Autor Tema: Mercuiser 4.3 MPI sa Z nogom Alpha.  (Pročitano 3506 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Savska meduza

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 34
  • www.mojaladja.com
    • Ljubica
  • Brod tip: samogradnja, metalac
  • Marina: Bosanski Šamac
  • Veličina: 6
Mercuiser 4.3 MPI sa Z nogom Alpha.
« poslato: 20, 07, 2020, 16:31:04 posle podne »
Pozdrav svima,
Dugo me nije bilo na forumu, sto nisam stigao od posla, sto nisam plovio. Moj prvi brodic "Ljubica" otisao je u vječna lovišta, u medjuvremenu sam vozao neke čamce čisto da smirim dušu na vodi. Sada mi se ukazala prilika da za relativno malo novca kupim nadam se dobar brod. Radi se o donaciji koju je dobila naša opština za vrijeme poplava od nekog gospodina, ali taj brod ne zadovoljava njihove potrebe pa evo nakon proteklih 5 godina mogu po zakonu da ga prodaju. Radi se o gliseru Windy 22 , sa motorom Mercruiser 4.3 MPI za Z nogom Alpha  Gliser je čini mi se 77 godište, uredno održavan, nema tragova osmoze na koritu, malo nekih prepravki treba sitnih i šminkanja ali ništa strašno. Ono što me potencijalno brine je stanje motora. Motor je 2004 godište, znam da nije paljen sigurno 0d 2014 godine jer je tada stigao kod nas. Ono što znam sigurno i što sam provjerio je to da je  voda ispuštena, ulje kao da je promjenjeno pred sam dolazak jer nije tamno odnosno bistre je boje, lijepo se razmazuje medju prstima. Da li je neko imao iskustva sa ovakvim motorima, da me posavjetuje koje radnje eventualno treba da preduzmem prije paljenja čisto da vidim da li je motor u radnom stanju. Predpostavljam da moram vršiti i mjerenje kompresije itd.  U prilogu postavljam par fotografija. Unaprijed hvala svima.
I ako neko moze da mi kaze kako da postavim slike  oops

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7037
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Mercuiser 4.3 MPI sa Z nogom Alpha.
« Odgovor #1 poslato: 20, 07, 2020, 19:37:49 posle podne »

Погледајте овде:
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,35.msg72.html#msg72

А било је и у другим темама.

Van mreže Savska meduza

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 34
  • www.mojaladja.com
    • Ljubica
  • Brod tip: samogradnja, metalac
  • Marina: Bosanski Šamac
  • Veličina: 6
Odg: Mercuiser 4.3 MPI sa Z nogom Alpha.
« Odgovor #2 poslato: 20, 07, 2020, 21:10:47 posle podne »
Citat
Погледајте овде:
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,35.msg72.html#msg72

А било је и у другим темама.

Hvala puno.


Van mreže calypso2

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 393
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Mercuiser 4.3 MPI sa Z nogom Alpha.
« Odgovor #3 poslato: 21, 07, 2020, 07:22:24 pre podne »
Motor delujue neverovatno dobro na oko. Menjan je naravno i MPI ti je osetljiv na gorivo tako da u Tehnonautiku kod Buse ili vec negde i uzmi predfilter sa odgovarajucim protokom i separatorom. Imao sam dva takva na Regalu 2860 commodore. Proveri kolektore da nisu truli=ali nema sanse jer motor izgleda zacudjujuce dobro.
Impeler ODMAH zameni ma u kakvom je stanju na oko jer je krt i otpasce mu neko perajce i oticice u motor i praviti ti cudo dok ga ne pronadjes. Ulje se godinama  ukiseli i izgubi viskozitet (ne providnost)-menjaj ga, menjas filtere naravno i prvo gorivo uzmi kanticu benzina sa aditivom za ciscenje dizni i upali ga na nju, a ne rezervoar. Mozes ocistiti dizne i ultrazvukom ali obelezi gde je koja stajala pa na isto mesto vrati.Rezervoar isperi, osusi /osetljivi su na vodu i lose gorivo jezivo. Kada palis sacekaj da signalni zvuk odradi svoje, pa tek onda verglaj-da ti ne pregori dioda na kompu motora i da motor dobije od pumpe gorivo koje mu je uz sve i smanjenje hladnog starta i habanja u prazno...Svecice menjaj obavezno za najkvalitetnije *ne Mercruiser, Volvo da te deru) nego NGK pa na gore, sve zameni imas ih samo 6 nije mnogo . WD40 oko razvodne kape i kontakta mozes sam.
Remenje proveri, nategnes prstom kontra na unutra i ne sme da ima sitne poprecne pukotine.
Eto malo saveta 114 pitaj za dalje.
Savet dva tije da nadjes pouzdanog majstora
Z noga proveri ulje da li je belicasto *primalo vodu, a onda ako nije belicasto/ zameni ga jer ne pusta vodu z pogon , mazetnu obavezno zameni jer je i ona krta i ukocena i prvo trimovanje ce ili puci ili spasti. Proveri lager-cuje se kada ode...
Sajla komande takodje. Cimaj malo u marini, oko marine, vidi da li koci iz prelaska u napred/nazad u neutral...
To ti je osnovno
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Van mreže Savska meduza

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 34
  • www.mojaladja.com
    • Ljubica
  • Brod tip: samogradnja, metalac
  • Marina: Bosanski Šamac
  • Veličina: 6
Odg: Mercuiser 4.3 MPI sa Z nogom Alpha.
« Odgovor #4 poslato: 21, 07, 2020, 07:42:27 pre podne »
Citat
Motor delujue neverovatno dobro na oko. Menjan je naravno i MPI ti je osetljiv na gorivo tako da u Tehnonautiku kod Buse ili vec negde i uzmi predfilter sa odgovarajucim protokom i separatorom. Imao sam dva takva na Regalu 2860 commodore. Proveri kolektore da nisu truli=ali nema sanse jer motor izgleda zacudjujuce dobro.
Impeler ODMAH zameni ma u kakvom je stanju na oko jer je krt i otpasce mu neko perajce i oticice u motor i praviti ti cudo dok ga ne pronadjes. Ulje se godinama  ukiseli i izgubi viskozitet (ne providnost)-menjaj ga, menjas filtere naravno i prvo gorivo uzmi kanticu benzina sa aditivom za ciscenje dizni i upali ga na nju, a ne rezervoar. Mozes ocistiti dizne i ultrazvukom ali obelezi gde je koja stajala pa na isto mesto vrati.Rezervoar isperi, osusi /osetljivi su na vodu i lose gorivo jezivo. Kada palis sacekaj da signalni zvuk odradi svoje, pa tek onda verglaj-da ti ne pregori dioda na kompu motora i da motor dobije od pumpe gorivo koje mu je uz sve i smanjenje hladnog starta i habanja u prazno...Svecice menjaj obavezno za najkvalitetnije *ne Mercruiser, Volvo da te deru) nego NGK pa na gore, sve zameni imas ih samo 6 nije mnogo . WD40 oko razvodne kape i kontakta mozes sam.
Remenje proveri, nategnes prstom kontra na unutra i ne sme da ima sitne poprecne pukotine.
Eto malo saveta 114 pitaj za dalje.
Savet dva tije da nadjes pouzdanog majstora
Z noga proveri ulje da li je belicasto *primalo vodu , mazetnu obavezno zameni jer je i ona krta i ukocena i prvo trimovanje ce ili puci ili cpasti. Proveri lager.
To ti je osnovno
Calypso2 Hvala ti puno na izdvojenom vremenu da me posavjetuješ. Kontaktirati ću Tehnonautik za ove dijelove pa da to izmjenjam. Nisam se susretao sa ovim motorima i svaki savjet mi je zlata vrijedan. Što se tiče majstora tu smo nažalost u deficitu, ali pokušati ću da se snađem nekako. Ukoliko imate nekoga da predlozite bilo bi super. Još jednom hvala na odvojenom vremenu i savjetima.

Van mreže calypso2

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 393
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Mercuiser 4.3 MPI sa Z nogom Alpha.
« Odgovor #5 poslato: 21, 07, 2020, 11:08:48 pre podne »
Tihi 0638992543
Nikola 063355705
Peka 063434261
Ugljesa 063271888
Slavko struja 0648582448
Marko 0659292921
Boban Marinero nemam broj

kreni redom, pitaj, mnogi nece iskreno zbog godista, ali kreni da zoves i konsultuj se. Uz malo truda-zavrsices posao. Svi navedeni su dobri ljudi svakako
Govori im model motora i godiste , korito ne spominji jer retko ko hoce da se bahce u sred sezone starim ladjama.
Naravno dobices verovatno i od ostalih clanova foruma dobre savete i poruke, pa proberi   114 114 114 114
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Van mreže Savska meduza

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 34
  • www.mojaladja.com
    • Ljubica
  • Brod tip: samogradnja, metalac
  • Marina: Bosanski Šamac
  • Veličina: 6
Odg: Mercuiser 4.3 MPI sa Z nogom Alpha.
« Odgovor #6 poslato: 22, 07, 2020, 08:52:24 pre podne »
Hvala ti puno,
Pozvati cu ih pa koji bude imao vremena malo da odvoji za moje muke. Kontaktirao sam Tehnonautiku, uputili su me na neke druge dvije radnje za dijelove, jako su ljubazni.

Srdačan pozdrav

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1825
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: Mercuiser 4.3 MPI sa Z nogom Alpha.
« Odgovor #7 poslato: 22, 07, 2020, 11:17:18 pre podne »
Da dodam broj listi Calypsovih majstora

-Boban Marinero  063-884-2204

Tebi srećna kupovina čamca , utegni to kako treba i na vodu. 114 25648

Van mreže Savska meduza

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 34
  • www.mojaladja.com
    • Ljubica
  • Brod tip: samogradnja, metalac
  • Marina: Bosanski Šamac
  • Veličina: 6
Odg: Mercuiser 4.3 MPI sa Z nogom Alpha.
« Odgovor #8 poslato: 22, 07, 2020, 21:45:40 posle podne »
Citat
Da dodam broj listi Calypsovih majstora

-Boban Marinero  063-884-2204

Tebi srećna kupovina čamca , utegni to kako treba i na vodu. 114 25648

Hvala puno Mileta, nadam se da će sve proći kako treba, u suštini ne žurim nigdje, ako izađem na vodu slijedeće godine ja cu biti zadovoljan.

Van mreže calypso2

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 393
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Mercuiser 4.3 MPI sa Z nogom Alpha.
« Odgovor #9 poslato: 23, 07, 2020, 08:42:49 pre podne »
Bobana ces najpre nahvatati i hoce da radi starije camce, a dobaaar  je 114
Navigare necesse est, vivere non est necesse

Van mreže MiletaStamat

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1825
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Cranchi Holiday
  • Marina: Nautički klub Zemun-Stari Šlep- Zemun
  • Veličina: 6 metara
Odg: Mercuiser 4.3 MPI sa Z nogom Alpha.
« Odgovor #10 poslato: 23, 07, 2020, 20:06:26 posle podne »
Da slažem se za Bobana, majstor starog kova, malo je danas takvih. Pošto se i privatno družimo često sam gledao kako radi, od motora koji bi verujem svi digli ruke on uradi mašinu koja vlasnike još dugo služi.

Van mreže Savska meduza

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 34
  • www.mojaladja.com
    • Ljubica
  • Brod tip: samogradnja, metalac
  • Marina: Bosanski Šamac
  • Veličina: 6
Odg: Mercuiser 4.3 MPI sa Z nogom Alpha.
« Odgovor #11 poslato: 31, 07, 2020, 11:44:17 pre podne »
Evo ovako malo novih vijesti vezano za ovu temu. Kontaktirao sam Tehnonautik, oni su me uputili na Nautec i Serafilus Bg dobio sam ponudu za sve ovo što je Calypso2 preporučio, ukupni troškovi su oko 300 evra, što i nije da čovjeka zaboli glava. Što se tiče Windy22 procjenjen je od strane vještaka na oko 4500,00 Evra zajedno sa prikolicom. Cijenio bih i vaša mišljenja da li je to previše novca za to plovilo ? Da ponovim radi se o plovilu "Windy22 DC" 1977, sa mercuiser motorom 4.3 l , 220 HP, korito je u dobrom stanju , nema tragova osmoze, z noga Alpha, i nije paljen od 2014 godine. Kao što sam napomenuo motor je mjenjaj 2004 godine.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3011
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Mercuiser 4.3 MPI sa Z nogom Alpha.
« Odgovor #12 poslato: 31, 07, 2020, 13:59:40 posle podne »
Eh vestak, da mi je da vidim njegovu metodu procene, kapiram poredjenje cene sa dva tri relevantna sajta i to je to, 200 evrica u dzepce:).

Ipak realno zvuci kao razumna cena ako zanemaris da ce ti taj motor ozbiljno izvlaciti lovu iz dzepa za gorivo. Sa druge strane to je to, plovuces sigurno lepse nego za ekonomicnijim budzevinama u vidu sa vb motorom. Znaci meni deluje razumno, pod uslovom da je korito u stanju kakvom kazes.