Autor Tema: DMB 450- saveti i iskustva  (Pročitano 15853 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže calypso2

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 393
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #30 poslato: 25, 11, 2020, 09:02:56 pre podne »
Zaista nisam video ovako lep i uredna motor-kao da je reklama ili eksponat  eek 114 114 114 114 114
(naravno iskljucujem motore na novim plovilima)
Kapa dole  114
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #31 poslato: 27, 11, 2020, 07:17:18 pre podne »
Ma hajte molim vas, dva sata ga je lickao za slikanje  kgk kgk kgk



Sad stvarno...prava pedanterija, retko uredan i čist DMB, svaka čast Terca
Dunav je moje more.....

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #32 poslato: 27, 11, 2020, 09:42:04 pre podne »
Ma dobro to sad nije tema.

Glede iskustava i saveta, a vidi se sa slika dodao bih još i sledeće:
Zamena filtera nije apsolutno rešenje samo po sebi i ne znači puno za buku  ako je zvučna izolacija loša. Lično nikad nisam bio zadovoljan kupastim sunđerima, ni efektima a ni zbog činjenice da upijaju uljne pare i usmrde se vremenom ko muda od kamiondžije... Ako mora sunđer onda je bolje rešenje onaj presovani od otpadaka, pa da ima ravnu površinu na koju se može nalepiti neki prebrisivi završni sloj.

Još bolja varijanta koju sam na kraju zakucao kao rešenje uopšte i nije sunđer nego Aznafon. To je materijal za zvučnu (i toplotnu) izolaciju, prvobitno pravljen kao ispuna prostora i zvučna izolacija između motornog prostora i kabine u kolima (u Kragujevcu)... samogasiv, automobilski sertifikovan, češljana vlakna kao debelo ćebe. Slučajno sam ga otkrio kad smo u firmi pravili gluvu sobu za testiranje nekih mikrofonskih nizova... debljine 2cm, a idealo je da se postavi jedan sloj pa preko njega ram od daščica pa drugi tako da ima i vazdušni džep...

Ja nemam mesta za sve to nego samo jedan nalepljen sloj i to mi radi posao bar 3 puta bolje od prethodnog "džidži midži nautičkog skupog ko otrov kupastog sunđera iz italije". Na njega se lepo postavi aluminijomska folija da može da se briše, to ima u koturovima kao one puckalice (pa je jedna strana aluminijum) a ja sam našao nešto malo deblje, na osnovi od neke espandirane pene, vidi se na slikama. Malo je osetljivo, može da se buši alatom lako, ali se lako i krpi aluminijumskom trakom...

Da dodam da je cena azmafona reda 300 din za jednu tablu, čudnih dimanzija 1,1 x 0,9 m.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #33 poslato: 27, 11, 2020, 20:51:18 posle podne »
Al ce da mirusu muda od kamiondzije kod mene za koju godinu:)

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #34 poslato: 28, 11, 2020, 12:11:39 posle podne »
Kod mene su takvi, sa njima stigao iz Holnadije stari ko zna koliko.
Ne osete se, doduše meni je motor ispod patosa, pa ni nemam priliku često da ih mirišem, ali ne bih rekao da desmr  jh

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #35 poslato: 28, 11, 2020, 13:05:45 posle podne »
Mislim da sam ja doktorirao zvucnu izolaciju motornog prostora, evo teme gde sam detaljno objasnio sta sam radio. Efekat je velik! https://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,15104.45.html
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #36 poslato: 28, 11, 2020, 20:47:26 posle podne »
Kod mene su takvi, sa njima stigao iz Holnadije stari ko zna koliko.
Ne osete se, doduše meni je motor ispod patosa, pa ni nemam priliku često da ih mirišem, ali ne bih rekao da desmr  jh
Jel kod tebe dizel?
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #37 poslato: 28, 11, 2020, 20:52:58 posle podne »
Ma ne smrdi to na plasticnim camcima.... sajkaca
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #38 poslato: 28, 11, 2020, 21:11:23 posle podne »
Plastični čamci ili brodići izbacuju cveće na auspuh kad rade hahaha
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže calypso2

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 393
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #39 poslato: 29, 11, 2020, 06:57:57 pre podne »
Ko ima plasticni camac, dizel motor (benzinci se ne racunaju) i ne oseca miris nafte ili kamion/autobus `85-a, odmah da se testira na c19...
I da nam slika svoje plovilo, da vidimo ima li ukusa  ha 114
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Van mreže George

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 353
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Calypso
  • Brod tip: Čelični tabanaš
  • Marina: Senta
  • Veličina: 8.5
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #40 poslato: 03, 12, 2020, 20:34:16 posle podne »
Kao što sam ranije u ovoj temi obećao, javljam se pošto sam danas završio i montirao prepravljenu fićinu filter kutiju na DMB-a. Kao što su to već i drugi konstatovali buka se osetno smanjila, pa čak i u mom slučaju, pošto sam kao što to ranije pisah imao izveden usis iz motornog prostora, pa sam do sada bio ubeđen da je to pravo rešenje za buku, ali od danas odgovorno tvrdim da je fićin filter prava stvar. Na žalost nisam uspeo da nabavim fićin papirni filter, ali sam stavio od yuga 45 koji je iste debljine, u prečniku je nešto veći, ali bez problema može da stane u fićinu filter kutiju, ima ga u svakoj radnji autodelova, i to za sitne pare. Evo i po koja slika...

Van mreže marko07

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 274
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Sesan
  • Brod tip: Samogradnja
  • Marina: Stenka
  • Veličina: 9.6
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #41 poslato: 05, 01, 2021, 23:08:45 posle podne »
Ovo bas lepo izgleda, svaka cast.

Da li neko zna koij je protok vode kroz motor?
Hteo bih da stavim senzor protoka vode kojim bih dodatno pratio da li hladjenje motora radi posao kako treba(dobar impeler, nije zapusen dovod, nigde ne pusta...) ali ne mogu da pronadjem podatak koji je maks protok, litara po jedinici vremena, koji moze da se ocekuje?
Kako da ne budem stepski vuk, olinjali pustinjak usred sveta čiji ciljevi nisu moji, čije mi radosti ništa ne znače!

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #42 poslato: 06, 01, 2021, 05:41:14 pre podne »
Bilo kojibod datih problema koje si naveo sasvim lepo rešava i najobičniji senzor temperature... Tj. šta god se dešava, odmah se odražava na temperaturu... Nema potrebe komplikovati sa senzorom protoka...

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #43 poslato: 06, 01, 2021, 10:08:04 pre podne »
Da li neko zna koij je protok vode kroz motor?
Hteo bih da stavim senzor protoka vode kojim bih dodatno pratio da li hladjenje motora radi posao kako treba(dobar impeler, nije zapusen dovod, nigde ne pusta...) ali ne mogu da pronadjem podatak koji je maks protok, litara po jedinici vremena, koji moze da se ocekuje?

Ko nam čuva čuvare...?

Ajde da dam odgovor na pitanje iako je takva zaštita bezveze: to je impelerska pumpa i protok odnosno kapacitet zavisi od broja obrtaja, pa recimo sa idealnim impelerom na 700 obrtaja izbacuje minimalno 4 l  a na 2500 obrataja minimalno 17l. (nominalno 19,6 l/min a maksimalno 20,5l/min) ako je ugraćena originalna deklarisana pumpa.

Ima nešto drugo što je pametnije za uraditi, a to je da se doda sito za vodu između pumpe i bloka motora. Filter za vodu već postoji na usisu ili na bunaru, ali taj ne sprečava da komadi impelera završe u motoru, gde ga majstorski začepe (imao sam iskustvo). Kada impeler strada nejčešće komadi ostanu u kolenu iz pumpe ali se desi da prođu u motor i onda je to pravi seks.

Johnson osim pumpi pravi i male filtere za posle pumpe, plastične a poskupe....A ako pogledaš sliku koju sam okačio ranije to može da se reši za 300 din. i vodovodnim/gasnim sitom (mesingano, robusno, lako dostupno)... i nda zapušavanje i sve ostalo prebaciš pre motora, i podatak o temperaturi vode je sasvim dovoljan, on mora da bude <= 40.

I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže marko07

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 274
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Sesan
  • Brod tip: Samogradnja
  • Marina: Stenka
  • Veličina: 9.6
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #44 poslato: 06, 01, 2021, 10:19:25 pre podne »
Hvala :)
Sto se tice senzora protoka to je 50-50 situacija- polovnicno radim kao dodatnu zastitu polovicno zato sto volim da se igram tim stvarima i da probam da automatizujem sto vise stvari. Rekli bi ljudi besposlen pop i jarice krsti :)

Svakako hvala za info, bitan mi je info za maks moguci protok na najvecem opterecenju.

A ideja za filter zvuci vise nego razumno, impeler mi se jeste raaspao letos ali sva sreca cini mi se da nista nije zavrsilo u motoru mada sam skinuo oba creva sa pumpe i sve lepo precistio za svaki slucaj.
Pogledacu gde je to pisano pa cu da odradim, sigurno nece skoditi.
Kako da ne budem stepski vuk, olinjali pustinjak usred sveta čiji ciljevi nisu moji, čije mi radosti ništa ne znače!