Dora, čitajući ovu temu sa pauzama, naiđem na bar jedno tonu stvari sa kojima se ne bih složio, ni u kom kontekstu.
Prvu takvu, ideju da produžavaš krmenu platformu na vodi, pa da je doteraš jednom kad budeš izvlačio brod na suvo, nemam snage da komentarišem.
Drugo pitanje je u vezi sa električno/ uopšte energetskom instalacijom na brodu od 9m. Trenutno koliko sam shvatio ima i ti si zamislio 3 tri komada: 12, 24 i 220. Mnogo je kume, i besmisleno je.
Na stranu poprečni presek kablova, meni se čini da je osnovni razlog za postojanje 24V instalacije drugi: a to je upotreba trumatica na 24 V i verovatno kamionske / autobuske tehnike koja je bila dostupna u vreme kada je instalacija pravljena.
Sada kada si se (opet iz sumnjivog razloga, zato što neki drugi kukaju za struju) odlučio da radiš značajnu rekonstrukciju (koju treba da uradiš ali u drugom kontekstu), imajući u vidu da je 2020. godina, takav koncept je pogrešan. Debljina kablova utiča na složenost izvedbe i na cenu zanemarljivo, a osim grejanja koje ćeš po sopstvenom iskazu da promeniš, i pumpe koja košta tepsiju ribe ti i nemaš ništa drugo važno na 24. Punjač i ostala džaburika su tu da omoguće da taj sistem bude živ i opsluži navedene potrošače, pošto pretpostavljam da je alternator na 12V.
Kao posledica te činjenice, ispada da glavni ptrošači imaju ograničenja: frižider će leti da radi (lepo stabilno i dugotrajno) samo ako nisi privezan ili usidren u hladovini, a grejanje zimi će da radi samo ako si na privezu na 220 ili ako je lep i sunčan dan... ali zato ako ti se isprazni banka na 12V a gleda ti se TV, uvek možeš da startuješ motor i rešiš problem...
Kada bih ja gradio ili rekonstruisao brod uradio bih drugačije.
Tek nakon tog "drugačije" dolaze ostale polu-pogrešne informacije, stavovi i saveti koje sam pročitao, kakvi akumulatori, isti, neisti, ploče i pločice, spojeni sudovi, direktno ili nedirektno na kolomator...