Autor Tema: kupovina camca/brodice  (Pročitano 3338 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zebinovac

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 2
  • www.mojaladja.com
kupovina camca/brodice
« poslato: 22, 06, 2022, 16:25:21 posle podne »
Zdravo,
Potrebna mi je teorijska pomoc oko kupovine prvog camca sa kabinom. Camac potreban za borak vise dana na vodi. Znaci potreban wc. Koristice se iskljucivo na reci. (sava, dunav). Vec posedujem camac bez kabine 6m koji je trenutno na jezeru, i imam nekoliko vanbrodskih motora. Pitanja:
1. Koje su prednosti mane "plasticnih" u odnosu na metalne camce?
2. Postoje li plasticni kabinasi sa plitkim koritom? (ne znam kako prici obali sa dubokim V koritom)
3. Koliko je tesko  samostalno uploviti i parkirati u marinu sa camcem duzim od 6m (nikad probao).

Unapred hvala.

Van mreže Sale Rea

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 210
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Pahulja
  • Brod tip: Narval 620 Cabin
  • Marina: AJK Beograd
  • Veličina: 6,20 m
Odg: kupovina camca/brodice
« Odgovor #1 poslato: 22, 06, 2022, 17:40:18 posle podne »
Drugar , srećna ti kupovina . Što se tiče plastike i metala... ja sam više za plastiku. Lakse je održavanje. Nemam ništa ni protiv metala koji su kršteno pravljeni ne neke budzevine. Prilazak u samu obalu zavisi od dosta faktora, da li je pesak, mulj, kamen, svakako treba biti oprezan. Možeš ti i sa v koritom u obalu . Pristajanje na marini se nauči...vežbaš , pomoće ti neko. Nista nije problem samo treba polako bez panike .

Послато са SM-N980F помоћу Тапатока


Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: kupovina camca/brodice
« Odgovor #2 poslato: 22, 06, 2022, 20:01:50 posle podne »
Ja sam relativno frižak sa tom dilejom :)
Izabrao sam metalni jer:
Imam sve alate i znam sve oko metala ako zatreba, imam sve i za plastiku i znam i oko plastike ali mi je metal draži. Dokaz, neki dan sam raspi*dio u špor sa 10 na sat i posle pola sata silaženja sa špora naučno je utvrdjeno da brodu nije ništa sem verovatno farbe koja je oderana od kamenja, svakako ide napolje. Sad i dobar plastični bi to verovatno izdržao ali ja ne bih da razmišljam.

Taban ili V + kobilica.. Da nije kobilice ne bi pogodio špor ali :) Gaz od 70+ ume da bude problem kad je nizak vodostaj, bar ovde u NS i okolini... Sa druge strane sve što je taban, nije V ili slično je bratko sam li ga sklepa da se ne uvrede tabanaši :) Ono što nije to se ne prodaje. To je opet moje mišljenje a to je kao guza, svako ima jedno svoje...
Unutrašnji motor vs vanbrodski. Ja sam izabrao unutrašnji iz nekoliko razloga, ide na dizel, ima i benzinaca naravno ali sam tražio baš dizel iako ugradjujem gas i nikad u životu nisam imao dizel auto a imao sam ih bar 50... Vanbrodski motor zahteva servise, konzerviranje ili skidanje zimi, moje godine nisu za tu gimnastiku i dizanje 50+kila...  Imam zatvoreni istem hladjenja  sa antifrizom tako da me zima ne tangira, tako se pogolilo kod kupovine a da nije ja bih tako prepravio.

Plovidbaje ista, verujem da je na V koritu sa dobrom težinom lakše upravljiv na vetru nego tabanaš ali voze se hiljade tabanaša i nikom ništa ne fali. Pristajanje na obalu je isto ako je normalna obala bez kamena, ako je kamen ne pristaješ (sam) svakako jer ćeš izderati brodić.  Blago pristaneš na zemlju, lagano unapred i brod stoji, imaš pola sata da se vežeš i šta već treba, neko ti jednom pokaže i to je to.

Ukratko rezimej :)
Metalni je jači i može lakše da se prerpavlja ili dopravlja. Ima više dobrih bravara neko dobrih plastičara. Metalni je teži i teže se vadi u odnosu na plastični. Brodski motor ako nema  grbaču na dnu ili kobilicu  ume da smeta ako je brod uži, svi od njega (oko njega) naprave neki stolčić pa je koristan. Vanbrodski ništa ne smeta u kabini ali smeta kod pecanja :)
 
Tabanaš može lepo da pridje u plićak dok V ne može ali ako je plićak onda odgaziš peške tih nešto metara kroz vodu, smeta ako ideš na igranku pa pokvasiš cipele...

Što sam ja sad ovo pisao nemam pojma ali možda nekom i koristi, ti ćeš svakako uraditi šta budeš hteo i eto dodjoh i ja u priliku da kažem šta su meni rekli, šta god da uzmeš kajaćeš se :)
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: kupovina camca/brodice
« Odgovor #3 poslato: 23, 06, 2022, 08:29:40 pre podne »
Posle skoro 10-ak godina u plastičnom brodiću, za ovaj naš Dunav, i naš način korišćenja bih blagu prednost dao metalu...
I jedno i drugo imaju prednosti i mane, ali mi dosta vremena provodimo nasukani na obalu a to nije baš prijteljski prema plastici...

Ali da opet biram, opet bih plastiku  sajkaca

Van mreže micko67

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 36
  • www.mojaladja.com
    • compromis 720
  • Brod tip: jedrilica
  • Marina: grocka
  • Veličina: 7.2 m
Odg: kupovina camca/brodice
« Odgovor #4 poslato: 23, 06, 2022, 09:11:56 pre podne »
Svako ima drugo misljenje i neznase ko je u pravu dali crnke ili plavuse , ja sam ljubitelj plastike , manje odrzavanja nema korozije i farbanja i laksi je a plastika je elasticnija . V korito bolje ide po talasima i upravljivije je a ja sam sa jedrilicom gaz oko 1m pristajao uz obalu , kad malo upoznas reku i sidjes preko daske , vanbrodski motori se lakse menjaju ako si nezadovoljan svojim, tisi ,manje vibracija ,lakse se ocisti trava sa elise nema antifriza ,curenja pored vodova , i bolje upravljanje . Malo o izdrzljivosti
youtube crash test dehler

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: kupovina camca/brodice
« Odgovor #5 poslato: 23, 06, 2022, 09:59:40 pre podne »
Da, to za upravljanje sam zaboravio da napomenem, naročito kad se ide krmom da ne kažem u rikverc :) je bolji VB motor...
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: kupovina camca/brodice
« Odgovor #6 poslato: 23, 06, 2022, 10:08:00 pre podne »
Pravi odgovor na ovo pitanje ne postoji, zavisi od nečijeg karatkera, načina korišćenja, želje da se na brodu radi, ima i na plastičnom održavanja, ako se želi da izgleda lepo... I jedni i drugi imaju prednosti i mane, a na dunavskim obalama gde nikad ne znamo da li je dole pesak, mulj, kamen ili panj je malo lepše sa metalom.

Po meni je za Dunav idealan neki blagi V sa gazom 50-70cm jer pokriva većinu situacija.

Jedino od čega nikad ne bih rastao je brodski motor... Ali i to je stvar ukusa, i sto puta prežvakana tema. Da i jedni i drugi nemaju svoje prednosti i mane, ovi drugi ne bi ni bili ugradjivani. Evo za 10ak godina koliko plovim sa Marissom (a znate da nije malo, i da se zavlačim svuda) još nikad nisam morao da ronim i skidam nešto sa elise...

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: kupovina camca/brodice
« Odgovor #7 poslato: 23, 06, 2022, 18:04:45 posle podne »
Ja sam relativno frižak sa tom dilejom :)
Izabrao sam metalni jer:
Imam sve alate i znam sve oko metala ako zatreba, imam sve i za plastiku i znam i oko plastike ali mi je metal draži. Dokaz, neki dan sam raspi*dio u špor sa 10 na sat i posle pola sata silaženja sa špora naučno je utvrdjeno da brodu nije ništa sem verovatno farbe koja je oderana od kamenja, svakako ide napolje. Sad i dobar plastični bi to verovatno izdržao ali ja ne bih da razmišljam.

Taban ili V + kobilica.. Da nije kobilice ne bi pogodio špor ali :) Gaz od 70+ ume da bude problem kad je nizak vodostaj, bar ovde u NS i okolini... Sa druge strane sve što je taban, nije V ili slično je bratko sam li ga sklepa da se ne uvrede tabanaši :) Ono što nije to se ne prodaje. To je opet moje mišljenje a to je kao guza, svako ima jedno svoje...
Unutrašnji motor vs vanbrodski. Ja sam izabrao unutrašnji iz nekoliko razloga, ide na dizel, ima i benzinaca naravno ali sam tražio baš dizel iako ugradjujem gas i nikad u životu nisam imao dizel auto a imao sam ih bar 50... Vanbrodski motor zahteva servise, konzerviranje ili skidanje zimi, moje godine nisu za tu gimnastiku i dizanje 50+kila...  Imam zatvoreni istem hladjenja  sa antifrizom tako da me zima ne tangira, tako se pogolilo kod kupovine a da nije ja bih tako prepravio.

Plovidbaje ista, verujem da je na V koritu sa dobrom težinom lakše upravljiv na vetru nego tabanaš ali voze se hiljade tabanaša i nikom ništa ne fali. Pristajanje na obalu je isto ako je normalna obala bez kamena, ako je kamen ne pristaješ (sam) svakako jer ćeš izderati brodić.  Blago pristaneš na zemlju, lagano unapred i brod stoji, imaš pola sata da se vežeš i šta već treba, neko ti jednom pokaže i to je to.

Ukratko rezimej :)
Metalni je jači i može lakše da se prerpavlja ili dopravlja. Ima više dobrih bravara neko dobrih plastičara. Metalni je teži i teže se vadi u odnosu na plastični. Brodski motor ako nema  grbaču na dnu ili kobilicu  ume da smeta ako je brod uži, svi od njega (oko njega) naprave neki stolčić pa je koristan. Vanbrodski ništa ne smeta u kabini ali smeta kod pecanja :)
 
Tabanaš može lepo da pridje u plićak dok V ne može ali ako je plićak onda odgaziš peške tih nešto metara kroz vodu, smeta ako ideš na igranku pa pokvasiš cipele...

Što sam ja sad ovo pisao nemam pojma ali možda nekom i koristi, ti ćeš svakako uraditi šta budeš hteo i eto dodjoh i ja u priliku da kažem šta su meni rekli, šta god da uzmeš kajaćeš se :)

A uuu udario u spor? Koji gde, kako se to desilo? Moze malo vise detalja?
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže dell_mare

  • Dlakavi Čorbosrk
  • ****
  • Poruke: 193
  • Pol: Muškarac
    • Ukleti Holanđanin
  • Brod tip: Ten Broeke 780 AK
  • Marina: Stara Centrala Dorćol
  • Veličina: 8 m
Odg: kupovina camca/brodice
« Odgovor #8 poslato: 23, 06, 2022, 21:01:40 posle podne »
Uvek treba metar duži i pola metra širi koliki god da uzmeš :D  Možda najcitiraniji savet prilikom kupovine.
Dunav sa svojim obalama, vremenima i nevremenima za duži boravak traži ono što ti kaže Zankiki. Blago V korito sa malo dubljim gazom zbog stabilnosti s jedne strane ali mogućnosti za pristajanje uz pliće obale i plaže. Ostalo je stvar ukusa, želja i mazohističkih namera.  j1 Ja ne bih menjao brodski motor recimo. Upravo sam uradio generalku na 55 godina starom britancu. I čelik mi je bliži srcu od plastike zato što mi nije žao da njime pristajem uz obale. Za duži boravak recimo fiksna klonja nije neka primarna potrepština, mi koristimo hemijski već par godina. Nije loše imati sledeće stvari od opreme odmah: valjano sidro, kanape, frižider, plinski rešo ili šporet, grejanje pa da možeš i u ostalim godišnjim dobima da zanoćiš. Što se tiče manevrisanja sa brodom dužim od 6m, to se uvežba brzo jer su veliki kabinaši spori i daju ti vremena da ih nameštaš do perfekcije. 

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: kupovina camca/brodice
« Odgovor #9 poslato: 24, 06, 2022, 13:47:58 posle podne »
Ako ne duva vetar  6589

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: kupovina camca/brodice
« Odgovor #10 poslato: 24, 06, 2022, 15:01:17 posle podne »
I ako ti je marina na 100% stajacoj vodi... i ako te hod propelera ne odvuce gde neces pri voznji krmom i ako... puno toga. Ali navezba se sve. Mislim da smo se svi lupkali po marini u pocetku. Samo polako i sa puno bokobrana pa nece ni biti stete...
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: kupovina camca/brodice
« Odgovor #11 poslato: 25, 06, 2022, 10:18:20 pre podne »
Pozdrav,

Ja preporucujem vanbrodski motor jer ne zauzima prostor u camcu, da ne pominjem probleme ciscenja elise kod ugradjenih motora.  Pre par dana sam sekao

namotanu loptu od mreze, kaputa, bastenskog creva, i aluminijumske lajsne.  Jedva sam podigao Yamahu od tezine namotanih gov..a.

Jedva sam ruke oprao razredjivacem a noz sam bacio,

Sa elisom pod vodom ne znam sta bih radio...

 
Marke

Van mreže Dzonz

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 36
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: kupovina camca/brodice
« Odgovor #12 poslato: 25, 06, 2022, 11:05:46 pre podne »
Marke,  covece pa kuda ti to plovis?  eek

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: kupovina camca/brodice
« Odgovor #13 poslato: 25, 06, 2022, 11:08:56 pre podne »
Isto pitanje sam hteo da postavim  ha ha ha

Van mreže Losmi

  • Velikotrbusasta Savska Pivopija
  • ***
  • Poruke: 130
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Samogradnja
  • Marina: 4 Juli
  • Veličina: 11m
Odg: kupovina camca/brodice
« Odgovor #14 poslato: 27, 06, 2022, 14:38:53 posle podne »
Kao neko ko je imao dugo godina brodski motor a sada vanbrodski, mislim da je za 90% posto nasih potreba (plovidba Dunavom i Savom) vanbrodski motor bolje resenje (osim ukoliko se camac ne vozi 500, 600 sati godisnje). Novi vanbrodski motori su pouzdani i dugovecni. Manevrisanje sa njima je isto lakse ukoliko ne postoje bow thruster-i. E sada, moja zivotna zelja je da zaplovim do Amsterdama uzvodno, i moje honde svakako nisu dorasle tome. Ozbiljan brodski motor je za duze plovidbe ipak neprikosnoven.

Sto se camca tice, blago v korito koje doprinosi stabilnosti a nema preveliki gaz, kao sto neko napisa je pun pogodak.

Manevrisanje se svodi na ucenje i strpljenje (bez naglih pokreta). Sto je plovilo vece to je inercija veca pa je potrebno dosta da stane, krene, itd. Ja sam pristajem sa camcem od 11m i nekih 8,5 tona i vremenom nije problem. Doduse kada treba da isplovim po jakom vetru sa marine (vezan sam za bovu) nije mi bas lako pa to uglavnom i izbegavam.