Autor Tema: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma  (Pročitano 133994 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #30 poslato: 04, 05, 2010, 22:52:41 posle podne »
Mozgariš?

Mozgarim - nego šta.
Nego mi rasprave u drugim temama ne daju mira.
Pitam se da li ćemo uspeti da prevazidjemo te naše slabosti zbog kojih stalno negde iz nekog prikrajka vrebamo da ako je moguće nekog ugrizemo za srce? Da svima pokažemo da smo baš mi oni pravi...

Juče, za vreme konzilijarnog pregleda čamca, predloženo mi je da pramčanu komoru i udubljenje u prostoru kobilice ispunim stiroporom i tako dobijem nepotopivost čamca.
Sad se pitam, ako to uradim, šta je bolje: stirodur ili pur pena?

Jedan prijatelj mi je predložio da umesto ploča od aluminijuma, koje sam ja predvideo za pod, upotrebim šper - to je gotovo četiri-pet puta jevtinije rešenje. (Potrebne su mi tri table alu lima "trojke".)

Jedan auto lakirer mi je, juče oko podne, dao procenu da mi svojom bojom (DuPont akril za automobile) ofarba ceo čamac za 1.000 evra! (Za trenutak sam pomislio da mu ponudim čamac za te pare ali sam se setio zašto sam ga kupio i odustao od toga.)

Danas su mi iz jedne firme rekli da mogu da mi peskiraju čamac suvim ledom ali to košta duplo u odnosu na peskiranje kvarcnim peskom. Kažu da mogu da očiste oko 6 m2 za sat vremena. To bi otprilike bilo dovoljno za deo korita koji je u vodi. Ako se odlučim za pesak  onda bih za iste pare mogao da ispeskarim čitavo korito spolja.

Razmišljam o tome da uklonim stražnji zid kabine, onaj u kojem vise ona iskrivljena vrata i da tako kabinu otvorim prema kokpitu i tako vizuelno (i ne samo vizuelno) povećam prostor u čamcu ali opet - dobro je da postoji način da kabina bude i zatvorena. E, sad, kako postići i jedno i drugo?

Zbog svega toga, jutros sam se probudio oko 2 sata i nisam mogao oka da sklopim do svanuća.

Biće tu još mozganja dok se sve ne uradi. Ali krenuo sam i sad nema nazad.
Možda kada sve bude gotovo Ružno pače neće postati labud ali biće to jedna slatka mala patkica.



Van mreže Impuls

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 62
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #31 poslato: 04, 05, 2010, 23:11:11 posle podne »
Da ne pametujem bas mnogo, ali "peskiranje" suvim ledom je bolje jer skida samo oksidisani sloj a ne
i zdrav materijal. Dakle, nece ti dodatno istanjiti to sto je zdravo. Ovo govorim iz licnog, iskustva, kod
mene u firmi su radili neke stvari tom tehnologijom.
Kad smo vec kod Wurtha, imam dobra iskustva u lepljenu celicnih limova njihovim lepkom. Ne bi bilo
lose da ako ces nitovati novi lim, prethodno na spojeve premazes neki od njihovih lepkova, tako bi
dobio zaptivenost spojeva. Trenutno nemam kod sebe katalog, pa ti ne mogu detaljnije reci koji lepak
konkretno mozes upotrebiti, ali pogledacu nadam se sutra.
Ujedno, zamolio bih kemppija da prokomentarise lepljenje limova u brodogradnji.
  Pozdrav, zelim ti da sto pre porines camac.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #32 poslato: 04, 05, 2010, 23:15:25 posle podne »
Hvala, Impulse.
Te prednosti peskiranja suvim ledom sam i ja razumeo i zato i jesam u dilemi da li da očistim samo deo koji je bio u vodi i gde ima tragova oštećenja na zanitovanim delovima ili da za iste pare sredim čitavbo korito.

Sve mi se čini da bi bolje bilo suvim ledom uraditi podvodni deo, a gore boja inače dobro izgleda, pa da je samo ošlajfujem i premažem novi sloj u novoj boji.

A sad vas sve napuštam - odoh na spavanje, pa ću sutra odgovoriti na nove poruke ako ih bude.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #33 poslato: 05, 05, 2010, 00:12:27 pre podne »
lsi imas bre 20kvm sve ukupno na camcu odradi sve sa suvim ledom i farbaj .. koliko to moze da ispadne skupljle ?
a veruj mi ustedeces brdo vremena i zivaca..

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #34 poslato: 05, 05, 2010, 07:48:37 pre podne »
lsi imas bre 20kvm sve ukupno na camcu odradi sve sa suvim ledom i farbaj .. koliko to moze da ispadne skupljle ?
a veruj mi ustedeces brdo vremena i zivaca..

Kapetane, tačno je da je moj čamac nešto oko 20 m2.
Problem su pare (što bi ljudi rekli: Nema problema - nema para!).

Peskarenje kvarcnim peskom, ako odvezem čamac u Ugrinovce, koštalo bi 60 evra na sat.
Peskarenje kvarcnim peskom, ako dodje ekipa da na licu mesta uradi posao, košta 75 evra po satu.
Peskarenje suvim ledom, na licu mesta, košta 140 evra po satu.

Ljudi kažu da za sat vremena mogu da ispeskare 5-6 metara kv.

Matematika je tu jednostavna: za ceo čamac oko 4 sata ili preko 500 evra! Koliko još treba na to dodati za boju i za bojenje?

Iako se meni lično čini da boja trupa nije oštećena i da sa malo šmirglanja i mestimičnog gitovanja, površina može lako i brzo da se spremi za novu boju, djavo mi ne da mira, pa razmišljam o tome da čitav čamac očistim do lima i uradim tako da to traje. Ali budžet ne mogu da probijem.

Zato i razmišljam o tome da ispeskarim samo deo koji je u vodi (to je oko 5-6 metara kv. i oko 1 sat posla) suvim ledom.
Ostatak čamca samo bih ošmirglao i premazao novom završnom bojom.

Pre nego što donesem konačnu odluku biće još razmišljanja. Za subotu sam dogovorio da mi dodje čovek iz firme koja radi sa suvim ledom da na licu mesta vidi čamac i stanje boje, pa da mi da konačnu procenu potrebnih radova i cenu.
Posle toga znaću šta mi valja raditi.

Ipak, pre svega toga, moram da odlučim da li da radim na predloženoj nepotopivosti.
Ideja mi se sve više dopada, jer sigurnosti nikad dosta.

Nisam više u dilemi da li običan stiropor ili stirodur.
Dilema je: stirodur ili pur pena?

Mislim da sa pur penom mogu bolje da ispunim prostor.
Dno kanala koji je formiran u prostoru kobilice pokrio bih alu profilom čitavom dužinom tako da bi u dnu ostao kanal za cedjenje vode čitavom dužinom, a iznad tog profila nalio bih pur penu do visine patosa, koji će biti ušrafljen za konstrukciju, tako da ne bi došlo do podizanja.
Razmišljam o tome da pur penu ne nanosim direktno na lim već da je sipam u najlon kese (sprečiću lepljenje i ukoliko bilo kada poželim da izvršim kontrolu lima ili iz bilo kog razloga treba da izvršim neke radove na limu korita, ovako postavljena pena mogla bi lako da se ukloni).

Kao što rekoh, sve sam bliži ideji da uklonim stražnji zid kabine i na taj način "povećam" čamac.
Istovremeno, razmišljam o tome da na krovu napravim jednu jednostavnu konstrukciju (sa obe strane po jedan "U" profil) u koju bih mogao da uvučem ploču od leksana koja bi mogla lako da se izvuče, kad poželim i da se u montirane "U"profile uvuče i tako zatvori kabinu.
Leksan je lagan i manipulacija ne bi trebalo da bude teška; u sredini bi mogla da budu montirana klizna vrata tako da kada se ploča nalazi u "radnom" položaju, kroz vrata bi bilo moguće ulaziti i izlaziti iz kabine.

E, sad, ako bih to uradio, a čini mi se da nije mnogo komplikovano čak ni za mene, onda moram da rešavam problem volana. Trebalo bi u tom slučaju montirati nekakav stub ("konzolu") na kojoj bi volan bio fiksiran jer više neće biti fiksne površine koju sada imam na kabini. Mislim da ni ovo ne bi trebalo da bude komplikovan i nerešiv problem.

Kad sve ovo u svojoj glavi protumbam i ukrstim sa matematikom, prelazim na drugu fazu radova, tj. na peskarenje i farbanje. A onda na vodu.
Kad će to biti?

Pa, evo, u subotu ću znati koliko bi koštalo peskarenje, tako da ću u nedelju doneti odluku o tome kako i šta će se raditi.
Do nedelje ću znati i to da li ću na pod staviti aluminijumske table ili table od špera.
Do nedelje ću znati i da li uklanjam zid kabine i pravim portabl zid sa vratima. Ukoliko se odlučim za ovo (a vrlo sam blizu toj odluci) do nedelje ću osmisliti i rešenje za izmeštanje volana (moram da se čujem sa Kempijem i Stvladom da vidim da li bi jedan od njih dvojice mogao da mi izradi nosač i "konzolu" za volan).
U toku 20-te nedelje (10-16. maj) nabavio bih i montirao konstrukcije za "pokretni zid sa vratima.
U toku 21. nedelje (17-23. maj) organizovao bih farbanje.
Sve u svemu, mogao bih da se uklopim u prognozu da bi radovi mogli biti okončani do kraja maja. Pa čak i ako malo prebacim, neće biti strašno.


Razmišljam i o Mossijevom upozorenju u vezis a mogućim curenjima na nitovanim ivicama.
Ja sam se u čamcu vozio i video sam da je u prostoru kobilice, u žljebu bilo dosta vode, ali mislio sam da je to od kiše pošto kokpit nije pokriven.
Možda bi, ipak, bilo dobro, pre peskarenja i farbanja, da spustim čamac u vodu i da proverim da li negde ne curi na spojevima. Kao nepopravljivi optimista, nadam se da će sve biti u redu ali pitam se kako ću taj problem rešiti ako se ispostavi da spojevi cure?
Ima li neko nekakvu ideju kako se to rešava?

Ova probna vožnja mogla bi da se organizuje u nedelju 09. maja.
Sale NB, da li bih mogao da računam na pomoć oko spuštanja čamca u vodu i probne vožnje?

Ili da to uradimo kad Zorter bude spuštao svoju ladju u vodu? Više ljudi, više ruku...

Van mreže Impuls

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 62
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #35 poslato: 05, 05, 2010, 08:39:46 pre podne »
LSI, mislim da bi problem spojeva mogao da resis Wurth-ovim konstrukcionim lepkom "K+D Power".
Pored toga sto ima spoj velike cvrstoce i elasticnosti (te je pogodan za dinamicka opterecenja),
obezbedjuje i odlicno zaptivanje. Kod nanosenja je takve gustine da njime mozes obraditi i vec
postojece ivice spojeva. Jedino, ne sme se dovoditi u kontakt sa alkidnim smolama i bojama. Dakle,
zavisi od toga cime ces posle toga tretirati povrsine.
Pozdrav.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #36 poslato: 05, 05, 2010, 10:17:07 pre podne »
A što bi uopšte peskirao aluminijumski čamac, da je čelični to bih razumeo ali ovako mislim da ti je to nepotreban trošak. Mislim verujem da bi to bilo najbolje ali budi realan, koliko sam razumeo to nije preterano star brodić. Što se tiče patosa ni tu nevidim razlog za upotrebu Al. Ako ga i staviš opet ćeš hteti da ga obložiš sa nečim pa će težina opet doći na isto kao i da koristiš šper. Ako ga ne obložiš onda ćeš se osećati kao u konzervi, drugo šper sam možeš da ukrajaš pa ti je i to ušteda. Imaš u Uradi sam vodootporne blažuljke po vrlo korektnoj ceni. Što se tiče nepotopivosti imaj u vidu da je to vrlo diskutabilna stvar i da bi to morao neko da ti tačno preračuna da li bi zatvaranjem tog otvora obezbedio ne potopivost lađe. Druga stvar ako i zatvoriš tu kobilicu gde će se onda slivati kaljuža? No druže LSI sve su to normalne i nenormalne stvari ja tebi sad ovo napisa a lično sam preko zime imao niz fiks ideja kako da prepravim lađu, šta da sečem, šta da gradim a sve da bi se izvukao dodatni metar tamo ovamo. Meni su savetovali da lađu sredim da bude bezbedna onako kako zaslužuje, da bude pomorski korektna a sve ostalo je manje bitno.

Van mreže Labud 1258

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 427
  • Pol: Muškarac
  • Ko ne voli karanfile ne treba da živi
    • Revir 2
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #37 poslato: 05, 05, 2010, 10:29:29 pre podne »
Auuuu kolika tema  :download:

Svega toga nebi bilo da je Pera otišao pravo u policiju, ipak je jedan Labud    :aikido:

Šalim se naravno, naš narod kaže " rodilo se, treba ga ljuljati " , biće odlično do kraja, samo napred  :good:

 :drinks:

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #38 poslato: 05, 05, 2010, 10:58:51 pre podne »
Labude,
Nasmejao sam se ovom komentaru.
Tačno - uvek je kriv Pera!

Svega toga ne bi bilo zaista da sam mogao da dobijem Labuda (iskreno i sada mi je žao, ali ja nisam mogao da predjem cifru od 2.000) jer mi je on u potpunosti odgovarao, a za motor bih se snašao, pa makar ga izvesno vreme gurao i sa "četvorkom".

Ovako ja i dalje pokušavam da sve ove radove uguram" u tih 2.000 s tim što sada već imam motor od 25KS.
A Labud i sada izgleda isto onako lepo i nadam se da ćete još dugo u njemu uživati dok ne pronadjete nešto što će Vam više odgovarati.


Brokeru,
Odluku o peskarenju doneo sam nakon razgovora sa Kempijem koji je bio da vidi čamac. Postoje oštećenja i mislim da je bolje da u ovoj fazi nešto uradim za lim i sačuvam čamac nego da ta oštećenja zapustim, pa da kasnije bude teže za sanaciju.
Ostaje samo da vidim šta sve da ispeskarim i čime, a to će zavisiti od para.

Ovo o podu - da li od aluminijuma ili od blažujke - jeste velika dilema.
Za pod su mi potrebne 3,5 table alu lima - to bi koštalo oko 240 evra.
Jedan prijatelj mi je rekao da blažujka - 1 tabla može da zadovolji potrebe i da košta nešto oko 30-40 evra (danas ću svratiti do Uradi sam da proverim cene i dimenzije).

A tačno je da ću i preko alu-poda i preko blažujke staviti prostirku.
Inače, planiram da bokove trupa i unutrašnjost kabine obložim nekom vrstom itisona (kao onaj što se korsiti u automobilima) da izbegnem udaranje o lim i koliko toliko ublažim vrelinu lima sa unutrašnje strane.

Dakle, ogromna je razlika u ceni, medjutim kada sam razgovarao sa ženom, jeste da je zakukala na cenu aluminijuma ali kaže da bi joj se to više svidjalo - pa sad "budi, popo, čovek", kaže naš narod.

Što se tiče nepotopivosti, tokom "konzilijarnog" pregleda Kapetan i Zorter su se saglasili da bih ubacivanjem stirodura dobio nepotopivost ladje (pur pena je moja ideja). Verujem da znaju o čemu su pričali i da mi ne bi to savetovali kada ne bi bili sigurni u to.
A za kaljužu, predvideo sam u žljebu kobilice da ostane slobodan kanal ispod aluminijumskog lima koji bih postavio na visinu od 5-7 cm iznad dna kaljužnog kanala. Verujem da bi to bilo dovoljno za sakupljane vode.
U krmenoj komori, ispod sedišta, u prostoru gde stoji rezervoar za gorivo ostao bi slobodan prostor za izbacivanje vode ispolcem ili odvijanjem čepa za izlivanje (nalazi se ispod vodene linije tako da bih to mogao da radim samo kad sam na suvom), a možda bih kasnije kupio i neku manju kaljužnu pumpu.

I ja sam mislio da ću preko zime sve smisliti, medjutim, tek sada kada sam ušao u posao, nakon razgovora sa brojnim "konsultantima" radjaju se nove ideje, pa je teško doneti odluku. Ja inače nisam mnogo brzoplet, mada sam u životu donosio pogrešne odluke, medjutim, kad nešto krenem da radim, pokušam uvek da čujem što više mišljenja, pre nego što donesem odluku.
Jedno je sigurno, svaka vaša ideja i preporuka meni su dragoceni i o svakom predlogu ću razmisliti, medjutim kada sam krenuo, sigurno ću nešto uraditi.
Rezultat ćemo videti - na kraju mora biti, baš kao što ste rekli: plovno, sigurno i bolje nego što je bilo.

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #39 poslato: 05, 05, 2010, 11:22:51 pre podne »
LSI, mislim nemo se ljutis, ali ja bih ti predlozio da ti ove sezone spustis camac u stanju kakvom je. Eventualno da postavis neku tendu. Pa kad se lepo navozas i osetis prostor i mogucnosti camca lepo doneses pravu ispecenu odluku. Vidi bre kako je lepo vreme,a ti ces da se zezas sa smirglanjem. Veruj mi da ti sredjen camac nece doneti vise uzitka, mozda samo nervoze u smislu mozda sam ovo trebao ovako ili onako. Ono sto bi mogao da uradis je da sredis enterijer u meri da moze da se normalno koristi i uzivaj.
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #40 poslato: 05, 05, 2010, 11:26:17 pre podne »

Ujedno, zamolio bih kemppija da prokomentarise lepljenje limova u brodogradnji.
  Pozdrav, zelim ti da sto pre porines camac.
Sto se tice  nitovanja limova u brodogradnji,sve je lepo opisano u Jugoregistru brodova(brodogradnja camaca nitovanjem),redosled nitovanja,razmak izmedju nitni,precnik rupe u odnosu na nitnu...
Nitne se prave od legure Aluminijuma da bi bile cvrste,pa je potrebno obratiti paznju da nisu legirane Bakrom ili Cinkom,da ne bi doslo do galvanske korozije.
Posto je tanak lim na tom gliseru(oko 1.5mm),peskiranje ne bih preporucio,jer je Aluminijum mekan,pa bi se jos vise istanjio.Dovoljno je na malo jaci kompresor staviti dodatak za peskiranje i obicnim peskom preci coskove koje ne moze smirgla da dohvati.Sve ravne povrsine se lako mogu osmirglati,boju koja se ljusti,ili je ispucala potrebno je odstraniti,antialgin se pere acetonom ili nitro razredjivacem(ne secam se tacno,ali neko vec zna),mesta na kojima je Aluminijum korodirao popuni zaptivnom masom .Sto se tice nepotopivosti,sve to sto si pomenuo upija vodu,mozda je dobro resenje da ubacis plasticne flase u bunker.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #41 poslato: 05, 05, 2010, 11:59:30 pre podne »

Ujedno, zamolio bih kemppija da prokomentarise lepljenje limova u brodogradnji.
  Pozdrav, zelim ti da sto pre porines camac.
...
Posto je tanak lim na tom gliseru(oko 1.5mm)...

.Sto se tice nepotopivosti,sve to sto si pomenuo upija vodu,mozda je dobro resenje da ubacis plasticne flase u bunker.

Sada kad je čamac ogoljen, iznutra se vide spojevi limova i lim je debljine 2 mm.

Nepotopivost - plastične flaše, zbog geometrije komore i prostora ispod poda ne bi moglo da se stavi naročito mnogo flaša, pa je pitanje da li bi to imalo bilo kakvog efekta (naravno, uvek bih mogao da ih lako izvadim i bacim).

Proveriću koliko je stvarno upijanje vode - kao mali, po kanalima i barama oko Novog Sada vozili smo se na splavovima koje smo pravili od tabli stiropora koje su izvadjene iz kamiona hladnjača. Na jednu tablu veličine oko 80x100-120 cm stali bi nas dvojica klinaca, a povezivali smo i po nekoliko - nikada nismo imali problem da piju vodu i tonu.

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #42 poslato: 05, 05, 2010, 12:02:01 posle podne »
Prava nepotopivost se postiže postizanjem prave srazmere težine broda i volumena komora.
A koliko sam upućen to je TEŽINA = LITARA VAZDUHA.
Da li ti imaš toliko mesta za komore za tezinu od oko 300kg?
Sve ispod toga će biti nedovoljno tj brod neće potonuti na dno i tamo ostati, nego će skakutati ili biti na pola vode i tako do Djeredapa!
Bolje ne raditi komore, ako nisi onakve kakve treba da budu.
Za ne daj bože, bolje imati dobro sidro, pa njega baciti u vodu da se brodić usidri i ostane tamo gde je potonuo.
Pu pu ne daj Bože.

Nitovi se obeleže i dotegnu ili prenituju, svako mackanje dovodi do duplog posla.
Kaljužna posuda je odlično rešenje i za kišnicu i za sitna curenja.
Kaljužne pumpe su jeftine, a obavezno treba uzeti neku sa plovkom koja se sama uključi po potrebi.
Tada je i akumulator obavezan.
Ako možeš da uradiš pod blažujkom uradi ga njom, žena ne zna šta je aluminijum, blažujka je mama!
Vrata napravi na fazon klavirskihšarki, to je po meni jednostavnije od ubacivanja vrata u U profil.

Sve u svemu, Barba je po meni dao najbolji predlog, mani se radova, vozaj ga takvog kakav jeste, a dogodine ćeš biti još mudriji i još veći LSI!

 :drinks:

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #43 poslato: 05, 05, 2010, 12:09:22 posle podne »
LSI, mislim nemo se ljutis, ali ja bih ti predlozio da ti ove sezone spustis camac u stanju kakvom je. Eventualno da postavis neku tendu. Pa kad se lepo navozas i osetis prostor i mogucnosti camca lepo doneses pravu ispecenu odluku. Vidi bre kako je lepo vreme,a ti ces da se zezas sa smirglanjem. Veruj mi da ti sredjen camac nece doneti vise uzitka, mozda samo nervoze u smislu mozda sam ovo trebao ovako ili onako. Ono sto bi mogao da uradis je da sredis enterijer u meri da moze da se normalno koristi i uzivaj.

Barba, nema ni govora o ljutnji.
Pa, mnogi su mi rekli da se prvo dobro izvozam u čamcu takvom kakav je da bih video da li je za mene ili nije.

Čamac sam kupio zato što sam zaključio da za novac koji sam bio spreman da uložim mogu da dobijem ono što od čamca želim, a to je autonomija, mogućnost da sam ili sa jednim (najčešće) do dvoje-troje putnka provedem nekoliko sati na vodi, u vožnji, kupanju ili pecanju, a da u slučaju kiše ili ako odlučim da me mrzi da se vraćam kući, imam gde da sklonim glavu. Možda ću se nekada pridružiti nekom vikend okupljanju, pa što da ne - možda i ja odem do Djerdapa. Sve to i sa ovakvim plovilom mogu.
Godine dolaze, zdravlje će početi da popušta, finansijska sredstva će se smanjivati - za mene i nije nešto više dostupno i potrebno.
Zato verujem da ću ga zadržati za duži niz godina i zato želim da ga "sredim" na neki svoj način.
Problem je samo što još uvek tražim taj svoj način.
Šta god da uradim, sigurno neću biti nezadovoljan. A verovatno je da će se po završetku ove restauracije roditi neke nove ideje ali o tom po tom.

Sale, čućemo se telefonom radi dogovora ali ili u subotu ili u nedelju čamac ide u vodu.


Da li može još neko da prokometariše ovo oko nepotopivosti?
Zbog geometrije čamca, teško mi je da procenim raspoloživu zapreminu. Čini mi se da u prostor ispod poda mogu da smestim izmedju 50 i 100 litara (pri čemu čitavom dužinom, tj. oko 4,5 m ostaje kanal dubine 5-7 cm za sakupljanje vode).
U komori na pramcu čini mi se ima još oko 50-100 litara.
Da li je to dovoljno ako se ubace stirodur ili pure pena?

Ima li neko ko bi mogao da odgovori na ovo ili da me uputi gde da nadjem podatke na osnovu kojih bih sam zaključio?

Pitanje akumulatora i uopšte elektrike na ladji sam mislio da ostavim za sledeću godinu.
Naime, trebalo bi da izvučem sa motora izvod za punjenje akumulatora, a djavo mi ne da mira, pa razmišljam o nekom anlaseru za paljenje motora na ključ.
Bilo je diskusija na tu temu ali još nisam sasvim siguran koliko bi to moglo da košta.
Ako ove stvari rešim, onda bi i električna pumpa bila deo opreme. A našlo bi se tu i za signalna svetla, sirenu...
Jooj, gde li će to završiti?

Blažujka - aluminijum: zdrav razum mi kaže da treba da uzmem blažujku ako je stvarno toliko jevtinija.
Ipak, hteo bih da učinim i nešto po volji ženi - ipak, je njen blagoslov veoma važan za sve ovo u čemu ću prvenstveno ja uživati (Hajde, šta se sad smejete? Vi oženjeni znate, a ovi koji će se oženiti, oni će tek saznati da čovek može da uživa samo ako mu je žena srećna i zadovoljna!)
Izmeni poruku
« Poslednja izmena: 12, 06, 2012, 21:44:46 posle podne IKA »

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #44 poslato: 05, 05, 2010, 12:40:27 posle podne »
Mossi je u pravu sto se tice zapremine komora,takodje imao je nitovan camac pa je njegov komentar najmerodavniji.Ja aluminijum varim,tako da za nitovanje nemam nekih potreba,osim u bravariji,ali tu nije bitna vodonepropusnost.