Autor Tema: DMB 450- saveti i iskustva  (Pročitano 15846 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže marko07

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 274
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Sesan
  • Brod tip: Samogradnja
  • Marina: Stenka
  • Veličina: 9.6
DMB 450- saveti i iskustva
« poslato: 12, 08, 2020, 15:00:26 posle podne »
Pozdrav svima,

kao sto rekoh u temi za predstavjanje od skoro sam ponosni vlasnik broda sa dva dmb-a 450(nije plovio 2 god) i prilicno sam srecan zbog toga, osim kad nisam a to je od kada sam ga uzeo :D
Salu na stranu, ceo zivot vozim benzince sto na camcu sto kola, motor... pa o dizelima slabo sta znam a kad se na to doda da je brodski motor...

Elem, cim sam ga uzeo, pre mesec dana, dolazio je majstor i odradili smo zamenu ulja, i u kopci kad je vec tu i u  principu sada sve ok radi, jedan malo vise zveci ali kaze majstor, Panta, da je sve ok ali ce doci ovih dana da presteluje ventile i bice bolje.

Ono sto bih voleo je da vas pitam gomilu nekih stvari koje me zanimaju a nisam bas uspeo da nadjem(verujem da ce tema biti korisna i svim ostalim neiskusnim vlasnicima istog motora):
i da, pre nego sto krenu pitanja i odgovori- voleo bih da cujem sta je bolje uraditi a ne po svaku cenu jeftinije iz prostog razloga sto bih voleo da to traje sto duze i da sam miran na vodi kad god isplovim(sva sreca ima ih 2x). To svakako ne znaci da imam visak para i da ne zelim da ustedim kada je to moguce, ali ne po cenu toga da nesto ozbiljno ispasta.

- gorivo- da li ici na euro dizel sa aditivima ili je bolje ici na gasno ulje? Videh i temu za zejtin ali ne bih bio toliko ekstreman :)
- da li stavljati onaj predfilter za gorivo koji odvaja vodu ili nema potrebe posto "sve to dmb sazvace"
- koji delovi odgovaraju od drugih motora/kola/cega god... Citao sam svasta aii ako neko zna- filter za gorivo, dizne, kais, alternator, anlaser... Znaci sta mogu uzeti sa keca, sta iz mecke a za sta mora bas za dmb :)
- gde mu je senzor za temperaturu i obrtaje i koji se mogu koristiti za to? pitam zasto sto imam satove za sve bitne stvari svakog motora ali mi ni jedan pokazivac temperature ne radi i jedan obrtomer takodje...
- dobio sam ponudu da mi majstor ubaci neke dugacke filtere za vazduh koji smanjuju buku za 30% i kosta 6000 komad- ima li to smisla i da li stvarno radi kako treba i bez nekih nus pojava?
- gde uzeti original impeler? Jhonson pumpa ako  je bitno tj ako je moguce je neka druga.
- koliko alternatori treba da pune? izmerih 13.8v, neko rece da treba da ide na 14.4...


To je nesto sto mi za sada pada na pamet, naravno svaki savet , predlog, sugestija su vise nego dobrodosli.

Jos jednom ponavljam- voleo bih da sve to odrzavam kako treba i da sam sto mirniji na vodi i na duze staze...
Kako da ne budem stepski vuk, olinjali pustinjak usred sveta čiji ciljevi nisu moji, čije mi radosti ništa ne znače!

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #1 poslato: 12, 08, 2020, 16:18:41 posle podne »
Pozdrav Marko!

Odgovoricu ti samo na ona pitanja na koja znam odgovor iz licnog iskustva.

- Gorivo euro dizel obican, a preporuka je da se sipa i aditiv za starije dizel motore za poboljšanje mazivosti, npr ovaj:
https://www.nisotec.eu/sr-lat/nisotec-diesel-lub
Nisam ni ja to znao do skoro, i skroz mi ima logike jer su ovo stari motori pravljeni za obican dizel koji je izgleda bio "masniji".

- Predfilter za gorivo se moze reci da je obavezan. Ne moze DMB bas lako da sazvace vodu, a nije ni namenjen da je trosi, kao ni ostali delovi sistema za ubrizgavanje. Imam ga i radi posao.

- Filter za vazduh, ima tema ovde:
http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=995.0
Pored smanjenja buke, prednost je sto ces moci da menjas filter vazduha. Fabricki mislim da je zicani i moze samo da se ispira naftom. Ja sam skoro kupio kuciste filtera vazduha od Fice, i napravio bas to sto je pomenuto u temi. Isekao staro od Volvo-a da iskoristim usis i njegov precnik, jer onaj ficin nije odgovarao, bio je uzi. Mogu ti reci da sam veoma zadovoljan, dvocilindricni Volvo od 18hp inace nije mnogo bucan, a sad je to sve jos mnogo bolje. Na nekim obrtajima tacno primetim kako se zvuk ujednacio. Preporucujem igranje sa tim stvarima, daju rezultat, samo razmotri opciju i za Ficine filtere. 6000din po komadu mi ne deluje bas jeftino. Mene je ovo u kucnoj varijanti izaslo ukupno 2700din, sa sve novim filterom i time sto sam castio majstora 1000din da zavari i isece par stvari :D
Kuciste sa isporukom 1000din, filter 700din, majstor 1000din.

- Impeler Johnsonov za Volvo sam uzimao ovde, mozda mozes i za DMB da nabavis:
http://seraphilus.rs
Vrlo ljubazan covek i ima volju da pomogne.

- Alternator ti je dobar, obicno pune od 13.8V - 14.2 ili 14.4V. Meni nekad pise i 13.5V, nekad i 14.2V, valjda zavisi sta je od uredjaja ukljuceno ili koliko je akumulator potrosen...

U zdravlje  114
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #2 poslato: 12, 08, 2020, 17:53:08 posle podne »
Drzi se ti Pante, on ti je doktor za taj motor, u ostalom mislim i da je licno ucestovao u razvoju istog. Ulozi u te modifikovane filtere jer zaista osetno smanje buku. Dalje buku mozes resiti ulaganjem u zvucnu izolaciju oko motora ali ovi filteri ce na nju najvise uticati.

Pred filteri su svakako dobra stvar i trebalo bih imati. Takodje valjalo bi imati i dva filtera za recnu vodu. Ne znam kako ti je resano napajanje vode motora. Verujem da svaki motor ima svoje napajanje i svoje ventile. Ono sto bi bilo dobro je da imas mogucnost da ako jedna strana zacepi koristis vodu sa drugog usisa. Najbolje da imas tri usisa, za svaki motor i jednu rezevnu povezanu na oba motora.

Van mreže marko07

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 274
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Sesan
  • Brod tip: Samogradnja
  • Marina: Stenka
  • Veličina: 9.6
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #3 poslato: 12, 08, 2020, 19:32:12 posle podne »
Hvala ljudi na odgovorima :-)

Što se Pante tiče nemam ja nikakvu nameru ista tu da menjam, najviše volim kad majstor dodje i kaže šta ima- nemam ja tu sta da se pravim pametan :-)
Ali za većinu ovih stvari nisam ni stigao da ga pitam pa reko ovde malo da se raspitam i da čujem i druga mišljenja - neće škoditi :-)
Kako da ne budem stepski vuk, olinjali pustinjak usred sveta čiji ciljevi nisu moji, čije mi radosti ništa ne znače!

Van mreže marko07

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 274
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Sesan
  • Brod tip: Samogradnja
  • Marina: Stenka
  • Veličina: 9.6
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #4 poslato: 15, 08, 2020, 09:40:19 pre podne »
Evo mali update - Panta kaze- ma kakav crni predfilter samo vozi i uživaj :-D
Ista prica za gorivo--sipaj evro dizel i uživaj, nikakvi dodaci ništa...

Što se usisia vode tiče zaboravih da odgovorim--imam dva odvojena usisa ali oba idu u isti filter za vodu iz kog se racva izlaz na svaki motor.
U principu plan je da se radivoje filteri za vodu ali ako je moguće da ostavim da svaki motor može da svakog filtera da vuče vodu... Za sada mi je previše da pravim treći usis, mislim da će i sa dva usisa I dva filtera biti sasvim ok.
Kako da ne budem stepski vuk, olinjali pustinjak usred sveta čiji ciljevi nisu moji, čije mi radosti ništa ne znače!

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1618
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #5 poslato: 15, 08, 2020, 13:39:45 posle podne »
Panta je verovatno odlican majstor i zna zasto to kaze, ali ja ne bih nikad prepustio slucaju da se u rezervoaru nadje malo vode(a desava se da je bude), i da me to ostavi u nekoj kriticnoj situaciji, ako ne mora...? Tu mi nista ne bi znacilo sto je Panta odlican majstor i sto mi je rekao "teraj tako...". Majstorima verujem, ali ne slepo, koliko god bili dobri ipak ukljucujem zdrav razum i logiku.
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #6 poslato: 15, 08, 2020, 17:41:28 posle podne »
Stavi ti ipak predfilter i imaj rezevni kod sebe. Ne moras da imas sada bas neke namunjene filtere sa separatorima za vodu vec obican mali plasticni predfilter za dizel. Preseces crevo navuces platikanera i to je to, bolje ista nego nista. Cena zanemarljiva a ipak bezbednije nego bez icega.

Van mreže marko07

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 274
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Sesan
  • Brod tip: Samogradnja
  • Marina: Stenka
  • Veličina: 9.6
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #7 poslato: 15, 08, 2020, 19:07:44 posle podne »
Ma naravno, pred filter će ići sigurno - majstor kaže da ne treba ne da ne sme tako da- što je sigurno sigurno :-)
Kako da ne budem stepski vuk, olinjali pustinjak usred sveta čiji ciljevi nisu moji, čije mi radosti ništa ne znače!

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #8 poslato: 16, 08, 2020, 09:03:32 pre podne »
Slažem se za predfilter - obavezno ga treba imati.
Što se usisa tiče, samo bih razdvojio sve da bude nezavisno, sa 2 filtera vode.
Jako su retki momenti da se zaguši usis, a sve inda se to desi, opet imaš drugi motor....

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #9 poslato: 16, 08, 2020, 10:18:02 pre podne »
Samo da ukazem na jos jedan aspekt predfiltera, bajpasa izmedju usisa vode i ostalih dodataka. Sve su to potencijalna kriticna mesta. Mesta na kojima moze da se vuce fals vazduh, mesta gde moze da spadne crevo, mesta koja jednom recju smanjuju pouzdanost sistema. Da se razumemo i ja imam predfilter i smatram da nije losa stvar, ali nije sve bas tako crno belo...  sajkaca
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #10 poslato: 24, 08, 2020, 10:50:49 pre podne »
Da probam da pomognem:


- gorivo- da li ici na euro dizel sa aditivima ili je bolje ici na gasno ulje? Videh i temu za zejtin ali ne bih bio toliko ekstreman :)


Bitne karakteristike goriva su navedene na strani 21 uputstva (pdf je 11M ne mogu da okačim ovde ali ti mogu poslati na mail, ili ga skini odavde http://www.vodice.net/manuali/dmb/dmb_450.pdf), nekada se takvo gorivo zvalo Dizel D2, a od goriva koja su danas raspoloživa na pumpama idealno u rezervoar sipaš "Lako gasno ulje 0,1" . Ako toga nema, onda sipaš Evrodizel, razliku nećeš za života primetiti, i u ovom iskazu tražiš suštinu reči majstora Pante.

Lakog gasnog ulja nema na pumpama u gradovima, namenjeno je za radne mašine i traktore starije generacije, ja kad to kupujem kupujem na obodu grada i po selima kad prolazim.


- da li stavljati onaj predfilter za gorivo koji odvaja vodu ili nema potrebe posto "sve to dmb sazvace"


Odgovor na ovo pitanje nema veze sa samim motorom, u njega svakako ne treba ubacivati vodu... nego sa rezervoarom i izvorom iz kojeg sipaš gorivo. Ako imaš plekani rezervoar od nekoliko stotina litara, koji je izložen dnevnim promenama spoljne temperatrure i u kojem može lako doći do kondenzacije kada je prazan, ako pretačeš gorivo iz buradi sa brodova ili sa švercerskih barži i štekova, ako kupuješ iz kanti na Lazarevačkom drumu kao srećnih devedesetih... onda ti treba filter i treba ti odvajač vode... inače ne. Dobra je praksa da pred motor staviš bar mali providni filter, samo zato što je providan i što možeš s vremena na vreme da pratiš stanje šta se tačno povlači iz rezervoara. Na samom motoru ionako imaš ozbiljan filter koji je napravjen i da odvaja neku količinu vode, a preporučeni interval za njegovu zamenu je 300 sati rada motora.


- koji delovi odgovaraju od drugih motora/kola/cega god... Citao sam svasta aii ako neko zna- filter za gorivo, dizne, kais, alternator, anlaser... Znaci sta mogu uzeti sa keca, sta iz mecke a za sta mora bas za dmb :)


- filter za gorivo je recimo Mahle KX23D, ima milion drugih koji su identični, u svakoj prodavnici imaju uporedne tabele
- diznu nemam pojma, nikad nisam morao da diram
- kaiš ti ne mogu reći jer postoje dve moguće veličine, za dva moguća rasporeda agregata (pumpe za vodu i alternatora), moraš sam pročitati dimenzije sa njega
- originalni anlaser je Iskra AZE 3504, ima i odgovarajućih zamena
- originalni alternator je Iskra AAG 1118, ima i odgovarajućih zamena ali treba obratiti pažnju na samu izvedbu kućišta (postoje kao što rekoh dve varijante za dva oblika motora, i svaka ima posebne a različite elemente za montažu)
- važna je i pumpa za vodu, originalno je Jonson F 35B-8


- gde mu je senzor za temperaturu i obrtaje i koji se mogu koristiti za to? pitam zasto sto imam satove za sve bitne stvari svakog motora ali mi ni jedan pokazivac temperature ne radi i jedan obrtomer takodje...


Davač za temperaturu za vodu mu je u glavi motora, spreda prema alternatoru, sa leve strane (opet gledano od napred). Obrati pažnju, to je originalno samo indikator da li ima hladne vode na ulasku u motor i tu temperatura vode ne prelazi 40 stepeni, prema izduvnoj grani (kad skineš auspuh videćeš) je termostat koji je potpuno otvoren na 50 stepeni. Ako imaš ili planiraš da staviš sat kao u kolima, može da staviš bilo koji ali ćeš verovatno morati da napraviš adapter kod straugara )originalni navoj ne znam napamet ali mogu premeriti). AKo budeš takav cager i stavio, normalno ponašanje je da praktično i ne vidiš otklon kazaljke, jer se satovi prave da pokazuju od 40 stepeni pa nagore, za antifriz varijante...). MOguće je dakle i verovatno da ti pokazivači temperature rade, jer kada vidiš da kazaljka pređe 40 znaš da je motor ostao bez vode... Da proveriš da li ti satovi rade, zagdej vodu u džezvi da proključa i sipkaj preko davača, tek onda možeš videti pomeranje.

Za prikaz broja obrataja je koristi W klema, izvod koji se napravi u alternatoru ako već ne postoji izveden, sa sredine diodnog mosta... to zna svaki autoelektričar. Ako imaš obrtomer, onda imaš i izvučenu klemu, verovatno je u pitanju prekinuta instalacija negde. Moguće je i da ti je crkla pobuda za alternator jer dok punjenje ne počne, dok se ne on pobudi, nema signala ni na W klemni.


- dobio sam ponudu da mi majstor ubaci neke dugacke filtere za vazduh koji smanjuju buku za 30% i kosta 6000 komad- ima li to smisla i da li stvarno radi kako treba i bez nekih nus pojava?


To je odlična stvar, to i radi majstor Panta, u pitanju je običan fićin filter, noviji tip, na kome se promeni prirubnica (ili na njemu ili na strani motora) i zapuše svi otvori osim glavnog -letnjeg usisa. Može da se uradi i u samoizvedbi, bude jeftinije i često pedantnije, ja sam bio primoran da radim sam (kada sam kupio novi-stariji DMB koji ima rotiran raspored alternatora i vodene pumpe) jednom ću fotografisati...


- gde uzeti original impeler? Jhonson pumpa ako  je bitno tj ako je moguce je neka druga.

Impeler možeš da kupiš bilo gde, teško da Jonson baš i proizvodi same impelere  sajkaca a moraš da kupiš da imaš bar jedan u rezervi, to je potrošna roba. Ono što moraš prethodno da uradiš je da otvoriš svoje pumpe da pogledaš tačno koja je osovina u njima, postoje dve varijante, 9,5mm i 12mm i onda kupuješ impelere sa takvom čauricom...

Ovde postoji još jedna priča/adaptacija sa sitima i filterima, a tiče se činjenice da su svi filteri uobičajeno na usisu ili na bunaru... što znači da između pumpe i motora nema prepreke da odlomljeni delovi impelera završe u kanalima u glavi uodakle ih je izvaditi pravi bol u bulji ako se motor pregreje i još ih malo zatopi... najčešće se to ne dogodi, perca ostanu na kolenima cevi... ali je bilo slučajeva. Da ne širim sad bezveze jednom ću i to ispisati....


- koliko alternatori treba da pune? izmerih 13.8v, neko rece da treba da ide na 14.4...


Koliko pune alternatori je rešeno reglerima koji su na njima, tvoji su tipa Bosch i najverovatinje su negde 14,5V, a postoje u opsegu 14,2 do 14,7V.

To što si ti merio 13,8 na akumulatoru može da bude ali samo ako je akumulator još uvek (polu) prazan, tj treba da radi motor neko, ne malo vreme da se akumulator napuni, do reda 14,5V i onda regler isključi punjenje...
Ako se to nikada ne dogodi nego akumulator pri punjenju ne prelazi 13,8 onda nešto sa tim nije u redu, jer se on nikada i ne napuni do kraja. Dodatno nije jasna kako je instalacija izvedena jer imaš dva motora, dva alternatora, a na jednom i ne radi obrtomer (vratimo se na neko od prethodnih pitanja, moguće je da je crkla pobuda ili diodna ploča i da on i ne puni)...

Moguće je i da je neko postavio diodni rastavljač za banke akumulatora, da odvoji startni od servisnih akumulatora, onda bude krajni napon na akumulatorima reda 13,8, manji za pad napona na diodi... onda ok, to je uračunato a može i da se ispravi, doterivanjem reglerske sprege u samom alternatoru... ali da ne davim sada time ovde kad nije tema.





I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #11 poslato: 24, 08, 2020, 11:21:59 pre podne »
E setih se sada mercedesovih gumenih nosaca motora koji su prilicno jeftini a ozbiljan su upgrade za nemirnog malisana, to mi je isto panta predlozio.

Van mreže marko07

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 274
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Sesan
  • Brod tip: Samogradnja
  • Marina: Stenka
  • Veličina: 9.6
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #12 poslato: 25, 08, 2020, 12:33:09 posle podne »
@Terca- hvala puno na detaljnom savetu!
Sto se goriva tice, nadjoh gasno ulje kod mene na Karaburmi, ali ne znam da li je bas "lako gasno ulje 0.1" to moram da proverim.

U medjuvremenu se svasta desavalo pa sam se video i sa Pantom 2x i dolazio je i elektricar- alternatori su dobri, jednom je bila pokidana + zica pa nije ni punio, sada je to sredjeno i lepo radi- kaze da su oba od keca, jedan stariji jedan noviji tip.
Taj noviji tip ima jedan sraf malo izbaceniji pa kad je vracena izduvna grana crevo od vode se nabilo na sraf i posle par sati rada motora probilo je crevo pa treba obratiti paznju na to.

Hvala za objasnjenje za senzore temperature, uzeo sam od Pante 2 komada pa cu zameniti oba- satovi vec postoje i instalacije i sami satovi su ok to sam proverio sa elektricarem- sutra idem na brod pa cu staviti oba nova senzora i videti kako se ponasa.
Takodje hvala za, krajnje jednostavnu, ideju za lonce i kljucalu vodu- to cu svakako probati posto je brze nego da cekam da se ugreju motori.


@broker975fx hvala na podsecanju, to sam hteo da pitam Pantu i zaboravio- sta mi je najbolje od tih nosaca a da ne kosta bas kao da sam uzeo zlatne :)
Kako da ne budem stepski vuk, olinjali pustinjak usred sveta čiji ciljevi nisu moji, čije mi radosti ništa ne znače!

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #13 poslato: 25, 08, 2020, 13:18:40 posle podne »

Sto se goriva tice, nadjoh gasno ulje kod mene na Karaburmi, ali ne znam da li je bas "lako gasno ulje 0.1" to moram da proverim.
...
@broker975fx hvala na podsecanju, to sam hteo da pitam Pantu i zaboravio- sta mi je najbolje od tih nosaca a da ne kosta bas kao da sam uzeo zlatne :)


To je to, nema drugo, nemoj da se iznenadiš markirano i je ofarbano u zelenu boju, kada se sipa u kantu liči da je potpuno crno.

Što se tiče oslonaca motora, nemoj žuriti ni sučajno, to je osetljiva rabota, moraš ih podestiti na istu visinu i na istu razdaljinu od šupernice kao što su postojeći, kakvi god da su postojeći a ne znaš zasigurno ni da postojeći nisu dobri... pa ti onda sledi centriranje oba motora, bolan je to proces ako hoćeš pravi rezltat, jer često grubo ručno izrađene propulzije budu izvor vibracija koliko i sam motor. Do daljeg samo plovi, zato si ga kupio, ne da teoretišeš o motorima.

A kad budeš pravio novu stvar (a sa DMB-m  ha ha ha) ili makar radio značajnu rekonstrukciju, onda postaviš kurate pasme u brod, kupiš ove oslonce i pevaš: https://www.vetus.com/en/engines-and-around-the-engines/flexible-engine-mountings/vetus-hydraulic-engine-mounting.html



I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže marko07

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 274
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Sesan
  • Brod tip: Samogradnja
  • Marina: Stenka
  • Veličina: 9.6
Odg: DMB 450- saveti i iskustva
« Odgovor #14 poslato: 25, 08, 2020, 13:35:27 posle podne »
Prva cena na koju sam naleteo je oko 140 funti, tj za mene to znaci 1200 funti posto imam 2x4 nosaca...
Za te pare zena ce da me ustroji i postavi u masinski deo da sam drzim oba, balansiram i pevam od srece :D

Salu na stranu, verujem da rade sjajan posao ali je cena bas paprena pogotovo sto imam 2 motora.

Inace jedan nosac je bio bas los tj kao da nije ni postojao pa sam ga zamenio, od prethodnog vlasnika ostala 2 nova, i sada motor radi dosta mirnije cak osetno mirnije od ovog drugog... Pa sad sledi detaljno utvrdjivanje sta je sa drugim..
Ali svakako trenutno gledam da plovim sto vise, ima vremena za prepravke i dorade- sada opravljam samo sto bas mora(nisu valjale instalacije od akumulatora do motora, nije bio povezan alternator da puni, pustao ventil za vodu na spoju sa koritom, curelo gorivo sa jednog holendera na filteru, curela voda na tom crevu sto se nabilo na sraf od alternatora...)
Kako da ne budem stepski vuk, olinjali pustinjak usred sveta čiji ciljevi nisu moji, čije mi radosti ništa ne znače!