E, ovako treba... > Majstorije i popravke - Uradi sam..

Pravljenje baterije???

(1/4) > >>

Drivee:
Drugari, da podelim sa vama nesto. Radim mesecima na projektu power banka od 18650 Li-ion celija.
Stim da na sojenici imam solarni sistem, a baterija se ne mogu nakupovati jer mi uvek zelim joj joj i joj nesto, odlucio sam da napravim 12V bateriju od 18650 celija, sakupljenih od starih lap top baterija. Takva baterija bi kostala oko 2700 eura kod nas u RS.
Projekat sam krenuo da radim pre par meseci.
Prvo sam trazio lap top baterije, kupovao, ulozio sam u njih oko 8-9000 dinara da bih dobio oko 800 18650 celija.
Odbacio sam oko 20 kineskih ne brend baterija, znaci sve sto nije Samsung, Panasonik, Sanyio, LG i Sony se baca u smece.(nema veze i ako rade dobro)
Kupio sam dva LII-500 Litokala punjaca i jedan Li-4 koji su izvrsni i krenuo sam sa testiranjem voltaze i kapaciteta celija. Kostaju oko 3000 dinara komad.

Celije koje su mrtve sam pobacao(mogu da se ozive ali je opasno i to se ne radi). Celije koje su bile ispod 3.5V Lii 500 punjac ne prepoznaje ali moze da dopune sa Li-4 do 3V i tada se prebacuju u Li 500.
Kapacitet je bio oko 16 baterija na dan. Uvece stavim da se pune i ujutru stavljam nove 4. U tim nekim trenutcima, shvatam da ima baterija koje se greju kada se pune strujom od 1A. Njih odvajam(mogu da se koriste za baterijske lampe i slicno - imam ih oko 100 komada pa ako nekom treba..)

U isto vreme narcujem drzace baterija i zastitne obloge kao i ringove za zastitu od kratkog spoja. (kod nas je to jako skupo u kini je menogo jeftinije)

Testiram svaki dan, odvajam, merim kapacitete baterija i zapisujem realan kapacitet na bateriju. Shvatam, kapaciteti idu od 1000mAh do 2700 mAh.
Pre neki dan sam zavrsio svo testiranje i razdvojio sam sve po kapacitetu. Razdvajao sam 1500-1600-1700-1800-1900-2000-2100-2200-2300-2400-2700. Naravno sve radim uz pomoc cerke koja se bukvalno igrala radeci samnom.

Imao sam sasvim pune i neke prazne baterije, zapisao sam voltazu punih a prazne sam napunio i posle 48 sati sam i njih premerio i ostavio da odmore 2 nedelje kako bih ih ponovo izmerio i video da li se neka od njih samo prazni(self discharge).

Trenutno celije odmaraju. Od 800 komada, odvojio sam oko 320 komada koje su u top stanju, kapaciteta od 1800-2700mAh.

Evo nekih slika i na kraju kako bi trebalo da izgleda to na kraju. power bank ce biti 3S 100P. Znaci 3 u seriji i 100 komada paraleno. Dobicu bateriju koja je kapaciteta 200Ah i mocu da povucem iz nje cak 100A a da to bude 100% sigurno, bez grejanja ili opterecenja. Realno, po specifikacijama mogu da povucem i 1000A bez ikakvih problema. Naravno, moja potrosnja ce biti oko 10A sto je bukvalno nista naspram onoga sto moze.
O prednosti Li-ion baterija ne treba da pricam, mnogo brzo se pune, mnogo energije daju, upola su manje od obicnih akumulatora. Jedna celija ima vise energije od 48grama TNT.

naravno, kazu da je ovo zavisno i da se svi uvek prosiruju vise i vise a lepo je sto moze da se nadogradi bez problema, cak sta vise, to je ogromna prednost. Uvek moze da se doda jos 20A kapaciteta..

neki korisni linkovi:
https://secondlifestorage.com/index.php?pages/cell-database/
https://secondlifestorage.com/index.php




Drivee:
neke slike

broker975fx:
Ima da te uhapse:)

Slabo se razumem, imam neki veliki rc auto i uvek mi je paranoja kad punim lipo baterije. Bukvalno ih drzim u dubokoj serpi ako planu od kineskog punjaca) Jos sam ga slupao pa sam jednu ostetio. Neverovatna je kolicina energije koja izlazi iz tog malog cuda. Ali su bas skupe.

Drivee:
Ovako izgleda 7S, znaci moj ce biti 3S i ide na zid naravno.

Drivee:
Broker
Nema nikakve bojazni ako je baterija testirana i ispravna. Prilikom punjenja pipaj bateriju, ako se greje nije dobro. Ako dostigne 40C to je sasvim OK. Izbegavati punjace koji se dobijaju uz LED lampe.
Inace ovo je krenulo od Tesla baterija. Tesla baterije za auto su sacinjene od 18650 celija. Naravno, moja baterija ce imati BMS, tj battery menagment system koji balansira celije. Svaka celija ce imati osigurac od 1A, tj licnu koja ce izbaciti bateriju iz stroja ukoliko krene da se blesavi.

Znaci 3S je 9V prazna i 12.6 sasvim puna. Moji solarni kontrolori mogu da se steluju da puni bateriju 12.6V i ne vise, tu je i BMS koji ce zastiti celije. Racunam da ce mi V biti uglavom oko 11.5V a pre potrosaca ce staviti step up, koji ce uvek napon odrzavati na 12V bilo da su baterije 10 ili 12.6 na izlazu ce biti 12V.

 Jos neke slike projekata koji su neverovatno veliki


Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju