Autor Tema: Dunja 2  (Pročitano 105100 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Dunja 2
« Odgovor #105 poslato: 15, 01, 2010, 16:29:02 posle podne »
pero budi covek  ... daj da mu sredi ajkulu ceo grad ce da prica o duletovoj novoj ladji   :lol: :lol: :lol:

Van mreže Pera GARMIN

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 724
  • Pol: Muškarac
Odg: Dunja 2
« Odgovor #106 poslato: 15, 01, 2010, 18:18:53 posle podne »
Dule,
prvi dogovori o proizvodnji Yastoga su napravljeni pred kraj oktobra 2009, a skeč je stigao ubrzo. Već početkom novembra smo imali detaljnije planove na stolu, a do kraja meseca je dovoljno razrađen izgled da bi se isprojektovao ovaj model. Elementi od špera za Yastogče su stigli sa CNC-a početkom decembra, sastavismo ga za 15-ak radnih popodneva... I pored praznika, testovi u vodi će biti završeni kako smo i planirali, do kraja januara.

Ništa se ne sekiraj ti za Stamboliju, taj nikad ne sedi skrštenih ruku ...

Rekoh ja Duletu danas, može on da sređuje lađu, farba, menja ime... ali će ostati Savska Ajkula i gotovo.


Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Dunja 2
« Odgovor #107 poslato: 15, 01, 2010, 18:22:04 posle podne »
Jel ima sanse da ovog leta vidimo duel Savske ajkule i Savskog jastoga.
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže Pera GARMIN

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 724
  • Pol: Muškarac
Odg: Dunja 2
« Odgovor #108 poslato: 15, 01, 2010, 18:27:37 posle podne »
Yastog će pre biti Dunavski, ja u pritoci samo gostujem. Spuštamo ga u marini Lepi Mika, tamo će mu biti kuća.

Za Dunavskog Yastoga sam skoro siguran, a i za Savsku Ajkulu takođe. Biće to susret kod Kule Nebojša za priču!  :drinks:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Dunja 2
« Odgovor #109 poslato: 15, 01, 2010, 20:38:32 posle podne »
kad je sutra test ?

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: Dunja 2
« Odgovor #110 poslato: 15, 01, 2010, 20:40:01 posle podne »
Pero ja dosadan
Opet sam gledao klip i opet sticem utisak da kada das gas naglo jastog pocucne mnogo,do stabilizatora.Krma se zaroni.Porazgovaraj jos s nekim,inace stabilizator ce super odraditi stavke koje si nabrojao :good: :good:

Van mreže Pera GARMIN

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 724
  • Pol: Muškarac
Odg: Dunja 2
« Odgovor #111 poslato: 15, 01, 2010, 21:27:04 posle podne »
Giga, naravno da nisi dosadan !
Promenili smo pogon skroz, izbacili smo kardanče i zglob, stavili propeler fiksno na osovinski vod. Dodali list kormila, i stabilizator na kraj trupa da bi pozicija propelera bila pravilnija...

Videćeš snimke sa takve vožnje...

Van mreže Pera GARMIN

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 724
  • Pol: Muškarac
Odg: Dunja 2
« Odgovor #112 poslato: 15, 01, 2010, 23:14:29 posle podne »
Par rendera iz softverske simulacije opterećenja, koji pokazuju šta smo očekivali da će se desiti sa 750kg na jednoj strani:



A evo šta se desilo kada smo ubacili 6kg u Yastogče:


Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Dunja 2
« Odgovor #113 poslato: 15, 01, 2010, 23:25:16 posle podne »
u kom softweru je radjena simulacija ?

Van mreže Pera GARMIN

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 724
  • Pol: Muškarac
Odg: Dunja 2
« Odgovor #114 poslato: 16, 01, 2010, 23:24:34 posle podne »
Dule,
potpuno si u pravu, poskakivanje je posledica potpuno neadekvatnog prenosa pogona....
Promenili smo kardan, upravljanje i sve drugo, i potpuno se drugačije ponaša.... slike slede..

Van mreže Pera GARMIN

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 724
  • Pol: Muškarac
Odg: Dunja 2
« Odgovor #115 poslato: 17, 01, 2010, 01:36:29 pre podne »
Celodnevno druženje u rukavcu, testiranje Yastogčeta:

http://www.yastogboats.com/testiranje-modela-%e2%80%93-iz-bazena-u-dunav/

Sopstveni pogon:


Vučenje Dunasom:


Hvala Aki i Veštici na pomoći, gostoprmistvu i durženju.
Duletu Hy na komentarima i Robertu_S na FOSNI !

...i svima koji su svratili da vide kako napreduje Yastogče!

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Dunja 2
« Odgovor #116 poslato: 17, 01, 2010, 09:27:33 pre podne »
Veoma ozbiljno i studiozno ste pristupili celom projektu, tako da uopšte ne sumnjam da će finalni proizvod biti dobitna kombinacija  :good:

Što se mene tiče ovo izgleda fantastično...Zanima me da li je uopšte predviđeno da Yastogče glisira ili da plovi u poludeplasmanskom režimu?

Mislim da su brzine preko 15-16 čvorova preambiciozne...
Dunav je moje more.....

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Dunja 2
« Odgovor #117 poslato: 17, 01, 2010, 13:58:41 posle podne »
prvi video klip ... da li je do lakoce Yastoga ... ali cini mi se da mnogo talasa levo desno...


drugi video klip ne valja nista... ideja da ga vezete i vucete je losa iz prostog razloga jer ste promasili ugao sile uzgona... dobili ste rezultat kako se jastogce ponasa sa pogresnim trimom :(

znaci trebalo je uraditi jednu od ove dve stvari (tako barem rade napolju)

1 silu uzgona (konopac) staviti u paralelan polozaj sa akvatorijumom

ili

2 drzati yastogce sa uspravnom sipkom sa zglobom UP/DOWN na ravnoteznom centru i onda uraditi testove...

ovako dobili ste rezultate talasa i stabilnosti koji nemaju veze sa realnim stanjem.. pokusacu da nadjem na netu slike i klipove o tome kako se vrsi testiranje

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16690
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Dunja 2
« Odgovor #118 poslato: 17, 01, 2010, 14:14:16 posle podne »
test opisan kao u stavki 2

http://www.nda.ac.jp/cc/mechsys/lab/ship/ship.htm

ili ovo (zaboravi na skupu masineriju ovo je moglo da se uradi za sat vremena i da sa konstruise ...



pogledaj na ovom kako radi brod gore dole u odnosu na fiksno klizanje .. to nije tesko napraviti



ovo je naprimer slicno Yastogcetu



znaci ne treba nista izmisljati i budziti ... samo treba videti kako se to radi u inostranstvu , zaboravi mudre savete naseg "poznavaoca" tematike.... ovaj video klip je star minimum 50 godina.... i on ti je mozda najednsotavniji za izvesti a efekratan je...



Van mreže Pera GARMIN

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 724
  • Pol: Muškarac
Odg: Dunja 2
« Odgovor #119 poslato: 17, 01, 2010, 19:09:49 posle podne »
...ajmo redom...

Dule,
testovi služe da se greške uoče i isprave pre izrade velikog čamca, a ne da se naknadno budži po trupu, što je čest običaj kod nas. Naravno da će uslediti i testiranje velikog čamca sa različitim pogonima i opterećenjima. Ove testove smo i pravili da bi uočili ispravili eventulne greške. Uvek bolje ići korak po korak...

BudeNS,
ovaj oblik podvodnog dela Yatogčeta nije zamišljen kao gliser. Projekotvan je kao poludeplasmanac za motore od 10 do 50ak KS. Razrađujemo uporedo i drugačiju izvedbu podvodnog dela koja bi imala bolje karakteristike sa motorima veće snage, ali na uštrb perfomransi sa manjim snagama. U testovima sa većim brzinama smo isterali ovo korito u režime plovidbe u koje ono verovatno nikad neće stići.

Kap,
hvala na lepim željama, ali testiranje u pravom bazenu košta mnogo više nego što bi ovaj čamac ikada uspeo da zaradi kroz prodaju. Razmišljalo se i o tome, ali kada smo dobili ponude iz okruženja nije nam baš bilo do toga... Da to "nije teško napraviti" ne bi toliko koštalo...

Drugi test, sa vučenjem modela nije pravljen da bi se videlo kako trup ide kroz vodu pri različitim brzinama, ili koliko je stabilan, to je nemoguće izvesti ovakvim povlačenjem. Ovog puta smo merili samo otpor trupa u različitim režimima.