Autor Tema: DMB 450- saveti i iskustva  (Pročitano 15854 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Drivee

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1293
  • www.mojaladja.com
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #15 poslato: 28, 08, 2020, 08:12:58 pre podne »
Za te pare zena ce da me ustroji i postavi u masinski deo da sam drzim oba, balansiram i pevam od srece :D

 ha ha hahaha stri stri clap clap

Van mreže George

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 353
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Calypso
  • Brod tip: Čelični tabanaš
  • Marina: Senta
  • Veličina: 8.5
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #16 poslato: 19, 11, 2020, 21:06:21 posle podne »
Malo sam kasno primetio temu koja je i meni zanimljiva pošto sam i ja već nekoliko godina ponosni vlasnik pomenutog DMB-a, pa bih stoga, ako to još sada nekoga uopšte zanima izneo neka svoja iskustva. Što se tice goriva, nikad nisam sipao ništa drugo osim eurodizela bez ikakvih aditiva. Predfilter-misaona imenica. Nisam ni pomišljao da ga stavim pored fabrikog, ali je sigurno da škoditi neće. Filter vazduha je rešen na jedan unikatan nacin, tako što ga i nemam. U stvari postoji kutija filtera (pravljena po uzoru na fićin) ali bez filtera u toj kutiji (svojevremeno sam tako kupio brod). Da bih smanjio usisnu buku, na usisnu cev filter kutije sam navukao debelo gumeno crevo dugacko oko 1,5 m, i na taj nacin usis izveo iz motornog prostora, pa sad motor usisava vazduh iz komore ispod sedišta na terasi broda. Osim što sam ga utišao, spasio sam ga i od usisavanja vrelog vazduha iz motornog prostora. Lokalni majstor mi je rekao da ne brinem zbog nedostatka fitera, pocim na vodi ionako nema prašine, a pogotovo je nema u komori ispod sedišta. Motor me inace savrseno sluzi, i barem za sada imam maksimalno pozitivno misljenje o ovom malom dizelasu. Ono što još drugi nisu napisali je da što se anlasera tice, to je levookretni koji izgleda isto kao Yugov, ali ne odgovara pošto kao što rekoh okreće u suprotnom smeru. Imao sam veliki problem kada mi je crko pa nisam mogao nigde da nabavim drugi, dok nisam saznao da odgovara od Renoa 4 TL, pošto on ima taj smer okretanja. Problem je jedino što Renoov anlaser ima drugaciju prednju deknu pa se ona mora prebaciti sa originalnog anlasera. Mene bi eventualno zanimalo kakav filter vode imaš kod usisa (u bunaru), jer ja imam obican limeni sa rupama od 4mm, i relativno cesto mi se zacepljava, pogotovo kad Tisom pluta socivica.

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #17 poslato: 20, 11, 2020, 09:43:45 pre podne »
NIsam do kraja zadovoljan tvojim rešenjem usisa vazduha, mada to može da zavisi od samog motorskog prostora. Po gabaritima bih rekao da je kod tebe u pitanju samo hauba iznad motora i to je mali prostor, sa malom zapreminom vazduha i on se mora grejati. Bez obzira na to što dovodiš svež vazduh u sam cilindar, mora se viditi računa i o ventilaciji samog prostora i temperaturi u njemu jer npr. na tom motoru se ulje hladi i vazduhom preko tankog aluminijumskog poklopca kartera (na samom dnu).  Ja sam isprobavao takvo rešenje pre x godina, sa crevom i filterom vazduha za astru, i buka je ok, ali sam merio da mi je temperatura i ulja i samog vazuga kod motora viša (ne pitaj me zašto sam sve to radio, uglavnom kada se mnogo sati vozaš godišnje na 10 tak km/h, nekako moraš i trošiti vreme inače alkohol ubi).

Kada se usis ostavi tamo gde je nacrtan, motor mora da potroši preko pola kubika vazduha na minut na 3k obrtaja, tako kažu podaci iz Lombardinija, koji je zapravo napravio taj motor... i to je već lepa ventilacija (vazduh naravno ulazi jer nema vakuuma unutra  jh , a to opet znači da i nema vrelog vazduha.

Moguće je ventilaciju napraviti i drugačije, ali mi se čini da je prepravka fićinog filtera optimalno rešenje, za obe navedene stvari. I za treću, jer se onda kroz taj usis lepo sagore i uljne pare i motor bude značajno manje mastan i manje smrdi.

Sad, razlike se ne mogu primetiti lako, ni brzo, ako se motor arči par desetina sati godišnje, kada se i brže pohaba to bude za 10-15 godina, to je verovatno prihvatljivo za svakoga iako sam motor treba da traje mnoooogo duže. Pa kome radi ne treba ništa menjati.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže George

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 353
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Calypso
  • Brod tip: Čelični tabanaš
  • Marina: Senta
  • Veličina: 8.5
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #18 poslato: 20, 11, 2020, 12:09:53 posle podne »
Da, ovo što si Terca napisao je zaista tema za razmišljanje.U pravu si, u pitanju je samo hauba ispod koje je motor u vrlo malom prostoru. U principu motor i ovako bezprekorno radi (a bude tu i dužih plovidbi od 7-8 sati u cugu), a pošto imam pokazivac temperature vode koja je uvek negde oko 40 stepeni, kontam, da se motor (pa ni ulje) ne pregrevaju. E sad, cinjenica je da uvek može bolje. Sviđa mi se ovo što si napisao, pa ću razmisliti o prepravci na fićin filter. Problem je u tome što on sada već skoro uopšte ne može da se nabavi. Ako slucajno neko ima jedan viška, ja sam potencijani kupac, pa neka mi se javi. Imam još jednu nedoumicu, a to je dali koristiti filter, ili ga voziti kao do sada bez filtera?

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #19 poslato: 20, 11, 2020, 12:32:23 posle podne »
Ima da se nabavi na oglasima za male pare, pa se lako prepravi. Ja sam to radio, pa cu postaviti u ovoj temi sve detalje:
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,995.30.html

Evo ga jedan oglas:
https://www.kupujemprodajem.com/automobili-delovi-i-alati/oldtajmeri-delovi/kuciste-filtera-filter-za-vazduh-zastava-750-za-ficu-fica/oglas/104309875?filter_id=931412283

@Terca
Ako sam dobro razumeo na kraju, optimalno je da se ostavi usis pored motora - bez creva koje bi islo napolje, jer onda motor uvlaci vazduh spolja i tako provetrava i delom hladi motorni prostor?
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #20 poslato: 20, 11, 2020, 13:21:33 posle podne »
... , a pošto imam pokazivac temperature vode koja je uvek negde oko 40 stepeni, kontam, da se motor (pa ni ulje) ne pregrevaju. ...

Ne može oko, mora da bude ispod 40. To je temperatura vode na ulasku u blok, i ona raste dok termostat ne otvori, a on otvara na 50 stepeni na izlasku vode iz motora.. Ako temperatura na uslasku u blok ode preko 40, vode nema dovoljno u motoru tj. veću deo odlazi direktno u izduvnu granu.

Klasični brodki motori (ne automobilski) i protok vode kroz njih se po pravilu projektuju da se voda pri prolasku kroz motor ne zagreje više od 10 tak stepeni (time se postiže da motor može da se ohladi i u najgorem slučaju, u toploj vodi reda 30 stepen i onda termostat od 50C ima smisla. Termostat mora da bude 50 jer se već od 55C pojačano taloži krečnjak i so iz morske vode.)

Tih 40 na ulasku vode u blok opet ne znače da je motor, posebno  ulje na projektovanoj, optimalnoj temperaturi (ako nema ventilacije) , iako se sve to hladi vodom..., ali je verovatno, skoro 100% sigurno,  sve u zoni tolerancije.


... Imam još jednu nedoumicu, a to je dali koristiti filter, ili ga voziti kao do sada bez filtera?

Koristiti filter. Zapravo koristiti kućište filtera a bez filtera je glupost. Ovde je kontekst da se promenom filtera utiša zvuk motora, a to se postiže upravo prigušavanjem zvuka detonacija iz cilindra koji se čuje kada nema papira (kroz originalni žičani filter).
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #21 poslato: 20, 11, 2020, 13:26:23 posle podne »

@Terca
Ako sam dobro razumeo na kraju, optimalno je da se ostavi usis pored motora - bez creva koje bi islo napolje, jer onda motor uvlaci vazduh spolja i tako provetrava i delom hladi motorni prostor?

Da, u većini slučajeva je to tako, ima raznih motora, sistema, kombinacija, hlađenja... a ovde konkretno pričamo o Gerogijevom malom "mašinskom prostoru" gde je bez ventilacije promena temperature značajna.

U ozbilnim sistemima se ventilacija dodatno forsira (ne mislim samo na bilge blower nego uopšte).
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže George

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 353
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Calypso
  • Brod tip: Čelični tabanaš
  • Marina: Senta
  • Veličina: 8.5
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #22 poslato: 20, 11, 2020, 18:04:56 posle podne »
Poručen fićin filter, što ga je Bakara preporučio na kupujem prodajem. Sledeće nedelje sledi sečenje i varenje. Postaviću slike...

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #23 poslato: 20, 11, 2020, 19:01:21 posle podne »
 Super, srećno sa radovima  thumbup
Raspitaj se odmah gde da kupiš filter vazduha, jer je meni bilo začuđujuće da 6 ili 7 radnji koje sam zvao, nisu imali. Jedan mi je rekao: "šta se čudiš, jel ti znaš da se Fića ne proizvodi od 1985.?"  sajkaca
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1206
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #24 poslato: 21, 11, 2020, 13:25:13 posle podne »
papirni filter na vodi ,nije neka kombinacija kad se nakondenzuje smanji se propusna moc pa motor moze malo da losije radi na visljim obrtajima.
Ovo je moje konkretno iskustvo . Ja sam isto vodjen teorijom "bolje sa filterom nego bez" na mom mariniziranom mercedesu om 603 stavio fabricku kutiju i fabricki filter i posle par nedelja poceo je da jevticavo radi na vecem gasu . razlog je bio okvasen filter od kondenzacije.
uostalom ni jedan vanbrodski motor fabricki nema nikakav filter samo mrezicu da ne upadne neki krupan komad prljavstine
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #25 poslato: 24, 11, 2020, 09:58:38 pre podne »
Ima smisla... i treba o tome voditi računa.

Kao i u svemu u životu prave se kompromisi, pa ko ima kondenza (a poželjno je da je služio je artiljeriju), taj izbegava filter.
Ko je vežbao solfeđo, fin je na ušima, a nema kondenza ili ga bar nije primetio, turi neki filter.

Nije me mrzelo da slikam moju izvedbu motora i filtera. Uvreženo je mišljenje da na stariju verziju DMB-a, belu, onu koja je ispočetka pravljena sa većinom Lombardinijevih delova takav filter ne može da se montira (bar je meni majstor Panta rekao da ne može, na toj verziji je kontra raspored vodene pumpe i alternatora, vidi se na slikama).
Onda sam ja morao sam da napravim da može, i još nisam hteo da menjam prirubnicu, kako se to već uobičajeno radi nego sam promenio ulaznu cev na kućištu filtera, zavario je pod uglom i pobio sve muve odjedared.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #26 poslato: 24, 11, 2020, 11:01:37 pre podne »
Sunce ti poljubim, urednije nego u apoteci  thumbup

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #27 poslato: 24, 11, 2020, 12:08:57 posle podne »
E sad si nam dao domaći zadatak za motorni prostor...   clap ok
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže marko07

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 274
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Sesan
  • Brod tip: Samogradnja
  • Marina: Stenka
  • Veličina: 9.6
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #28 poslato: 24, 11, 2020, 20:00:30 posle podne »
Jeste da sam u procesu sredjivanja camca tek ali- ovako cist motorni prostor mislim da mogu samo da sanjam nazalost- svaka cast!

Nisam se javljao neko vreme od kada sam pokrenuo temu ali drago mi je da je zazivela.
Kod mene su i dalje originalni filteri, metalni, ali je kuciste osteceno pa ne moze lepo da se nasrai vec sam dodavao podlosku na licu mesta da bi stajalo.
Gledam ta resenja sa ficinim filterom i neka slicna pa da vidim sta cu da radim(ja imam ovu drugu verziju dmb-a gde je do impeler a ne alternator)
Kako da ne budem stepski vuk, olinjali pustinjak usred sveta čiji ciljevi nisu moji, čije mi radosti ništa ne znače!

Van mreže Kabe

  • OPREM
  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 411
  • Pol: Muškarac
  • Oprem dobro
    • Ime broda: RogivzaR
    • Kabe.Space
  • Brod tip: Aqua Lux feat. Tohatsu MFS 5CD S
  • Marina: Plavi Dunavac
  • Veličina: 5.40 m
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #29 poslato: 24, 11, 2020, 23:18:21 posle podne »
Kakva higijena i ja sam zadivljen. Eksponat...