E, ovako treba... > Brodski motori

DMB 450- saveti i iskustva

(1/4) > >>

marko07:
Pozdrav svima,

kao sto rekoh u temi za predstavjanje od skoro sam ponosni vlasnik broda sa dva dmb-a 450(nije plovio 2 god) i prilicno sam srecan zbog toga, osim kad nisam a to je od kada sam ga uzeo :D
Salu na stranu, ceo zivot vozim benzince sto na camcu sto kola, motor... pa o dizelima slabo sta znam a kad se na to doda da je brodski motor...

Elem, cim sam ga uzeo, pre mesec dana, dolazio je majstor i odradili smo zamenu ulja, i u kopci kad je vec tu i u  principu sada sve ok radi, jedan malo vise zveci ali kaze majstor, Panta, da je sve ok ali ce doci ovih dana da presteluje ventile i bice bolje.

Ono sto bih voleo je da vas pitam gomilu nekih stvari koje me zanimaju a nisam bas uspeo da nadjem(verujem da ce tema biti korisna i svim ostalim neiskusnim vlasnicima istog motora):
i da, pre nego sto krenu pitanja i odgovori- voleo bih da cujem sta je bolje uraditi a ne po svaku cenu jeftinije iz prostog razloga sto bih voleo da to traje sto duze i da sam miran na vodi kad god isplovim(sva sreca ima ih 2x). To svakako ne znaci da imam visak para i da ne zelim da ustedim kada je to moguce, ali ne po cenu toga da nesto ozbiljno ispasta.

- gorivo- da li ici na euro dizel sa aditivima ili je bolje ici na gasno ulje? Videh i temu za zejtin ali ne bih bio toliko ekstreman :)
- da li stavljati onaj predfilter za gorivo koji odvaja vodu ili nema potrebe posto "sve to dmb sazvace"
- koji delovi odgovaraju od drugih motora/kola/cega god... Citao sam svasta aii ako neko zna- filter za gorivo, dizne, kais, alternator, anlaser... Znaci sta mogu uzeti sa keca, sta iz mecke a za sta mora bas za dmb :)
- gde mu je senzor za temperaturu i obrtaje i koji se mogu koristiti za to? pitam zasto sto imam satove za sve bitne stvari svakog motora ali mi ni jedan pokazivac temperature ne radi i jedan obrtomer takodje...
- dobio sam ponudu da mi majstor ubaci neke dugacke filtere za vazduh koji smanjuju buku za 30% i kosta 6000 komad- ima li to smisla i da li stvarno radi kako treba i bez nekih nus pojava?
- gde uzeti original impeler? Jhonson pumpa ako  je bitno tj ako je moguce je neka druga.
- koliko alternatori treba da pune? izmerih 13.8v, neko rece da treba da ide na 14.4...


To je nesto sto mi za sada pada na pamet, naravno svaki savet , predlog, sugestija su vise nego dobrodosli.

Jos jednom ponavljam- voleo bih da sve to odrzavam kako treba i da sam sto mirniji na vodi i na duze staze...

Bakara:
Pozdrav Marko!

Odgovoricu ti samo na ona pitanja na koja znam odgovor iz licnog iskustva.

- Gorivo euro dizel obican, a preporuka je da se sipa i aditiv za starije dizel motore za poboljšanje mazivosti, npr ovaj:
https://www.nisotec.eu/sr-lat/nisotec-diesel-lub
Nisam ni ja to znao do skoro, i skroz mi ima logike jer su ovo stari motori pravljeni za obican dizel koji je izgleda bio "masniji".

- Predfilter za gorivo se moze reci da je obavezan. Ne moze DMB bas lako da sazvace vodu, a nije ni namenjen da je trosi, kao ni ostali delovi sistema za ubrizgavanje. Imam ga i radi posao.

- Filter za vazduh, ima tema ovde:
http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=995.0
Pored smanjenja buke, prednost je sto ces moci da menjas filter vazduha. Fabricki mislim da je zicani i moze samo da se ispira naftom. Ja sam skoro kupio kuciste filtera vazduha od Fice, i napravio bas to sto je pomenuto u temi. Isekao staro od Volvo-a da iskoristim usis i njegov precnik, jer onaj ficin nije odgovarao, bio je uzi. Mogu ti reci da sam veoma zadovoljan, dvocilindricni Volvo od 18hp inace nije mnogo bucan, a sad je to sve jos mnogo bolje. Na nekim obrtajima tacno primetim kako se zvuk ujednacio. Preporucujem igranje sa tim stvarima, daju rezultat, samo razmotri opciju i za Ficine filtere. 6000din po komadu mi ne deluje bas jeftino. Mene je ovo u kucnoj varijanti izaslo ukupno 2700din, sa sve novim filterom i time sto sam castio majstora 1000din da zavari i isece par stvari :D
Kuciste sa isporukom 1000din, filter 700din, majstor 1000din.

- Impeler Johnsonov za Volvo sam uzimao ovde, mozda mozes i za DMB da nabavis:
http://seraphilus.rs
Vrlo ljubazan covek i ima volju da pomogne.

- Alternator ti je dobar, obicno pune od 13.8V - 14.2 ili 14.4V. Meni nekad pise i 13.5V, nekad i 14.2V, valjda zavisi sta je od uredjaja ukljuceno ili koliko je akumulator potrosen...

U zdravlje  114

broker975fx:
Drzi se ti Pante, on ti je doktor za taj motor, u ostalom mislim i da je licno ucestovao u razvoju istog. Ulozi u te modifikovane filtere jer zaista osetno smanje buku. Dalje buku mozes resiti ulaganjem u zvucnu izolaciju oko motora ali ovi filteri ce na nju najvise uticati.

Pred filteri su svakako dobra stvar i trebalo bih imati. Takodje valjalo bi imati i dva filtera za recnu vodu. Ne znam kako ti je resano napajanje vode motora. Verujem da svaki motor ima svoje napajanje i svoje ventile. Ono sto bi bilo dobro je da imas mogucnost da ako jedna strana zacepi koristis vodu sa drugog usisa. Najbolje da imas tri usisa, za svaki motor i jednu rezevnu povezanu na oba motora.

marko07:
Hvala ljudi na odgovorima :-)

Što se Pante tiče nemam ja nikakvu nameru ista tu da menjam, najviše volim kad majstor dodje i kaže šta ima- nemam ja tu sta da se pravim pametan :-)
Ali za većinu ovih stvari nisam ni stigao da ga pitam pa reko ovde malo da se raspitam i da čujem i druga mišljenja - neće škoditi :-)

marko07:
Evo mali update - Panta kaze- ma kakav crni predfilter samo vozi i uživaj :-D
Ista prica za gorivo--sipaj evro dizel i uživaj, nikakvi dodaci ništa...

Što se usisia vode tiče zaboravih da odgovorim--imam dva odvojena usisa ali oba idu u isti filter za vodu iz kog se racva izlaz na svaki motor.
U principu plan je da se radivoje filteri za vodu ali ako je moguće da ostavim da svaki motor može da svakog filtera da vuče vodu... Za sada mi je previše da pravim treći usis, mislim da će i sa dva usisa I dva filtera biti sasvim ok.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju