E, ovako treba... > Brodski motori

DMB 450- saveti i iskustva

<< < (13/14) > >>

Terca:
Na slici je originalno sito, od inoksa. Takva (i slična) mrežica može da se kupi, obično se prodaje na  metar što je svakako previše, a u manjim delovima može da se nađe na raznim stranama, koriste je pčelari za ramove, koristi se za pravljenje cedki, prosejavanje građ. materijala...

Inoks jeste najbolji izbor (može da bude i mesingano ali je to retkost da se pronađe), ali ako je već kućište aluminijumsko kako George tvrdi onda ni aluminijum nije pogrešan izbor. Osim ukrasnih mrežica za kola, možeš da uzmeš i mrežicu za aspirator, presečeš onu koja ti odgovara pa napraviš uložak.

Inače, uloga sita jeste da spreči da trunje i trava idu i kroz pumpu, i kroz motor, izmenjivač, šta god da postoji u instalaciji. Kada se drek zadržava na mrežici to znači da stvar funkcioniše, a ne obrnuto.
Kada ima puno sočivice i drugog dreka, i to vas nervira, nije rešenje da se povećavaju rupe  trava pusti kroz motor, (to je isto kao da skineš sito) nego da se povećaju gabariti "filtera" ili  bunara  pa da mu treba više vremena da se skroz zapuši tj da se produži interval između čišćenja.

To nas sve dovodi do sledećeg pitanja: da li iko od vas koji imate motor sa direktnim hlađenjem "morskom" (rečnom) vodom radi periodično čišćenje motora (može i pitanje za one koji imaju izmenjivače...)? U uputstvu za DMB kažu da bi krečnjačke naslage trebalo skidati/ispirati svakih 300 sati rada ili jednom godišnje, a tada se sređuje i anoda... E sad, to tako važi za more, i nije ista situacija kad nema slane vode, ali kamenac se stvara i iz vodovodske vode, a kako vidimo trava, mulj i pesak su sasvim uobičajena stvar... Kakva  je praksa, kakva su iskustva?

George:
Eh, to čišćenje motora navedeno u fabričkom uputstvu za DMB-a... Moram prvi da priznam da to za ove četiri sezone koliko je brodu u mom vlasništvu nisam ni jednom uradio, čisto ugledajući se na starije nautičare iz svoje okoline koji to na svojim motorima (bilo sa izmenjivačima toplote, ili sa direktnim hlađenjem) nisu još nikada u životu odradili. Osim toga onu cink anodu što je DMB fabrički ima na sebi, se ne usuđujem ni da pipnem, a kamoli demontiram, jer neznam kakav dihtung ima ispod, i možda sa tom kontrolom te cink anode samo napravim sebi dodatne probleme oko eventualnog puštanja vode na tom mestu. Ako i ima dihtung, siguran sam da fabrički ne može da se nabavi, već bih morao da ga pravim, sa jedne strane, a sa druge strane, bojim se da i ta cink anoda za DMB-a  postoji samo u "zemlji čuda", pa tako povođen onom starom "ne diraj mečku dok spava" u ove egzibicije oko periodičnog čišćenja motora nisam do sada hteo da se upuštam. Međutim tema kao ovakva mi je vrlo interesantna, pa me zanimaju i vaša iskustva i mišljenja što imate ovakav ili sličan motor.

zankiki:
Kod mene je ovako... Inače mi je valjda usis na tako zgodnom mestu da retko kad nadjem nešto u filteru, čak i posle plovidbe kanalima bude koje zrno sočivice... Inače, ovo je slikano sinoć, a filter je pre toga čišćen u julu, pred polazak na Đedap.

Terca:

--- Citat: George  12, 01, 2021, 15:10:23 posle podne ---Eh, to čišćenje motora navedeno u fabričkom uputstvu za DMB-a... Moram prvi da priznam da to za ove četiri sezone koliko je brodu u mom vlasništvu nisam ni jednom uradio, čisto ugledajući se na starije nautičare iz svoje okoline koji to na svojim motorima (bilo sa izmenjivačima toplote, ili sa direktnim hlađenjem) nisu još nikada u životu odradili. Osim toga onu cink anodu što je DMB fabrički ima na sebi, se ne usuđujem ni da pipnem, a kamoli demontiram, jer neznam kakav dihtung ima ispod, i možda sa tom kontrolom te cink anode samo napravim sebi dodatne probleme oko eventualnog puštanja vode na tom mestu. Ako i ima dihtung, siguran sam da fabrički ne može da se nabavi, već bih morao da ga pravim, sa jedne strane, a sa druge strane, bojim se da i ta cink anoda za DMB-a  postoji samo u "zemlji čuda", pa tako povođen onom starom "ne diraj mečku dok spava" u ove egzibicije oko periodičnog čišćenja motora nisam do sada hteo da se upuštam. Međutim tema kao ovakva mi je vrlo interesantna, pa me zanimaju i vaša iskustva i mišljenja što imate ovakav ili sličan motor.

--- Kraj citata ---

Nija cink anoda bauk, našao sam slike od onomad kada sam se igrao sa tim, viber pamti sve ;)
Nema tu nikakvog dihtunga, jer anoda u svom ležištu mora biti galvanski spregnuta sa motorom, mora da bude savršen provodni kontakt, i on se ostvaruje preko dve super ravne površine... Sama anoda je bezveznog jednostavnog oblika, dimenzije su na drugoj slici i uglavljena (nakucana) je u ležište (onaj deo koji je 0,3mm širi). Za vađenje iz ležišta ima dva useka za šrafciger., pa na polugu. Ako je ikad budeš skidao videćeš verovatno da nije ni malo pojedena, cink se brzo pasivizira u slatkoj neagresivnoj vodi i onda čak i nema nikakvu funkciju. Teoretski Mg bi trebalo da se stavi, al to je sad već druga tema.
Čak i ako treba da se zameni anoda svaki strugar to napravi za 6 ipo minuta, samo treba Zn šipka.

Što se tiče ispiranja, to uglavnom ne radi niko, osim kad se radi generalna  ha ha mada kod mene ima slučajeva da su ljudi mehanički izbacivali kamenac iz starih kubota i to ne malu količinu. Pretpostavljam da je režim 300 sati ili jednom godišnje dobrano promašen za rečnu vodu ali sam ja naravno na 1000 sati jednog kišnog dana morao da uradim i tu proveru borbene gotovosti, ne baš onako kako piše u uputstvu, nego prilagođenim postupkom. Treća slika pokazuje šta je poteklo iz motora, penilo je i bilo nekog grdila... ali ne sad bogznakoliko.

broker975fx:
Pa sta si koristio kao sredstvo, kalgonit:)

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju