...ajmo redom...
Dule,
testovi služe da se greške uoče i isprave pre izrade velikog čamca, a ne da se naknadno budži po trupu, što je čest običaj kod nas. Naravno da će uslediti i testiranje velikog čamca sa različitim pogonima i opterećenjima. Ove testove smo i pravili da bi uočili ispravili eventulne greške. Uvek bolje ići korak po korak...
BudeNS,
ovaj oblik podvodnog dela Yatogčeta nije zamišljen kao gliser. Projekotvan je kao poludeplasmanac za motore od 10 do 50ak KS. Razrađujemo uporedo i drugačiju izvedbu podvodnog dela koja bi imala bolje karakteristike sa motorima veće snage, ali na uštrb perfomransi sa manjim snagama. U testovima sa većim brzinama smo isterali ovo korito u režime plovidbe u koje ono verovatno nikad neće stići.
Kap,
hvala na lepim željama, ali testiranje u pravom bazenu košta mnogo više nego što bi ovaj čamac ikada uspeo da zaradi kroz prodaju. Razmišljalo se i o tome, ali kada smo dobili ponude iz okruženja nije nam baš bilo do toga... Da to "nije teško napraviti" ne bi toliko koštalo...
Drugi test, sa vučenjem modela nije pravljen da bi se videlo kako trup ide kroz vodu pri različitim brzinama, ili koliko je stabilan, to je nemoguće izvesti ovakvim povlačenjem. Ovog puta smo merili samo otpor trupa u različitim režimima.