: Ovo podrazumeva da ćemo taj boks uraditi od nekog aluminijuma koji će Luka moći da zavari, a onda taj boks prčvrstiti uz trup čamca.


A što se tiče prevoda - nema problema. I meni se dešava da ponekad jednostavno previdim oblik neke reči koja mi se učini poznatom ili da ne obratim pažnju na strukturu rečenice i posle se pitam šta je pesnik hteo da kaže...

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #101 poslato: 28, 03, 2011, 22:28:01 posle podne »
 :smile:

Nisam  nešto naročito pamatan, al' mi se nešto mota po glavi da se pričalo o nekoj reparaciji neke skalamerije....

1.  Kod tih nekih legura prilikom zavarivanja dolazi do poremećaja strukture materijala bez obzira na argon, a i teško
     je kontrolisati deformacije i napone nakon toga u materijalu (zato su se i avioni nitovali )

2.  Ako ne pogodiš isti materijal za dogradnju, problemi se skoro dupliraju a navodno se mogu javiti pukotine i to možda ne u samoj zoni
     vara nego neposredno uz var i to pod uslovom da se i nađe adekvatan dodatni materijal za zavarivanje

Ne bih da se prisećam dalje jer postoji velika verovatnoća da u nečemu grešim, a najmanje želim da te obeshrabrim, samo bi
se i ja verovatno odlučio za nitovanje.

Iskreno se nadam da ćeš uspešno uraditi planirano i da ćeš posle biti zadovoljan.. :good:
Deda Zoran

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #102 poslato: 28, 03, 2011, 22:31:27 posle podne »
Iskopao sam još jedan tekst:

Development of building bridges with aluminium constructions, aluminium
cupola for oil storages, long span structures for roofing sport halls, stadiums, exhibition
and trading centers required higher-strength weldable systems Al-Mg-Mn
and Al-Zn-Mg, as well as alloys of duraluminum type (2024, D16) and other.

A o varenju duraluminijuma ima jako malo.

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 841
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #103 poslato: 29, 03, 2011, 15:54:49 posle podne »
,a za taj deo posla se ne bojim jer se radi u kooperaciji sa surovom profesionalcem i entuzijastom.samo cu recu da je uspeo da zavari aluminijum za pocinkovan celik i da je var izuzetno jak.video svojim ocima,..........
[/quote]

Sada se sigurno salite sa nama....
Ako mogu da pitam,cemu peskiranje ako se nigde ne vidi cist Al?
« Poslednja izmena: 12, 06, 2012, 22:03:12 posle podne IKA »

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #104 poslato: 29, 03, 2011, 17:32:30 posle podne »
Ako mogu da pitam,cemu peskiranje ako se nigde ne vidi cist Al?

Vlado, videli ste da na onim zanitovanim rubovima ima dosta oštećenja aluminijuma - zbog nitni, čišćenje površine na drugi način postaje nemoguće.
Ideja je da se peskarenjem očisti deo korita koji je bio zaštićen antialginom. Mislim da je neadekvatan antialgin doveo do oštećenja lima.

Posle pesakrenja ćemo videti do koje mere je metal oštećen i shodno onom što budemo videli odluči ćemo šta i kako dalje.

Deo korita iznad vodene linije biće samo ohrapavljen kako bi se površina pripremila za novi sloj boje.



Inače, radovi su konačno počeli.
Zoran je isekao staru krmenu komoru i sada ostaje da po završenom peskarenju napravimo boks koji će biti dodat na sadašnju krmenu ploču. Posle toga ide farbanje celog čamca spolja i iznutra, a kasnije sredjivanje enterijera.

Kasnije ću ubaciti fotografije kako čamac trenutno izgleda.