Autor Tema: SeSAn- tamo i, nema, nazad by entuzijasta  (Pročitano 20042 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: SeSAn- tamo i, nema, nazad by entuzijasta
« Odgovor #105 poslato: 16, 04, 2021, 15:51:32 posle podne »
Stirodur ili stiropor kao jeftinije resenje mislim da je korektno za neku badzet varijantu izolacije i sprecavanja kondenza a dokazano i u praksi.

Van mreže marko07

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 274
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Sesan
  • Brod tip: Samogradnja
  • Marina: Stenka
  • Veličina: 9.6
Odg: SeSAn- tamo i, nema, nazad by entuzijasta
« Odgovor #106 poslato: 16, 04, 2021, 16:36:48 posle podne »
Ok a da idem na nešto "bolje" a malo skuplje jel ima smisla ili ne?
Disklejmer- nemam viška para i iste mi se ne bacaju alo gledam da kad već radim to uradim sto bolje može na neke ok pare :)

Sent from my SM-N985F using Tapatalk

Kako da ne budem stepski vuk, olinjali pustinjak usred sveta čiji ciljevi nisu moji, čije mi radosti ništa ne znače!

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: SeSAn- tamo i, nema, nazad by entuzijasta
« Odgovor #107 poslato: 16, 04, 2021, 17:20:46 posle podne »
Neki sledeci nivo bi bio koriscenje parne brane, to bi minimalno povecalo cenu. Paronepropusna barijera je ustvari folija koja se stavlja direkt na metal pa onda recimo sirodur, pluta ili stiropor. Samo sa stiroporom ili necim slicnim ipak ostanu supljine a sa ovom folijom komplet sve zatvaras i bitno smanjujes odliv toplote zimi i obrnuto leti. Smanjijes takodje mogucnost za pojavom budji i slicno. Ja sam malo koristio alufoliju koja na sebi ima one mehurice vazduha, lagana za rad svakako, ali ima i drugacijih. E sada sigurno ima i pametnikih materijala ali varujem da ce i ovo biti sasvim ok

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: SeSAn- tamo i, nema, nazad by entuzijasta
« Odgovor #108 poslato: 16, 04, 2021, 17:27:31 posle podne »
https://www.energynet.rs/4-instalacioni-materijal/izolacioni-materijal-i-pribor/izolacija-za-klimatizaciju/izolacija-armaflex-ace-plus-plocasta-samolepljiva-13-mm?sku=08390

Moze verovatno i ovako nesto e sada kolilo bi bilo bolje u odnosu na deblji stiropor ili stirodur nemam predstavu ali mi cena deluje prilicno vise

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: SeSAn- tamo i, nema, nazad by entuzijasta
« Odgovor #109 poslato: 16, 04, 2021, 17:34:01 posle podne »
Usput nije tema ali kad se dotakosmo kondenza realno mislim da je tu kljucna cirkulacija svezeg vazduha, imam boks koji je hermeticki zatvoren, izolovao sam ga onako susterski stiroporom i opet kad unutra udjes bukvalno se voda sliva sa flahova u danima kada su velike temeraturne oscilacije. Ako malo oskrines vrata nema vode. Cak sam stavio i one posude sto skupljaju kondenz i upropastile su se u roku od 24h.

 

Van mreže marko07

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 274
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Sesan
  • Brod tip: Samogradnja
  • Marina: Stenka
  • Veličina: 9.6
Odg: SeSAn- tamo i, nema, nazad by entuzijasta
« Odgovor #110 poslato: 16, 04, 2021, 17:50:54 posle podne »
Naravno to je jako bitno.
Mi imamo jedan onaj prozor sa ugrađenim ventilatorom što ima svoju malu solarnu ćeliju tako da on stalno radi i blago osvežava- do sada nismo imali problem sa kondenzom a ne bih ni nakon sredjivanja:)

Sent from my SM-N985F using Tapatalk

Kako da ne budem stepski vuk, olinjali pustinjak usred sveta čiji ciljevi nisu moji, čije mi radosti ništa ne znače!

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: SeSAn- tamo i, nema, nazad by entuzijasta
« Odgovor #111 poslato: 17, 04, 2021, 08:43:48 pre podne »
Ja sam kod mene lepio armaflex i stvarno je ok, ali kod mene je zaobljena kabine, i lepio sam 1cm armaflexa...
Ono ima 6cm prostora, odlično će to biti kad se nagura stirodur... Eventualno ta folija koju je broker pominjao...

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: SeSAn- tamo i, nema, nazad by entuzijasta
« Odgovor #112 poslato: 17, 04, 2021, 08:54:10 pre podne »
Stirodur je skroz dobra opcija. Supljine i greske u ukrajanju treba popuniti purpenom, on sve lepo zaptije i jos i zalepi stirodur. Takodje treba i cela flahova ojacanja na krovu prekriti jer na njima hoce da kondenzuje. Meni su se tacno ta cela ocrtala na speru na plafonu. A zimi kada grejem kabinu led i sneg na brodu se istopi tacno gde su ojacanja. Znaci izolacija treba da bude deblja od flahova i da ih prekriva.
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: SeSAn- tamo i, nema, nazad by entuzijasta
« Odgovor #113 poslato: 17, 04, 2021, 08:55:24 pre podne »
A ti imaš webasto?  jh

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: SeSAn- tamo i, nema, nazad by entuzijasta
« Odgovor #114 poslato: 17, 04, 2021, 08:56:38 pre podne »
EberSpracher, ali to ti je isto! 🤣😂😂😂 ha
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: SeSAn- tamo i, nema, nazad by entuzijasta
« Odgovor #115 poslato: 17, 04, 2021, 21:57:01 posle podne »
. Celik trune u vodi bez ikakve zastite 1 milimetar na 8 godina. Ako je imalo bio zasticen farbom..to je to.


Ovo mi je zanimljiv podatak...gdje si naletio na njega ako se sjecas... ok

Van mreže calypso2

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 393
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: SeSAn- tamo i, nema, nazad by entuzijasta
« Odgovor #116 poslato: 18, 04, 2021, 06:52:39 pre podne »
. Celik trune u vodi bez ikakve zastite 1 milimetar na 8 godina. Ako je imalo bio zasticen farbom..to je to.


Ovo mi je zanimljiv podatak...gdje si naletio na njega ako se sjecas... ok

Po tom podatku "groblja brodova" ne bi postijala, a svi još uvek potopljeni nemački brodobi sa minama "Dunavski vilenjak" na Đerdapu ne bi više nikome pravili ovolike glavobolje kako da ih sklone i izvade iz Dunava. I mene zanima taj podatak, jer uz svo poštovanje ne mogu da shvatim da je tako.
Ps. o atrakcijama potonulih brodova za ronioce ne bih
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: SeSAn- tamo i, nema, nazad by entuzijasta
« Odgovor #117 poslato: 18, 04, 2021, 07:11:06 pre podne »
Za Maverika i ostale

O brzini trošenja brodskog lima ima raznih podataka. U tekstu koji se može pogledati na adresi:
 https://www.researchgate.net/publication/263028590_Ship_hull_corrosion_caused_by_default_and_lack_of_maintenance_on_the_impressed_current_cathodic_protection

ima podatak da je prosečna brzina trošenja ugljeničnih čelika od 0,2 do 2,0 mm godišnje, zavisno od niza faktora (količina kiseonika, pH, zagađivači, blizina reka, količina mikro- i makro-organizama).
Uticaj imaju i dubina, temperatura, količina i sastav otpadnih voda...

Generalno, postoji pravilo da se plovilo dokira dvaput u pet godina kako bi se izvršila kontrola stepena oštećenja i zaštita na mestima oštećenja kako bi se usporilo trošenje.

Sent from my Redmi Note 7 using Tapatalk

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: SeSAn- tamo i, nema, nazad by entuzijasta
« Odgovor #118 poslato: 18, 04, 2021, 08:24:12 pre podne »
ovaj nas LSD stvarno genija za internet sve iskopa.
Ja na mom brodu nemam kondenza ni kap bilo da grejem ili ne kad se udje na brod samo miris drveta se oseca ali fabricki ima ventilacione resetke svuda. korito zrcalo 4 komada skrge bocne vetusovi lufteri na najvisim tackama kabine izolacije nesto malo tako da mislim da na metal nikako parne brane . Koliko god da se dobro sve ususka ako ipak dodje do minimalne kondenzacije vode ili nekog prodora male kolicine vode to u takvom prostoru ostaje zarobljeno a to je u najavi  shmek na budj itd. kljucno je da ipak nista ne ostaviti bez protoka vazduha. Da skratim pricu natrpas stiropor i to jeftini male gustine onako uklopis pedantno a sto malo ostane neka linija prolazna tuda ce vazduh cirkulisati lepo zatvoris par luftera ugradis po plafonu za promajicu i susenje i bog da te vidi.Voda UVEK nadje put makar kapilarno kroz mikro poroznost na varu na preklopu lima na kederu ili nekom srafu ..ako joj dozvolis da se brzo osusi ode nece biti problema ..
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: SeSAn- tamo i, nema, nazad by entuzijasta
« Odgovor #119 poslato: 18, 04, 2021, 10:30:01 pre podne »
У једном тексту сам пронашао и ово о проблему с кондензацијом:

Одговарајућа вентилација чамца

Један од начина да смањите влажност или влагу испод палубе је вентилација вашег чамца. Отворите враташца и прозоре у кабини да бисте омогућили проток врућег влажног ваздуха и задржали влагу из одељака чамаца. Такође можете размотрити употребу малих вентилатора за циркулацију ваздуха у кабини. Ово не само да ће ваш чамац хладити, већ ће такође помоћи да се уклони присуство спора плесни, мириса и других загађивача у затвореном.

Смањите изворе влаге на вашем броду

Ово може бити прилично тешко када пловите по води. Међутим, постоји неколико начина да смањите изворе влаге на вашем броду и да побољшате контролу кондензације чамца. Обавезно осушите тепих, једра, спасилачке јакне, јастуке и сву другу мокру опрему пре него што их ставите у складиште. Можда ћете пожелети да користите и отвор за кухињу приликом кувања или купања, јер они стварају значајне количине влаге у кабини. Такође можете купити производе за контролу влаге које обесите у разним деловима брода. Производи за контролу влаге често у врећама или кутијама које ставите у кабину спречавају продирање влаге у тепих, тапацирунг и електронске одељке вашег брода.

У наставку тог текста, власницима чамаца се указује на могућност контроле кондензације помоћу уређаја за овалживање ваздуха. На тржишту има много произвођача и још више тих уређаја али важно је знати да их треба подесити тако да одржавају релативну влажност ваздуха на 50% до 60% како би се смањили проблеми везани са влагом. Ти мали овлаживачи су идеални за уклањање влаге из кабине и преградних боксова.