LSi, kako ide lađarska muka?
Brokeru, upravo juče, privatnom poštom, dobio sam vrlo slično pitanje od Željonija na koje sam odgovorio ovako:
Citat:Prošle subote bilo je dogovoreno peskarenje na obali Dunava, a zatim je trebalo da usledi farbanje. Po planu, sledeće nedelje je trebalo da uradim pod i unutašnje oblaganje čamca.
A situacija je da sve stoji i tako će biti narednih 10-15 dana, obzirom da čovek koji treba da mi peskari čamac neće biti u Beogradu..
Ipak, nešto sam preduzeo.
Sa Zoranom Kaćintatom sam dogovorio da mi uradi prikolicu.
Juče i danas
(četvrtak i petak) sam mu odneo delove koje sam do sada pripremio (par točkova, pomoćni točak, svetlosnu instalaciju, čekrk, šapu za rudu... Moglo bi da se desi da prikolica bude uradjena ovog vikenda i da bude ofarbana do srede.
Medjutim, ništa ne ide lako.
Točkovi koje sam odneo jesu od 13" i sa četiri rupe na felnama ali razmak izmedju rupa je 108 mm, a treba da bude 98-100 mm - sad tražim drugi par felni.
Šapa koju sam ja imao bila je za rudu od 40x40 mm, a ruda će biti 60x60 mm.
Čekrk koji sam kupio ima direktan prenos (dva spregnuta zupčanika), sad sam video da postoji i model sa tri (mnogo veća sila namotavanja pri izvlačenju) ali ovaj drugi košta oko 2.600 dinara, a ja sam već platio onaj prvi 1.300... Šta sada?
Danas
(petak) sam bio kod farbara da dogovorimo farbanje.
Već danima je izbegavao da mi kaže cenu; "Ma, samo dovezi čamac da ga radimo - dogovorićemo se" - uporno je ponavljao.
Pre nego što sam odlučio da peskarim čamac, rekao mi je da bi me ruke izašle 250 evra zbog složenosti skidanja stare farbe na delovima koji su nitovani.
Ipak, danas
(petak) mi je rekao da bi me farbanje čamca, bez obzira što će ga dobiti posle peskarenja, koštalo 200 evra uz moj materijal (1 sloj vošprajmera na čist aluminijum; 1 sloj epoksi osnovne po celom koritu spolja; 2 sloja epoksi katrana na podvodni deo i 2 sloja PU laka na nadvodni deo i palubu; 1 sloj epoksi osnovne ili emajl laka u kabini - sve u svemu: najmanje 5-7 dana uzastopnog rada).
Tome treba da dodam još 100 evra peskarenje i 40 litara eurodizela za rad kompresora za peskarenje.
Boja treba da me košta oko 200 evra.
Kad sam sve sabrao - oduzeo sam se.
I tako, sada smišljam kako da objasnim ženi da bi sve to moglo da bude i mnogo skuplje... Šalim se - zna ona da to mora da košta ali meni se stalno motaju kojekakva pitanja po glavi i sve vreme razmišljam da li i gde bih mogao nešto da uštedim?
Sutra
(subota) pre podne dolazim u Novi Sad (idem do sajma i da obidjem roditelje), a u nedelju ću da montiram skele koje sam kupio da bih na njih podigao i oslonio čamac prilikom peskarenja i možda idem do Zokija u Pazovu da vidim kako napreduje prikolica.
Eto - dosta aktivnosti.
Kraj citata.Danas sam zaista bio u Novom Sadu.
Svratio sam do Gumiksa i uzeo uzorke nekoliko različitih kedera da bih video koji će odgovarati na mom brodu.
Svratio sam i do Zokija.
Taj čovek je neverovatan - radi ogroman brod za jednog našeg "kolegu" sa svojim prijateljem, Vladom (o tome će pisati sam Zoki ili budući vlasnik - ja mogu samo da kažem da će to biti nešto veliko i meni se čini po onome što sam video - izvrsno!).
Medjutim, samo ko je bio podstanar može da razume ono što se Zokiju upravo dešava.
U sred posla, morao je da se preseljava iz jedne u drugu radionicu. Bio sam prisutan kada su on i Vlada u četvrtak sve preneli ali gazde prostora nisu sklonili svoje mašine i nekakve police i Zoki praktično nije imao mogućnosti da nastavi posao na tom novom, velikom brodu. I šta mislite šta je uradio?
U prostoru kod vrata, juče je započeo i danas bi završio izradu novog korita jedne šiklje da je bilo malo sreće ali djavo nikad ne spava!
Danas mu je došao neki prijatelj i Zoki mu je pozajmio rezervnu bocu sa gasom. Upravo sam naišao, nekoliko minuta posle toga, kada je Zoki konstatovao da u boci koja mu je bila ostala priključena na aparat koji je koristio nema više ni trunke gasa, a bilo je kasno da u to vreme ide negde da kupi ili zameni praznu bocu!
I tako i šiklja i veliki brod će morati da sačekaju do ponedeljka da gazde oslobode prostor za rad i da stigne nova količina gasa.
U medjuvremenu, stigle su torzione osovine i ostali pribor i Zoki počinje rad na izradi nekoliko prikolica.
Dogovoreno je da mu sutra odvučem moj čamac da bi direktno sa njega "skinuo" mere za moju prikolicu, koja bi mogla da bude gotova do srede.
Inače, Zoki je zbog ovog seljakanja o kojem sam pisao gore, odlučio da preduzme neke radikalne korake.
Danas je "Stela" dobila novog vlasnika, a Zoki će u najskorije vreme postati vlasnik jednog komada zemljišta na kome će niknuti novo "brodogradilište" kako se više nikada ne bi seljakao u sred posla.
Ja Zokiju želim sve najbolje i da nastavi da radi kao do sada - mislim na njegov angažman i spremnost da zagrize...
Uostalom, verujem da će o svemu on sam imati više da kaže - nadam se da se neće ljutiti što sam ja sve ovo napisao ali nisam mogao da sve ovo ne spomenem. Čovek se slomi radeći, a uvek se dese neke stvari koje mu ne dozvole da posao uradi onako kako je planirano. Vidim koliko se trudi i s koliko elana ulazi u posao i koliko je spreman da u svemu tome "podmetne" sopstvena ledja da bi nama izašao u susret koliko god je to moguće.
Ne mogu da verujem šta sam i koliko opet napisao!
Administratori, izmislite neki način za kontrolu dužine teksta - hitno!
Srdačan pozdrav iz Batajnice!