Autor Tema: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...  (Pročitano 6439 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1825
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
« poslato: 15, 12, 2020, 16:52:53 posle podne »
Nas nekoliko drugara se zapitalo da li bi se u moj čamac mogao ugraditi dobar dizel brodski motor od 10 do 30 Ks, sa Z nogom
Ako neko od članova foruma ima iskustva u vezi toga, neka slobodno piše ovde, svaka ideja je dobro došla, Zanima me i koliko se kreću cene tih motora, održavanje, potrošnja mane i slično.
« Poslednja izmena: 18, 12, 2020, 11:26:17 pre podne MiletaStamat »

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1556
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: K: Kupujem brodski dizel motor
« Odgovor #1 poslato: 15, 12, 2020, 18:30:58 posle podne »
Zar i ti sine Brute ???

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1825
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: K: Kupujem brodski dizel motor
« Odgovor #2 poslato: 15, 12, 2020, 20:19:16 posle podne »
Da probam  25648 kgk

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: K: Kupujem brodski dizel motor
« Odgovor #3 poslato: 15, 12, 2020, 20:48:42 posle podne »
Ma pita za druga :)
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: K: Kupujem brodski dizel motor
« Odgovor #4 poslato: 16, 12, 2020, 09:09:37 pre podne »
Cek bre Mileta razjasni malo ,eel trazis za krancija motor il za neko drugo plovilo...Jel trazis sa kopcom ili bi ga vezao na Z nogu. Pojasni malo mozda bi imali nesto da ti kombinujemo
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1825
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: K: Kupujem brodski dizel motor
« Odgovor #5 poslato: 16, 12, 2020, 11:16:09 pre podne »
U pravu si ostao sam nedorečen. Zimsko vreme nas nekoliko ne plovimo pa dokojni pravimo razne planove. Došli smo na ideju da bi na Cranchi-ja mogao da stavim  brodski motor i uparim sa nekom manjom Z nogom. Tako bih možda dobio bolje perfomanse čamca, jer je on i fabrički imao Z nogu. Sad odgovaralo bi mi neki dizel motor od oko 18 Ks, malo gore malo dole. Mnogo jači ne treba jer nemam nameru da glisiram. Do 10+- km uz Dunav bilo bi dovoljno.
Znate da imam Hondu 25 KS. Nemam zamerki na nju, gura ona lepo, ali ako bi njenom prodajom zaokružio finansijsku konstrukciju i dobio ono što želim upustio bih se u tu avanturu.

Van mreže calypso2

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 393
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: K: Kupujem brodski dizel motor
« Odgovor #6 poslato: 16, 12, 2020, 16:07:30 posle podne »
Tvoje su želje, odluke i brod...Ali svrha foruma je diskusija pa iznosim svoje mišljenje.
Misim da je pogrešna odluka stavljati na tvoj brod stabilni motor i Z pogon.
Zašto?
-Koliko ćeš godišnje praviti radnih sati sa tim motorom i koliko smatraš da ćeš uštedeti goriva i za koliko decenija vratiti razliku?
-Z noga košta da se servisira isto kao i motor , ako ne i skuplje (može mnogo skuplje da izađe)-
-Tvoj brod ima glisersko korito i nema do prelaska u režim glisiranja nikakvih dodatnih brzina, već samo veća potrošnja i guranje vode uz još manju upravlivost.
-Zašto od tihog i mirisnog broda napraviti "bučni, dizelaški autobus"?
-Kada već imaš ugrađen vanbrodski motor, verovatno bivši mašinski prostor koristiš kao ostavu (kojih na 8m plovila nemaš beskonačno mnogo)
-Brod držiš na bovi, tako da smanjiuješ kačenje granja i ev. intervencija podizanjem vanbrodskog motora iz vode (Z nogu ne možeš toliko da podigneš, a i osim manjih trimova sve je razvlačenje i akanje mažetne koja može da bude problem i uvek je problem jer nije kruta samo kada je leto i kada je nova)
-Svaka intervencija na Z pogonu znači vadjenje broda iz vode...
-Itd. Mogao bih knjigu da napišem...Brod ti je predviđen za glisiranje. Ništa ne dobijaš vraćanjem na unutrašnji motor osim ogromnih troškova i ozbiljnom potencijalnom zezancijom sa Z pogonom. Znaš koje sam sve brodove imao i iz iskustva ti kažem da je to najosetljiviji, najgluplji i najskuplji pogon.
Drugari smo i van foruma  i ovo je dobronamerno moje mišljenje i ne znači da sam u pravu naravno  114
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1825
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: K: Kupujem brodski dizel motor
« Odgovor #7 poslato: 16, 12, 2020, 16:40:19 posle podne »
Marko, naravno da se ne ljutim na komentare. Zato sam i otvorio temu ovde jer znam da ima mnogo iskusnih nautičara i kad saberem sve rezultate za i protiv, iskustva, predloge, sugestije i sl.  znaću šta mi je raditi.
Ne žalim se ja ni ovako . Honda gura Cranchi odlično, Nije velika ni potrošnja jer ne silujem motor. Nego palo mi na pamet da bi mogao vratiti ćamac na fabričko podešavanje ali bez glisiranja, a znam da se može ugraditi, pa rekoh ajde da čujem mišljenja
.

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2074
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Брод СРСА
  • Brod tip: челични кабинаш
  • Marina: марина ЈП Ада Циганлија
  • Veličina: 10х2,9м
Odg: K: Kupujem brodski dizel motor
« Odgovor #8 poslato: 16, 12, 2020, 17:04:09 posle podne »
 Mani se Strajo grunfovanja. Upario si Hondu sa lađom i uživaj, bre. A kad rešiš, prodaj sve pa kupi lađu sa stabilnim motorom koja je i duža i šira od Krančija.  114. Ili ako hoćeš kupi moju Mamtru pa ugradi stabilni motor.  sajkaca

Van mreže marko07

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 274
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Sesan
  • Brod tip: Samogradnja
  • Marina: Stenka
  • Veličina: 9.6
Odg: K: Kupujem brodski dizel motor
« Odgovor #9 poslato: 16, 12, 2020, 17:28:04 posle podne »
Oprosti sto se mesam a nemam bas mnogo znanja na tu temu- cini mi se da sam negde ovde na forumu skoro citao da z noga i motor ispod 40-50 ili koliko vec konja nije bas najbolje resenje... Nemam pojma da li je to istina i da li se dobro secam ali samo da napomenem, ne moze da skodi )
Kako da ne budem stepski vuk, olinjali pustinjak usred sveta čiji ciljevi nisu moji, čije mi radosti ništa ne znače!

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1556
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: K: Kupujem brodski dizel motor
« Odgovor #10 poslato: 16, 12, 2020, 18:05:10 posle podne »
Mileta,
Sve sto su ti napisali Marko i Srle je istina...
Nemoj sebi komplikovati nista. Neces nista dobiti, ni plovno ni finansijski, samo ces izgubiti...
Vanbrodski motor mozes da promenis kad pozelis, za par sati, sa brodskim je malo drugacije...
Ako ti je dosadno, sredjuj ladju, pickaj, doteruj... Nemoj u promenu motora, grdno ces se zajebati.

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
« Odgovor #11 poslato: 16, 12, 2020, 18:38:52 posle podne »
Ja predlazem da promenimo naziv teme u nesto tipa: "Manji brodski motor i Z-noga", pa da vidimo sta misli siri auditorijum. Mileta da li se slazes?
« Poslednja izmena: 16, 12, 2020, 19:29:11 posle podne Bakara »
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
« Odgovor #12 poslato: 16, 12, 2020, 19:29:41 posle podne »
Mileta se nezvanicno slozio  sajkaca
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
« Odgovor #13 poslato: 16, 12, 2020, 22:38:59 posle podne »
Gosn Mileta
Ja te sto posto podrzavam da ZAPOCNES i u zdravlju dovrsis ovaj projekat koji je u stvari proizvod zimske desperije i nista drugo!
Pod jedan ni jedna Z noga nije predvidjena za mali dizel motor,postoji neka praistoriska egzotika pravljena u Engleskoj  fabrika ROYAL ENFILD" i to je bilo za snage od 40-50 konja . Ali naci neki deo ili gumenu manzetnu za to je ravno restauraciji predratnog engleskog automobila.
Nemacki ZF je takodje pravio z noge ali je uglavnom sve sparivano sa BMW benzinskim motorima i to je takodje teska egzotika i skupo i raritetno.
Dolazimo do Volvo Penta z pogona , najslabija verzija noge je za volvo cetvorocilindras od mislim sto konja . Odnos prenosa je jako nepovoljan za bilo koji slabasni dizel
Ima jos Volvo Petnta SAIL DRIVE jedina cizma predvidjena za motor od 18 do 36 konja ali to nije z drive nego s drive fiksna noga koja se montira na dno jedrilice fiksira uz pomoc specijalne manzetne i velike flansne . ta noga ima osobine osovinskog voda ima odlican odnos ima original propelu i ide na volvo male dizelase ! Cak sta vise prodaje se duze vreme jedna u vrscu mislim ...pojavljuje se povremeno na kp. Ima jedna zackoljica gaz te noge je jedno sedamdeset cm i predvidjena je da bude skrivena iza nekog dubokog kila tj kobilice jedrilice i da se tako stiti od nasukavanja. Sve i da tehnicki to ugradis izlomio bi i propeler i nogu a verovatno i zupcanike tokom nasukavanja a plicaci bi ti bili misaona imenica.
O americkim alfa , cobra i drugim Z pogonima nema sta da pricam to sve mrcine neki slabasni motor imao bi problem i na prazno da im vrti vratila.
Izlazne osovine svih Z nogu su velikog precnika sa 15 nutova. Ne bi mogao da nadjes elisu dovoljno malu da uskladis prenosni odnos koji je za brzovrtne benzince ( 1:1.8 ,1:1.5 pa cak ima 1.1,18)
Onda stizemo do sitnih detalja recimo alfa ima i servo letvu za okretanje ...pa damper gumu pa masinske obrade da se to sve napase pa moras da kupis i sve pratece elemente kao sto je hidraulika podizanja noge ...
Posto nisi strugar , mehanicar  samo bi usao u agoniju na vodi bi imao period tri meseca mokrih proba i decijih bolesti da shvatis da to nije ni za sta sve bi okacio na KUPUJEM PRODAJEM dao posto zasto vrno vanbrodski i prst u uvo.
Dva puta sam ugradjivao brodski motor i ne pricam napamet .....
Za kraj svakako da ponovim ...ja bi voleo da ti taj projekat zapocnes jer bi tema bila jaaako zanimljiva za duge zimske noci,ako me razumes  :)
I neizostavno zaboravih finansiski faktor .....z noga neservisirana ok 600e minimum set za servisiranje 250e samo osnovni najpovoljniji motorcic koji sam video oko 600e pa na vise cetri nosaca nov impeler damper lamela 250e ponovna ugradnja z noge pa masinske obrade pasovanje motora cevi hladjenja ispusnog sistema i ko zna cega jos ima da izadjes na ulaznu cenu krancija dok trepnes !
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže calypso2

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 393
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Kombinacija - manji brodski motor i Z-noga, misljenja...
« Odgovor #14 poslato: 17, 12, 2020, 06:40:05 pre podne »
Mesechar je objasnio i nista za dodati, osim da moraš za minijaturnu Z nogu (koja da kažemo i da postoji-a ne postoji sa razlogom)
da ojačavaš i krpljeno "krmeno zrcalo" da se ne desi da pri udaru o nešto, damper bude jači od krmenog zrcala...Mislim otvor za bivšu Z nogu je bio mnogo veći, a opet mora da bude centralno postavljen na isto mesto.
Za to što ti želiš, tvoj lepi Cranchi (Čita se Kranki, ne Kranči-italijani nemaju u izgovoru č, a u pisanju k)
je rasni gliser, pa jedino da prelaziš na nekog deplasmanca ili da uživaš u prelepom i lepo prerađenom brodu na vanbrosdki motoi i deplasman.
Moj je predlog da se zanimljiva tema nastavi ali i da smisliš za zimske dane nešto novo...Npr.osnovne stvari koje nas sve muče na dužim plovidbama:  povećaj zalihe pitke vode, ubaci pumpu za tehničku vodu, obezbedi struju preko panela i(li) agregata, frižideri, kuhinja, vidi malo oko navigacije...
Što bi moj prijatelj Joja rekao pri pomoći jednom drugaru da kupi ladju  "Koliko još ima ulaganja u brod? Nema toga...nebo je granica!"
Navigare necesse est, vivere non est necesse