E, ovako treba... > Yamaha

Izbor motora za određeni tip plovila

(1/2) > >>

djera1:
                  Naš kolega sa foruma Ljuba 1 me zamolio da u njegovo ime, postavim pitanje. Prošle godine je kupio pasaru Kvarner plastika, model Primorka dužina 6,30 m, koju pogoni vanbrodski četvorotaktni motor Yamaha od 8 ks duga osovina sa teretnom elisom.
                  Njegova dilema je dali je to motor koji omogućava naj bolje performanse tom čamcu ili bi mu preporučili nešto drugo.

LSI:
Ма колико снажнији мотор да купи, неће добити нарочито на путној брзини али ће зато потрошити знатно више горива и платиће сразмерно више порез приликом регистрације.
Са овом јамахом може лепо да се вози и да ужива у поузданом и економичном мотору.

broker975fx:
Ima u HR nekoliko manjih brodograditelja koji rade brodice na bazi klasicne pasare ali modifikovana korita da mogu da nose jace motore. One na testovima sasvim lepo glisiraju. Kod ovih klasicnih mislim da je 10-15 ks to to.

Sale Rea:
Imao sam na pasari Jamahu 15ks. Dobije se samo mirniji rad, nisam imao potrebe da gonim motor više od pola gasa. Mislim da nema potrebe za jačim motorom od toga što ima na čamcu. Jedino ako mu je bučan motor.

Bakara:
Primorka duzine 6.3m je malo ozbiljnije plovilo od Istranke. Ipak, moje misljenje je da njoj uopste ne treba high thrust motor i da bi motor sa normalnim prenosom od 10 ili 15hp bio dovoljan da dobije optimalnu brzinu i potrosnju.

Verujem da ta Yamaha HT od 8 konja radi sigurno na visokim obrtajima da bi se dobila neka brzina, pa mozda i nije neki ugodjaj tako ploviti. Ako bi u obzir dolazilo vise od 10 konja, ja bih onda isao na 20hp jer je ista cena registracije za 15 i 20hp, a 20hp ce moci da radi na pola gasa i da ima ekonomicnu potrosnju, dobru brzinu i smanjenu buku. Inace vise od pola gasa na jacem motoru, sto kaze Sale, ne bi verovatno nikad ni koristio.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju