Autor Tema: Grunfovanje Nuthy-ja  (Pročitano 25822 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #150 poslato: 01, 06, 2021, 08:17:58 pre podne »
Sve zavisi da li bi da ploviš sa pomoćnim, ili bi samo da stigneš do obale.

Po meni nema potrebe vucarati sa sobom predimenzionisani motor zato što je (opet, po meni) zadatak pomoćnog da te skloni sa plovnog puta, da dopeljaš do obale gde ćeš na miru da popraviš glavni motor...

Za tvoj brod bila šta od 4-10ks zavisno od afiniteta... Što reče kolega, T4 će te sigurno dogurati do obale, a ako voliš nešto više i T10-18 deluje kao dobar izbor, delova još ima, nisu skupi, nije ni pretežak.... Mada, u tvojim godinama možda i nije tako lako izvlačiti 35-36kg iz boxa i kačiti na nosač dok se brod ljulja... Izvini za ovo sa godinama, samo razmišljam...  sajkaca

Van mreže Labud 1258

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 427
  • Pol: Muškarac
  • Ko ne voli karanfile ne treba da živi
    • Revir 2
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #151 poslato: 01, 06, 2021, 10:14:11 pre podne »
Sve stoji i sve ste u pravu.

Ali, mene kako je jednom zeznula T4 i zamalo glavu da izgubim nikad je ne bi stavio da bude pomoćni. Znate svi kako se prepoznaju vlasnici T4 ( crta preko grudi ). To mora da bude pouzdan motor koji ne radi često al kad treba, nema dileme. Svaka T4 ima svoje "mušice" i sve one su generalno ispravne ... ali uvek ima nešto. Na kraju, retko su mladje od 30 godina

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #152 poslato: 01, 06, 2021, 10:18:14 pre podne »
Licno ne volim ni po dunavcu da se vozam bez pomocnog motora... uvek, ali bas uvek mi je montiran na krmi. Palim ga pred svaku plovidbu da proverim borbenu gotovost. U slucaju nevremena nema bas nikakvu funkciju ako je u komori. Kada krene zurka ne smes da pustis kormilo da ne bi odleteo a kamoli da petljas po komorama. Mada u takvoj frci veliko je pitanje i da li ti moze pomoci.... a glavni motor ima najvecu sansu da otkaze u takvoj situaciji... uzburka se gorivo, digne mulj, vodu.... slazem se da je neka cvaja najbolje resenje zbog odrzavanja. Dusa me boli kada svake godine menjam ulje koje nema ni 2 radna sata! Tohatsu 9.8 dvotaktni je jedan od najpouzdanijih motora na svetu. Sa time se mozes upoznati na hrvatskim ribolovnim forumima. Oni ih bas bas koriste preko 300 dana godisnje sa po 5-8 radnih sati dnevno. Cca oko 2000 radnih sati godisnje. I svi ih hvale! Sve je stvar licnih afiniteta, mozda sam ja suvise oprezan ali volim da imam situaciju pod kontrolom! A nosac pomocnog motora ne mozes praviti dokle ne budes znao duzinu noge motora. U svakom slucaju ide pod blagim uglom u odnosu na vodeno ogledalo, ako se ne varam oko 3-4 stepena u nazad a visina takva da kavitaciona ploca bude uronjena nekih 4-5cm. Meni je praksa pokazala da bi trebala biti i koji cm vise uronjena....
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #153 poslato: 01, 06, 2021, 10:20:53 pre podne »
Sve stoji i sve ste u pravu.

Ali, mene kako je jednom zeznula T4 i zamalo glavu da izgubim nikad je ne bi stavio da bude pomoćni. Znate svi kako se prepoznaju vlasnici T4 ( crta preko grudi ). To mora da bude pouzdan motor koji ne radi često al kad treba, nema dileme. Svaka T4 ima svoje "mušice" i sve one su generalno ispravne ... ali uvek ima nešto. Na kraju, retko su mladje od 30 godina

1000000% se slazem, svaki Tomos ima svoje bubice! Te hoce te nece, te se prepunio karburator te mu je vruce, te mu je hladno.... pa malo zeza kondezator, pa se navlazio, pojele se platine, masna svecica posle konzerviranja! Jednom recju prevazidjene, nepouzdane kante! A "ordenje" je sastavnj deo! 😂😂😂
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #154 poslato: 01, 06, 2021, 10:23:46 pre podne »
Ja prošle godine izvadio T4 iz palube posle godinu i nešto stajanja, upalio na 2-3 povlačenje... Godište 73  sajkaca

Ove godine ga još nisam vadio, jer verujem u njega  114

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #155 poslato: 01, 06, 2021, 10:39:43 pre podne »
Samo sam te cekao da se javis!  ha ha ha ha Ti drzis u dnevnoj sobi Tomosa kao totem!  ha lol ha lol
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #156 poslato: 01, 06, 2021, 11:23:08 pre podne »
Zankiki je pristrasan hahaha

Hvala za mišljenja obzirom da nemam pojma :)
Sad sam zvao kolegu, suzuki je valjda 6 konja u pitanju  i reče kratka čizma, kaže da treba oko 38cm visine od vode  i da je to neki standard. Napraviću da se može podešavati.
Inače je i mi treba za to da dodjem do obale a posle telefon i ostalo :)

Sad kad sam isekao dno za platformu utvrdio sam da je to aerodrom hahaha Može motor i za stalno da stoji...
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1619
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #157 poslato: 01, 06, 2021, 11:37:21 pre podne »
Ja se pomalo slazem sa svakim odgovorom vezanim za pomocni motor.

Isto kao Vepar drzim pomocni motor uvek na nosacu, i proveravam borbenu gotovost bar dvaput mesecno da budem siguran da pali i radi, ali i da se malo podmaze. Po mom misljenju, pomocni motor mi najvise znaci ako je na nosacu jer on i treba u situacijama kad stvari izmicu kontroli i nema vremena da ga trazim u bunkeru, montiram, kacim rezervoar i drukam gorivo. Znaci ako mi nesto zakaze na plovnom putu, ili negde gde me voda nosi na druge camce, plitku vodu...onda mogu da se pouzdam u pomocni motor. Ako treba da se vratim sa neke lokacije, i imam vremena da iznesem taj pomocni iz bunkera i montiram, onda cu verovatno imati i vremena da se pozabavim da resim problem na glavnom motoru, pa mi opet pomocni ne znaci u toj situaciji...
Primera radi, T4 treba da ima oko 13kg, a T10 i T18 imaju 35-38kg. Nimalo nije zgodno skidati i stavljati motor te tezine.

Inace imam Tomos 4 sa dugom nogom i teretnom elisom, gura motornu jedrilicu od oko 2.5 tone i imao sam srece da nadjem dobar i ocuvan primerak sa novim karburatorom. Kao i kod Zankikija, posle dugog stajanja, dovoljno je da potegnem dva ili tri puta i znam da ce upaliti. Odrzavanje je minimalno, svodi se na zamenu ulja u cizmi jednom godisnje :)

Dora ima tezak brod, ne znam da li bi mu T4 bio dovoljan ali sta god resi da uzme, svakako treba duga noga i kao sto Vepar kaze, bolje je da bude uronjen malo vise u vodu jer po talasima platforma najvise izlazi iz vode a motor uvlaci vazduh.
Zgodna stvar kod nas koji imamo list kormila je to sto pomocni motor moze da se zabravi da drzi jedan smer i jedan gas, a da se upravlja iz kokpita samo kormilom  6589



Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #158 poslato: 01, 06, 2021, 11:41:52 pre podne »
...na novoj "terasi" :)


ccc... na krmenoj platformi valjda majkumu, nisi više prašinar  a0335

apropo pomoćnog motora...... hm.... motori ne plove, čovek plovi koristeći motor. Kad je neispravan, motor nije kriv, kriv je zna se ko.
Motori nemaju mozak, karakter, ličnost, bubice, inat... zna se ko to ima. To važi i za brendove motora pojedinačno.

Za pomoćni motor izaberi  neki dovoljne snage, ispravan, najjeftiniji,

Brod ti je povelikački, sa tumorom odozdo, grdnoga propelera koji ne možeš da skloniš za plovidbu pomoćnim motorom. To znači da ćeš sa bilo kojim vanbrodskim motorom imati lošu i ograničenu plovnost i manevar, računaj na 5-6 km/h po mirnoj vodi... a do te brzine ti je dosta i "četvorka" (može i jamaha 4ka, 5ica, 6ica to sad nije u fokusu).
Za dužu plovidbu sigurno neće biti ali za bežaniju do prve obale hoće. Snažnijim motorom ćeš brže stići do te brzine i lakše ćeš zaustavljati brod , slabijim sporije i teže manevrisati.

Za dužu plovidbu opet ponavljam nijedan neće biti ni dobar ni udoban, sa svim visuljcima od brodskog motora i bez komandi i kormila...

Drugo na šta obraćaš pažnju je da bude ispravan, (svaki brend bez izuzetka može da bude ispravan i svaki može da bude neispravan).

Ako budeš imao pomoćni motor možeš da ga držiš i na nosaču i u kaptaži ... izbor je tvoj, važno je samo da znaš da proceniš kada gde treba da stoji, ne mora da bude spreman za upotrebu u 3 sekunde, nikad nevreme nije naišlo niodakle za 4 sekunde... nikom se pogon ne raspadne u milisekundi bez najave... a opet: čovek se ne uneredi što je wc daleko nego što kasno krene.
Kobinacija tvog broda i omanjeg vanbrodskog motora nije dobra za plovidbu po nevremenu i u to ne treba ni da se uzdaš ni da računaš previše. Treba da se skloniš pre problema, i ozbiljno sidro da imaš.

Naravno da treba da proveravaš periodično da li motor radi kako si zamislio (provera borbene gotovosti).

Treće što treba da znaš je koliko različitih vrsta i koje količine goriva imaš na brodu. Osnovni pogon ti je dizel, a teško da ćeš naći dobru jeftinu vanbrodsku dizel varijantu. Onda ti je u principu svejedno da li imaš dodatnui kantu bezolovnog ili mešavine. Li ako imaš i motorku onda je mešavina bolja, a ako imaš benzinski vebasto onda BMB95.

Zbog tih dodatnih kanti i smrada i čudesa može da bude interesantan i motor koji na sebi ima rezervoar.
Takvih ima svih brendova, to su po pravilu najumanji modeli... sadržaj kantice je jedva dovoljan za sklanjanje a to ti samo i treba (i još kad grofovski poludiš i kupiš sebi i bajbot moći ćeš i da ga iskoristiš).

Poslednje je da bi trebalo da bude i jeftin (i lagan i jednostavan)... jer i nije neka esencijalna potreba, tu tek dolazi do izražaja tomos (taj čuveni).

Ako ti je prioritet da ploviš preplanuo i u belim bermudama i brodaricama onda tomos od 30 godina i nije dobar izbor, da se ne uprljaš... u drugim slučajevima nije ni loš, neke žene i vole kad malo "miri na zoljicu ili apenca  ha ".

Izmeriću visinu danas za bravarske radove, a tačno ćeš podesiti onda kad nabaviš motor (montiranjem daske ili "mesarske plastike").
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #159 poslato: 01, 06, 2021, 11:53:47 pre podne »
Uglavnom se slažem sa Tercom...
Meni je na Marissi pomoćni na Marissi samo jednom zatrebao, doduše i tada jer sam kobilicom pokušavao da prokopam prolaz iza Šašićeve ade pri niskoj vodi, pa je pukla prirubnica. A i neću da malerišem sa držanjem pomoćnog na nosaču, da ga tamo stavim garant bi zatrebao...

Provereno ga vadim iz spremišta, montiram, spremam benzin i palim za manje od 2 minuta...

A ozbiljnu oluju sa pomoćnim motorom ne želim ni da zamislim a kamoli doživim.

Van mreže Losmi

  • Velikotrbusasta Savska Pivopija
  • ***
  • Poruke: 130
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Samogradnja
  • Marina: 4 Juli
  • Veličina: 11m
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #160 poslato: 01, 06, 2021, 12:45:05 posle podne »
Interesantna diskusija.

Na starom camcu je bio stabilan ficin motor i pomocni T4. Pre svake ozbiljnije plovidbe (duze od 30 minuta), ja bih palio cetvorku da vidim da li je sve ok u slucaju da zatreba, da ce upaliti. Bas iz tog razloga koji su ostali naveli, nikad ne mozes biti 100% siguran u nju.

I da, neke stvari se ne mogu predvideti, naidje kesa i zapusi dovod vode za hladjenje. To se da relativno lako resiti, ali dok covek skapira o cemu se radi, skine crevo, produva ventil, a to sve jos po losem vremenu ili brzom Dunavu moze biti previse.

Evo prosli petak, spala mi je sajla za gas sa motora i on se odmah ugasio. Vozio sam na dva vanbrodska motora pa mi nije bio problem ali mi nije bilo ni svejedno. Naravno, to je nesto sto sam trebao da predupredim i ranije, ali napravi se previd ocas posla i nesto se desi. Pri tome duvao je lepo severac a Dunav je trenutno poprilicno brz.

Sada se setih, valja proveriti i da li nesto blokira vidno polje kada se koristi pomocni.

Van mreže George

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 353
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Calypso
  • Brod tip: Čelični tabanaš
  • Marina: Senta
  • Veličina: 8.5
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #161 poslato: 01, 06, 2021, 14:26:57 posle podne »
Sa većinom rečenog se slažem, ali moram makar malo da stanem u odbranu dobrog, starog Tomosa 4. Godinama, da ne kažem decenijama sam ih popravljao i znam ih u dušu. Možda sam u određenim momentima bio precizionista, ali kojeg god sam uštelovao taj je posle palio bez greške. Ne treba zaboraviti ni činjenicu da su kod nas bili rasprostranjeni u toj meri u kojoj ni Tohatsu ni Yamaha ni Honda nikada neće biti, bojim se ni zbirno. Bili su jeftini, i kupovao ih je bukvalno ko je stigao, a održavao retko ko. I naravno kada je i došlo vreme da se odnese kod majstora, ko ih je uglavnom popravljao? Uglavnom domaća radinost-komšija, drugar, kum posle par rakija, itd. itd. Retko ko je uzeo na primer gore pominjane platine da mu precizno našteluje na 0.35mm, a još ređe pretpalenje  na 1.6mm pre GMT i to precizno sa komparametrom. Sve se to odokativno podešavalo, pa je i rezultat bio "odokativan"-pali, pali, a možda i neće. Danas se ovi ne baš jeftini motori današnjice po mom skromnom mišljenju više maze i paze uglavnom u ovlašćenim servisima samim tim što su mnogo skuplji nego što je bio Tomos. Na kraju ne treba zaboraviti da je on ipak motor konstruisan pre oko 50 godina. Kao što neko reče, ovi primerci što su danas još uvek na vodu su stari oko 30-40 godina, pa bih voleo da vidim šta će za narednih 30-40 godina biti na vodi od ovih današnjih skupih motora.
U stvari, možda sam i ja malčice pristrasan pa sad lupetam. Doduše ja ne držim četvorku u sobi za ukras, ali zato u radionici stoji na zidu jedan Tomos Lamo 06 iz 1964-restauriran, u znak poštovanja prema tim motorima.



Sent from my YAL-L21 using Tapatalk

« Poslednja izmena: 01, 06, 2021, 14:37:17 posle podne Bakara »

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #162 poslato: 01, 06, 2021, 14:31:19 posle podne »
Rispekt  hi

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1619
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #163 poslato: 01, 06, 2021, 14:38:11 posle podne »
 clap ok
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Grunfovanje Nuthy-ja
« Odgovor #164 poslato: 01, 06, 2021, 18:05:27 posle podne »
Pa jeste to uvek nekako dilema kod brodova sa jednim motorom. Sa druge strane mora se sve uciniti u odrzavanju da do zastoja ne dodje. Pola flote iz Deadliest catch-a ima samo jedan motor. Ja sam navikao da imam dva i to da u milisekundi drugi mogu da upalim ali na sadasnjem to nije moguce. Zato vucem sa sobom camac sa 20 ks koji u slucaju otkaza bi trebalo da glavni skloni na bezbedno. To ti je takodje opcija posebno sto onda nisi primoran da pomeras veliki brod za razne stvari i svrckanje.