Autor Tema: Grunfovanje Nuthy-ja  (Pročitano 25372 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #30 poslato: 20, 11, 2020, 07:55:17 pre podne »
Pošto nema mesta a zimi su izvadjena mnoga plovila, dobio sam mesto da prezimim a do proleća da se snadjem... NS je poprilično usran po pitanju mesta za vezove. Na žalost stotine brodova nije isplovilo po par godina ali imaju vez. Cena je malo jača ali je marina ok.
Nisam drug član nego gost tako da ne mogu da odgovorim na pitanje šta radi skupština, nisam siguran  ni dali svi brodovi imaju brojila, par komšija mi je pokazalo da ima. Postoji naravno jedan strujomer na koji klub plaća struju a posle dele troškove. Realno ne vidim šta je problem da brod ima brojilo i plaća onoliko koliko je potrošio.
Kako se očitava nemam pojma ali vidim da se svi znaju godinama i sad prilikom pokazivanja kako da izgrunfujem krmeni deo su mi pokazali i brodiće koji nisu njihovi što znači da se veruje kako niko neće zloupotrebiti to što brod nema katanac i može ući svako :)
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #31 poslato: 20, 11, 2020, 09:45:05 pre podne »
ma turi ovo i resio si merenje potrosnje

https://www.kupujemprodajem.com/elektronika-i-komponente/merni-uredjaji/merac-potrosnje-elektricne-energije-pm001-prosto/oglas/104634407?filter_id=931258474
ako kolektiv ima precizna pravila i svi postuju i ti kao gost sta ti tesko
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže steps

  • Titelski sokozder
  • ****
  • Poruke: 154
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Ljubica
  • Brod tip: Adriatik
  • Marina: AJK
  • Veličina: 8.90
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #32 poslato: 20, 11, 2020, 14:37:13 posle podne »
Kad bi Dunav bio vreo, svak' bi riblje corbe jeo.- J.J.Zmaj

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #33 poslato: 20, 11, 2020, 16:30:19 posle podne »
ako kolektiv ima precizna pravila i svi postuju i ti kao gost sta ti tesko
Ma nije mi teško nego me napali da se perverziram hahaha
Mala je amperaža koju propušta a treba da varim nešto svašta.. Našao sam neki za 10/50 i to bi trebalo da propušta 12-13 bez problema a to mi je dovoljno...
Bitno mi je da sam konačno rešio "kaubojska" vrata i sad ide realizacija u zavisnosti od elementarnih neprilika i majstora :)

Cev od krmenog pera je nenormalno visoka i pravi mi problem a pošto je na vodi moram se prilagoditi...
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #34 poslato: 21, 11, 2020, 16:54:57 posle podne »
Pitanje br 1.

Postoji manja platforma ali ne znam koje debljine lim, videću ako je sečem da otvaram. Koji lim da upotrebim, gde ima najveći izbor i cene naravno ako ko zna :)
Sadašnja je oko 40cm, na najširem delu, ide u luk. Planiram dodatak da ukupno bude 120-130 cm.
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #35 poslato: 21, 11, 2020, 17:20:49 posle podne »
Pricam napamet jer ne znam kako si zamislio, ali obrati paznju na visinu platforme, tj udaljenost od vodene linije. Trenutno ti je skoro u ravni sa vodenom linijom, i ako je produzis, platforma ce ti uranjati u vodu dok plovis. Ako se ne varam, oni stabilizatori na bokovina u zadnjoj trecini korita su obicno uronjeni u vodu kad se brod krece a slicne su visine sa trenutnom platformom.
Jedino ako planiras da fakticki produzis korito tom platformom, to je onda druga stvar.
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #36 poslato: 21, 11, 2020, 17:53:35 posle podne »
Nameravam da produžim platformu na vodenoj liniji. To će biti operacija krajnika kroz guzicu ali mislim da će biti ok do neke prilike kad brod bude na suvom pa se doradi što sad ne može.
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #37 poslato: 28, 11, 2020, 20:24:45 posle podne »
Par pitanja u vezi struje :)

Trenutno je minus spojen na "šasiju" :) Uvaženi članovi kažu da to nije dobro a razumem i zašto. Pošto će na kraju sve biti razvaljeno ja bih to da napravim po sistemu da moćnim kablovima dovedem do razvodne šine a odatle po potrebi nadalje gde treba. Instalacija je bila ok ali su neki posle dodavali nešto pa mi se ne svidja kako je to sprovedeno, mrzim kad vise žice..
Mesto glavnog prekidača je ispod stepenica  jer je valjda bilo bitno da budu što kraći kablovi a meni je opet logično da bude na dohvat ruke ako zatreba.
Podpitanje, koliko mogu biti dugački kablovi do glavnog prekidača? Ako je samo prečnik u pitanju, izračunaću.

Solarna ploča, trenutno imam jednu čije su karakteristike na slici  snage 185W.  Pošto svi kukaju kako je struje malo ja ću da počnem na vreme da kukam pa bih dodao jednu sličnu, ovakvu recimo... https://www.suncica.co.rs/solarni-paneli-i-oprema/solarni-paneli/solarni-monokristalni-panel-205w-lx205m-luxor.html, Koliko vidim slične su karakteristike, banka je na 24V. Zankiki je izvršio bezbednosnu proveru za kontrolere koji su ušli u uži izbor pa će to biti ovih dana.
Potpitanje glasi ovako. Samo spojim + na + i - na -  i to dovedem do kontrolera jednim  parom kablova? Ako je tako to nas dovodi do drugog potpitanja oko koristi od kontrolera. Vidim da većina ne koristi potrošače preko kontrolera a ja bih ako je izvodljivo zbog očuvanja baterije, debelo sam oštetio bateriju jer nije bilo ograničenja pražnjenja. Kontroleri nemaju "mesta" za 10mm2 ili više kablova, šta da radim?

Ima još oko 12 vs 24 ali to drugom prilikom :)
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #38 poslato: 28, 11, 2020, 23:50:04 posle podne »
Lepota 24v instalacije je da ti ne trebaju tako veliki preseci kao za 12v. Imas na netu kalkulator debljine i duzine preseka za potrebnu snagu pa to mozes iskoristiti. Struju ne koristis direktno vec iz aku. Tj iz banke.
Ceo taj sistem kada bi bilo para trebalo bi da izgleda tako sto imas dve potpuno odvojene grupe baterija. Prva za startovanje masine i agregata ( tu bi bili cisto startni akumulatori) i druga grupa za sve ostale potrosace. Tu naravno idu najskuplji moguci akumulatori koje mozea da isisas to koske a da im nista ne bude. Naravno postoji i izmedju sklopka, bilo manuelna bilo elektronska kojom se sve bira, koja grupa se koristi, koja se puni. Pored toga tu moze biti i jos elektronike koja ce voditi racuna sta se desava kad stigne struja sa obale ili agregata ili invertora da u toj liniji se ne sudare pa da dodje do belog dima a bogami i varnica. Uz sve to uz svaku grupu bi bilo dobro imati nesto sto balansira akumulatore unutar grupa te ih na taj nacin cuva. Sistem na 24 v je nezgodan jer voli iste aku, iste snage i istog stanja i bilo kakav debalans bitno smanjuje vek baterija. E da zaboravih onda i nesto poput monitora za stanje baterija sa alarmima i svim mogucim parametrima koje mozes da postavis i pratis.

Ukratko tako bi trebalo e sada realnost je druga prica pa moze to i znatno jeftinije uz malo vodjenja racuna o potrosnji.

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #39 poslato: 29, 11, 2020, 01:40:40 pre podne »
Imam dve grupe, jedna je 12v 2 komada a druga je 24, logično dva komada :) Prva za motor je ok stanje drugu sam ja malo oštetio mada su matori akumulatori jer sam prikopčao frižider uzdajući se u panel a regulator je bio kesa i tako... napunio sam ih i posle 7 dana i dalje oba imaju 12,6 volti , isti su koliko je verovati kineskom meraču ali laže isto za oba. Kako će biti dalje u eksploataciji videću ali ako kupim nove bar ću biti miran par godina. Dans sam upalio motor posle 15 dana mirovanja, ne stignem brzo da vratim ključ koliko brzo upali. Akumulatori su neki WMF kalcijum... našao sam na netu, olovni su ali marine program.

Pitanje za 24 je bilo baš zato što treba da su oba akumulatora ista. Kontroleri koje sam sada gledao imaju mogućnost da "izravnavaju" akumulatore u grupi, kako to radi nemam pojma ali tako piše.
Što se ampera tiče ista je situacija a na prvu loptu je prednost kako si napisao tanji kabel ali onda ide mana a ako kupim dva nova i uparim na 12, mogao bih lakše da kontrolišem sva 4 a možda nešto i ne znam. To sad nije prioritet ali na proleće će biti.. Skinuo sam taj Akin kalkulator žica.

E sad, imam već punjač 24v/20A invertor 24/220, pumpa za vodu je isto na 24, truma je na 24 mada nameravam da je menjam za dizel a  frižider sad plinski za kompresorski  pa opet može 24 i tako... Ostaće to koliko vidim samo ću poraditi na automatici tog punjenja sa svih strana. Krajnaj varijanta je manja ploča i poseban kontroler za banku 12V.   
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #40 poslato: 30, 11, 2020, 07:56:20 pre podne »
Ne znam da li sam te bas dobro razumeo tj nisam siguran sta je cilj. Postoje pravila:

Ploce moraju biti iste da bi se dobilo ono po specifikaciji. U tvom slucaju imas 185W i zelis jos 205W. To znaci da ces imati 2x185W jer ce manja da pojede struju te vece. Generalno moze to sto zelis a jos bolje, kupi od 185W plocu da ustedis novac jer se ploce placaju po W. Nema potrebe za 205W.
Sto se tice bateija. Nikako ne kupovati nove pa spajati sa starim.
Batrije moraju biti istih kapaciteta i zeljeno je i da je proizvodjac tj model isti. Baterije rade kao sistem spojenih sudova. Stare ce da jedu struju novih dok se ne izjednaci kapacitet. To znaci da ce ti se novi prazniti non stop do kapaciteta starih baterija i kada ih ne koristis a u isto vreme ima punjenja i skratices im zivotni vek.
Sto se tice kontrolora, ako imas mogucnosti kupi MPPT obavezno. Izbegavaj fungpusun mppt sa KP. Trajao mi je 30 meseci.
Dobar kontroler ima mesta za bar 6mm zicu, skini koju licnu i pasovace. Ako nije tako, izbegavaj taj kontroler. I obavezno potrosace na kontroler. I ja sam imao istu situcaiju jer sam slusao neke ..... te me je to kostalo debelo.
« Poslednja izmena: 30, 11, 2020, 08:27:09 pre podne Drivee »

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #41 poslato: 30, 11, 2020, 16:28:41 posle podne »
Hvala obojici za odgovor :)
Ta ploča od 205 vati je pokazna vežba (link) ali bih je ja kupio jer nisam imao pojma da se ne sabira nego ponaša kao i baterije :) Dobro taj deo sam rešio :)
Kontroleri koje gledam su:

https://borikplus.rs/proizvodi/solarni-sistemi-i-komponente/kontroleri-punjenja-i-praznjenja/kontroler-punjenja-solarnog-sistema-12-24v-30a-mppt-tracer3210an/
 ili
http://solarni.shop/product/regulator-mppt-12-24-sr-ml2430-30a/

Sad dali victron ili neki drugi (pogledao sam zilion i pogubio se) ima onu opciju da "poravna"  baterije kad su u paru ili neki drugi nemam pojma.
Drivee čitao sam da ti imaš Djerdap tri na čamcu ( ili sam pobrkao i to) pa me zanima tvoje mišljenej koliko ampera za MPPT regulator treba. Nema potrebe da bacam pare a ne bih ni da mi zafali 2 ampera :)
Potrošnja normalna šta na brodu ide, rasveta, muzika, tv, frižider, vebasto, pumpa za vodu i kaljugu i konvertor i to je to  eek Pošto je Broker stao na stranu 24v tako će i ostati :)

Ako ima predloga šta drugo ili za manje para slušam :)
 
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #42 poslato: 30, 11, 2020, 20:42:37 posle podne »
Jbg po ceni i izgledu deluju ok a kako rade, verovatno bolje od ovih od 3-4k rsd.  Ipak ja sam za Vitron prosto jer je u pitanju proverena stvar na kraju krajeva cuvace ti aku. koji prilicno kostaju. Ja imam ovaj mali i radi fenomenalno, imas i varijantu da uzmes jednu malu spravicu koju tutnes u njega i onda lepo preko wifi ja  imas komplet monitoring punjenja.
Dva dana mi bilo zanimljivo i sada naravno ne pada mi na pamet da bilo sta gledam:)

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #43 poslato: 30, 11, 2020, 21:03:00 posle podne »
Gledam i Victron ali za malo više para od ovih ima samo 15A, govorim kod nas, oko 100 evra regulator i blutut ili monitor još pedesetak.  Sa povećanjem amperaže cene idu u nebo :) Zato se pitam a i pitam kolika je normalna potrošnja na brodu, znam da nije ista onom ko pravi palačinke u rerni i samcu koji kuva samo kafu ali neki prosek mora da ima :)
Victron balanser baterija je oko 8000 a mislim da onaj regulator  Victron koji to ima u sebi košta oko 22-23 hiljade..

Sve ću ja to saznati kad pukne proleće ali pošto sad nameravam da ga oderem ko zeca i prepravim bilo bi zgodno da sve uradim a onda samo budem plovak... Kaže žena opet ideš da budeš plovak.. kako plovak? pa ploviš na brodu.. pa ne plovim vezan je u marini, da ali  na vodi je i ljulja se, dakle ploviš....
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #44 poslato: 30, 11, 2020, 21:12:40 posle podne »
Amperaža je bitna samo da podrži snagu ploča, ne vidim zašto bi terao potrošače preko kontrolera? A za 2 x 185 bi valjalo 40A.

Drugo, moram da se ne složim oko izbora akumulatora, bez problema se vezuju akumulatori različitih kapaciteta, usled unutrašnjeg otpora svaki će dati struje koliko može (već će davati više a manji manje), a i pri punjenju će svaki uzimati koliko mu treba. Nidzda je svojevremeno napisao ekstra tekst o tome, nisam siguran da li ovde ili kod Ake na forumu.

I kao treće, ja sam spajao ploče različite snage i sve je radilo bez problema, bitno je da se usklade izlazni naponi ploča (ima ploča koje imaju open circuit napone od 20, a i od 50v). Ovo je bitno da bude tu negde, a sama snaga ploče i ne mora.