Autor Tema: elektromotor - iskustva  (Pročitano 5050 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže vaca

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 49
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Pasara Istranka
  • Marina: Ada
  • Veličina: 5m
elektromotor - iskustva
« poslato: 14, 07, 2022, 01:34:27 pre podne »
Zdravo svima!

Pogledao sam malo forum vezano za teme elektromotora kao glavnog i pomoćnog motora ali nisam baš našao nešto novijeg datuma (a slažete se da se sve prilično brzo menja i napreduje) i sa konkretnim iskustvima korisnika pa rekoh da pitam:

- da li je neko koristio elektromotor kao pogon na čamcu tipa pasare istranke?
- kakva su iskustva?
- koliki je potisak?
- kog su kapaciteta baterije?
- kakva je autonomija?
- kako je rešeno napajanje baterija?

unapred hvala na odgovorima

Pozdrav

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: elektromotor - iskustva
« Odgovor #1 poslato: 14, 07, 2022, 12:28:19 posle podne »
Iskreno sumnjam da je neko bio dovoljno dokon da tako nešto proba.
Svi elektromotori koje sam imao prilike da vidim slabo guraju i čamac, a kamoli pasaru.

Možda bi na nekim jezerima / stajaćicama i imalo smisla za kraće relacije, ali za Dunav teško.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: elektromotor - iskustva
« Odgovor #2 poslato: 19, 07, 2022, 21:58:34 posle podne »
Uzmi da je najcesci i najveci na 12v motor od 55 lb koji se koristi na nasim protorima...takav čamac kakav pominjes uzvodno moze terati pa onako mozda 2 km na sat...nisam mjerio bas takav ali ove pecaroske poprilično lose gura. Ako uzmes neki pramčani koji ce vuci plovilo imati ces neki bolji rezultat. Neka realna veličina baterije je 100 Ah i to bi u nekom prosjeku imao za dva sata...Znaci ovisi o kvaliteti motora, da li je kineski ili neki od poznatijih proizvođača...A ovisi i o samoj kvaliteti baterija...Danas su popularne one LiFe Po4 baterije...i kad zbrojis da takva baterija kosta od 400-500 eura i da sam motor kosta bar 200 i da ti treba poseban punjac i da sve to skupa moras nosati , puniti isplati se kupiti polovni motor 4-6 ks i miran si poprilčino dugo uz mali trosak potrosnje goriva...Da ne kazem da kapacitet baterije s vremenom slabi itd itd itd...Osobno isprobao na čamcu od 6 metara....Mozda moze koristiti za neki nizvodni povratak da ne gulis radne sate na glavnom motoru...pa recimo da imas neke solarne panele koji bi to sve nadopunjavali ali to dodatno poskupljuje cijelu priču.
Inace imas i neku ozbiljniju pricu tipa Torqeedo motora ali za nase i vase uslove obicno premase cijenom plovilo na kojem bi ih koristili...imaju svoju bateriju itd itd...
Sad imas i nekih kineskih tipa Haswing gdje jos na 12 v imas i 65 libri potisak...inace sve vece od toga ide na 24 v...Eto malo ugrubo i nabacano ali sve ti u principu Zankiki objasnio samo u jednoj rečenici he he

Pozz

Van mreže vaca

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 49
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Pasara Istranka
  • Marina: Ada
  • Veličina: 5m
Odg: elektromotor - iskustva
« Odgovor #3 poslato: 20, 07, 2022, 17:01:43 posle podne »
Hvala obojici na odgovorima
Dodatno sam se raspitao i kod prodavaca i potpuno ste u pravu
Autonomija je mala, cimanje poprilično a obnavljanje baterija na par godina po 1000€ troška, tako da odustajem od ove ideje

Izgleda da još nije došlo vreme za ove motore, a kad će - ne znamo...

Pozdrav

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: elektromotor - iskustva
« Odgovor #4 poslato: 22, 07, 2022, 17:01:22 posle podne »
Pošto je vlasnik teme zadovoljan odgovorima da je iskoristim za jedno pitanje koje me muči dugo.
Ideja je da koristim jedan ili dva motora na električni pogon za bočno pomeranje broda umesto pramčanog propelera. Mnogo mi je jednostavnije da ih montiram nego pramčani propeler. Jedan koji se okreće u potrebnom smeru ili dva fiksirana svaki u svoju stranu, zaboravih, bili bi na krmenom delu (platformi). Tri nepoznate su mi da li bi oni mogli da pokrenu brodić od 6+ tona u stranu.
Nije da mi j neophodno jer brodić ima iznenadjujuće manevarske osobine u  skretanju krmom a za 180 stepeni okrene na petobanki... Ono besposlen pop i jariće krsti... pa ako neko zna čisto da pravim planove i dalje ili da batalim :)
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...