Na slici je originalno sito, od inoksa. Takva (i slična) mrežica može da se kupi, obično se prodaje na metar što je svakako previše, a u manjim delovima može da se nađe na raznim stranama, koriste je pčelari za ramove, koristi se za pravljenje cedki, prosejavanje građ. materijala...
Inoks jeste najbolji izbor (može da bude i mesingano ali je to retkost da se pronađe), ali ako je već kućište aluminijumsko kako George tvrdi onda ni aluminijum nije pogrešan izbor. Osim ukrasnih mrežica za kola, možeš da uzmeš i mrežicu za aspirator, presečeš onu koja ti odgovara pa napraviš uložak.
Inače, uloga sita jeste da spreči da trunje i trava idu i kroz pumpu, i kroz motor, izmenjivač, šta god da postoji u instalaciji. Kada se drek zadržava na mrežici to znači da stvar funkcioniše, a ne obrnuto.
Kada ima puno sočivice i drugog dreka, i to vas nervira, nije rešenje da se povećavaju rupe trava pusti kroz motor, (to je isto kao da skineš sito) nego da se povećaju gabariti "filtera" ili bunara pa da mu treba više vremena da se skroz zapuši tj da se produži interval između čišćenja.
To nas sve dovodi do sledećeg pitanja: da li iko od vas koji imate motor sa direktnim hlađenjem "morskom" (rečnom) vodom radi periodično čišćenje motora (može i pitanje za one koji imaju izmenjivače...)? U uputstvu za DMB kažu da bi krečnjačke naslage trebalo skidati/ispirati svakih 300 sati rada ili jednom godišnje, a tada se sređuje i anoda... E sad, to tako važi za more, i nije ista situacija kad nema slane vode, ali kamenac se stvara i iz vodovodske vode, a kako vidimo trava, mulj i pesak su sasvim uobičajena stvar... Kakva je praksa, kakva su iskustva?